Kerrostalo asujat hoi!
Millanen äänieristys teillä on teidän asunnoissa?
Mulla tuntuis ainakin olevan älyttömän huono...
Asun 1959 rakennetussa kerrostalo yksiössä ja naapurin puolelta kuuluu läpi niin puheet (jokseenkin epäselvästi kyllä), musiikit, veden laskeminen...
Tuntuu että tulen kohta hulluksi!
Ja yläkerrasta tietysti askeleet ja aina kun oman kämpän ovi avataan ja paukautetaan kiinni tai joku tulee kerrostalon ulkoovesta sisään...
Nyt oon muutenki alkanu pelkää et noi naapurit kyttää mua. Siis toiset jotka asuu oikeella puolella mun asunnosta ja toinen joka asuu vasemmalla puolella mun asunnosta.
Tossa oikealla puolella asuu nuori mies ja nainen avoliitossa.
Vasemmalla puolella kai joku nuori tyttö myös, en oo vaan koskaan kyl tavannu häntä...
Mut se miks mulle on tullu sellanen olo et mun naapurit kyttää mua. Niin sen takia koska kerran kun laitoin musiikin soimaan omassa kämpässä ( kuuntelen aika paljon musiikkia ja kyl ihan normaali voluumeillä, mutta mitkä voi kuulua kyllä naapuri kämpän puolelle koska niin kutsutut "kananpaskaseinät"...! ) nii ihan kun ämmä ois säikähtäny siel sitä kun laitoin musiikin soimaan ja kommentoi vaan että ' voi jumalauta! '
Ja sit aina kun käyn wc:ssä ja lasken vettä nii kohta jompi kumpi, se akka tai ukko on myös jotain siellä wc:ssä hääräämässä melkeempä aamusta iltaan ja laskee koko ajan vettä...! rupee oikeesti menee hermo. Mut on tullu sellanen olo et se on se akka...
Ja kun muutin tähän, oli tosi hiljasta. Mutta vähän kun aloin päästämään omasta elämisestäni ääniä, nii tuntu et jo alko toi vasemmallakin puolella asuva huudattaa sit musiikkia.. huudattaa välillä aika kovaakin.. sit kerran kuulu joku sen riitely ja kiukuttelu ihan selkeesti mun asunnon puolelle.
Nyt oon alkanu sit sairaanloisesti kyttäämään omaa elämääni... ja ahdistun pienistäkin äänistä ja asioista ja mitä puhun ja ylipäätään teen, koska naapuri voi kuulla ne... ja ahdistun ja en pysty olee rentona, kun kuulen naapurista ja ympäriltäni ylipäätään koko ajan myös jotain ääniä, esim. tosta pubista tulevia, siellä samat pulit päivästä toiseen jotain hoiloo.. ja sit liikenne ym...
Miten pääsen tästä ahdistuksesta ja äänten tuskasta eroon!?
Ja sit eniten viel ahdistaa sellanen juttu, kun joutuu käymään eritteitä laskee kropastaan pois wc:eessä ja mä sairastan mm. yhtä suolistosairautta ja välillä mun vatsa on aivan ripulilla ja tulee kaikki rytinällä ulos ja hirveesti pierettää, nii kiva jos toi akka kuulee kaiken.....
Se ukko joka siinä asuu, vaikuttaa ihan mukavalta, moikkaa aina ystävällisesti rappukäytävässä kun oon siihen joskus törmänny, mut toi akka on sellasen vittumaisen ja ärsyttävän olonen ollu joka kerta... se kommentoi silleen ärsyttävästikkin naama virneellä aina että ' moi ' ja aina on olo, et ne jauhaa tuolla kotonaan seläntakana musta paskaa koska mulla on outoja tapoja ja saatan välillä kikatella täällä yksin aina ääneen. Tai käydä ripuloimassa siellä wc:eessä...
Kommentit (55)
En ole koskaan kuullut pihahdustakaan muista asunnoista. Ullakkohuoneisto kaupungin keskustassa, vasta remontoitu. Ei kuulu mitään, koskaan. Ulkoa tulee toki joskus melua.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:06"]
Hei sinä taas! Onnea, olet päässyt omaan kämppään! Askel kerrallaan, kuten sanottiin. Saitko yksityiseltä asunnon vai kaupungilta?
Hyvä että olet saanut hoitokontaktinkin. Kaikkea hyvää sinulle!
[/quote]
Tästä viestistä tajusin että joku muukin ajattelee aloittajan kirjoittaneen aiemminkin, asumisasioista, mutta vähän toisenlaisista;)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:06"]
Hei sinä taas! Onnea, olet päässyt omaan kämppään! Askel kerrallaan, kuten sanottiin. Saitko yksityiseltä asunnon vai kaupungilta?
[/quote]
Tästä viestistä tajusin että joku muukin ajattelee aloittajan kirjoittaneen aiemminkin, asumisasioista, mutta vähän toisenlaisista;)
[/quote]
Jep. Selkeästi tämä on sama tyyppi. Hienoa että on päässyt eteenpäin. Toivottavasti myös agressiivisuus ja toisten syyttely helpottaa. Ja jaksaa pitää kämpän siistinä ettei tule taas matoja.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 11:56"]
Ihan ku mun kirjottama teksti joten tunnen tuskasi TÄYSIN. Eipä tässä muuta voi kun muuttaa pois heti kun vaan pystyy. Itellä vuoden sopimus, vielä pitäs puoli vuotta sinnitellä, tosin en tiedä kestänkö niin kauaa... Ihan kaikki kuuluu sekä naapureista että yläpuolelta; kantapäillä kävely, musiikin kuuntelu (se vitun jumputus on pahinta!), ovien/kaappien paiskomiset, veden laskeminen, vähänkin kovaäänisempi puhe, nauru, kiljuminen, seinien potkiminen... Täyttä tuskaa. Itse nautin hiljaisuudesta, liikenteen ääni ei haittaa, siitä jopa pidän, mutta noi naapurit... VITTU.!
[/quote]
Samaa paskaa tässkin rötiskössä; puheet, pierut ja kaikki muu kuuluu selvästi läpi. Ihan normaalilla äänelläkin puhuttuna. 70-luvun lopussa rakennettu rötiskö, asun tässä vain, koska asuminen edullista ja olen työttömänä tällä hetkellä. Etsin uudemman kohteen tältä samalta alueelta kun elämäntilanne muuttuu.
Mitä sä välität niistä? Tuskin tuut asuu sielä loppu elämääsi...joten ihan sama vaikka ne kuuliskin ku sä lasket vettä jne...
Enkä usko että kukaan kyttää sua, ja vaikka kyttäisikin niin ei sillä ihmisellä ole kaikki intiaanit kanootissa jos elämäntehtävä on kytätä jonkun vessa ääniä :D.
Ap, sulla ahdistuneisuushäiriö? Kun puhuit hoitokontaktistakin. Itsellä se diagnosoitu ja samat ajatukset kerrostalon äänistä. Ahdistaa just et pidänkö liian kovaa meteliä jne, vaikka kuuntelen tv.täkin aina tosi hiljasella. Tsemppiä!=)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:58"]
Mä luulen, ettei ne sun naapurit sua vahtaa. En usko, että ne kuuntelevat kun piereskelet pöntöllä tai teet jotain muuta. Kyllähän äänet kuuluu heille samalla tavalla kuin sullekin, mutta ei niillä ole varmasti mielenkiintoa vahdata sua. Kuuletko sä, kun he käy ripulilla? Ihan varmasti hekin joskus käy. Musiikki varmaan kuuluu heille, jos sullekin kuuluu heiltä, mutta saahan päiväsaikaan kuunnella normaaliäänellä mitä haluaa. Hiljaisuusaika on erikseen. Ne avoliitossa olevat naapurit, niillä on varmasti enemmän ääntä ja tekemistä kuin sulla, koska heitä on kaksi. Ja se nuori tyttö, ehkä sekin kuuntelee vähintään kuulokkeilla musaa (jota sä et edes kuule), niin ei se kiinnitä huomiota muihin tavallisesti eläviin naapureihin. Sulla ei ole mitään hätää, kun teet tekemisesi normaalin äänen puitteissa. Vessassa ja suihkussa saa käydä yölläkin.
[/quote]
En oo kuullu että he olisivat ikinä käyneet ripulilla... mut kusen lorotuksen kyl kuulen... joten eiköhän sit ne ripulitki kuulu...
Asumme 60-70-luvun vaihteessa rakennetussa talossa ja aikas hiljaista on. Joku yläkerran pesukoneen linkous kuuluu vain jos on itse vessassa jne. Eli ilmeisesti äänieristys on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:37"]
Mitä sä välität niistä? Tuskin tuut asuu sielä loppu elämääsi...joten ihan sama vaikka ne kuuliskin ku sä lasket vettä jne... Enkä usko että kukaan kyttää sua, ja vaikka kyttäisikin niin ei sillä ihmisellä ole kaikki intiaanit kanootissa jos elämäntehtävä on kytätä jonkun vessa ääniä :D.
[/quote]
Mutta jos heistä tulisi vaikka jossain vaiheessa ystäviäni, niin sitten hävettää jos olen käyttäytynyt jotenkin tyhmästi...???
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 12:18"]
Ap, sulla ahdistuneisuushäiriö? Kun puhuit hoitokontaktistakin. Itsellä se diagnosoitu ja samat ajatukset kerrostalon äänistä. Ahdistaa just et pidänkö liian kovaa meteliä jne, vaikka kuuntelen tv.täkin aina tosi hiljasella. Tsemppiä!=)
[/quote]
JOO, MUTTA MITEN TÄSTÄ EROON!?!?
En pysty elää enää tämän kanssa hei!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:50"]
Asumme 60-70-luvun vaihteessa rakennetussa talossa ja aikas hiljaista on. Joku yläkerran pesukoneen linkous kuuluu vain jos on itse vessassa jne. Eli ilmeisesti äänieristys on hyvä.
[/quote]
Minkähän takia kaikkiin ei oo tehny sit samanlaista...
Erittäin outoa... erittäin
Asun neljättä vuotta 1960-luvun talossa. Normaali elämä ei kuulu läpi, mutta bileet ja poraus ja huuto jokseenkin kyllä jonkin verran.