Eka ultra pelottaa, raskausoireet loppuneet
Mulla on ultra vasta maanantaina rv11...
Alussa mulla oli rajua oksentelua, pahoinvointia, turvotusta, kusetti ja rinnat kipeänä.
Viikko sitten en enää oksentanut. Vatsakaan ei turvonnut. Pahoinvointi katosi. Tänä aamuna ei enää edes ollut pakottavaa ja ahdistavaa pissahätää vaikka illalla join paljon vettä. Rinnatkaan eivät enää ole kipeät.
Tää kuulostaa jo liian selvältä keskeytyneeltä keskenmenolta. Mies ei kuuntele, vakuuttelee että kaikki on ok. Entä jos ei ole? Entä jos mun sisällä on kuollut sikiö? Entä jos me nähdään meidän pieni kuolleena? Miten mä pärjään kun täytyy palata loppuillaksi töihin?
Mua itkettää jo nyt. Vaunutkin mies löysi halvalla ja osti ne tänään. Työkaverillekin sanoin huolestani eilen, totesi että raskaus kyllä tulee sujumaan ongelmitta loppuun asti.
Entä jos se on jo ohitse?
- Mh
Kommentit (33)
mulla ei ollut alkuraskaudessa muita "oireita" kuin se että menkat jäi pois ja aivan terve (ja elävä :D) vauva tuolla nyt nukkuu. sain huutia ultrassa kun se oli jo rv 11. piti mennä viikon päästä uusiks.
Muakin vähän huolettaa kun ei oo raskaudesta muita oireita kun rintojen arkuus ja palelu. Ensimmäinen neuvola vasta kolmen viikon päästä niin sitä odottaa kauhulla että onko siellä edes mitään (enää) silloin...
Jos on ihan pientä tuhruvuotoa, niin kohdun ulkopuolelta on voinut katketa pieni verisuoni kasvun myötä ja sitten se tulee valkovuotoon sotkeutuneena ulos. t. näin kävi itselle ja lapsi oli vain kasvuspurtannut :)
Mulla aivan samat oireet ja katosivat yhtä äkkiä rv 9, verenvuotoja ei ole kyllä ollut. Ei kyllä tullut mieleenkään, että vauvalla voisi joku olla huonosti olin vain onnellinen, kun pystyin taas syömään. Alku viikosta oli ultra rv 12 ja kaikki oli hyvin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 14:17"]Ultrassa oli 10+6 vastaava kova bilettäjä, jonka sydän löi hyvin :')
Nyt ihmettelen miksi edes pelkäsin, bailaajalla oli kaikki hyvin. Kiitos tuesta kaikille <3
- Mh
[/quote]
Oi paljon onnea sinulle ja tulevalle isälle, sekä lapsellenne.
Oksennus on hyvä merkki. Mulla kyllä valitettavasti oireiden katoaminen ja pieni ruskea vuoto tarkoitti keskenmenoa.
Sori, nyt vasta sivu päivittyi! Onnea hirmuisesti :) <3
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:29"]Sori, nyt vasta sivu päivittyi! Onnea hirmuisesti :) <3
[/quote]
t. 30 & 31
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 14:17"]
Ultrassa oli 10+6 vastaava kova bilettäjä, jonka sydän löi hyvin :')
Nyt ihmettelen miksi edes pelkäsin, bailaajalla oli kaikki hyvin. Kiitos tuesta kaikille <3
- Mh
[/quote]
Pelkäsit siksi, että siihen oli aihetta. Onnittelut "hyvästä tuloksesta". Itselläni kaksi keskenmenoa, molemmat viikolla 13+. Kaksosraskauksia olleet. Toisella kerralla jo arvasin, että kesken meni, kun oireet vaan loppuivat. Toisessa raskaudessa sykkeet oli jo kuultu.
Iloitsen siis todella puolestasi! :) :)
(neljä lastakin meillä on, eli olen kyllä ollut todella onnekas ja siunattu)
Ei se vielä ole välttämättä keskeytynyt keskenmeno. Oireet saattaa välillä häipyä muutamaksi päiväksi ja tuhruvuotoa tulee esim siksi kun alkio on kiinnittynyt ja aiheuttaa limakalvolle vuotoa kun tavallaan "kaivaa" itselleen paikan, johon asettua. Veri tulee sitten vanhana ruskeana ulos, kirkas veri on pahempi asia, mutta en tiedä onko sekään välttämättä aina pieninä määrinä km. Joillakin saattaa tulla verta koko raskauden ajan eikä syytä löydy ja kaikki OK.
Ole vielä turvallisin mielin Toivotaan, että kaikki on kunnossa.