Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en kadu lapsettomuuttani

Vierailija
31.08.2014 |

olen 47 vuotias ja kertaakaan en ole katunut lapsettomuuttani. Olen rakentanut miehen kanssa meille hyvän elämän ja emme tarvitse tähän kolmatta pyörää. Mikä ihmeen luulo se on, että kaikki katuisivat lapsettomuuttaan. Minä en kadu, vaan olen todella onnellinen kahden aikuisen ihmisen suhteesta, missä meillä on aikaa toisillemme.

Minusta kahden aikuisen suhde on yleensäkin paljon syvempi ja parempi, kuin se, missä keskitytään vain lapsiin ja ollaan yhdessä vain lasten takia. Lapseton pari on yhdessä puhtaasta rakkaudesta, koska ei ole ulkopuolista pakkoa pysyä yhdessä

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, ettet kadu. Olisihan se aika kurjaa sellainen elämä, jossa joutuisi valintojaan katumaan. Harva sellaista varmaan toisista lähtökohtaisesta ajatteleekaan, että valintojaan katuisivat.

Mutta et kai sinä puolestasi kuvittele, että parisuhteesi olisi jotenkin parempi, kuin lapsellisilla pareilla? Aika ylimielinen olettamus toisten elämästä jos näin on (sellaisen kuvan saa tuosta 2. kappaleesta).

Vierailija
2/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kadu. Tein juuri oikean päätöksen. En halua olla kenenkään äiti, koskaan. 

N37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Hyvin monet liitot ovat hädin tuskin kasassa, koska lapset... Surullistahan se on. 

Vierailija
4/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kadun... olen jo vaihdevuosissa, joten juna meni jo. En kuitenkaan ala muita neuvoa.

Vierailija
5/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:25"]

Minä kadun... olen jo vaihdevuosissa, joten juna meni jo. En kuitenkaan ala muita neuvoa.

[/quote]

Miksi kadut? Mikä on muuttunut sinussa? Vai olisitko halunnut mutta et löytänyt hyvää kumppania?

Vierailija
6/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestöliitto on tehnyt tutkimuksen, että lapseton liitto kestää ja lapsettomat parit eroavat harvemmin. Parit, joissa on lapsia, eroavat useammin. Muistaakseni tutkimus on tehty v. 2011. Tässä tutkimuksessa oli siis laskettu myös avoparit.

Joten totta se on, että lapsettomilla on onnellisempi liitto, kun nainen jaksaa huomioida miestään paremmin, eikä aika mene lapsen hoitoon. 

Vierailija
7/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lapsi olisi ulkopuolinen?

Vierailija
8/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, että moni liitto kaatuu siihen, että lapsen saatuaan mies ei saa enää säännöllistä seksiä ja nainen ei välitä pitää itsestään huolta. Ihmekö tuo jos mies lähtee. Kun ei ole lapsia, on aikaa kuntoiluun ja seksi kukoistaa ja mies pysyy tyytyväisenä.

Vierailija
9/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:22"]

Niinpä. Hyvin monet liitot ovat hädin tuskin kasassa, koska lapset... Surullistahan se on. 

[/quote]Todella harvoin lapsi on syyllinen eroon.

Vierailija
10/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olisit saanut lapsia, niin tuskinpa katuisit niitäkään. :) Asioilla on aina kaksi puolta ja jotenkin typeräähän se on vertailla kumpi on paremmin ja miettiä miten asiat olisi toisin ym. Se on hyvä, että teidän elämäntyylinne sopii teille ja olette onnellisia, mutta olisitte myös sopeutuneet toisenlaiseenkin elämään, jos olisi ollut pakko.

Vierailija
11/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:28"]

Väestöliitto on tehnyt tutkimuksen, että lapseton liitto kestää ja lapsettomat parit eroavat harvemmin. Parit, joissa on lapsia, eroavat useammin. Muistaakseni tutkimus on tehty v. 2011. Tässä tutkimuksessa oli siis laskettu myös avoparit.

Joten totta se on, että lapsettomilla on onnellisempi liitto, kun nainen jaksaa huomioida miestään paremmin, eikä aika mene lapsen hoitoon. 

[/quote]Onnellinen liitto tulee siitä kun nainen huomioi miestä?? Aha.

Vierailija
12/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:28"]

[/quote]Pitäisiköhän sen miehenkin tehdä jotain? No ei tietenkään vitsi vitsi.

Vierailija
13/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:31"]

Todella harvoin lapsi on syyllinen eroon.

[/quote]

Eihän se lapsi tietenkään tahallaan sitä liittoa sabotoi, mutta kyllä lasten hankkiminen kaikkine stressitekijöineen ja konflikteineen yleensä heikentää parisuhdetyytyväisyyttä todella paljon, eikä se välttämättä koskaan palaa entiselleen. Tästä on paljon tutkimusnäyttöä.

Vierailija
14/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi katua, ettei ole hankkinut jotakin, mitä ei ole ikinä halunnut? En ymmärrä.

Vierailija
15/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:19"]Minäkään en kadu. Tein juuri oikean päätöksen. En halua olla kenenkään äiti, koskaan. 

N37
[/quote] Ja sinähän sen tiedät kolmeseiskana. "Mä en haluu, mämämä, mutku en haluu!!!1!"

Vierailija
16/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:40"]

Miten voi katua, ettei ole hankkinut jotakin, mitä ei ole ikinä halunnut? En ymmärrä.

[/quote] En minäkään kadu, etten ottanut miljoonalainaa ja hankkinut unelmieni taloa. Olenko nyt joku veta vapaaehtoisesti taloton

Vierailija
17/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:19"]Minäkään en kadu. Tein juuri oikean päätöksen. En halua olla kenenkään äiti, koskaan.  N37 [/quote] Ja sinähän sen tiedät kolmeseiskana. "Mä en haluu, mämämä, mutku en haluu!!!1!"

[/quote]

Totta kai tiedän mitä en halua. Harmittaako noin paljon kun joku tietää mitä tekee?

N37

Vierailija
18/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:25"]

[/quote]

Miksi kadut? Mikä on muuttunut sinussa? Vai olisitko halunnut mutta et löytänyt hyvää kumppania?
[/quote]

No, en halua sen tarkemmin selitellä. Hyvä kumppani minulla on, mutta ehkä se ei kuitenkaan riitä täysin. Jotain jäi puuttumaan.

Vierailija
19/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:40"]

[/quote]

Aloitus on selvästi viittaus jonkun mamman kirjoitukseen siitä kuinka velat katuvat lapsettomuutta 40 täytettyään. 

Oletko hieman yksinkertainen kun et tätä ymmärtänyt?

Vierailija
20/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:25"] Minä kadun... olen jo vaihdevuosissa, joten juna meni jo. En kuitenkaan ala muita neuvoa. [/quote] Miksi kadut? Mikä on muuttunut sinussa? Vai olisitko halunnut mutta et löytänyt hyvää kumppania? [/quote] No, en halua sen tarkemmin selitellä. Hyvä kumppani minulla on, mutta ehkä se ei kuitenkaan riitä täysin. Jotain jäi puuttumaan.

[/quote]

Aika erikoista.