Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lehtikaali

Vierailija
30.08.2014 |

Ihan uusi tuttavuus mulle, mutta kiinnostuin sen ravinnepitoisuuden vuoksi. Miten siitä syötävää laittaisi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:16"]

Melko karkeaa kamaa on raakana. Itse teen usein muhennosta, kuullotan hiukan sipulia, silputut kaalit pannulle, suolaa, mustapippuria, kermaa ja haudutus.

[/quote]

Nössö

Vierailija
22/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan lehtikaalia ihan sellaisenaan, juuri sen rapsakkuuden takia. Teen salaatin tomaattien ja kapristen kanssa.Ripaus suolaa ja oliiviöljyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lehtikaalin maku lähinnä muistuttaa, siis ilman kypsennystä? Toivottavasti ei varsiselleriä.

Vierailija
24/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä bongasin tänään pussin. Halvempaa kuin prismassa.

Vierailija
25/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:19"]

Mitä lehtikaalin maku lähinnä muistuttaa, siis ilman kypsennystä? Toivottavasti ei varsiselleriä.

[/quote]

Se on raakana aika mautonta, kovaa ja vähän kitkerää. Maku tulee esiin vasta kun sitä on vähän kypsennetty. Ei tietty saa kypsentää liikaa, varsinkaan keittää vetisen mauttomaksi kuten Suomessa monesti vihanneksille tehdään.

Vierailija
26/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 19:19"]

[/quote]

Se on raakana aika mautonta, kovaa ja vähän kitkerää. Maku tulee esiin vasta kun sitä on vähän kypsennetty. Ei tietty saa kypsentää liikaa, varsinkaan keittää vetisen mauttomaksi kuten Suomessa monesti vihanneksille tehdään.

[/quote]

Kitkeryys yms poistuu sitruunan mehulla. Eli purista sitruunaa päälle, ja maistuu. Rapeaa, hyvää ja terveellistä. Parhaimmillaan raakana, ja tietenkin terveellisimmillään. 

Vierailija
27/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lahtikaalista salaatin. Sopii tosin hyvin fetan/halloumin kera. Joskus olen paistanut pannulla esim. paprikan ja kesäkurpitsan kanssa lisukkeeksi. Lisäksi laitan smoothieen.

Vierailija
28/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo höyrytysritilä on tosi hyvä, Prismasta ostin omani.

Vierailija
29/33 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan älyttömän ravinnerikas vihannes! Oon niin innoissani kun olen bongannut lehtikaalia nyt kaupoista :) esim. smoothieissa menee ihan huomaamatta koko perheelle.

Vierailija
30/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laitan lehtikaalia broilerinfileiden ja riisin lisukkeeksi. Prismasta ostin tarjouksesta fileitä.

Vierailija
31/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ei sopinut lehtikaalin maku minulle. Viime syksynä sain niitä ystävältä joka oli itse kasvattanut. Tein juurikin sipsejä parilla eri reseptillä ja ne maistui vähän erikoiselta ja sinnikkäästi maistelin, jos makuun pitäisi vaan tottua. Sitten alkoi kuvottaa ja tuli kammottava maku suuhun, joka ei mennyt millään pois. Lopulta söin suoraan tuubista sinappia jotta lehtikaalin maku olisi kadonnut. Vielä pari päivää sen jälkeen silloin tällöin keittiössä tuli jostain se sama lehtikaalin tuoksahdus ja kuvotus uudestaan.
Joten ei kiitos minulle enää. Muuten tykkään kovasti erilaisista kasviksista, kaalista, varsiselleristä yms.

Vierailija
32/33 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/33 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvää ja vähän erilainen resepti. Lehtikaali-fetasalaatti ja vehnäolutvinegretti.

http://polkkapossu.blogspot.fi/2015/10/lehtikaali-fetasalaatti-ja.html