Perhe osti ruokaa, yli 200 euroa meni!
Vanhemmat ja taapero. Kymmeniä lasipurkkeja, proteiinirahkapurkkeja.
Oikeaa ruokaa oli tomaatit, broilerisuikalepakkaus ja jokin muu.
Sekä kurkut.
Yksi vaate ilmeisesti mukana.
Sitten muuta turhaa sälää.
Valtava summa!
Kommentit (37)
Et taida ymmärtää taloudesta mitään. Ei ole mitään mieltä miettiä paljon menee ruokakauppakäynnillä rahaa, jos ei kerrota kuinka pitkälle ajalle siinä ruoat ostetaan. Me ostetaan aina viikoksi-puoleksitoista ihan jo sen takia, että kauppaan on 15km matkaa. Rahaa Lidliin menee 100€/vko ja 2aikuista + vauva.
On kiva seurata nuorten ilmeitä kun ne katsoo meidän viiden hengen ruokaostoksia kerran viikossa. Kyllä siinä se 200€ vähintään menee.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:51"]Kun ei ollut eka kerta. Aika tavallinen näky että ladotaan hihnalle kymmenittäin purkkeja ja vastaavia.
Miksi lapselle ei voi antaa siitä samasta ruokakattilasta?
Ja tutit tulee äitiyspakkauksesta. Eivätkä ole välttämättömiä.
[/quote]
miksei mun äitiyspakkauksessa ollut tutteja?! Ei vuonna 2012 eikä juuri viikko sit haetussa.
Pienet voivat syödä ruokaa joka on itse tehty. Samalla kun tehdään aikuisillekin ruokaa.
Ei tarvita kymmeniä purnukoita.
Ja eväät voi tehdä laittamalla ruokaa tyhjään purkkiin etc.
tee soseet itse, ei se voi olla niin vaikeaa. miten ihmiset ovat tulleet toimeen ilman valmisruokia satoja tuhansia vuosia.
kusiset lutkat puolustaa paskansyöttämistä äpäröilleen,
ja mies maksaa. mies on kusetettu isäksi.
Helppo uskoa. Suomessa saa ilmaista rahaa, kun pieree pentuja.
"Mä en tajua miten ruokaostoksiin voi mennä 200 euroa. Tai edes satanen. Mulla jos menee 50 euroa niin se tuntuu paljolta. Ostan ihan perusruokaa, kuten leipää, leikkelettä, maitoa, jugurttia, hedelmiä ym. 2 aikuista, 2 lasta. Käyvätkö jotkut sitten vaan tosi harvoin kaupassa? Ei meillä riittäisi edes tila jääkaapissa jos sinne yhtäkkiä ostettaisi 200 eurolla ruokaa. Ehkä olen sitten poikkeuksellisen pihi, mutta tekis todella pahaa jos ruokakauppaan menis kerralla 200 euroa."
Nyt katsot asioita hyvin mustavalkoisesti ja rajoitteisesti, sillä jokainen perhe ratkaisee omat ostoksensa ja kuinka usein kaupassa käy. Jos teillä ei ole kylmätilaa, niin se ei suinkaan tarkoita, ettei muillakaan olisi esim. meillä jääkaapin lisäksi, kylmiö ja maakellari ja käydään mahdollisimman vähän kaupassa, vaikka kauppa on lähellä, ihan ajansäästön vuoksi. Ja ruokavieraita käy paljon eli ruokapöydässä voi olla toistakymmentä.
Ja ostetaan "lasipurkkeja", vaikka meillä ei ole edes vauvaikäisiä, edes vierailla, sillä tykkään käyttää leivonnassa ja ruuanlaitossa vauvan hedelmäsoseita ja usein mukaan lähtee kymmeniä, ne toimivat myös välipalana.
Juu, meillä suunnitellaan ruokaostokset etukäteen, myös ruuat ja ostetaan kerralla todella paljon, eikä tuo parisataa kuullosta edes kovin paljolta, jos ruokakaupassa käydään harvoin ja näin luulen vielä säästäväni ruokamenoissa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:01"]
Elän miehen kanssa kahdestaan ja meillä menee tuo 200 euroa (jos riittääkään) joka viikko... Ei kai se paljon ole?
[/quote]
Mitä helvettiä te syötte kun noin paljon saatte kahdestaan menemään safkaan?!!?!
Monet työssäkäyvät käyvät kaupassa vain kerran viikossa ja suunnittelet viikon ruuat etukäteen ja näin säästetään ruokalaskussa ja ajassa. Kaupassa käyntiin kun hurahtaa tunti pari ja silläkin ajalla voi tehdä perheelleen päivällisen alusta loppuun ja näin perheelle jää yhteistä aikaa huomattavasti enemmän, kuin jonotettaisiin kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:01"]
Elän miehen kanssa kahdestaan ja meillä menee tuo 200 euroa (jos riittääkään) joka viikko... Ei kai se paljon ole?
[/quote]
Mitä helvettiä te syötte kun noin paljon saatte kahdestaan menemään safkaan?!!?!
[/quote]
Ihan tavallisia ruokia. Aika paljon kalaa ja lihaa, kotimaisia kasviksia jne. Laatu niissä varmaan sitten maksaa...
Kyllähän siihen ruokaan ja perushygieniatarvikkeisiin helposti menee se 200€ kerrallaan, eikä aina edes riitä... Kas me ostetaan ruuat kahdelle aikuiselle ja kuudelle lapselle (joista 2 vaipoissa) puoleksitoista viikkoa kerrallaan. Ja täydennystäkin on haettava 3-4 kertaa tuona aikana mm. maitoihin ja leipiin...
Perus kauppakyylä kuitenkin näkee vain isän, äidin ja vauvan sekä täpötäyden ostoskärryn.
Meillä riittää 150 e/kk 4-henkiselle perheelle. Ei tulisi mieleenkään käyttää kerralla noin paljon rahaa ruokaan :.
Voi jee, on varmaan joku munkin takanani joskus miettinyt meidän perheestä ties mitä. Kun lapsi oli pieni, oli tapana käydä noin neljä kertaa vuodessa ostamassa kaappeihin säilyvät tavarat pidemmäksi aikaa. Hedelmäsoseita (käyteviä reissussa), hillot, suolakurkut, säilykkeet, puolivalmisteet, puurohiutaleet, teet, kahvit, WC-paperit, vaipat, sokerit jne. Samalla tuli ostettua yleensä viikon-kuukauden määrä painavia tai tilaa vieviä ruokia, kuten mehuja, juustoa, jätskiä, sipsejä jne. Helposti meni pari sataa. Käytiin yleensä kävellen kaupassa, jolloin ostettiin "oikea" ruoka, joten helpotti niitä reissuja paljon, kun noita ei tarvinnut pahemmin kantaa kaupasta. Mutta jos joku ap on sattunut samaan kassajonoon, on kärrystä varmaan voinut tehdä aika erikoisia johtopäätöksiä meidän ruokavaliosta:D
Kuka oikeesti saa jotain tyydytystä siitä kun kyttäö muiden ostoksii? :D huoh hankkikaa elämä kyttääjät ja jättäkää muut rauhaan :D
Viikonlopun ruoat ja viinit maksaa aika usein tuon 200 euroa. Sekään ei välttämättä riitä jos stockalta löytyy esimerkiksi kobe-härkää tai muuta paremman väen herkkua.