YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Heta87, minä ihmettelen myös, että missä vika?! Olen kuitenkin vasta 25-vuotias, terve ja normaalipainoinen, en läträä alkoholilla enkä tupakoi. Ovulaatioitakin tapahtuu ja syön vitamiineja ja foolihappolisää. Stressaan kyllä jonkun verran, mikä voi sitten olla se juttu. Ehkä se tästä, kun koulusta pääsee eroon...
Joku taisi joskus mainitakin, että koulujen ehkäisyvalistuksessa saa kuvan, että raskaaksi tulee suunnilleen siitä, että edes miettii suojaamatonta seksiä. Ei se ihan niin helppoa (kaikille) ole :D
Minä testasin taas negan tänä aamuna. En usko, että se tämän kierron aikana plussaksi enää muuttuu. Kuukautiskiertoni on tosiaan epäsäännöllinen, joskus ollut jopa 40 päivää. Mutta saakutti, saisi ne kuukautiset alkaa niin pääsisi yrittämään uudestaan :D
Muskottipähkinä (25v) kp 34/~32 yk3 testit 9.11., 11.11. ja 13.11. nega
Kertokaa viisaammat, voiko tällaisiin Clearbluen ovistesteihin ostaa liuskoja lisää vai tarkoittaako tämä, että pitäisi joka kuukausi pistää 26 € testiin? Liuskatestit ei näyttäny mulle ikinä oikein mitään ja mietin, että pitäiskö satsata tällaiseen. Suosituksia?
http://www.raskauskeiju.fi/clearblue_visual_ovulaatio-_ja_raskaustesti_7+1
JCK: Minä ostin tässä kuussa noita CB:n ovistestejä. Juuri eilen huomasin, että kun tein ensi liuskatestillä, niin se oli TODELLA heikko se testiviiva, tein varmuuden vuoksi CB:lläkin sitten (olen säästellyt näitä ;)) niin hymynaama sieltä tuli! Periaatteessa kaksi päivää ennen kuin olen aiemmin saanut liuskoilla bongattua oviksen. Tein aamullakin vielä varmuuden vuoksi ja yhä näytti hymynaamaa. Ja edelleen liuskatesti vain haalea, jota en kyllä plussaksi olisi tunnistanut. Tänään onkin ollut selvää pistoa oikealla munasarjassa, joten uskon että tänään on DPO0 tai DPO-1 ainakin.
Suosittelen kyllä panostamaan edes muutaman kierron aikana. Toki jos seksiä on joka toinen päivä oletetun oviksen ympärillä niin sittenhän ei tarvi. Mutta minä ainakin sain ahaa-elämyksen ja intoa petipuuhiin! ;)
Mitä mieltä muut olette? Aiheuttaako nämä ovistestit sitä kuuluistaa stressiä? Tai muita kokemuksia liuskatestien ja digitaalisten välillä?
Mesenius: Kiitos, toivoisin kyllä että tuo nega muuttuisi vielä.
Cecilja: Ihanaa kuulla että täällä sitä tukea saa. :) Yritän aina itseänikin rauhoitella itsesyytösten myötä, mutta välillä sitä vain ajautuu epätoivoon kun miettii että josko nyt tärppäisi mutta ei kuitenkaan.Itsetuntoa ja luottamusta itseeni pitäisi kyllä saada kehitettyä jotenkin, mutta miten? :)
Muskottipähkinä: Meilläkin tosiaan on tuota stressiä tällä hetkellä ollut melkeinpä koko syksyn. Nimittäin lattia remonttia tehdessä paljastui homepommi kylpyhuone/vessa akselilta ja nyt vasta on remontti päässyt siihen vaiheeseen että alkaa olla taas seinät pystyssä eli n. 2/3 osaa murheenkryynistä takana.
Täytyy kyllä sanoa että joskus suoraansanottuna kadehdin ihmisiä jotka tulevat melkein katseesta raskaaksi. :)
Itsekin toisaalta odotan että kuukautiset alkaisi jo että pääsee uuteen kiertoon mutta sitten toisaalta toivoisin että ei tarvitsisi lähteä uuteen kiertoon ja kuukautiset jättäisi tulematta, saas nähdä kuinka tässä käy...
Xara: Tilasin tosiaan ovistestejä netistä ja jo nyt aloin miettiä että olisiko pitänyt jättää tilaamatta, olen nimittäin hirveän herkkä jännittämään ja stressaamaan. :)
Kiitos Xara! Taidan ostaa sen CB:n ovistestin kokeiluun. En haluais testailla ja takuulla stressaan, se oli yksi syy, miksi luovuin aiemmin testeistä, mutta nyt kun alkaa olla epäilystä siitä, ovuloinko ollenkaaan, tekee mieli kokeilla jollakin "kunnollisemmalla" testillä.
