Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalo asujat hoi!

Vierailija
31.08.2014 |

Millanen äänieristys teillä on teidän asunnoissa?

Mulla tuntuis ainakin olevan älyttömän huono...

Asun 1959 rakennetussa kerrostalo yksiössä ja naapurin puolelta kuuluu läpi niin puheet (jokseenkin epäselvästi kyllä), musiikit, veden laskeminen...

Tuntuu että tulen kohta hulluksi!

Ja yläkerrasta tietysti askeleet ja aina kun oman kämpän ovi avataan ja paukautetaan kiinni tai joku tulee kerrostalon ulkoovesta sisään...

Nyt oon muutenki alkanu pelkää et noi naapurit kyttää mua. Siis toiset jotka asuu oikeella puolella mun asunnosta ja toinen joka asuu vasemmalla puolella mun asunnosta.

Tossa oikealla puolella asuu nuori mies ja nainen avoliitossa.

Vasemmalla puolella kai joku nuori tyttö myös, en oo vaan koskaan kyl tavannu häntä...

Mut se miks mulle on tullu sellanen olo et mun naapurit kyttää mua. Niin sen takia koska kerran kun laitoin musiikin soimaan omassa kämpässä ( kuuntelen aika paljon musiikkia ja kyl ihan normaali voluumeillä, mutta mitkä voi kuulua kyllä naapuri kämpän puolelle koska niin kutsutut "kananpaskaseinät"...! ) nii ihan kun ämmä ois säikähtäny siel sitä kun laitoin musiikin soimaan ja kommentoi vaan että ' voi jumalauta! '

Ja sit aina kun käyn wc:ssä ja lasken vettä nii kohta jompi kumpi, se akka tai ukko on myös jotain siellä wc:ssä hääräämässä melkeempä aamusta iltaan ja laskee koko ajan vettä...! rupee oikeesti menee hermo. Mut on tullu sellanen olo et se on se akka...

Ja kun muutin tähän, oli tosi hiljasta. Mutta vähän kun aloin päästämään omasta elämisestäni ääniä, nii tuntu et jo alko toi vasemmallakin puolella asuva huudattaa sit musiikkia.. huudattaa välillä aika kovaakin.. sit kerran kuulu joku sen riitely ja kiukuttelu ihan selkeesti mun asunnon puolelle.

Nyt oon alkanu sit sairaanloisesti kyttäämään omaa elämääni... ja ahdistun pienistäkin äänistä ja asioista ja mitä puhun ja ylipäätään teen, koska naapuri voi kuulla ne... ja ahdistun ja en pysty olee rentona, kun kuulen naapurista ja ympäriltäni ylipäätään koko ajan myös jotain ääniä, esim. tosta pubista tulevia, siellä samat pulit päivästä toiseen jotain hoiloo.. ja sit liikenne ym...

Miten pääsen tästä ahdistuksesta ja äänten tuskasta eroon!?

Ja sit eniten viel ahdistaa sellanen juttu, kun joutuu käymään eritteitä laskee kropastaan pois wc:eessä ja mä sairastan mm. yhtä suolistosairautta ja välillä mun vatsa on aivan ripulilla ja tulee kaikki rytinällä ulos ja hirveesti pierettää, nii kiva jos toi akka kuulee kaiken.....

Se ukko joka siinä asuu, vaikuttaa ihan mukavalta, moikkaa aina ystävällisesti rappukäytävässä kun oon siihen joskus törmänny, mut toi akka on sellasen vittumaisen ja ärsyttävän olonen ollu joka kerta... se kommentoi silleen ärsyttävästikkin naama virneellä aina että ' moi ' ja aina on olo, et ne jauhaa tuolla kotonaan seläntakana musta paskaa koska mulla on outoja tapoja ja saatan välillä kikatella täällä yksin aina ääneen. Tai käydä ripuloimassa siellä wc:eessä...

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
2/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku hoitokontakti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:52"]

[/quote]

Kyllä on.

Vierailija
4/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:52"]

[/quote]

Kyllä on.
[/quote]

Hyvä.

Vierailija
5/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa harvemmin on kunnon äänieristystä.

Vierailija
6/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:52"] Onko sulla joku hoitokontakti? [/quote] Kyllä on. [/quote] Hyvä.

[/quote]

Ok? mut voisko joku nyt vastata vaan kysymyksiin, eikä piilopiruilla!

Väitätkö siis että olen hullu, kun ajattelen ja tunnen tälläistä!?

