YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Onnea Yossuko! :)
Kiitos vastauksista sähkötupakkaan liittyen Kaziska ja Elmonsteri! Otinkin asian miehen kanssa puheeksi, että kävisi jatkossa ulkona, mutta on niin tapoihinsa pinttynyt ukko, että täytyypi palata aiheeseesn uudestaan myöhemmin, ei siis ollut kovin innostunut vastaanotto.
Muille yrityksestä kertomisesta.. itse olen kertonut parille läheisimmälle ystävälleni, kun yleensäkin olen aina jakanut heidän kanssaan kaiken, mutta esim. kummankaan vanhemmat ja sisarukset ei tiedä. Ei olla kerrottu sen takia, jos tässä yrittämisessä kestää kauan, niin ei olla luotu heille turhia odotuksia ja ei sitten tule niitä kyselyitä, että joko on tärpännyt. Ja olisihan se kiva järjestää todellinen yllätys heille, kun toivottavasti joskus päästään kertomaan raskaudesta, kun eivät tietääkseni osaa epäillä, että täällä on lapsi tekeillä.
Delfi kp 8/29 yk 2
En ollut uskoa silmiäni, kun testiin tänä aamuna piirtyi toinen viiva. Hyvin haalea haamu, mutta kuitenkin sellainen että mieskin sen erotti. Oireena on tähän mennessä ollut menkkamaiset kivut, rintojen aristus ja närästys. Tuo närästys on ainoa, jota ei normaalisti ole ennen menkkoja. Vähän nuo alavatsakivut pelottavat, koska ovat välillä todella voimakkaita. Mutta kun googlettelin asiaa, niin kai tämä voi olla ihan normaalia.. Niin kuin joku täälläkin on todennut, niin raskaana kunnes toisin todistetaan. Aion testata perjantaina uudestaan ja jos silloin testi on edelleen postiviinen, voi minut siirtää plussanneisiin. Nyt en vielä uskalla, kun oli kuitenkin niin haalea ja voihan tämä hyvin olla kemiallinen tms.
Tuntuu uskomattomalta, että meillä onnisti jo heti ensimmäisellä yrityskerralla. Älkää ymmärtäkö väärin, olen todella iloinen ja aivan onneni kukkuloilla. Tuntuu kuitenkin siltä, että joku toinen olisi ansainnut tämän plussan ennen minua. Joku pidempään yrittänyt, joita löytyy täältäkin monta. Itselläni olisi vielä ollut kärsivällisyyttä odottaa. Mutta, tämä elämä ei ole mikään reilukerho. Se on tullut jo ennenkin huomattua.
Nokkosperhonen86 kp 30/27-30 yk 1 testi 12.11. haamu
Onnea, nokkosperhonen! Eikä sitä voi sanoa, että joku toinen ansaitsisi ennen itseä, mutta ihana, että ajattelet pitempään yrittäneiden tunteita. Jokaisella on kuitenkin se toive ensimmäisestä yrityskierrosta alkaen ja ONHAN SE MAHDOLLISTA! Monelle vain harmillisen harvinaista.
Delfi: ehkä hiljaa hyvä tulee, rakentavassa hengessä keskustelette kunhan aika on taas otollinen. :)
Dimou: voisun akne! Mulla on kans finniongelmaa, mutta ei mitään akneksi luokiteltavaa. Kuulostaa kiusalliselta ja kivuliaalta! Toivotaan, että tärppi käy pian ja (ainakin massiivinen) finniongelma häviää!
Enninkeri: kärsivällisyyttä tutkimuksiin. Lohdullista kuulla, että siittiöitä kuitenkin oli se kolmasosa - pahempikin tuomio olisi voinut olla. Ja sekinhän voi vaihdella - ehkä seuraava näyte on jo parempi! Teidän tilannetta kuitenkin tutkitaan ja seurataan, hoitoa on siis luvassa. Tapahtumat ei nyt mene ihan yhtä nopeasti kuin toivoisit, mutta ehkä lääkärit kokevat toimenpiteiden järjestyksen paremmaksi näin. Minkäs teet. :( Jaksamista!
Ahaaa: sori sekoilu! Mun luetunymmärtäminen oli taas mitä sattuu. :) Kiitos, kun selvensit!
Illusia86 ok. :)
Kaziskan lounastreffit kuulostaa niin hyvälle ja tuo varmasti toivottua vaihtelua ja piristystä. :) Harmi ettei meillä onnistu kun ollaan eri paikkakunnilla töissä.
Onnea Nokkosperhonen86 ♡ Ole onnellinen ja nauti. Toivottavasti plussa vahvistuu ja kaikki menee hyvin.
Onnea Nokkosperhonen <3
omaanapaa: mitä ihmettä!!?? Liuskaovulaatiotesti selvä nega/tosi haalea viiva kun sit clearblue digillä selvä hymynaama?! Ennen ovis kp 19 ja nyt kp 17..
No eilen heilu peitot ni mietin et onko paras pitää tänää välipäivä ja huomenna taas töys lasti siittiöitä? Anteeksi härskiyteni :D
Kovasti onnea Nokkosperhonen86!! Peukut pystyssä, että viivasi vain vahvistuu :)
Yrityksestä kerroin vain parhaalle ystävälle, joka ei koskaan udellut vaan itse aina hänelle tilitin tuntojani. Raskaudesta sitten kerroin koko lähipiirille, koska ajattelin että heille haluaisin myös kertoa jos menisi kesken niin kuin sitten menikin. En halunnut keskenmenon olevan mikään salaisuus.
Itsekin koen, että vielä enemmän kuin vauvaa itselle haluan sisaruksen tytölleni. Hän aina välillä sanookin "haluan pikkuvauvan" :) Jotenkin söpöä kaksivuotiaalta. Keskenmeno otti senkin puoleen koville, että ikäero venyy aika isoksi jos toinen tulee. Kesken menneen laskttu aika olisi ollut niin, että ikäeroa olisi ollut hieman alle 3v.
Hope2015, sama meininki täällä. Testiä kehiin aamulla jos on vielä syytä testata. Tänään ollut epäilyksiä menkkojen alkamisesta; kuumemaisia oireita, joita minulla toisinaan on kuukautisten ekana päivänä :p
Yrittämisestä emme ole kertoneet kellekään. Kavereistani kenellekään ei ole lapsia, ja harva on edes naimisissa tai niin vakavassa suhteessa, että lapset olisivat ajankohtaisia. Tai mistä sitä tietää! Emme mekään varmaan ulospäin vaikuta sitltä, että vauva olisi toiveissa. Joka tapauksessa, olisi kiva jutella jonkun kohtalotoverin kanssa jos jonkun.
Jos nyt olisin raskaana, niin vauvauutinen olisi joululahja perheillemme. Asumme kaukana perheenjäsentemme luota ja raskaus on sellainen asia, jonka haluaisin kertoa kasvotusten. Äitini on sanonut olevansa liian nuori isoäidiksi ja anoppini, joka on äitiäni kymmenen vuotta nuorempi, taas toivoo kovasti lapsenlasta :p
Kylläpäs täällä tapahtuu! Onnea plussanneille (:
Omassa navassa ei mitään merkittävää ole vielä tapahtunut. Menkkojen alkua odottelen. Viimeisen pillerin vetäsin nassuuni tiistaina, eli perjantaina alkavat menkat. Sen jälkeen alkaakin tuskainen odottelu ja peitot alkavat heilua normaalia enemmän.. :D Joten vielä ei tarvitse laitella mitään kiertopäiviä tuonne näkyville..
Erittäin epätodennäköiseltä vaikuttaa, että meille vielä elokuussa vauva syntyisi: Niin hirveää määrää stressiä pukkaa seuraaville viikoille, että hyvä jos itse pysyn mukana mm. muutto ja useampi tentti.
Yrittämisestä emme todellakaan ole kertoneet kenellekään. Yhteistä taivalta miehen kanssa takana vasta muutama vuosi, eikä sormuksiakaan ole vielä vaihdettu. Joten tuskimpa kukaan edes odottaisi meiltä mitään tällaista (: Sen kyllä tiedän, että omat vanhemmat suhtautuisivat asiaan tyynesti ja siskot + miehen siskot olisivat asiasta varmasti innoissaan. Kaverit luultavasti ihmettelisivät kovasti. Eniten ehkä pelottaa miesten vanhempien reaktio, he kun ovat niin ylisuojelevia omaa "pikku kullannuppuaan" kohtaan. Tämä vain tuntuu meistä molemmista nyt oikealta...
Alkoholin nauttiminen tulee varmasti herättämään ihmetystä omassa lähipiirissä, koska en ole mitenkään totaalikieltäytyjä ollut joitakin tipattomia kuukausia lukuun ottamatta. Etenkin miehen vanhemmat tarjoavat usein viiniä ruuan kanssa (ihan selvästi varmuuden vuoksi ;), ja siitä on usein erittäin vaikea kieltäytyä. Yleensä juomaa tarjotaan niin kauan, että sitä on pakko ottaa... Kävisikö "En mä tykkääkään enää viinistä!" selitykseksi? ;D
Paljon onnea Nokkosperhonen! Toivotaan että viivat vahvistuvat.
Kiitos vastauksistasi Dimou! Kyllä nämä ajatukset tästä aina selkenee kun saa jutella jonkun kanssa niistä. Mietityttää vielä vähän niiden terojen aloitus, kun mulla ei ovulaatiota ole vielä tullut, mutta limoista päätellen tapahtuu todennäköisesti huomenna tai viimeistään perjantaina. Jostain luin että nuo terot saattaa estää ovulaation ja tälläkin palstalla siitä oli joskus juttua, muistaakseni toggolino (joka on siirtynyt jo odottajien puolelle) pohti tuota samaa asiaa ja sen takia siirsi terojen aloitusta, jotta ovulaatio tapahtuisi ensin eikä estyisi terojen vaikutuksesta. Onko sulla tästä tietoa, että estyyköhän se ovulaatio noista? Gyneltä kysyin asiaa ja hän sanoi, ettei ne vaikuta ovulaatioon. Mutta kun olen taas lukenut noita keskustelu palstoja nin siellä jotkut on sitä mieltä olleet, että ne haittaisivat ovista, tiedä sitten mitä uskoa.? Mulla on ovis ainakin nyt niin selkeästi tapahtumassa, että harmittaa kyllä kun huomen aamulla pitäisi ottaa ensimmäinen tera ja jos se ovis sitten jostain syystä estyy niiden lääkkeiden takia.
niistä kahden teran ottamisesta päivässä gyne sanoi jotain, että usein noita hormooneja otetaan aamulla ja illalla, jotta ei tule noita sivuoireita paljoa, mutta nämä terat on kuulemma aika matala hormoonisia, että ne kaksi tablettia voi ottaa myös yhtä aika esim aamulla.
Oletko Dimou muuten kauan syönyt noita teroja? ja onko ne auttanut mitään? Voi olla että olet niistä kertonutkin, mutta en muista kun tällä palstalla käy keskustelu niin kuumana.
Carita kp14/? yk4 (toista lasta yrittämässä)
Tildadee, Carita87
En enää muista kumpi puhui mistäkin asiasta, mutta Terolutit eivät vaikuta ovulaatioon, niillä tasataan epäsäännöllisiä kiertoja. Mulla ei auttanut siihenkään.
Tokan lapsen yritämisestä: mua kanssa surettaa, kun ensimmäisellä ei ole siskoa tai veljeä kaverina. Kohta ikäerokin on jo niin suuri, että eipä sillä ole enää kauheasti merkitystäkään, ennen kuin sitten aikuisiässä taas.
Cecilja: Musta oli kanssa mukava lukea, että samassa tilanteessa on muitakin, vaikkakaan eihän tätä kelleen toivo. Hyvä, ettei teillä tutkimuksissa löytynyt mitään ongelmia. Toisaalta musta välillä tuntuu, että ois helpompaa, kun ois selkeä syy tiedossa ja samalla myös hoitokeino. Tsemppiä yrittämiseen!
Tosiaan olen tuonne laittanut alku priiffauksen tilanteestamme... http://www.vauva.fi/keskustelu/3874861/ketju/olisiko_vihdoin_raskaus/sivu/3
Tänään aamulla tein sitten testin malttamattomuuksissani ja negahan se oli,taas (vaikka siis kuukautisten oletetteu ajankohta on vasta lauantaina)... :(
Sellainen inho itseään kohtaan heräsi melkein heti, että miksi keho ei toimi, miksi raskaaksi tuleminen on niin vaikeaa,mitä teen vääriin jne.? Onko kenelläkään muulla tämän moisia ajatuksia tullut? Tuntuu että ei jaksa kohta edes enää yrittää,pelkkä ajatuskin negatiivisista testi tuloksista tuo veden silmiin...