ONNEA PLUSSANNEILLE!! <3
Mekään ei olla kerrottu yrittämisestä kenellekään, ainoastaan mun yksi kaveri tietää. Hänellekin vahingossa asiasta lipsautin, kun hän luultavasti on nyt raskaana kun kortsu oli pettänyt. Tulevaisuuden vauvauutiset tulee varmasti yllätyksenä. Mutta toivottavasti positiivisena yllärinä kumminkin. Ollaan myös ehkä niin nuoria vielä, ettei moni osaa edes odottaa että yrittäisimme.
Täällä kuukkerit muutaman päivän myöhässä. Testailin tänään päivällä marketin rfsu:lla, mutta negaa näytti. Tuntemuksia taas tässä kierrossa ollut jos minkälaista, niin yllätyin ihan kun testi sanoi että eipä sittenkään. Maha ollut tosi kipeä ja kouristellut, nyt pelkään että kyseessä olisi jotain muuta kun testinkin näytti negaa. Testailen vielä aamulla aamupissistä uusiksi, sitten odottelen ensi viikkoon.
Xara, mä koen että ovistestit ainakin helpottaa mun stressiä. Mulla ei ole juurikaan oireita ennen sitä itse ovulaatiota ja vaikka meillä melkein joka päivä petipuuhia onkin on helpottavaa tietää tarkalleen milloin se ovis on tuloillaan. :) Mun ovislimat esimerkiksi on tosi säälittävät, ei mitään sellaista miksi ovislima yleensä kuvaillaan.
Jos en testais ovista niin miettisin kokoajan että pitäiskö varuiks käydä heiluttaas peittoja jos se ovis on vaikka ens yönä ja sitten hirvee paniikki jos ei just sinä iltana jaksaiskaan puuhailla... :D
Täällä vuotelee taas siihen malliin että oksat pois! Mielessä jo siintää (pysyvä!!) plussa itsenäisyyspäivän kunniaksi! :D
Ahaaa kp2/30 yk3
Tervetuloa Kiukkunen! Mullakin on oikealla puolella munasarjan kohdalla ollut nyt oviksesta lähtien kipuja. Ei noin pahoja kuin sinulla, vaan tärähtely vihloo ja joskus kun istahtaa tuolille ja yhdynnän aikana sattuu. En muista tällaista ennen olleen, joten kokemuksia olisin minäkin kiinnostunut kuulemaan mitä voisi olla.
Mesenius kp 23/29-35 yk1 kkm jk (9/14)
No nyt vähä laajemmin voin http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalen
Eli siis kaksi vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä nuorimman syntymän jälkeen, ikäväkyllä ilmentynyt kilpirauhasen vajaatoiminta piilotteli kuukautisia vuoden verran. Nyt lääkityksen aloittamisen jälkeen menkat säännölliset vajaa puoli vuotta ja sinä aikana ainakin yksi kemiallinenraskaus.
Tuntuu että on teidän kaikkien kanssa samoja tuntemuksia ja vaikka tämä mahdollisesti seuraava olisikin minulle neljäs raskaus on se silti kipeästi toivottu. Entä jos tätä ei minulle enää suodakaan. Onko elimistöni tehnyt jo tenän eikä jaksakaan enää raskautua? Onko tämä luonnon tapa ilmoittaa minulle etten enää voi tehdä lapsia? Toivottavasti ei, sillä mieleni ei ainakaan ole sitä mieltä.
Tänne tulin hakemaan tukiverkostoa kaiken varalle ja toivon että voin myös jakaa omia kokemuksia teidän muiden kanssanne ja mahdollisesti olla tukena myös teille muille!
Joulu on tulossa ja niin toivon meille kaikille plussatuulia, mikä ihana elämän lahja se olisikaan meille suotu saada kantaa uutta elämää :)
Heips kaikki :)
Aivan mahottomasti te ootte taas ehtiny täällä kirjottelemaan. Mulla oli alunperin ajatuksena olla täällä tiiviimmin mukana, ja jakaa enemmän kaikkia ajatuksia ja tuntemuksia liittyen tähän vauvahaaveiluun. Arki on kuitenkin ollut niin hulinaa ettei näitä juttuja ole kauheasti edes itse jaksanut miettiä, saati sitten alkaa niistä kovin keskustelemaankaan.