Vierailija
7/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 1913 rakennetussa talossa, ja naapurista ei kuulu läpi mitään. Rappukäytävästä joskus kuuluu kolahduksia (ei ole väliovea meillä), mutta seinien ja lattioiden läpi ei pihaustakaan.

Vierailija
8/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:55"]

Kerrostaloissa harvemmin on kunnon äänieristystä.

[/quote]

Oi miksi!?

Vierailija
9/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska jatkaa vielä, että entisessä kämpässäni, joka oli rakennettu 1961, kuului myös kaikki läpi. Vedenlaskut, yskä, puhe jne. En siitä ahdistunut, mutta aina piti vähän miettiä esim. seksiä harrastaessa, miten kovaa ääntä pitää...

Vierailija
10/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:57"]

Asun 1913 rakennetussa talossa, ja naapurista ei kuulu läpi mitään. Rappukäytävästä joskus kuuluu kolahduksia (ei ole väliovea meillä), mutta seinien ja lattioiden läpi ei pihaustakaan.

[/quote]

Miten toi on mahdollista!?

Mulla on väliovi, mutta en oikeastaan käytä sitä..

Vierailija
11/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole töissä tai opiskele? Sinun pitäisi saada muuta mietitttävää sinne, kuuntele vaikka osa päivästä musiikkia kuulokkeilla. Jos on liikaa aikaa niin pienetkin asiat saattavat saada liian suuret mittasuhteet jos pyörittelet niitä asioita mielessäsi. Niihin normaaleihin elämisen ääniinhän et voi vaikuttaa sen kummemmin.

Vierailija
12/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:59"]

Seiska jatkaa vielä, että entisessä kämpässäni, joka oli rakennettu 1961, kuului myös kaikki läpi. Vedenlaskut, yskä, puhe jne. En siitä ahdistunut, mutta aina piti vähän miettiä esim. seksiä harrastaessa, miten kovaa ääntä pitää...

[/quote]

Siis tollanenhan on vitun ahdistavaa... luulis et mitä uusimmissa kämpissä, ois sitä paremmat äänieristykset! mut ei helvetti jee... joka piereskelykin kuuluu varmaan tonne naapurin puolelle... ahdistavaa!

Mäkin kun katson joskus aikuisviihdettä, nii pelkään et se kuuluu naapuriin... :D

Helpompi ois jos naapureissa asuis jotain mummoja tai pappoja, eikä muita nuoria ihmisiä... oon miettiny et vaihtamallako taas paranis vai ei, mut mistä mä voin tietää, millasissa taloissa on hyvä äänieristys ja millasii ihmisii naapureina...!? onko vittumaisia vai kivoja jne.

Vierailija
13/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa susta nyt noi äänet kuulostaa selkeämmiltä, kun olet kiinnittänyt niihin huomiota ja kun tiedät että mitkä äänet kuuluu myös sinulta. Siis esim kun menet vessaan ja lasket vettä, huomaat että naapuri tekee saman. Siinä vaistomaisesti herkistyy äänille, vaikka ne varmasti on vain heidän normaalin elämisen ääniä.
Minusta aina tuntuu, että kun tv tai musiikki on yhtään kovemmalla, alkaa naapurista kuulua enemmän kolinaa. Ajattelin että "varmana kolisteleevat siellä tahalleen kun mulla on musiikki liian isolla" vaikka todellisuudessa minä vaan pelkään että musiikki kuuluu naapuriin -> herkistyn äänille, joilla naapuri voisi viestiä minulle asiasta. Kerran olin koko päivän kuuntelematta musiikkia jne, ja huomasin että kyllä ne äänet sieltä silloinkin kuului.

Vierailija
14/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
Seinät on punatiiltä ja puoli metriä paksut, 1900-luvun alussa ei käytetty noita pahvilaatikkoseiniä.

Vierailija
15/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:02"]

Et ole töissä tai opiskele? Sinun pitäisi saada muuta mietitttävää sinne, kuuntele vaikka osa päivästä musiikkia kuulokkeilla. Jos on liikaa aikaa niin pienetkin asiat saattavat saada liian suuret mittasuhteet jos pyörittelet niitä asioita mielessäsi. Niihin normaaleihin elämisen ääniinhän et voi vaikuttaa sen kummemmin.

[/quote]

Niin... mutta entä jos mä ripuloin wc:eessä ja se tulee yleensä kovalla rytinällä ulos se tavara, niin kuinka todennäkösesti tollanen kuuluu naapuriin? ja piereskely, ym. *nolottaa* ...

