Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko äitisi ja isäsi syntyneet sairaalassa?

Vierailija
30.08.2014 |

.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni syntyi sairaalassa Vaasassa v. 1951. Hänellä oli synnynnäinen sydänvika, jota ei synnärillä huomattu. Mummo, hyvin nuori äiti, meni vetelän, sinertävän vauvansa neuvolaan, kun poika ei jaksanut imeä, luultiin että on syntynyt kotona ja vasta silloin ensi kertaa lääkärissä. Vauva vietiin ambulanssilla Helsinkiin. Mummo ei sen jälkeen jalallaan neuvolaan astunut, hänellä meni luottamus terveydenhoito henkilökuntaan lopullisesti.

Vierailija
42/44 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä oikein olette? Vanhempani ovat syntyneet 40-luvulla itsestään selvästi sairaalassa. En tiedä ketään alle 80-vuotiasta, joka olisi saunassa syntynyt. Ja ihan maalta olen kotoisin. Taidatte keksiä näitä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:04"]

Minkä ikäisiä oikein olette? Vanhempani ovat syntyneet 40-luvulla itsestään selvästi sairaalassa. En tiedä ketään alle 80-vuotiasta, joka olisi saunassa syntynyt. Ja ihan maalta olen kotoisin. Taidatte keksiä näitä juttuja.

[/quote]
Minäkin ihmettelen. Isoäitini syntyi 1915 saunassa, mutta 1945 syntynyt äitini sairaalassa kuten 1938 syntynyt isänikin.

Isoisoäitini muuten jätti iltalypsyn ja seuraavan aamulypsyn väliin isoäitiäni synnyttäessään. Isoäiti palasi kauppansa tiskin ääreen, kun äitini oli viikon ikäinen.

Vierailija
44/44 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen, miten joidenkin keski-ikäiset vanhemmat on sairaalassa syntyneet. Luulin, että siihen aikaan kaikki syntyivät saunassa.

Omat vanhemmat syntyneet 50-luvulla saunassa. Maaseudulta kotoisin, Pohjanmaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi