Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en kadu lapsettomuuttani

Vierailija
31.08.2014 |

olen 47 vuotias ja kertaakaan en ole katunut lapsettomuuttani. Olen rakentanut miehen kanssa meille hyvän elämän ja emme tarvitse tähän kolmatta pyörää. Mikä ihmeen luulo se on, että kaikki katuisivat lapsettomuuttaan. Minä en kadu, vaan olen todella onnellinen kahden aikuisen ihmisen suhteesta, missä meillä on aikaa toisillemme.

Minusta kahden aikuisen suhde on yleensäkin paljon syvempi ja parempi, kuin se, missä keskitytään vain lapsiin ja ollaan yhdessä vain lasten takia. Lapseton pari on yhdessä puhtaasta rakkaudesta, koska ei ole ulkopuolista pakkoa pysyä yhdessä

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:25"] Minä kadun... olen jo vaihdevuosissa, joten juna meni jo. En kuitenkaan ala muita neuvoa. [/quote] Miksi kadut? Mikä on muuttunut sinussa? Vai olisitko halunnut mutta et löytänyt hyvää kumppania? [/quote] No, en halua sen tarkemmin selitellä. Hyvä kumppani minulla on, mutta ehkä se ei kuitenkaan riitä täysin. Jotain jäi puuttumaan.

[/quote]

Aika erikoista. 
[/quote]

Niin no... ei liene yllätys, että osa veloista katuu päätöstään. En kuitenkaan halua saarnata muille tai tyrkyttää näkemyksiäni.

Vierailija
22/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen lapsettomana. Mutta tämä on se velojen ongelma: lapsellisia liittoja täytyy väheksyä. Jos olisit oikeasti onnellinen lapsettomana, et kokisi tarvetta ajatella ja kirjoittaa tuollaista. Mistä voit tietää, onko suhde syvempi, parempi ja enemmän rakkautta sisältävä jos on lapsia? Et mistään, koska sinulla ei ole lapsia. Miksi oletat, että lapselliset parit olisivat yhdessä vain lasten takia? Todella naurettavaa! Suurimmalla osalla pareista menee paremmin lapsellisina ja lapset lisäävät myös suhteen rakkautta. Lasten kanssa voi tehdä paljon yhdessä koko perheenä.

Toisen kappaleen jälkeen olin aika ihmeissäni. Vaikutat sen perusteella aika ylimieliseltä ja puhut asioista, joista et oikeasti tiedä. Ethän sinä tiedä millainen on lapsellinen suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:40"]

Miten voi katua, ettei ole hankkinut jotakin, mitä ei ole ikinä halunnut? En ymmärrä.

[/quote]

Aloitus on selvästi viittaus jonkun mamman kirjoitukseen siitä kuinka velat katuvat lapsettomuutta 40 täytettyään. 

Oletko hieman yksinkertainen kun et tätä ymmärtänyt?

[/quote]

Kerron kyllä viestissäni, mitä en ymmärtänyt. 

Jos en ole koskaan halunnut hevosta, miksi myöhemmin alkaisin katua sitä, etten ole hankkinut hevosta?

Jos en ole koskaan halunnut asua omakotitalossa, miksi myöhemmin alkaisin katua sitä, etten ole asunut omakotitalossa?

Enkö paljon todennäköisemmin tule katumaan sitä, että olen jättänyt tekemättä asioita, joita olisin kovasti halunnut tehdä? 

Vierailija
24/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:19"]Minäkään en kadu. Tein juuri oikean päätöksen. En halua olla kenenkään äiti, koskaan.  N37 [/quote] Ja sinähän sen tiedät kolmeseiskana. "Mä en haluu, mämämä, mutku en haluu!!!1!"

[/quote]

Sinäpä se vaikutat ainakin todella kypsältä. Not.

Vierailija
25/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sydämestäni että et kadu lapsettomuutta vanhuksena. Nimittäin työssäni vanhainkodilla olen todennut että usein juuri lapsettomat vanhukset ovat kärttyisiä ja eletystä elämästään katkeria. Ei ole lasta, joka vierailisi eikä lastenlapsia joista iloitsisi. Ja valitettavasti kun kotona hoidetaan erittäin huonokuntoisia vanhuksia niin ilman omaista pitämässä puolia ja huolehtimassa monesta ihan käytännön asiasta nämä lapsettomat ovat välillä surullisessa tilanteessa. Yhteiskunta huolehtii nippa nappa hengissä pysymisen mutta elämää se ei kyllä laadultaan ole :(

Vanhainkodit ovat täynnä leskirouvia. Kumppanista on, ikäerosta riippuen, voitu leskeytyä siten että elää itse vielä 15 vuottakin kumppanin kuoltua. Yksin. Ilman omaista. Toivottavasti sinusta ei tule yksinäistä ja katkeraa saati huonokuntoista vanhusta. En saata kuvitella mitä vanhustenhoito on vaikkapa 30 vuoden päästä mutta pahoin pelkään suuntaa johon ollaan säästösyistä ja kovista arvoista johtuen menossa.

Vierailija
26/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:28"]

Väestöliitto on tehnyt tutkimuksen, että lapseton liitto kestää ja lapsettomat parit eroavat harvemmin. Parit, joissa on lapsia, eroavat useammin. Muistaakseni tutkimus on tehty v. 2011. Tässä tutkimuksessa oli siis laskettu myös avoparit.

Joten totta se on, että lapsettomilla on onnellisempi liitto, kun nainen jaksaa huomioida miestään paremmin, eikä aika mene lapsen hoitoon. 

[/quote]

Sallinet minun hieman epäillä. Tuntemistani lapsia omaavista pariskunnista kaikilla on takanaan ero/eroja aikaisemmista suhteista, lapsettomista sellaisista. Minäkin olen eronnut kahdesti avoliitosta, joissa ei ollut lapsia. Samoin mieheni.

