Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka ultra pelottaa, raskausoireet loppuneet

Vierailija
30.08.2014 |

Mulla on ultra vasta maanantaina rv11... 

Alussa mulla oli rajua oksentelua, pahoinvointia, turvotusta, kusetti ja rinnat kipeänä. 

Viikko sitten en enää oksentanut. Vatsakaan ei turvonnut. Pahoinvointi katosi. Tänä aamuna ei enää edes ollut pakottavaa ja ahdistavaa pissahätää vaikka illalla join paljon vettä. Rinnatkaan eivät enää ole kipeät.

Tää kuulostaa jo liian selvältä keskeytyneeltä keskenmenolta. Mies ei kuuntele, vakuuttelee että kaikki on ok. Entä jos ei ole? Entä jos mun sisällä on kuollut sikiö? Entä jos me nähdään meidän pieni kuolleena? Miten mä pärjään kun täytyy palata loppuillaksi töihin?

Mua itkettää jo nyt. Vaunutkin mies löysi halvalla ja osti ne tänään. Työkaverillekin sanoin huolestani eilen, totesi että raskaus kyllä tulee sujumaan ongelmitta loppuun asti.

Entä jos se on jo ohitse? 

- Mh

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevista viesteistä :) Aamulla ei taaskaan kusettanut, mutta tuossa "lantioluiden välissä" keskellä alavatsaa oli koholla jotain. Tuli mieleen, että kohtuko se siinä? Tuntui hyvin selvästi, kun yleensä noiden luiden väliin mulla jää kuoppa. Merkkejä jatkuvasta raskaudesta?

- Mh

Vierailija
2/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 raskautta jossa ei ollut minkäänlaisia oireita,enkä silloin hysteerisesti kytännyt tuntemuksiani. Jos tulee keskenmeno niin se tulee,sitä on turha stressata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla jatkui raskausoireet ihan normaalisti, vaikka alkio oli kuollut. Älä turhaan kyttää kaikkea mahdollista kehossasi, koita ottaa rennosti, vaikka se ei helppoa olekaan :) Tuossa vaiheessa ei kuitenkaan mitään voi tehdä, vaikka joku menisikin pieleen. Noin pitkälle jatkunut raskaus kuitenkin paljon todennäköisemmin jatkuu kuin keskeytyy :)

Vierailija
4/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti peukkuja, että kaikki ok. Mulla itselläni kaksi keskeytynyttä km taustalla, todettiin ultrissa. Raskausoireet loppuivat ja tuli tunne ettei kaikki ole hyvin jo ennen ultraa. Toisaalta kahdessa onnistuneessa raskaudessa oli myös huoli, koska aiemmat oli menneet kesken. Eli ei voi tietää varmuudella, huomenna selviää. Mutta on totta, että pahoinvointi voi hyvinkin helpottaa jo noilla viikoilla. Kävitkö varhaisultrassa ja jos kävit, oliko siellä kaikki hyvin? Kuten sanottu, peukut on täällä pystyssä. Tulethan kertomaan huomenna miten kävi.

Vierailija
5/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun sorry, sanoitkin jo otsikossa, että 'eka ultra', joten varhaisultrassa et ole käynyt....

Vierailija
6/33 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:20"]

Eikun sorry, sanoitkin jo otsikossa, että 'eka ultra', joten varhaisultrassa et ole käynyt....

[/quote]

Niinpä, ja tämän takia stressaankin. Kaveri sanoi, että hänen eka ultransa oli vasta rakenne! Täällä takapajulassa ei edes ole kunnon ultrausvehkeitä, NT- ultraan lähetään rv12 600 kilometrin päähän :----)

- Mh

Vierailija
7/33 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna aamupalan jälkeen palasin halailemaan vessanpönttöä. Taisi aamupahoinvoinnit palata...

10:15 ultra :x

-Mh

Vierailija
8/33 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten kertomaan mitä ultrassa näkyi! Täällä tsempataan sun ja pikkuisen puolesta! :)

Vierailija
9/33 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ultraan! Uskon että hyvin se menee, ei kannata panikoida. Toivon sinulle kaikkea hyvää:)

Vierailija
10/33 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ultraan! Itselläni oli myös siitä outo, että eka raskaus oli erittäin, jopa tuskallisen, voimakasoireinen, mutta toinen ei aiheuttanut mitään muuta oireita kuin vatsan hitaan kasvun. Monta kertaa epäilin ettei tämä voi olla normaalia ja että kaikki ei voi olla hyvin, mutta niin vaan oli ja terve 3,5-kiloinen poika sieltä syntyi.

