Ovatko äitisi ja isäsi syntyneet sairaalassa?
Kommentit (44)
Molemmat ovat syntyneet saunassa,mikä oli siihen aikaan tavallista.Äitini on lisäksi joutunut auttamaan mummoa myöhemmissä synnytyksissä.Äitini oli perheen vanhin ja ainoa tytär. Ja rivakka sellainen.Mummo synnytti kaksospoikia ja siinä sitten tuli jotain komplikaatioita,kätilö oli myöhässä tai jossain jumissa. Ukin piti sitten kätilöä lähteä hakemaan niin äitini joutuikin lapsenpäästäjäksi.Ikää äidilläni oli tuolloin 9v.Kuinka moni 9v tyttö pystyisi moiseen?Nykyaikana on onneksi toi synnytys vähän turvallisempaa.
Äiti ei, isä on. Molemmat 40-luvun alkupuolella.
Ovat, mieheni sen sijaan kotosalla vanhempiensa parivuoteeseen
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:57"]
Molemmat saunassa 1920-luvun alkupuoliskolla.
[/quote]
Mitä, mun isoäitini syntymän aikoihin ja mäkin olen jo 40 vee.
Äiti 40-luvulla kotona "kamarissa" (eli makuuhuoneessa), isä 30-luvulla muistaakseni saunassa.
Mitä, mun isoäitini syntymän aikoihin ja mäkin olen jo 40 vee.
Aivan, olen 52v, syntynyt 1962, äitini oli 38 v. kun synnyin perheemme iltatähdeksi, äiti siis syntyi 1924.
Äiti joo, koska/vaikka mummun anoppi oli kunnankätilö. Isästä en tiedä.
Molemmat ovat syntyneet terveystalolla.
Ei maalta lähdetty synnytyslaitokselle 1920-luvun lopulla. Isä syntynyt saunasa, äitikin kotona kuten muuten minäkin.
Molemmat syntyneet kotona 50-luvulla. Äidin vanhin veli syntyi sairaalassa koska oli muorin ensimmäinen. Loput siis syntyivät kotona.
En ole kysynyt mutta jotenkin pitäisin (lainkaan asiaa tutkimatta) aika todennäköisenä, molemmat syntyneet 60-luvun lopulla Turussa.
Toinen syntyi saunassa. En muista kumpi :( - 52 ja -55syntyneet
Isä kotona 40-luvulla. Äiti naistenklinikalla v 1950.
En tiedä tarkemmin, arvelen että äiti maalla saunassa 50-luvulla mutta ehkä isä Helsingissä syntyi sairaalassa jo 40-luvulla.
Molemmat ovat syntyneet saunassa.
Äitini tietojeni mukaan kammarin sängyssä, isäni todennäköisesti saunassa. 40-luvun alun lapsia molemmat.
Äitini on syntynyt pirtin lattialle, isäni veneeseen. Pohjois-Suomessa oli siihen aikaan pitkät välimatkat läheiseen sairaalaan tai ylipäätään mihinkään ja pääsääntösesti kotona synnytettiin.
Äiti saunassa, isä sairaalassa. Äiti maaseudulta, isä kaupungista. 1950-luvulla syntyneitä molemmat.
Isä on syntynyt helsingissä sairaalassa vuonna 48 ja äiti syntyi kotonaan joutsassa vuonna 54.