Aika ontuva logiikka, mieti nyt itsekin.

Vierailija
27/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:03"]

Toivon sydämestäni että et kadu lapsettomuutta vanhuksena. Nimittäin työssäni vanhainkodilla olen todennut että usein juuri lapsettomat vanhukset ovat kärttyisiä ja eletystä elämästään katkeria. Ei ole lasta, joka vierailisi eikä lastenlapsia joista iloitsisi. Ja valitettavasti kun kotona hoidetaan erittäin huonokuntoisia vanhuksia niin ilman omaista pitämässä puolia ja huolehtimassa monesta ihan käytännön asiasta nämä lapsettomat ovat välillä surullisessa tilanteessa. Yhteiskunta huolehtii nippa nappa hengissä pysymisen mutta elämää se ei kyllä laadultaan ole :( Vanhainkodit ovat täynnä leskirouvia. Kumppanista on, ikäerosta riippuen, voitu leskeytyä siten että elää itse vielä 15 vuottakin kumppanin kuoltua. Yksin. Ilman omaista. Toivottavasti sinusta ei tule yksinäistä ja katkeraa saati huonokuntoista vanhusta. En saata kuvitella mitä vanhustenhoito on vaikkapa 30 vuoden päästä mutta pahoin pelkään suuntaa johon ollaan säästösyistä ja kovista arvoista johtuen menossa.

[/quote] Ei se vanhainkodilla enää haittaa, koska sinne pääsee nykyään vasta, kun on niin huonossa kunnossa, ettei tajua mistään mitään. 

Mutta kun vanhenee ja puoliso kuolee, siinä vaiheessa jää yleensä aika yksin. Vaikka lapset asuisivat kaukana, ne kuitenkin soittelevat ja onpa moni mummo opetellut skypeäkin käyttämään ja muita tekniikan hienouksia.

Jos lapset asuvat lähellä, he käyvät mummolassaan ja auttamassa vanhempiaan ja lapsenlapset ilahduttamassa vanhuksia.

Joskus toki on sellaisia, etteivät pidä mitään yhteyttä. Mutta sellaisissa tapauksissa on lapsuudenkodissa ollut muutakin ongelmaa. 

Vierailija
28/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:51"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:25"] Minä kadun... olen jo vaihdevuosissa, joten juna meni jo. En kuitenkaan ala muita neuvoa. [/quote] Miksi kadut? Mikä on muuttunut sinussa? Vai olisitko halunnut mutta et löytänyt hyvää kumppania? [/quote] No, en halua sen tarkemmin selitellä. Hyvä kumppani minulla on, mutta ehkä se ei kuitenkaan riitä täysin. Jotain jäi puuttumaan. [/quote] Aika erikoista.  [/quote] Niin no... ei liene yllätys, että osa veloista katuu päätöstään. En kuitenkaan halua saarnata muille tai tyrkyttää näkemyksiäni.

[/quote]

Et vaikuta velalta... 

Vierailija
29/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju on täysin älytön. Ihminen voi hyvin katua sitä, ettei tavoitellut jotakin, mitä todella olisi halunnut. Monethan katuvat esimerkiksi vähäistä matkailua, koska ulkomaille lähteminen pelotti liikaa, tai sitä, ettei seurannut kutsumustaan. Sen sijaan kukaan kadu sitä, ettei tavoitellut jotakin itselleen yhdentekevää tai vastenmielistä asiaa. Vegaanit eivät kuolinvuoteellaan harmittele, etteivät tulleet tukeneeksi eläinten hyväksikäyttöä, eivätkä homot sure menetettyjä heteroseksimahdollisuuksia.

Valot päälle nyt, ihmiset.

Vierailija
30/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:19"]Minäkään en kadu. Tein juuri oikean päätöksen. En halua olla kenenkään äiti, koskaan.  N37 [/quote] Ja sinähän sen tiedät kolmeseiskana. "Mä en haluu, mämämä, mutku en haluu!!!1!"

[/quote]

Totta kai tiedän mitä en halua. Harmittaako noin paljon kun joku tietää mitä tekee?

N37
[/quote] Niin, tiedät sen nyt, mutta et tiedä mitä haluat vuoden parin päästä. Miksi harmittaisi jos minulle tuntematon ihminen (ei) tiedä mitä haluaa? Yrititkö vihjailla kommentillasi, että lapselliset eivät tiedä? Olet selvästikin aika epävarma kun täytyy yrittää vittuilemalla nostaa itseään ylemmälle tasolle.

Vierailija
31/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:25"] Minä kadun... olen jo vaihdevuosissa, joten juna meni jo. En kuitenkaan ala muita neuvoa. [/quote] Miksi kadut? Mikä on muuttunut sinussa? Vai olisitko halunnut mutta et löytänyt hyvää kumppania? [/quote] No, en halua sen tarkemmin selitellä. Hyvä kumppani minulla on, mutta ehkä se ei kuitenkaan riitä täysin. Jotain jäi puuttumaan.

[/quote]

Aika erikoista. 
[/quote] Vai että aina erikoista jos mieli muuttuu ja haluaa lapsia? Erikoista on se että ihannoi lapsettomuutta ja vihaa lapsia.

Vierailija
32/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö vanhemmat tosiaan tiedä, haluavatko he elää lapsiperheen elämää enää parin vuoden päästä? Ei kuulosta oikein terveeltä tuollainen tuulella käyminen.

Vierailija
33/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:45"]

[/quote]

Sinäpä se vaikutat ainakin todella kypsältä. Not.
[/quote] Miksi pitäisikään :D