Vierailija
11/33 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten kävi, ap?

Vierailija
12/33 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo viikot on just sellaisia, jolloin ei välttämättä edes tietäisi olevansa raskaana muuten kuin siitä että menkkoja ei tuu ja siitä, että jotain alkuraskauden vaivoja mahdollisesti on ollut.

Silloin kun minä olin raskaana, ei meidän kunnassa saanut edes np-ultraa ellei itse mennyt yksityiselle. Oli ihan metkaa olla n. viikolta 9 viikolle 17 (jolloin aloin tuntea ekoja liikkeitä) kun ei tunne olevansa raskaana ollenkaan, paitsi että jossain vaiheessa alkoi farkut puristaa.

Vierailija
13/33 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa oli 10+6 vastaava kova bilettäjä, jonka sydän löi hyvin :')

Nyt ihmettelen miksi edes pelkäsin, bailaajalla oli kaikki hyvin. Kiitos tuesta kaikille <3

- Mh

Vierailija
14/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ruskeaa tuhruvuotoa tuli kesken yhdynnän. Viikko sitten...

- Mh

Vierailija
15/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaus on niin piinavaa:/ Mutta usko pois,voi se olla että kaikki on hyvin ja oireet on muuten vaan loppuneet. Tai sitten ei mutta sitä on turha murehtia ennenkun on ultrassa käynyt.Tuo tuhruvuoto ei merkkaa välttämättä mtn, sitä voi tulla raskausaikana.onnea odotukseen!:)

Vierailija
16/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kolmonen :) ihana kuulla vähän joka suunnasta lohduttavia sanoja.. Voihan se olla, että turhaan stressaan ja pelkään. Mulla on vaan alusta lähtien ollut fiilis, ettei maaliskuussa juhlita ristiäisiä...

- mh

Vierailija
17/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuhruttava vuoto ei tarkoita vielä mitään. Raskauspahoinvointi alkaa lähteä noilla viikoilla. Kohtu myös nousee ylemmän eikä enää ole virtsarakon päällä joten vessassa ravaaminenkin helpottaa. En olisi huolissani. :) Viikkojahan sulla on kuitenkin kertynyt jo hyvästi. Onnea huomiseen ultraan, itsellä raskausviikon piti olla 12 kun olin ultrassa ja siellä muuttuikin viikkoon 13. Tuossa ultrassa huomasin jo sukupuolenkin kun niin mainiosti haarat levällään istuskeli. :D Ei voinut killuttimista erehtyä! :D 

Vierailija
18/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnea siis maanantaiseen ultraan. :D Huomennahan on tosiaan vasta sunnuntai. 

T. Edellinen

Vierailija
19/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:48"]

Tuo tuhruttava vuoto ei tarkoita vielä mitään. Raskauspahoinvointi alkaa lähteä noilla viikoilla. Kohtu myös nousee ylemmän eikä enää ole virtsarakon päällä joten vessassa ravaaminenkin helpottaa. En olisi huolissani. :) Viikkojahan sulla on kuitenkin kertynyt jo hyvästi. Onnea huomiseen ultraan, itsellä raskausviikon piti olla 12 kun olin ultrassa ja siellä muuttuikin viikkoon 13. Tuossa ultrassa huomasin jo sukupuolenkin kun niin mainiosti haarat levällään istuskeli. :D Ei voinut killuttimista erehtyä! :D 

[/quote]

Huomenna on sunnuntai, mutta kiitos :) ihania rohkaisuja... Lueskelinkin että näihin aikoihin helpottaa, ja tuo kohdun nousu oli ihan uusi juttu.

Totuuden kuulee sitten maanantaina. Peukut pystyssä sinne siis :)

- Mh

Vierailija
20/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli just ennen ensimmäistä ultraa sellanen olo etten ole enää raskaana. Olin siitä niin varma, että varasin ajan yksityiselle vuorokausi ennen kunnallista ultraääntä. Mutta kaikki olikin hyvin:) Mulla oli myös oireet kadonneet ja vatsakin oli suorastaan kuopalla kun muut samassa vaiheessa olevat puhuivat jo vauvamasuistaan. Kaikki on varmasti hyvin. Tsemppiä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi