Usean keskenmenon kokeneita " terveita" ?
Eli onko kohtalotovereita? Juuri KAIKKI tutkimukset takana eikä mitään vikaa löydetty, taustalla neljä keskenmenoa puolentoista vuoden aikana.
Jos samassa jamassa olevia löytyy, harkitsen oman keskusteluryhmän aloittamista...
Kommentit (5)
Täällä ois yksi kohtalotoveri. Olemme mieheni kanssa yrittäneet jo vuodesta 2000 tehdä lasta tai siis saada (eihän niitä tehdä vaan niitä saadaan). Olemme käyneet tutkimuksissa ja mitään syytä keskenmenoilleni ei löydetä. Toisaalta olin huojentunut ettei meissä ole vikaa mutta toisaalta turhautunut kun ei onnistu ja aina menee kesken. Aloitamme ehkä ensi vuonna hedelmöityshoidot ja jos sitten saisimme kauan toivotun vauvan. Monet itkut on itketty monien keskenmenojen takia mutta kummasti sitä on jaksanut aina vain eteenpäin. Parisuhteemme onkin lujittunut tosi paljon tämän takia. Yksi tuttuni sai aikoinaan keskenmenoja ja kävi läpi rankat hedelmöityshoidot ja eikä niilläkään tullut sitä heidän kauan haaveilemaa vauvaa ja tuttuni alkoi elämään ilman vauvahaaveita ja huomasikin iloisesti yhtäkkiä että onkin raskaana jo 3.kuulla ja kaikki meni hyvin loppuun asti. Tulimme tuttuni kanssa siihen lopputulokseen että hän on liikaa ressannut itseään vauvahaaveilla ja heti onnistui kun hän ei paljoa ajatellut asiaa joten minäkin ajattelin vuoden verran kokeilla ilman vauvahaaveita ja sitten vasta menen hedelmöityshoitoihin. Toivottavasti jaksoit lukea ja sait jotain selvää ku yritän samalla tehdä töitä ku kirjoitan tätä.
Neljä keskenmenoa. Esikoista yritettiin vuosi ja sinä aikana 2 km, nyt esikoinen 2,5v ja 4kk ollaaan yritetty toista ja sinä aikana 2km. Kävin viime viikolla keskussairaalassa tutkimuksissa eikä verikokeista ja ultraamalla mitään vikaa löytynyt. KOska on yksi lapsi ennestään, enempää ei tutkita vaan lääkäri sanoi että pitäisi tulla toisenkin lapsen että huonoa tuuria vaan
Niinpä niin, meillekin lääkäri vain kohautteli olkapäitään ja loi myötätuntoisia katseita, että tutkimukset on tehty ja olenhan vielä nuori (yli kolmikymppinen). Kuten Tikru_26, niin olen myös pohtinut kanssa tuon stressin osuutta. Sitähän ei ole lääketieteellisesti todistettu, että paineilla olisi merkitystä, mutta kyllä siihen jotkut lääkäritkin viittaavat, ainakin sivulauseessa. Itse asiassa mitään mieletöntä stressiä en lapsettomuudesta ole ottanut, mutta kukapa väittää, etteikö se stressaisi. Ja vielä jäin pohtiman sitä, mitä Tikru kirjoitti, että olette harkinneet hormonihoitoa. Minkälaista, miten, kuinka ja auttaako se toistuviin keskenmenoihin? Juuri tämä jäi itseäni askarruttamaan, kun tutkimuksien jälkeen selvisi, että kohdallamme ei ole enää mitään tehtävissä. Itse tulen kuitenkin kohtuu ajassa raskaaksi, mutta siihen se jääkin. Mutta jatketaan aiheesta, pakko kiiruhtaa töihin. Ja tsemppiä molemmille tähän mennessä keskusteluun osallistuneille!
tervetuloa jos haluatte!
mom rv29+4 (2 lasta 6km)
hei!
Meille lääkäri ehdotti jos alotettaisiin keinohedelmöitys mutta sanoi että niitä keskenmenoja voi tulla hoidoista huolimatta. Nyt kuitenkin yritämme luomuna saada. Olen kokeillut jo clomifenit ja disperiniä. Disperinillä kuulemma saa minimoitua keskenmenoja mutta mulla ei auttanut mitään.