Täällä on ollut puhetta siitä, onko yrittämisestä kerrottu kellekään ystäville tms. Me ei olla kerrottu kenellekään, koska ollaan haluttu katsella tätä tilannetta aivan rauhassa, ilman kenenkään uteluita sun muita. Jotkut meidän ystävistä kyllä tietävät, että me ollaan odotettu sitä päivää, jolloin saan opinnot kokonaan kasaan, mutta siitä me otettiin nyt pikkuinen varaslähtö, eli kukaan ei taida aavistaa tätä yrittämistä vielä :)
Tässä on nyt eleilty pari päivää aika jänniä juttuja! Vähän aikaa sitten olin vielä aivan varma, että menkat alkavat kohta. Oli menkkajomotusta ja naamakin kukki jo niin komiasti että. Jomotukset kuitenkin jäivät pois ja pakkohan se testi oli eilen aamulla tehdä. Ja heikko viivahan sieltä paljastui! Ei tässä vielä kovin uskalla hihkua, ja olo on epätodellinen, mutta hui... Pitää vielä viikonloppuna testailla uudestaan, josko se viiva olisi vähän vahvistunut. Olo on jotenkin aivan selvästi erilainen nyt, alavatsassa on tosi jännä painon tunne, ja kaikki kyykistelyt ja nostelut sun muut tuntuu muka aivan kauhean vaikeilta. Tosi huvittavaa! Aivan niinkuin tässä muka olisi jo tosi iso maha kannettavana :D
Kiukkunen ja Mesenius, te ihmettelitte kovia kipuja ja vihlontaa munasarjojen kohdalla. Mulla on ollut oikestaan joka kierrossa aika vihlaiseviakin kipuja toisen tai molempien munasarjojen kohdalla, mutta niitä ei ole kyllä kestänyt kovin kauaa, ehkä pari päivää. Nyt tässä kierrossa oli kuitenkin ihan eri juttu, sillä noita vihlontoja (välillä aika kivuliaitakin, oli vaikea esim nousta seisomaan tai mennä kyykkyyn) on ollut joka päivä ovulaatiosta lähtien. En kyllä tiedä mistä se johtuu... Vieläkin vähän nippailee, muttei enää niin kivuliaasti kuin muutama pv sitten. Ikävää kyllä jos ne kivut on niin voimakkaita, että häiritsevät jo ihan kunnolla kävelyä tai muuta puuhailua, joten toivottavasti ne helpottavat teillä pian!
Ompa täällä ollu taas vilkasta keskustelua :)
Täällä en ole vielä sortunut ovistesteihin ja ajattelinkin edelleen kokonaan koittaa olla testaamatta. Ovis kun on tapahtunut suurin piirtein aina kp 11 tai 12 paikkeilla. Täällä myös tänään vähän mieltä latisti se, että työkaveri kertoi olevansa raskaana. Tottakai olen hänen puolestaan onnellinen, mutta kyllä se vaan niin on että ihminen on kateellinen ja katkera välillä. Aloin heti miettimään, että miksi meillä ei ole vielä onnistunut mutta pian kaikki muut on mun ympärilläni mahat pystyssä :/ Älytöntä, tiedän. Eikä sitäkään tietysti tiedä, että kuinka kauan työkaverillakin on yritystä takana.
Ja mä en ole ehkä sortunut testeihin, mutta.. Olen sortunut leikkisään ajatteluun. :D Nimittäin, rupesin laskemaan että koska olisi laskettu aika jos tästä kierrosta raskautuisin ja se osuu lähes samoihin päiviin kuin mun ja mieheni syntymäpäivä. Tuli sellainen pieni toivo, että olisko tää se kierto, joka on meille tarkoitettu.. :) Kaikkea hölmöjä ja hassuja ajatuksia tänään siis. Onneksi on kohta viikonloppu, vaikka töissä olenkin!
Tsemppiä ja pahoittelut Hope2015!
Ovulaatiosta ja testaamisesta, mulla meni kyllä usko noihin liuskatesteihin nyt. Eilenkin tosiaan digitaalinen clearblue näytti :), kun liuskassa ei juuri edes haamuviivaa. No, tänään sitten CB näytti tyhjää, eli LH-huippu ohi, niin sitten liuskassa taas vahvempi viiva? Kumpaa nyt uskoa?
Ja toinen mitä olen tuumannut, onko mulla nyt siis DPO0, vai DPO1? Kuinka tulkita? Eilen siis hymynaama ja kunnon pistävät tuntemukset toisessa munasarjassa, tänään enää ei tuntemuksia ja ovulattiotesti näyttää tyhjää. Eilen lienee se kaikista otollisin päivä hedelmöittyä?
Minäkin kyllä olen sitä mieltä, että ovulaation testaaminen tuo tietyllä lailla rauhaa -> ei tarvitse väkisin peittoja heiluttaa koko viikkoa yötä päivää :D
Orchid87, minäkin olen salaa laskeskellut mahdollista laskettua aikaa joka kuukausi ;)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Yennaf (27) kp 34/28 yk6 - mitä kuuluu?
Nokkosperhonen86 kp 32/27-30 yk 1 testi 12.11. haamu, testi 14.11.
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Siinä olisi tämän päivän listaa, toivottavasti huomasin kaiken oleellisen.
Hopehope siirsin sinut tuonne "odottaa selkeyttä kiertoon" niinkuin pyysit.
Mitäs se testi tänään näyttää, siirretäänkö seuraavaksi sinne plussanneisiin Nokkosperhonen86? :)
Pahoittelut niille, jotka joutuivat uuteen kiertoon!
Mitäs listan kärkipäälle? Siellä on paljon sellaisia, joilla kiertopäivät jo ylittyneet. Entäs te, jotka olette negoja testailleet, meinaatteko vielä testata vai siirrelläänkö häntäpäähän odottelemaan kierron selkeytymistä? :)
Tervetuloa uusille :)
Tipi87, Elmonsteri ja Heta 87, onko teillä kiertopäivää tiedossa, niin voitaisiin lisätä teidät oikeaan kohtaan listaa vai? :)
Dimou ja muut finneistä jutelleet: Itselläni on myös ollut nuorempana aknea ja siihen aloitinkin e-pillerit. Niiden pois jättämisen jälkeen iho ja hormonit alkoivat tasaantua vasta puolenvuoden päästä ja sitten rupesikin iho kukkimaan. Tällä hetkellä syön melko epäterveellisesti eli herkut maistuu tähän stressiin & masis fiilikseen, joten ihokin on sen näköinen. Nyt kyllä ajattelin ruveta taas tsemppaamaan ja juomaan vettä enemmän ja herkkuja vähemmän. :) Olen käyttänyt kosmetologilta ostamiani hoitotuotteita ja ne ovat varmaan jonkun verran auttaneetkin. Tuntuu vain, että tällä hetkellä joudun laittamaan melko paljon meikkiä (mineraali meikkivoide+puuteri ovat kuulemma ne parhaat) ja sitten päivän aikana tulee finnejä, jotka pitäisi puristaa..Voi yök. Olen salaa kateellinen niille, kenellä on hyvä iho. Myös päänahka on rasvaisempi kuin pillereiden aikaan. Mutta, kun tulin raskaaksi niin tuntui että se vähän lieveni, joten sitä odotellessa ;)
OmaNapa: Tein tänään raskaustestin eli nyt on mennyt 2,5viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Ohjeissa lukee että se pitäisi tehdä 3-4 viikon päästä, mutta en malttanut kun sain tilattua ovis+raskaustestejä netistä ja ne tulikin jo. Noh, ensimmäistä kertaahan tässä olisi negaa toivonut, mutta haamuhan sieltä tuli :( Pitää tehdä uudestaan viikon päästä. Eniten pelottaa, ettei se näyttäisi negaa ja joudun uudestaan lääkärille ja tyhjennykseen.. Mutta, positiivisesti yritän ajatella, se oli vain haamu ei selkeä viiva. :) Kohta pääsen itsekin aloittamaan alusta ja testaamaan ovista. :)
Itse olen hyvin paljon joulu-ihminen ja joulun odotus on parasta aikaa. Nyt olisin ollut vielä enemmän innoissani, jos olisin saanut kertoa sukulaisille ja lopuille ystäville, että meille tulee vauva mutta elämä on.. Saan kyllä tästä joulun odotuksesta energiaa tähän pimeään syksyyn & alkaa mielikin tasaantumaan kaiken tämän jälkeen.
Raskauden yrittämisestä kertominen muille: Itse olen puhunut ehkäisyn pois jättämisestä aika monelle ystävälleni, mutta tästä keskenmenosta vain kaikista läheisimmille. Tarve on kyllä puhua ja kertoa, ja jos muut nyt sattuisivat asiasta kysymään, luultavasti kertoisin tilanteen. Sukulaiset eivät asiasta tiedä mitään ja joskus utelevatkin.. Itselläni on myös paljon ystäviä, joilla jo on lapsia tai ovat raskaana uudestaan. Ehkäpä se päivä vielä meillekin koittaa <3