Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vyöhyketerapia & raskautuminen?

28.08.2006 |

Pistänpä tälle puolelle myös tän kyselyn!

Olen joskus kuullut, että vyöhyketerapialla olisi myönteisiä vaikutuksia raskautumiseen?

Sekä sen, että terapeutin kuuluisi myös huomata, jos muniksissa olisi jotain häikkää havaittavissa, onko näin?

Onko kenelläkään kokemuksia asiasta?

Tätini vyöhyketerapeutti oli ainakin maininnut ja kysynyt erikseen, että onko jotain ongelmia munasarjojen kanssa ja täti ihmeissään että huomasitko sä senkin. Eli vastaus oli kyllä. Harmi vain, että täti asuu niin kaukana ettei pääse samalle vyöhyketerapeutille!

Joten kaikki tieto otetaan vastaan!

Esim kuinka useasti siellä kuuluisi käydä?

( Sain lahjakortin sinne terapeutille ja ajattelin jatkossakin käydä siellä ihan sen sikahyvän olon takia mikä jää sen hoidon seurauksena! Ja plussa sen seurauksena olisi ihan vain plussa etu!)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ennen esikoista vyöhyketerapeutilla juuri tuo raskautuminen mielessä. (Yritimme yli vuoden ennen kun tärppäsi) En tiedä oliko tuohon kauan odotettuun plussaan osasyynä nuo hoidot. Hyvää se teki kuitenkin ja kannattaa muuten sanoa sitten terapeutille raskausaikeista, niin osaa käsitellä oikeat paikat ; )

Vierailija
2/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Art vastauksestasi!

Googlettamalla löysin sellaisenkin tiedon, että jos rv on alle 12, ei hoidoissa saisi käydä km riskin vuoksi.

Ja se herätti mietteitä...

Oma tilanne nyt se, että km jälkeiset menkat, taikka tuhrut siis, tuli ja meni ja heräsi pieni epäily raskaudesta, jota en ole vieläkään testannut oikeaksi saatikka vääräksi.

Perjantaina siis olin vyöhyketerapiassa ja tuhrut loppui muistaakseni ti. No nyt sit sunnuntaina seksin jälkeen alkoi uusi töhrykausi...

Ja tietenkin heräsi pelko, etttä olen ollut raskaana, mutta taas saamassa km...

Eli simppelisti kuuluisiko sen terapeutin huomata, jos on raskaana?

Sanoin sinne mennessä, et ekaa kertaa olen enkä tiedä mitään ko. jutusta! Oliskos hänen kuulunu kysyä esim. just mahdollisesta raskaudesta...?

Mutta muniksiani vaivannut ihme kipuilu helitti totaalisesti pariks päiväks sen käynnin jälkeen, et kyllä siitä siihen apua oli ainakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vyöhyketerapiassa 1-2 viikon välein muistaakseni 10 kertaa ennen esikoisesta raskautumista, kun oli 2 keskenmenoa + kaavintaa takana silloin. Uskon, että terapiasta oli apua.

Minulla oli tosi epäsäännölliset kuukautiset, jotka tulivat säännöllisiksi ja eka vuoto vyöhyketerapian aloittamisen jälkeen oli ihan mustaa, hirveään mönjää aluksi. Ennemmin oli aina ensin tullut ruskeaa vuotoa kuukautisten aluksi, sen jälkeen on aina tullut käytännössä heti punaista verta. Jotain siellä kohdussa ehkä oli aiemmin jäänyt, joka silloin tuli " puhtaaksi" , en tiedä.

En usko, että terapeutti voi varmaksi tietää, onko joku raskaana, mutta sen voi kyllä huomata, että munasarjoissa, kohdussa ja hormonitoiminnassa on jotain häikkää. Tuskin yksi terapiakerta myöskään aiheuttaa keskenmenoa, vaikka voihan se nopeuttaa kohdun tyhjentymistä, jos on jo ollut menossa kesken. Ehkä kyse kuitenkin vain epäsäännöllisen hormonitoiminnan normalisoitumisesta?

Vierailija
4/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Sain keskiraskauden keskenmenon 12/2003, sitä seurasi runsaasti erilaisia lääkityksiä antibiootteja ja hormooneja ja oma hormonitoimintani meni ihan sekaisin. Lisäksi minulla on todettu aiemmin PCO tyyppiset munasarjat. Oireina minulla oli mielialavaihtelut, aina ovulaation jälkeen olin todella masentunut koska uusi raskaus ei alkanut. Oviskivut olivat todella kovat, itkin kippurassa lattialla aina sen illan kun ovulaatio tapahtui, kerran jouduin sairaalahoitoonkin koska munarakkula puhkesi verisuonen kohdalta ja nestettä tihkui vatsaonteloon. Lisäksi painoni vaihteli kk-kierron aikaan +/- 3 kg.

Luin sattumalta lehdestä artikkelin jossa kerrottiin vyöhyketerapiasta hoitomuotona ko. ongelmiin. Ajattelin, ettei paljon ota jos kokeilen ja apua tuli välittömästi. Terapeuteilla on nähtävästi 2-3 erilaista koulukuntaa, joista minä hakeuduin " keskirankalle" terapeutille, hän ei esimerkiksi hoida raskaana olevia naisia. Hän sanoi, että KUN tulen raskaaksi niin sitten seuraa terapiassa tauko. Minä kävin terapiassa ensi alkuun kerran viikossa 3 vkon jaksoissa, sitten seurasi odottelu että tuleeko menkat vai ei ja kun ne tulivat hoito jatkui kerran vkossa seuraavat 3 vkoa. Aloin hoidot viime syyskuussa ja nykyinen raskauteni alkoi joulun aikaan.

Miten hoito vaikutti? Aineenvaihduntani selvästi vilkastui, minkä seurauksena painon vaihtelut jäivät pois, ja saavutin ennen keskenmenoraskautta olleen painoni, eli laihduin pysyvästi. Mielialavaihtelut tasoittuivat todella nopeasti, ovulaatiokivut helpottuivat, tunsin edelleen koska ovulaatio tapahtuu, mutta en tarvinnut edes kipulääkitystä, ylipäätään pääsin eroon kipulääkkeistä, sillä myös kuukautiskivut helpottuivat. Terapeutti kertoi tuntevansa että keskivartaloni verenkierrossa, joka vaikuttaa myös munasarjoihin oli jotakin heikkoutta, lisäksi oireeni kuultuani hän stimuloi hormonitoiminnan alueita. Tämä terapeutti hoiti vain jaloista.

Raskaana ollessa olen käynyt miedomman koulukunnan terapeutilla muutamia kertoja, joka on erikoistunut vauvojen ja raskaana olevien naisten koko kehon terapiaan, eli tämä painelee myös päätä, korvanlehtiä, pohkeita ja jalkoja. Aivan taivaallista, on auttanut turvotukseen ja väsymykseen sekä liitoskipuihin.

Suosittelen, että hankit useamman terapeutin yhteystietoja ja soittelet heille ja kyselet että miten he hoitavat, kerro mihin vaivaan olet apua hakemassa, ainakin omat terapeuttini ovat heti pystyneet sanomaan voivatko auttaa vaiko ei. Omat kokemukseni ovat niin hyvät, etten voi kun suositella. Hoidon onnistumiseen vaikuttaa se, mitä itse ajattelet hoitomuodosta. Jotkut aikuiset jotka ovat kovin epäuskoisia tai epäileväisiä saattavat alitajuisesti torjua hoidon vaikutukset jolloin siitä ei ole apua. Lapsilla ei ole tällaista kykyä, joten siksi heille hoito vaikuttaa aina. Itse menin sillä asenteella että auttaa tai ei, mutta ihanaa kun vatvoo/hieroo jalkoja tunnin ajan. Hoitokertojen jälkeen minulle on tullut lämmin ja levollinen olo ja minua on janottanut tosi paljon. Ekalla terapeutilla joskus marraskuussa alkoi tuntua siltä, ettei tuota vastareaktiota enää oikein tullut, silloin todettiin, että elimistöni osaa jo toimia oikein, ja siirryttiin " ylläpitävään" terapiaan, eli hoitokertoja oli kahden tai neljän vkon välein riippuen omasta tarpeestani, kyllä sen jaloissaan ja voinnissaan tuntee sitten että koska on terapian tarpeessa, uskomatonta mutta totta. Yritimme raskautta keskenmenon jälkeen 2 vuotta, ja vasta terapian aloitettuani tulin raskaaksi, joten uskon vakaasti että se palautti hormonitoimintani oikeaksi mikä mahdollisti tämän raskauden.

Huh, olipas sepustus, mutta toivottavasti jaksoit lukea.

Ruusunen76 rv 37+4

Vierailija
5/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en tiedä huomaako terapeutti raskautta, mutta suositan, että jos yhtään epäilet olevasi raskaana, selvität oman tilasi ennen terapiaan menemistä. Ainakin tuo minun keskivahvan koulukunnan terapeutti aina kysyi minulta että onko menkat tulleet, olenko tehnyt testin.

Myös miedomman koulukunnan terapeutti suositteli terapian aloittamista vasta keskiraskaudessa, ei alkuvaiheessa.

Terapeutin itsensä pitäisi tietää miten hänen antama hoito vaikuttaa raskauteen, joten heidän pitäisi osata suositella sinulle sopiva hoitorytmi toiveesi huomioiden.

Ruusunen taas

Vierailija
6/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille, erityisesti ruusunen!, Sulla oli jo sen verran laajempi tuo vastaus, hyvä niin!

Ja samalla fiiliksellä minäkin menin sinne, et hyvä jos auttaa joihinkin juttuihin, mut jos ei auta niin kuitenkin on ihanaa kun joku hieroo jalkoja. =)

Elikkäs.. Tarttee siis varmaan etsiä puhelin luettelo jostain ja soitella ihmisiä läpi, sekä tehdä vihdoin ja viimein se raskaustesti...

Ja kyl mullakin rentoutui ihan koko kroppa siinä sivussa, nukahdin nääs siihen pöydälle... Eikä näin ollen mitään tietoa, et onko jostain löytyny joku " kipee" paikka. Terapeutti tuumas vaan hoidon jälkeen, et kyllä sieltä muutama kohta löytyi. Mut en tosiaan tiiä, et mistä tarkemmin.

Joten minähän jatkan hoitoja mikäli ei esteitä siihen ilmene!