Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YRITYS PÄÄLLÄ 2014

30.08.2014 |

Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät. 

Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!

Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!

TILANNE 30.8.2014

Haaveilija86 kp56/49-56

Anndikke kp34/33 yk3

Miisu kp34/?? Yk13

Zaron kp31/26-28 yk14

Hope2015 kp30/27-31

Kuumeilija91 kp30/31 yk3

Louise82 kp30/24-27

Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3

Nemor kp29/23-28 yk5

Nienor kp29/

Kia79 kp29/?? yk1

Lauraiidavi kp27/28-30

Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?

Elowena kp24/28-31 yk1

Kaziska kp24/25-29 yk2

Tiuku89 kp24/27-30 yk3

Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013

Eliine87 kp22/30 yk2

Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?

Yossuko kp22/32-36 yk8

Bellablue kp21/28 yk5

Mikka kp21/28-29 yk1

Cias kp21/29 yk9

Nelekas kp21/28-30 yk2

Lina87 kp20/27-29 yk2

Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12

Josefiina 87 kp17/30 yk1

Dimou kp16/34-38(?) yk2 

Mimsuli kp16/28-31yk 5

Ipa86 kp15/40 yk8

Heikkulin kp11/23-30 yk2

Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3

Legolatar kp9/32 yk 4

Saffelson kp8/26-29 yk17

Tiikerikuu kp8/26-33 yk4

Exile kp7/30 yk6

Sane kp5/25-30 yk2 km jk

Annhaa kp4/27? ya 7/2013

TS kp3/28? yk1

Mimmutti kp3/28 yk2

Mymmeli89 kp2/32 yk2 

Orchid87 kp2/26-28 yk4

Jelevel

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!

Kommentit (2507)

2041/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tulee niin kauheasti viestejä, ettei millään pysy perässä :) sanon siis vain kaikille yhteisesti, että jaksamista ja voimia innokkaaseen yrittämiseen! Ja tervetuloa Sminkki ja 2OFUS

Ja noista pahoista tavoista, olen aivan mielettömän onnellinen että onnistuin kesäkuun lopussa lopettamaan tupakoinnin! Poltin vuosikausia, mutta lopulta lopetin ihan ilman mitään korvaushoitoa, lopetin vain. Muutettiin uuteen asuntoon ja päätin, että täällä en polta. Enkä ole polttanut :) Paljon tsemppiä lopettamiseen kaikki te sitä pohtivat, tahdonlujuutta se vaatii muttei ole lainkaan mahdoton tehtävä - terveisin elävä esimerkki :)

Mä olin tuntevinani oviksen viime keskivikkona, aika olisi ollut sopivat ja oireetkin sen mukaiset (limat ja kivut). Mut joo, sitten mietin jo että ohhoh kun on alavatsa kipeänä, alkavatko raskausoireet todella näin pian oviksen jälkeen? Ja hah. Mulla olikin virtsatieinfektio. Jippii. Ja nyt sitten särkee kyllä, mutta siihen on hyvinkin looginen syy ja alkaa vähän tuntua, ettei tästä ekakierrosta kyllä napannut. Kuinka nopeasti muuten teille joskus plussanneille alkoi tuntemukset oviksen jälkeen? Periaatteessa olisi mahdollista kyllä, keskiviikkona jos oli ovis niin tiistaina heiluteltiin peittoja – eikös ne siittiöt jokusen päivän siellä elele? Yritän siis pitää toivoa yllä. Ja tuo mistä puhuitte, että muuta elämää säätelee koko ajan vauvahaaveiden mukaan, olen ihan samanlainen. Opiskelen vielä ja jatkuvasti mietin vain, että missä vaiheessa opinnot jäisivät hyllylle jos nyt tulisin raskaaksi. Että ehtisinkö vielä tehdä sen ja sen näytön ja palaisinko koulun penkille lapsen kasvettua. Huokaus. Ja voin vain kuvitella, että pahemmaksi tämä menee, meillä on sentään vasta yk1 :D toki näitä haaveita ja pohdintoja oli jo ennen kuin aloimme varsinaisesti yrittämään.

Iloa kaikille alkavaan viikkoon!

2042/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuneelle ensiyrittäjälle pahoittelut keskenmenosta :( 

Uusille tervetuloa joukkoon ! Aina on kiva saada uusia piinailojoita tänne.. !

