Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä pitää näppärä vauva poissa pistorasioilta?

Vierailija
31.08.2014 |

Huom. osaa käyttää näitä kaupoista ostettavia suojuksia ja laittaa töpselit itse seinään ja takaisin. Saa myös hellan päälle ja samoin pesukoneen. Tuhovoimaa löytyy enemmän, kuin natsiarmeijalla. Ikää 10kk. Onko tässä nyt ainoa optio pinota raskaita esteitä pistokkeiden eteen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:42"]

Niitä töpseleihin laitettavia muovijuttuja on erilaisia. Esim. sellaisia, jotka saa irti vain niihin suunnitellulla avaimella, jonka voit säilyttää lapsen ulottumattomissa.

[/quote]

Olisiko linkkiä? Löysin vain näitä pinsettiotteella irroitettavia, joka tuolta kyllä onnistuu :) -ap

[/quote]

Nämä näyttävät samalta kuin meillä olevat. http://www.clasohlson.com/fi/Pistorasian-suojatulpat/36-3252

Vierailija
22/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:48"]

Haiskahtaa jo selittelyn maku. Äiti ei vain jaksa kulkea perässä tai ehdi olla silminä, kun pitää tehdä niitä aikuisten rahajuttuja. Tuossa tulikin jo hyvä ohje: osta leikkikehä. Laita lapsi sinne leikkimään, kun on niin hektistä keittiössä kokkailua, ettet ehdo vauvan perään. :O

Jos leikkikehä tuntuu us.ko.mat.to.man törkeältä vaihtoehdolta, laita matkasänkyyn niitä leluja imeskelemään. Noin pikkuine lapsi nukkuukin niin paljon, etä ongelmasi taitaa olla liioiteltu.

[/quote]

Haluat nyt käsittää väärin kaiken, mitä sanon. En ole kuolemassa stressiin ja lapseni ei ole vaarassa. Olen etsimässä arkea helpoittavia ratkaisuja. Lapsi ei ole saanut mitään rikki tai aiheuttanut vaaratilanteita. En vain pidä riskistä. Olen ilmoittanut isännöitsijälle pistorasioiden virtapiikeistä (lapsi nyppäsee sen imurin töpselin irti ja valot välkkyvät). En luota pistorasioihin satasella. Päivässä tulee ehkä kolme vastaavanlaista tilannetta, minkä haluat nyt vääntää ylidramaattiseksi kitinäksi turhasta. Ja hellasta: tänään otin kahvia ja lapsi kerkesi vieressä näppäisemään levyn päälle alle puolessa minuutissa, kun laitoin maitoa takaisin kaappiin. Lapseni ei todellakaan seikkaile pitkin asuntoa örveltämässä hylättynä, vaan nyt tällä hetkellä kaikki sattuu kiinnostamaan. Voisitko ystävällisesti siirtää riidanhakuisen huutelusi vaikka aborttiketjuun? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:55"]

Niitä töpseleihin laitettavia muovijuttuja on erilaisia. Esim. sellaisia, jotka saa irti vain niihin suunnitellulla avaimella, jonka voit säilyttää lapsen ulottumattomissa.

[/quote]

Olisiko linkkiä? Löysin vain näitä pinsettiotteella irroitettavia, joka tuolta kyllä onnistuu :) -ap

[/quote]

Nämä näyttävät samalta kuin meillä olevat. http://www.clasohlson.com/fi/Pistorasian-suojatulpat/36-3252

[/quote]

Kiitos! :) -ap

Vierailija
24/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, meillä 10 kk ikäinen ymmärtää jo puhetta. Yhdessä siivotaan ja selitän, miten tehdään. Vähemmän täytyy kiellellä, kun näytän, mitä saa tehdä. Mikrokuituliinan kanssa menee tärkeänä pitkin jalkalistoja. Ai niin, tietty vain meillä lapsi on rauhallinen ja ap:n lapsi niin vikkelä, ettei sen perään kukaan ehdi. Jostain syystä laiskojen vanhempien lapset on aina sellaisia.

Vierailija
25/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta semmoset, ettei saa irti! Meillä oli sellasia, joita ei pelkästään käsin saanut, vaan tartti "avaimen". En itsekään meinannut aina saada pois. Hellan eteen liesisuojus. Ja kaapin oviin tarvittaessa lapsilukot. Ei ole turhaa.

Ja sitten loppujen lopuksi toi on onneksi melko nopeasti ohimenevä vaihe.

Vierailija
26/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

ikeasta löytyy

Vierailija
27/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-kuin lapsi ampaisee ohjuksena, muttei onneksi kuitenkaan örvellä?

Auh, mulla alkaa kiristää vanne päätä riskikammoisen ap:n kanssa ihan etänä. Poistun ihan mielelläni, mutten mihinkään aborttiketjuun. Tuli jo pahoja näppylöitä, vahva allergia, huh.

Vierailija
28/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:07"]

Auh, mulla alkaa kiristää vanne päätä riskikammoisen ap:n kanssa ihan etänä. Poistun ihan mielelläni, mutten mihinkään aborttiketjuun. Tuli jo pahoja näppylöitä, vahva allergia, huh.

[/quote]

Hyvä. Jos huomaa että ei itse osaa auttaa alkuperäisen kysymyksen esittänyttä niin kannattaa olla tarjoilematta moralistointia tai syyllistämistä asiallisen vastaamisen sijaan. Sellaisesta kun ei ole hyötyä kenellekään. Jotkut toki pitävät hyötynä sitä, että pääsee vastattuaan tuntemaan olevansa julkisesti muita parempi tai tölväisemään toista ihmistä. Tuota tölvimistä jotkut naiset kutsuvat sosiaaliseksi lahjakkuudeksi.

Vierailija
29/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:07"]

[/quote]

En oikeasti kiitollisempi voisi olla, ettei kaltaisiasi ihmisiä löydy tuttavapiiristä. Varmaan mässäilet kaikkien pulmilla pitkin kyliä, koska saat siitä pienet kiksit omasta arjestasi? Kaikkea hyvää puolellesi. Tuolla asenteella jäädään aika pitkälti yksin. -ap 

Vierailija
30/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä babystylestä ostettu clippasafen pistorasiansuojia ja käsin ei saa irroitettua. Ei tarvitse avainta, vaan töpseliä kääntämällä irroitetaan pistorasiasta. Itse kokenut nuo hyväksi, sillä itse koin erilliset avaimet hankalaksi. . Näppärä lapsi saa kyllä liesisuojankin takaa osassa malleissa kääntää levyn päälle ja nupit taas ei lähde kaikista uuneist, pahimmassa vaiheessa varmaan helpointa laittaa sulake pois päältä.