Ja en oo täl hetkel töissä tai koulus, kun tuntuu et en ahdistuksen takii kykene sinnekkää... ja sit jos kuuntelisin noilla korvanapeilla musiikkia, nii sillonkin pelkäisin ja kyttäisin et mitähän äänii mä nyt teen ja kuuluuko ne naapuriin... mut sillon en ehkä niinkään pelkäis naapurin ääniä, koska en kuulis niitä...

Vierailija
16/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 2003 rakennetussa kerrostalossa ja naapureilta ei kuulu mitään ääniä. Ei oven sulkemisia, ei veden laskemista, ei imurointia, ei lasten tai TV:n ääniä. Yläkerrasta ei kuulu askelia. Ihana rauha.

Vierailija
17/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:04"]

Jospa susta nyt noi äänet kuulostaa selkeämmiltä, kun olet kiinnittänyt niihin huomiota ja kun tiedät että mitkä äänet kuuluu myös sinulta. Siis esim kun menet vessaan ja lasket vettä, huomaat että naapuri tekee saman. Siinä vaistomaisesti herkistyy äänille, vaikka ne varmasti on vain heidän normaalin elämisen ääniä. Minusta aina tuntuu, että kun tv tai musiikki on yhtään kovemmalla, alkaa naapurista kuulua enemmän kolinaa. Ajattelin että "varmana kolisteleevat siellä tahalleen kun mulla on musiikki liian isolla" vaikka todellisuudessa minä vaan pelkään että musiikki kuuluu naapuriin -> herkistyn äänille, joilla naapuri voisi viestiä minulle asiasta. Kerran olin koko päivän kuuntelematta musiikkia jne, ja huomasin että kyllä ne äänet sieltä silloinkin kuului.

[/quote]

Hyvä kirjoitus!

Taas toi sama naapuri laskee tuol vettä... mietin että mitä vittua se vaan tuolla vessassa tekee päivässä monta tuntii putkeen! tai siis eihän se mulle kuulu, mut joo....

Vessassa esim. kuuluu noi puheiden äänet kaikista selvimmin mun mielestä tässä asunnossa. Liekkö kyttäämässä mua siellä, et tulisinko taas sinne jotain avautuu ja itsekseni höpöttelemään esim. mulle vaikeista asioista, jos oon vaikka kylvyssä tms... pakosti tulee tällänen mieleen!

Oon jopa koittanu miettii et millanen toi noiden asunnon rakenne on, et missä niillä on vasta päätä just wc ja kylppäri ym... minkä kokonen se niiden asunto on... jne. Mut sellanen olo on tullu et niiden kylppäri ja wc on luultavasti ainakin just vastapäätä mun kylppäriä ja wc:tä, liekkö pöntötkin vastakkain! siis jotain aivan helvetin ärsyttävää.

Ja mietin mis niiden keittiö on ym... onko toi asunto isompi kun mun kämppä jne...

-,-

Vierailija
18/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:06"]

[/quote]

[/quote]
Seinät on punatiiltä ja puoli metriä paksut, 1900-luvun alussa ei käytetty noita pahvilaatikkoseiniä.

[/quote]

Minkähän vitun takia niitä ruvettiin sitten oikeen käyttämään!?

Kun selkeästi huono valinta....

Vierailija
19/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:13"]

Asun 2003 rakennetussa kerrostalossa ja naapureilta ei kuulu mitään ääniä. Ei oven sulkemisia, ei veden laskemista, ei imurointia, ei lasten tai TV:n ääniä. Yläkerrasta ei kuulu askelia. Ihana rauha.

[/quote]

Käy kateeks.. :S

Mikä tää 1950, 1960 ja ehkä jopa 1970.. luvun jakso oikein on, et sillon on rakennettu tälläsiä paskoja taloja, paskoilla seinillä! stna.

Kerta 1900-luvun alussakin osattiin paremmin...

Vierailija
20/55 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:23"]

Minkähän vitun takia niitä ruvettiin sitten oikeen käyttämään!?

Kun selkeästi huono valinta....

[/quote]
Piti saada halvalla ja nopeasti taloja pystyyn, kun muuttoliike maalta kaupunkeihin alkoi. Alkoi sitten samalla tämä elementtirakentaminen. Tuollaisen kipsilevyn törkkääminen talorunkoon on huomattavasti nopeampaa ja halvempaa kuin muuraaminen tiilestä ja laastista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme