Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suljetun osaston potilaasta tulee tohtori

Vierailija
31.08.2014 |

Onpa hyvä ja tärkeä kirjoitus! 

http://www.hs.fi/sunnuntai/Suljetun+osaston+potilaasta+tulee+kohta+tohtori/a1409297461188

"Päivi Rissanen vietti vuosia psykiatrisissa sairaaloissa ja näki nurkissa peikkoja. Sitten hän sai hoitajan, joka kuunteli. Pian hän väittelee tohtoriksi siitä, miltä sairastuminen ja hoito tuntuvat potilaasta."

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa itseäni akateemisena, jo vuosikymmenen mt-ongelmista kärsineenä tämä aihepiiri. Ihmisten kommentit tietysti tyypillisen idioottimaisia ja ennakkoluuloisia. 

Vierailija
62/65 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 09:34"]

Minua kiinnostaa itseäni akateemisena, jo vuosikymmenen mt-ongelmista kärsineenä tämä aihepiiri. Ihmisten kommentit tietysti tyypillisen idioottimaisia ja ennakkoluuloisia. 

[/quote]

Onpa uskottavaa. Idioottimaisesta puhuu ihminen joka on hullu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielenkiintoinen juttu, luin ennen kuin tulin palstalle. Äitini oli nuorena töissä psyk. osastoilla, hän on siitä paljon puhunut. Enimmäkseen potilaita ei pyritty hoitamaan oikeastaan lainkaan, joillain osastoilla olosuhteet olivat sellaiset, että ne jopa edesauttoivat ihmisen sairastumista syvemmin. Esim. erästä suljettua osastoa äitini luonnehti niin, että hän olisi itsekin tullut hulluksi, jos olisi joutunut sinne.

Vierailija
64/65 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 09:34"]

[/quote]

Onpa uskottavaa. Idioottimaisesta puhuu ihminen joka on hullu...

[/quote]

Sanaa "hullu" ei ole enää korrektia käyttää. Se kertoo käyttäjästään sen, että tämä on moukka. Joka kymmenes suomalainen on sun mukaasi siis "hullu" kun käyttää mielialalääkkeitä. Onneksi sulla on vain parantumaton asennevamma. 

Vierailija
65/65 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, itsetuhoisuus on tietenkin ihmisen itsensä tekemää... kuten harhaisen tekemä murha on ihmisen itsensä tekemää. SE onko asian suhteen kontrollia tai ratkaisuja itse mahdollista tehdä on aivan toinen asia.

Ja tämän henkilöhän sairastaa disosiatiivista identiteettihäiriötä eli on hyvinkin mahdollista, ettei hän itse ole itseään satuttanut vaan joku hänen osapersoonistaan niin on tehnyt.

Itsetuhoisuus on oire, siinä missä vaikka pakonomainen käsien peseminen. Tietysti ihminen sen itse tekee, muttei se ole sama asia, kuin että hän voisi vain lopettaa. Siksihän hän on hoidossa, että joku auttaisi, kun ei itse osaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä