Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausajan ruokavalio

Vierailija
30.08.2014 |

Olen rv 15 ja tuntuu, että syömiset lähtee ihan käsistä. Ekat 10 viikkoa oli niin huono ruokahalu, että söi vaan sitä mitä pystyi. Nyt kun ruoka taas maittaa, tuntuu ettei ole mitään itsehillintää. Tulee syötyä suoraan sanottuna täyttä p*skaa. Sipsejä, pizzaa, suklaata jne. Tottakai syön myös vihanneksia ja hedelmiä, proteiinia jne. Mutta kaiken sen lisäksi tulee varsinkin iltaisin herkuteltua.

Löytyisikö jostain sellaista hyvää pohjaa, jonka mukaan syömiset voisi rakentaa? Aamupala, lounas, välipala jne...

Olen hyvä seuraamaan ohjeita, varsinkin tarkkoja sellaisia :D Tarkoitus ei siis ole laihduttaa tai mitään sellaista, kun kohta joku kuitenkin tulee paasaamaan. Olisi vain kiva syödä terveellisesti ja järkevästi, eikä hankkia turhia raskauskiloja ja muutenkaan syöttää vauvalle samalla ravintoköyhää ruokaa. :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön myös sontaa mutta liian vähän :( ällöttää kaikki ruoka niin älyttömästi. Tänää  oon syönyt 1/4 pitsan, näkkärin ja kirsikkatomaatteja... pitäisiköhän lähteä ostamaan jotain järkevää syötävää.

Aina ajattelin että sitten kun oon raskaana syön terveellisesti. Ei tullut mieleenkään etten vaan pystyisi...

Vierailija
2/3 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kolmen tunnin välein ja noudata aikataulua orjallisesti. Määristä karkeasti seuraavanlaisesti: runsas aamiainen, kevyt lounas, pieni mutta ravinnollisesti laadukas välipala, lounasta tuhdimpi päivällinen, hyvin kevyt iltapala. Kevyellä en tarkoita mitään rasvattomia myrkkyjä, vaan nimenomaan sitä määrää. Kiinnitä huomiota että syöt tarpeeksi vihanneksia ja että vain toinen päivän ruuista sisältää lihaa. Eli toisella ruualla sitten jotain proteiinipitoista kasvista.

Esimerkkipäivän ruuat voisivat olla:
- aamulla smoothie avokadosta, porkkanasta, banaanista, marjoista ja maustamattomasta jugurtista sekä puuroa
- lounaaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, 1-2 leipäviipaletta, ehkä pieni jälkiruoka
- välipalaksi kourallinen pähkinöitä ja hedelmä
- päivälliseksi juuresmuusia, lihapullia ja tuoresalaattia, leipää
- iltapalaksi rahkaa, jugurttia tms marjojen kanssa

Tuolla pärjää normipäivänä. Muista juoda tarpeeksi vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:42"]

Syö kolmen tunnin välein ja noudata aikataulua orjallisesti. Määristä karkeasti seuraavanlaisesti: runsas aamiainen, kevyt lounas, pieni mutta ravinnollisesti laadukas välipala, lounasta tuhdimpi päivällinen, hyvin kevyt iltapala. Kevyellä en tarkoita mitään rasvattomia myrkkyjä, vaan nimenomaan sitä määrää. Kiinnitä huomiota että syöt tarpeeksi vihanneksia ja että vain toinen päivän ruuista sisältää lihaa. Eli toisella ruualla sitten jotain proteiinipitoista kasvista. Esimerkkipäivän ruuat voisivat olla: - aamulla smoothie avokadosta, porkkanasta, banaanista, marjoista ja maustamattomasta jugurtista sekä puuroa - lounaaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, 1-2 leipäviipaletta, ehkä pieni jälkiruoka - välipalaksi kourallinen pähkinöitä ja hedelmä - päivälliseksi juuresmuusia, lihapullia ja tuoresalaattia, leipää - iltapalaksi rahkaa, jugurttia tms marjojen kanssa Tuolla pärjää normipäivänä. Muista juoda tarpeeksi vettä.

[/quote]

Kiitos :) Kasvisruokaa tulee syötyä paljon, en syö muuta lihaa kuin kalaa, toki siis korvaan lihan sitten kasvikunan proteiineilla jne. Aamupalasta olen huomannut, että tekee mieli suolaista, tai tulee huono olo. Mutta pelkkä leipä ei sitten taas pidä nälkää :/

ap