Heta87, tervetuloa keskustelemaan kanssamme! :) Täältä tosiaan löytyy jo meitä pitkään yrittäneitäkin, joten vertaistukea kyllä saa! Itse olen pyrkinyt välttämään itsesyytöksiä, koska jotenkin ajattelen, että jokin "vika" (epäilen itselläni tuota endometrioosia, vaikka sitä ei ole kohdallani ainakaan vielä todettu) vain estää meitä raskautumasta. Jokin, johon en itse voi vaikuttaa. Älä siis soimaa itseäsi, vaan luota itseesi! :)
Ei mitään uutta auringon alla. Menkkoja odotellessa.
Cecilja 30/28-29 yk 13
Heissan,
täällä tänää aloitettu kuuri nyt sitte ties mihin ja ketuttaa kun vaikuttaa raskautumiseen ja kaikkee toi lääkekki, nii meni ihan plörinöiks kun tties miten kauan saan kunnian syyä noitakki pillereit...
mutta onnittelut plussanneille ja tervetuloa uusille munkin puolesta,
Nokkosperhonen oikein paljon onnea plussasta :)
Yrittämisestä Meillä ei olla kerrottu kenellekään. Parhaalle ystävälleni mainitsin vain, että jätettiin ehkäisypois, eli se joten kuten tietää. Sitten varmaan kun toivottava raskaus on viikolla 12-13 niin kerrotaan.
ON: Meinasi itku tulla, kun kaveri kertoi juuri olevansa raskaana 4 viikolla. Ehkäisy pettänyt. Nyt toki olen onnellinen hänen puolesta kun hän itsekin on iloinen asiasta. Tuli vain tosi shokkina hänelle ja myös itselleni. Täällä jännitellään loppukiertoa. Ostin myös vitamineja tänään, vihdoin ja viimein. Näillä mennään!
Yemk Kp 23/28 yk 2
Carita87, mä tuossa juuri pari sivua taaksepäin tuskailin noiden terojen kanssa, kun en oikein tiedä olisiko pitänyt aloittaa niitä vai ei, juuri tuon mahdollisen oviksen estämisen vuoksi. Lääkäri ei mullekaan puhunut tuosta mitään, keskustelupalstoilla siitä jonkun verran puhutaan, mutta löytyy myös niitä jotka ovat todistetusti ovuloineet kuurin aikana, yli kp 20. Siksi sitten kiertokin venyy, eli terot eivät toimi siihen kierron tasaamiseen, mihin yritetään. Sulla jos ovis on jo lähtenyt liikkeelle ja tapahtuu esim kp 16 niin en usko että kp 15 otetut terot vaikuttavat siihen yhtään mitenkään.
Minä syön myös noita kp 15-24 aikana ja nyt siis vasta ensimmäinen tero-kierto menossa, kolmeksi kuukaudeksi niitä mulle alkuun määrättiin. En ole ainakaan vielä mitään sivuvaikutuksia huomannut, oviksesta en osaa sanoa juuta enkä jaata. Jos kierto on tällä kertaa pitkä noista huolimatta niin taidan jättää loput kuurista syömättä.
Ja pitihän mun myös puhua noista *#@&/ finneistä. Itse kärsin koko teini-ikäni aknesta, joka hiljalleen alkoi itsekseen parantumaan lukion aikana, ja ihan täydellisesti pääsin siitä eroon e-pillereiden avulla. Ensimmäisen kierron aikana ehkäisyn lopettamisen jälkeen finnejä ei näkynyt, ja ehdin jo huokaista helpotuksesta etten joudu kärsimään siitä kuuluisasta e-pillereiden lopettamisen jälkeisestä kukkanaamasta.
Väärässä olin. Finnejä alkoi yhtäkkiä ilmestymään leukaan, nenänpieliin ja ohimoille, sekä myös kaulaan, hiusrajaan, hartioille, selkään ja korviin (!!!). Olin ihan varma, että jokainen vastaantulija näkee kilometrin päähän, että tässä on nyt yritys päällä, finnejä oli niin tuhottomasti. Naaman olen saanut nyt pysymään suht kurissa rasvaiselle iholle tarkoitetuilla tuotteilla (hormonifinnejä tulee kyllä edelleen, niistä on kuulkaa tosi kätevä seurata kierron vaiheita, voi jee) mutta tuo selkä on ihan mahdoton. Paidat menevät yhden päivän käytön jälkeen pesuun, koska ovat niin rasvaisia. Ällö ja itku. Suurin osa noista finneistä on vielä sellaisia isoja, kipeitä ihon sisäisiä paukamia.
Nyt vain kaikki mahdolliset ulokkeet ristissä, että näistä pääsisi eroon raskauden alettua! :D