uskaltaisitko raskaana juoda oluen?
Porukka on puolesta ja vastaan. Toiset sanovat ettei esim. viinilasillinenkaan tee haittaa ja helposti uskaltaa yhden oluen juoda. Mitä mieltä olette?
Kommentit (25)
Mulla on nollatoleranssi kaikkiin päihteisiin raskaanaoleville. Jos tuntisin APn oikeassa elämässä, katkaisisin varmaan kaikki välit lopullisesti.
En ottaisi, enkä nyt otakkaan kun raskaana olen. Onneksi ei tee mielikään.
jokainen määrittää oman "riskitasonsa". Tämä saunaolut on pohdinta on vain alkusoittoa. Sitten tulee imetyksen kesto, päiväkodin vaaralliset pannukakut, lapsi kävelee kouluun vilkkaan kadun yli (vain saatatko minkä ikäiseksi, 10-v? > mutta sitten 11v voi jäädä kuitenkin auton alle), uimarantareissut, ensikännit yläkoulussa, pyöräilykypärä riisutaan kulman takana, mennään humalaisen kaverin mopoautoon (tai mopoauton kyytiin ylipäätään...) kouluruoka jätetään syömättä jne jne... joka ikinen päivä jotain, ja vaikka kaikki riskit minimoit, jotain unohdat kummiskii.
Mutta alkoholiton olut on hyvä vaihtoehto toki raskaana ja ei-raskaanakin. Itse join imetysaikoina saunan jälkeen yhden ykkösoluen, enkä voi uskoa että mikään lasten mennyt tai tuleva terveyteen liittyvä asia voisi liittyä siihen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:06"]
Liityn ketjuun: miksi ottaisit yhden? Jos tavoitteena on kännitila, sitä ei yhdellä saa vaan pitää odottaa raskauden loppua, ja jos tekee mieli makua, sen saa alkoholittomastakin. Älä siis ota!
[/quote]
VARFÖR alapeukut...? No, tää on niitä kysymyksiä, joihin ihminen ei tämänpuoleisessa saa vastausta.
Mitä eroa on yhdellä oluella ja yhdellä viinilasillisella? Meinaan, kun sanot että viinilasillinenKAAN ei haittaa? Saman verran niissä on alkoholia.