Kerrostalo asujat hoi!
Millanen äänieristys teillä on teidän asunnoissa?
Mulla tuntuis ainakin olevan älyttömän huono...
Asun 1959 rakennetussa kerrostalo yksiössä ja naapurin puolelta kuuluu läpi niin puheet (jokseenkin epäselvästi kyllä), musiikit, veden laskeminen...
Tuntuu että tulen kohta hulluksi!
Ja yläkerrasta tietysti askeleet ja aina kun oman kämpän ovi avataan ja paukautetaan kiinni tai joku tulee kerrostalon ulkoovesta sisään...
Nyt oon muutenki alkanu pelkää et noi naapurit kyttää mua. Siis toiset jotka asuu oikeella puolella mun asunnosta ja toinen joka asuu vasemmalla puolella mun asunnosta.
Tossa oikealla puolella asuu nuori mies ja nainen avoliitossa.
Vasemmalla puolella kai joku nuori tyttö myös, en oo vaan koskaan kyl tavannu häntä...
Mut se miks mulle on tullu sellanen olo et mun naapurit kyttää mua. Niin sen takia koska kerran kun laitoin musiikin soimaan omassa kämpässä ( kuuntelen aika paljon musiikkia ja kyl ihan normaali voluumeillä, mutta mitkä voi kuulua kyllä naapuri kämpän puolelle koska niin kutsutut "kananpaskaseinät"...! ) nii ihan kun ämmä ois säikähtäny siel sitä kun laitoin musiikin soimaan ja kommentoi vaan että ' voi jumalauta! '
Ja sit aina kun käyn wc:ssä ja lasken vettä nii kohta jompi kumpi, se akka tai ukko on myös jotain siellä wc:ssä hääräämässä melkeempä aamusta iltaan ja laskee koko ajan vettä...! rupee oikeesti menee hermo. Mut on tullu sellanen olo et se on se akka...
Ja kun muutin tähän, oli tosi hiljasta. Mutta vähän kun aloin päästämään omasta elämisestäni ääniä, nii tuntu et jo alko toi vasemmallakin puolella asuva huudattaa sit musiikkia.. huudattaa välillä aika kovaakin.. sit kerran kuulu joku sen riitely ja kiukuttelu ihan selkeesti mun asunnon puolelle.
Nyt oon alkanu sit sairaanloisesti kyttäämään omaa elämääni... ja ahdistun pienistäkin äänistä ja asioista ja mitä puhun ja ylipäätään teen, koska naapuri voi kuulla ne... ja ahdistun ja en pysty olee rentona, kun kuulen naapurista ja ympäriltäni ylipäätään koko ajan myös jotain ääniä, esim. tosta pubista tulevia, siellä samat pulit päivästä toiseen jotain hoiloo.. ja sit liikenne ym...
Miten pääsen tästä ahdistuksesta ja äänten tuskasta eroon!?
Ja sit eniten viel ahdistaa sellanen juttu, kun joutuu käymään eritteitä laskee kropastaan pois wc:eessä ja mä sairastan mm. yhtä suolistosairautta ja välillä mun vatsa on aivan ripulilla ja tulee kaikki rytinällä ulos ja hirveesti pierettää, nii kiva jos toi akka kuulee kaiken.....
Se ukko joka siinä asuu, vaikuttaa ihan mukavalta, moikkaa aina ystävällisesti rappukäytävässä kun oon siihen joskus törmänny, mut toi akka on sellasen vittumaisen ja ärsyttävän olonen ollu joka kerta... se kommentoi silleen ärsyttävästikkin naama virneellä aina että ' moi ' ja aina on olo, et ne jauhaa tuolla kotonaan seläntakana musta paskaa koska mulla on outoja tapoja ja saatan välillä kikatella täällä yksin aina ääneen. Tai käydä ripuloimassa siellä wc:eessä...
Kommentit (55)
Asun tällä hetlellä 58 rakennetussa talossa. Ainoat äänet kuuluvat rappukäytävästä, ja nekin saa väliovella pois.
Meillä ei kuulu juuri mitään, ja kerrostalo on rakennettu noin vuonna 1990.
talo on rakennettu 1930-luvulla ja en ole koskaan kuullut seinien läpi mitään. Yläkerrasta kuului keväällä tömpsähdyksiä, ehkä siellä on kerrossänky josta joku skidi hyppäili alas. Komeroiden läpi kuuluu välillä puhetta ja rappukäytävästä ovien avaukset.
Mä asun 1958 rakennetussa kerrostalossa ja aika vähän kuuluu äänet meille. Tosin asutaan ylimmässä kerroksessa , joten yläpuolelta ei voikaan kuulua ääniä. Mutta kyllähän nuo veden laskemiset ja kovaääninen puhuminen jonkunverran kuuluvat, ja koiran haukkuminen. Minua äänet eivät ahdista lainkaan. Normaali elämisen äänet jotenkin vaan kuuluvat kerrostaloelämään.
Kuulostaa siltä, että olet ahdistunut ja vainoharhainen. Varmastikaan kukaan naapurissa ei kyttää sinua. Selkeästi olet sairas ja on hyvä että sinulla on hoitokontakti. Puhu asiassa siellä hoitokontaktin luona.
Suosittelen muuttoa. Asun uudessa kerrostalossa. Naapureista ei kuulu juuri mitään.
Olen asunut 20-luvulla rakennetussa talossa Torkkelinmäellä Helsingissä. Kuulin, kun naapuri vastasi puhelimeen...
Kyllä kerrostaloissa ääniä kuuluu, mut sen ei pitäis olla kerrostalossa asuvalle/sinne muuttavalle yllätys. Kuuluu mm. veden äänet, musiikki, mut mitä se haittaa.Eikä kukaan sua kyttää, en minä ainakaan jaksa kytätä. Jos rapussa vastaan tulee, niin moikkaan kyllä. Kannattaa ottaa huomioon, että naapurikin käy siellä vessassa/suihkussa.
Ihan ku mun kirjottama teksti joten tunnen tuskasi TÄYSIN. Eipä tässä muuta voi kun muuttaa pois heti kun vaan pystyy. Itellä vuoden sopimus, vielä pitäs puoli vuotta sinnitellä, tosin en tiedä kestänkö niin kauaa... Ihan kaikki kuuluu sekä naapureista että yläpuolelta; kantapäillä kävely, musiikin kuuntelu (se vitun jumputus on pahinta!), ovien/kaappien paiskomiset, veden laskeminen, vähänkin kovaäänisempi puhe, nauru, kiljuminen, seinien potkiminen... Täyttä tuskaa. Itse nautin hiljaisuudesta, liikenteen ääni ei haittaa, siitä jopa pidän, mutta noi naapurit... VITTU.!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:23"]
Minkähän vitun takia niitä ruvettiin sitten oikeen käyttämään!?
Kun selkeästi huono valinta....
[/quote]
Piti saada halvalla ja nopeasti taloja pystyyn, kun muuttoliike maalta kaupunkeihin alkoi. Alkoi sitten samalla tämä elementtirakentaminen. Tuollaisen kipsilevyn törkkääminen talorunkoon on huomattavasti nopeampaa ja halvempaa kuin muuraaminen tiilestä ja laastista.
[/quote]
No huhhuh... tosi kiva.
EIKS NE YHTÄÄN AJATTELE MEITÄ IHMISIÄ JOTKA TULLAAN SIT ASUU NIISSÄ TALOISSA!?
Haloo..
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:28"]
Asun tällä hetlellä 58 rakennetussa talossa. Ainoat äänet kuuluvat rappukäytävästä, ja nekin saa väliovella pois.
[/quote]
Wautsi! :(
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:52"] Onko sulla joku hoitokontakti? [/quote] Kyllä on. [/quote] Hyvä.
[/quote]
Ok? mut voisko joku nyt vastata vaan kysymyksiin, eikä piilopiruilla!
Väitätkö siis että olen hullu, kun ajattelen ja tunnen tälläistä!?
[/quote]
Väitän.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:29"]
Meillä ei kuulu juuri mitään, ja kerrostalo on rakennettu noin vuonna 1990.
[/quote]
Kadee..
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:31"]
talo on rakennettu 1930-luvulla ja en ole koskaan kuullut seinien läpi mitään. Yläkerrasta kuului keväällä tömpsähdyksiä, ehkä siellä on kerrossänky josta joku skidi hyppäili alas. Komeroiden läpi kuuluu välillä puhetta ja rappukäytävästä ovien avaukset.
[/quote]
:)
Mul on viel tää asunto pienkerrostalossa, joten siinäki mieles aika hyvä.. herranjumala miten kaikki kuulus esim. jossain 12 kerroksises talos.. vaikka toki nekin on mukavia, jos vaan noita ääniä ei kuulu tarpeeksi..
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:31"]
Mä asun 1958 rakennetussa kerrostalossa ja aika vähän kuuluu äänet meille. Tosin asutaan ylimmässä kerroksessa , joten yläpuolelta ei voikaan kuulua ääniä. Mutta kyllähän nuo veden laskemiset ja kovaääninen puhuminen jonkunverran kuuluvat, ja koiran haukkuminen. Minua äänet eivät ahdista lainkaan. Normaali elämisen äänet jotenkin vaan kuuluvat kerrostaloelämään.
Kuulostaa siltä, että olet ahdistunut ja vainoharhainen. Varmastikaan kukaan naapurissa ei kyttää sinua. Selkeästi olet sairas ja on hyvä että sinulla on hoitokontakti. Puhu asiassa siellä hoitokontaktin luona.
[/quote]
Justjoo..
No kerroppas mulle sitten että miten mä opettelen tästä sairaudestani ja oireestani eroon!? kun arvaa tuottaako tuskaa mullekin..!
Ja unohdin sanoa itsekin tuon koiran haukunnan muutes... naapuris on myös joku pieni räkyttävä piski. :( mä inhoon sellasia pikkukoiria...
Mutjoo. Pelkään myös että naapurini ajattelevat että kuuntelen jotenkin typerää musiikkia ja nauravat sille jos kuuntelen jotain useita biisejä peräkkäin... :(
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:33"]
Suosittelen muuttoa. Asun uudessa kerrostalossa. Naapureista ei kuulu juuri mitään.
Olen asunut 20-luvulla rakennetussa talossa Torkkelinmäellä Helsingissä. Kuulin, kun naapuri vastasi puhelimeen...
[/quote]
No ei helvetti :D se on jo aika paha jos ei yksityisiä asioitaan pysty ees puhelimessa hoitaa...!
Mitä kaikkee muuta sä kuulit?
Mä luulen, ettei ne sun naapurit sua vahtaa. En usko, että ne kuuntelevat kun piereskelet pöntöllä tai teet jotain muuta. Kyllähän äänet kuuluu heille samalla tavalla kuin sullekin, mutta ei niillä ole varmasti mielenkiintoa vahdata sua. Kuuletko sä, kun he käy ripulilla? Ihan varmasti hekin joskus käy. Musiikki varmaan kuuluu heille, jos sullekin kuuluu heiltä, mutta saahan päiväsaikaan kuunnella normaaliäänellä mitä haluaa. Hiljaisuusaika on erikseen. Ne avoliitossa olevat naapurit, niillä on varmasti enemmän ääntä ja tekemistä kuin sulla, koska heitä on kaksi. Ja se nuori tyttö, ehkä sekin kuuntelee vähintään kuulokkeilla musaa (jota sä et edes kuule), niin ei se kiinnitä huomiota muihin tavallisesti eläviin naapureihin. Sulla ei ole mitään hätää, kun teet tekemisesi normaalin äänen puitteissa. Vessassa ja suihkussa saa käydä yölläkin.
60-luvun kerrostalo jossa aivan kaikki kuuluu läpi, ehkä kuiskausta lukuunottamatta. Lisäbonuksena pari asennevammaista urponaapuria jotka ei tunnu tajuavan että kaikki kuuluu läpi, joten jokainen kolaus tai rapina ei ole sodan julistus. Nää sitten vetää pään täyteen viinaa välillä ja paukuttelee ne kaikki kostot välillä vaikka keskellä yötä. Lisäksi tuossa on yksi häiriintynyt joka nakuttelee ilmeisesti ihan huvikseen pitkin päivää ja aamuyötä kun sillä on tylsää. Tai sitten se käyttää jotain aineita ja sekoilee.
Muutto on onneksi edessä aika pian :)
Sinähän se tunnut kyttäävän naapureitasi, ei toisinpäin...
Ja jännä että kukaan ei yläpeukuta tota, että multa hoitosuhde löytyy ja vetää myös alapeukkua, alotuksen kohdalle, mutta noiden idioottien kyselijöiden kohdalle et löytyykö multa hoitosuhde nii vedetään kyl yläpeukkua! ..kai tälläsist äänieristys asioista pitää pystyä keskustella niinku aikuiset ihmiset hyvässä hengessä! :D