Elämää ja vauvan tekoa olen miettinyt näin, että teen nyt niitä asioita joita tekisin myös ilman vauvahaaveita. Kirjoitin suht pitkän määräaikaisen työsopimuksen, ja lisäksi aion ruveta valmistutumaan pääsykokeisiin ensi kevättä varten ! Iloinen olen siitä että vaikka olen vasta 21, olen toteuttanut monta haavettani, myös vauvan 'teon' aikana. Viimeisen vuoden aikana olen tehnyt useita ulkomaan matkoja ja tänä kesänä ostin moottoripyöränkin, vaikka vauvan teko oli jo täydessä vauhdissa ! Joten eläkää siten miltä sillä hetkellä tuntuu, sen olen oppinut. Kyllä nyt harmittaisi jos en olisi kesällä ostanut pärrää, ja en ole vieläkään raskaana ! 

Uskon että omaan raskautumiseen vaikuttaa myös hyvin paljon tämän hetkinen elämän tilanne, asumisjärjestelyt ovat hieman epävakaalla pohjalla, ja anoppi hönkii koko ajan niskaan. Uskon kuitenkin että olen niin vahva ihminen että jaksan kaiken sen, ja minusta tulee paras mahdollinen äiti lapselle ! Muistakaa naiset uskoa itseenne, ja älkää laittako vauvahaaveita kaikkien muiden haaveiden edelle, sillä koskaan emme tiedä kuinka monta kuukautta joudumme odottamaan, eikä koskaan tule enää lapsetonta aikaa.

Omaa napaa vielä sen verran että menkat alkoivat viimein tänään, ihanaa !! Päästään siis uuteen yritykseen ja piinailu loppuu ! 

Tupakoinnista vielä pikku juttu, että aion lopettaa sen minkäänlaista korviketta. Ei nikotiini valmisteita, vaan pelkästään lopetan. Tiedän että pystyn siihen !

Hopehope 21, kp 1/30-38, yk 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2043/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ollut taas todella hyvä keskustelua, olette pukeneet sanoiksi sen mitä itsekin olen ajatellut.

Pahoittelut Huolestunut ensiyrittäjä, olisi saanut kaveri pysyä sun matkassa :( 

Kiitos CECILJA, hyvä muistutus siitä, että pitäisi muistaa elää elämää nyt ihan täysillä ja hellittää hieman.

Koostan nyt hieman omia sekavia ajatuksia tästä yrityksestä, kun mieli on ollut viime viikkoina melkoisen maassa. Se alun hillitön ilo ja riemu, jota seurasi siitä kun vihdoin päätimme yrittää lasta, on hiipumaan päin ja tilalle meinaa tulla huoli. Taisimme mieheni kanssa naiivisti ajatella, että lapsenhankinta menisi kuin elokuvissa suunnitelman mukaan. Elämässä on ollut monenlaisia vastoinkäymisiä ja niiden jälkeen halusimme elää muutaman vuoden normaalia nuorenparin elämää - nauttia elämästä. Aina olemme tienneet, että lapsia haluaisimme ja nyt on tullut oikea aika. Oikea aikana ainakin meidän mielestä - voi olla, että kohtalolla on muuta mielessään. Tiesin, että tässä voi mennä aikaa, mutta siitä huolimatta huolehdin alkuun, ettei lapsi nyt varmasti tulisi ”liian aikaisin”. Että olisimme ennättäneet muuttaa uuteen kotiin ja että, olisi ollut riittävän pitkään työssäni… ja että olisimme käyneet häämatkalla. Kaikki tämä aivan turhaan. Nyt viimeistään olen huomannut, kuinka merkityksettömiä asioita nuo kaikki on tämän projektin rinnalla. Ajatukset pyörivät lapsessa ja  on todella vaikea pistää päältä tätä moodia. Se nuoren parin elämä on ollut ihanaa ja tulen varmasti kaipaamaan sitä, mutta tällä hetkellä en osaa ottaa siitä iloa irti. Odotan vaan niin kovasti sitä aikaa, että meitä on kolme.

Niin kuin Legolatar sanoi, en uskonut tämän raskautumisen menevän ihan näin vievän näin paljon aikaa. Tässä paljon on suhteellinen käsite, meillä kun yritystä on takana vasta neljä kuukautta. Aika on sinänsä samantekevää, mutta mielikuvitus tekee temppujaan ja jokainen kuukausi yritystä lisää, pistää miettimään, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa? Jokaiseen kuukauteen tiivistyy yhdistelmä toiveekkuutta ja epävarmuutta, jonka takia ainakin tästä rouvasta on tullut varsinainen tuuliviiri. Tiedän, että jokaiseen yrityskuukauteen lähdetään puhtaalta pöydältä - edellinen kuukausi ei taida suoraan vaikuttaa seuraavan kuukauden mahdollisuuksiin.

Toisaalta kaikki tämä epävarmuus valmistaa myös tulevaan ja vanhemmuuteen. Lapsen myötä se huolen ja epävarmuuden määrä taitaa vaan kasvaa. Ehkäpä tässä opetetaan tulevaa äitiä, että aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan ja uusi tulokas pistää kaikki suunnitelmat uusiksi.

Nanna Ida (30v) kp 4/28-32 yk5

2044/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar kirjoitit aivan kuin mun ajatuksia! Mutta kuten jo täällä kerroin, omalla kohdalla ei tuo yrittämisen lopettaminen sit kuitenkaan onnistunut, se vaan on nyt niin takaraivossa!

Mutta olen tosin miehenikin kanssa puhunut, kuinka hyvin meillä asiat tällä hetkellä on:itse ja läheiset on terveitä, molemmilla vakityöpaikat, oma koti ja vaikka ollaan yli 10v yhdessä oltu, edelleen olemme välillä kuin vastarakastuneita :)  Se lapsi on, mikä puuttuu, mutta kannattaako sen vuoksi unohtaa muu hyvä, mikä elämässä on kohillaan? Tiedän itsestäni, että jos lasta ei koskaan tule, katkeruus nousee varmasti jonkinasteisena esiin ja sitten se on oma hommansa käsitellä. Mutta nyt olen jollain tavalla saanut pahinta "vauvapakkoa" itsestäni purettua keskittymällä hyviin asioihin omassa elämässä. Terveys on yksi niistä, sillä olen saanut kokea myös sitä, mitä on olla kipujen kanssa...ja silloin olin valmis antamaan mitä vaan terveyden vuoksi. Mutta nämä vain minun pohdintoja, keinoja kestää tätä odottamista ja piinailua! :)

Huolestunut ensiyrittäjä oon seurannut sunkin "raskautumistarinaa" tällä palstalla ja todella suuret pahoittelut keskenmenon vuoksi. :( 

Toggolinolle iso halaus ja tsempit. Joinakin päivinä tunnen aivan samoin - epätoivoa, ärtymystä ja surua siitä, että muut kyllä raskautuu, mutta minä en ikinä. Raskaustestien tekemisestä on tullut jo niin tympäisevää, kun en usko koskaan näkeväni niissä kahta viiva. Siks kai teen ovistestejä, että näkis ees joskus kaksi viivaa! ;)  Pahimpina päivinä sanon ajatuksistani myös miehelleni. Hän ei ole vielä ainakaan näyttänyt omaa huoltaan lapsen saamisessa ja löytää jotenki aina ne oikeat sanat lohduttaakseen. Ja sitten voikin olla, että seuraavana päivänä oon tarmoa ja toivoa täynnä ja uskon taas mahdollisuuksiin.

Nyt omassa kierrossa on menossa ne tylsääkin tylsemmät kierron alkupäivät, kun mitään kutinoita ei ole eikä voi edes haaveilla olevansa raskaana. Huomaan joka aamu miettiväni, mikä kp tänään on ja kauanko menee, kun kannattaa alkaa testailemaan ovista. Turha siis kieltää, ihan olen niin vauvakuumeinen, kun vain voi olla!

Positiivista alkavaa viikkoa kaikille! 

Esikoistaan toivova Nera kp6/31-41, yk 7 

2045/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimsuli, Cecilja, Vieno, Carita87, Hopehope, Nanna Ida ja Nera kiitos ihanista kirjoituksistanne. Tuntuu hyvältä huomata, että nämä ovat normaaleja ajatuksia, mitä päässäni liikkuu. Ennen kuin kirjoitin teille ajatuksiani, mietin ymmärtääkö niitä kukaan, että olenko ihan outo, kun olen alkanut miettiä plan B:tä lähivuosille. Olette ihania, kun jaksoitte kirjoitella noin sydämellisiä tekstejä, arvostan suuresti. Nanna Ida, tuo ajatuksesi siitä että tämä valmentaa tulevaa vanhemmuutta varten, on jotenkin todella rauhoittava ja helposti hyväksyttävissä. Se muutti ainakin omaa suhtautumistani asiaan, kiitos siitä :)

Toggolinolle iso etähalaus. Nuo surun ja pettymyksen syöverit on tuttuja.. juuri samojen kiertopäivien aikana jopa. On tämä sellainen tunteiden vuoristorata, vaikka kuinka järkevä ja aikuinen yrittäisi olla. Taitaa olla niin, että meistä jokainen kokee samat tunteet vuorollaan. Mutta.. Eikös meillä ollut plussavaraus lokakuulle? :)

Huolestunut ensiyrittäjä, olen todella pahoillani keskenmenostasi :( Siitä toipuminen vie varmasti aikansa. Ihana kuitenkin kuulla, että olette jo uuteen yritykseen lähdössä. Olen onnellinen, että tulit joukkoomme.

Tervetuloa myös uudet jännäilijät Sminkki ja 2ofys! Plussausonnea jo lokakuulle! :)

2046/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TILANNE 5.10.

Haaveilija90 (24v) kp 38/32-41 kur 5/2014

Äiti11 (36v) kp 34/28 ya 2013, km 05/2014 syyskuussa ja 2.10 sekä 4.10. haamu

Eliine87 (27v) kp 33/30 yk3

Hamsu Lund kp 31/28-29 yk10

Enninkeri (27v) kp 31/27-32 yk 15 testi 4.10.nega, seuraava testi 7.10.

2OFUS kp 31/28-29 yk7

Ahaa kp 30/38 yk3 testi 8.10

Miisu (19) kp 30? yk14 

Louise82 kp 30/24-27 yk1 km jk

Tiuku89 (25v) kp 30/27-30 yk4

Academia (25v) kp 27/30 yk9

Yossuko kp 27/32-36 yk9

Carita87 (27v) kp 26/21-25 yk3

Toivetta täynnä (24v) kp 26/30-32 yk13

Nappikeitto kp 26/31-35 yk2

Pirtsuliini (38v) kp 26/30 yk1 testi 9.10.

Glitter (25v) kp 25/28 yk9

Dimou (25v) kp 24/29-38 yk3

Josefiina 87 (27v) kp 24/28-30 yk2

Hansku88 (26v) kp 24/28 yk4

Nelmis kp 24/25 yk 8

Chummy (25v) kp 24/27(?) yk1

Mimsuli (30v) kp 22/28-31 yk6

Heikkulin (27v) kp 22/23-30 yk3

Hormonihirviö (20v) kp 20/30-32 yk4

Pistaasi123 (<40v) kp 20/23 yk3

Toadstool (28v) kp 20/30 ya 3/2014

Cecilja (31v) kp 19/28-29(33) yk12

Hope2015 (29v) kp 19/27-31(-48) yk?

JCK (34v) kp 19/26 yk11

Haaveilija86 (28v) kp 17/? yk? 

Illusia86 (28v) kp17/? yk1

Selva (37v) kp 15/27 yk5

Annhaa (24v) kp 14/27 ya 7/2013

Orchid87 (27v) kp 13/26-28 yk5

T Sirbis (32v) kp 12/30-31 ya 2/2014

Legolatar (27v) kp 11/32 (26-42 heittelyllä) yk5

Exile (28v) kp 11/30-33 yk 7

Kia79 (35v) kp 11/25-29 yk3

Töpötin (23v) kp 11/? yk1

Toggolino (39v) kp 9/26, yk 11 (km 08/14)

Mymmeli89 (25v) kp 8/32 yk3

Nuppunella (33v) kp 8/30-35 yk5

Nera (33v) kp 6/31-41 yk7

WilmaQ kp 6/27 yk2

Nera (33v) kp 6/31-41 yk7 

Jenviko (31v) kp 4/28-30 yk11

Nanna Ida (30v) kp 4/28-32 yk5

Kaziska (36v) kp 4/26-28 yk4

Lajori (24v) kp 2/28 yk2

Vieno (42v) kp 2/30 yk 27

Sminkki (23v) kp1/? yk1

Hopehope (21v) kp1/30-38 yk7

Anndikke (22v) odottaa selkeyttä kiertoon

Eitne (31v) odottaa selkeyttä kiertoon

Mikka (20v) odottaa selkeyttä kiertoon

Trooppinen tuuli (32v) odottaa selkeyttä kiertoon ya 1v8kk

Inka M (23v) odottaa selkeyttä kiertoon

Mesenius (31v) kkm 9/2014

Huolestunut ensiyrittäjä (20v)

Airi (31v) 

Maikki2 (36v)

EllieP (29v)

Minäminä

Riikkanen (29v)

Saffelson (34v)

Ipa86 (28)

JQ (32v) 

ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor

SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4

LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Elowena (29v) yk2

Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä:http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä “ Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

2047/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja isot onnittelut Hopehope menkkojen alkamisesta! Miten pitkä tämä sun päättynyt kierto olikaan?

Tsemppiä Carita87 sekä muutkin kärkipään jännäilijät testailuihinne! Nyt ois kuulkaa aika paljon plussia vielä jaossa!! ;)

2048/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kroppa kuvittelee kaikenlaista -_- Mm. tänään ollut tunne, että menkat alkaa, palellut ja alavatsaa juilinut. Juoksulenkkikin piti heittää kävelyksi, kun alamahaan alkoi sattumaan. Ei ole ikinä ennen ollut tuollaista, eli inhottava kroppani kiusaa taas tahallaan :(

Vierailija
2049/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ihan hurjasti kiitoksia tsempeistä! Aikamoista vuoristorataa ollut tää päivä. Testasin ovista tosiaan iltapäivällä ja ylläri oli aika suuri, kun viivat olikin lähteneet vahvistumaan. Nyt illalla tuli sitten taas tosi vaalea. Mä en usko, että mun lh-huippu on noin lyhyt, joten ei mitään hajua missä mennään. Vähän painetta alavatsassa mutta ei todellakaan mitään ovistuntemuksia. Kyllä on taas hankalaa :/ 

Tervetuloa tosiaan Sminkki ja 2ofys! Mä en kyllä valitettavasti nähnyt siinä testissä, kuin sen kontrolliviivan. 

Toggolino kp 9/26, yk 11, km 08/14

2050/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar: Mulla on välillä myöskin ollut ihan samankaltaisia ajatuksia. Vaikka yritystä meillä on suhteellisen vähän vielä takana verraten teihin joihinkin muihin, tämäkin aika on jo tuntunut aika pitkältä.. Ja olen myös sortunut siihen ajatukseen, että jos olisin heti raskautunut, kuinka pitkällä jo olisin jne jne.. Ja tuo vauvahaaveilu hallitsee ainakin mun elämääni tällä hetkellä paljonkin. En esimerkiksi juo alkoholia lähes ollenkaan, koska mietin että mitä jos.. Se haittaa vaikka ovulaatiota ja taas menee asia kuukaudella eteenpäin? En kyllä toisaalta juo paljon muutenkaan, mutta nyt olen kieltänyt itseltäni sen vähänkin vauvan toivossa. Ja valitettavasti joka kuukausi kun ne menkat alkaa, jotenkin syytän siitä itseäni. Syytän mun sairautta, mun painoa, kaikkea mahdollista.. Ajattelen, että mussa naisena on jotain vikaa kun en pysty miehelleni sitä lasta tarjoamaan. Aivan älytöntä, tiedän, mutta ajatuksia ei aina voi hallita.

Mä jotenkin jaksan eteenpäin sillä ajatuksella, jota äiti on mulle aina sanonut. Ja sanoisi jos kertoisin tästä meidän yrittämisestä sille. Kaikelle on tarkoituksensa. Niitä ei ehkä aina ymmärrä tai ne tajuaa vasta myöhemmin, mutta mä haluan uskoa siihen, että kaikki tapahtuu syystä.

Huolestunut ensiyrittäjä: Olen tosi pahoillani siitä mitä sulle tapahtui. :( Kovasti tsemppiä uuteen yritykseen kun on sen aika!

Omaa napaa sen verran, että ovis on ohitettu. Nyt alkaa tämä piinaileva odotus. :) En ole kyllä kovinkaan luottavainen tähän kiertoon, jotenkin sellainen olo tällä hetkellä ettei se taaskaan kuitenkaan onnistu. Noh, maksimissaan parin viikon päästä sen sitten näkee.

2051/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihanat naiset! Monenlaisia uutisia on tullut ja olen itkenyt ja nauranut viestejä lukiessa!

Palaan myöhemmin paremmin asiaan kun pääsen koneelle, mutta pikapäivitys kännykällä.

Neljäs yrityskierto käynnissä. Edellinen sai alkunsa juuri neljännestä, joten toivon etten lataa tähän liikaa odotuksia... Yritän olla yhtä ommmm ja zen kuin edellisessä. Kaikkemme tehtiin ja jatkoin normaalia elämää ja tulevaisuuden suunnittelua jossittelematta.

Menkat oli päivän-pari myöhässä - riippuen aikaerosta. En kerennyt tekemään raskaustestiä, mutta kerkesin jo vähän alkaa toivomaan raskautta.

Noh, edellisenä päivänä kovat vatsakramppaukset alkoivat. Enteilivät huonoa, mutta koska mulla ei yleensä koskaan kramppaa maha vielä ENNEN menkkoja, toiveet oli yllä edelleen. Aamulla sitten pyyhkiessä kirkasta verta. :( On se ihmismieli uskomaton: verta tuli alkuun niin vähän että vähän väliä mun ajatukset karkasivat sille "jos kuitenkin olen raskaana ja nää on valenrnkat...". Verenvuoto ja kramppailut koveni iltaa kohti niin pahoiksi, ettei epäilystäkään. Kuukautiset tai varhainen keskenmeno.

Jos kuukautiset: jes, luteaalivaihe vihdoin järkevän mittainen!
Jos varh km: sentään jotain tapahtuu! Kiinnittyminen onnistuu ehkä jo ens kerralla!

Nyt runsas vuoto on tyrehtynyt tiputteluksi ja pianhan se koittaa jo kierron hauskin vaihe. Välillä vaan huolestuttaa, että kauankohan se pysyy hauskana tätä menoa...

Halaus kaikille, olette huikeita!

2052/2507 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Ihan hirveää kirjottaa tällä kännykällä ja sit tää hävittää kaikki välit. Plääh, koittakaa jaksaa kahlata toi sanasoppa. :)

2053/2507 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Täällä on hyväntuulinen ahaaa, tärppiin en usko kun mahan nippailut päättyneet eli en usko kiinnittymistä tapahtuneen, mutta olen niin tyytyväinen siitä että oviksen bongasin ja voin uuteen kiertoon lähteä luottavaisin mielin että kroppa toimii :) Mietittiin miehen kanssa juuri eilen että mielummin tähän väliin kymmenen tärppäämätöntä kiertoa kuin nopea tärppi ja TAAS keskenmeno. Vaikka eipä se myöhäinenkään tärppi mitään kestävyyttä takaisi, mutta en halua tälle vuodelle enääyhtään keskenmenoa. 

Ahaaaa kp 31/38 yk 3 dpo 9

2054/2507 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, Huolestunut ensiyrittäjä :(  jaksamisia! 

Tervetuloa uusille!

Hei, jäi taas pari päivää välistä joten putosin taas kärryiltä jokseenkin. Minäkin tupakoin, tarkoitus olis päästä siitä vihdoin, viimeistään jos toinen pikkuinen meille suodaan.

Mulla on myös ehkä hieman huonot elämäntavat. En kyllä ryypiskele, mutta en kyllä pahemmin syöpöttelekkään, mikä on mun tapauksessa ehkä hieman huono. Olen ollut välillä vähän huolestunut siitä, kun olen niin huono syömään ja taas laihtunut lisää kun imetän. Ongelma on se kun ei tee mieli syödä silloinkaan vaikka olis nälkäkin...plah...missä mun ruokahalut.

Ja niin, vauvanteon oikea aika. Ehdin käydä ammattikoulun ja olla pari kuukautta töissä ennenkun eka otti aluilleen. Ja nyt haluan jo toisen, ja toisaalta taas töihinkin tekis mieli. Oman alan hommia en voisi silti edes tehdäkkään koska maali-  ja muut käryt on niin kovat. En tiedä miten vaikuttaisi imettämiseen mutta raskausaikana en saisi edes olla töissä, mutta onhan mulla vielä äitiyslomaa jäljellä, hyvää aikaa laittaa toista aluilleen :) Ja pieni ässä hihassa, olenhan tehnyt neljä kesää palvelualan töitä eli ei tuo maalauspuoli ole ainoa vaihtoehto.

Taas hyppäsin aiheesta, mutta takasin asiaan. Eli, en ole ottanut stressiä siitä että onko oikea aika, taloudellinen tilanne ja oma asunto tai muuta. Asutaan onnellisesti vuokra kaksiossa ja mies pääsi taas töihin ainakin hetkeksi. Onhan oma 5 hengen perhe mahtunut hyvin rivitalokaksioon kun oltiin pieniä :D

Olen siis pelkkä duunari, nainen miesten ammatissa, eikä sinänsä mitään saavutettavaa työrintamalla. Olen miettinyt työelämään palaamista että saisi oman talon hankittua, mutta taas toisaalta, onhan meillä vielä aikaa. Ehkä teen lapset nuorena ja mietin tuota omaisuuden haalimista vasta sen jälkeen, koska eihän täältä kukaan mitään mukaansa saa kun kaikki täältä ajallamme lähdetään.

Eli siis, itse en ottanut vauvan tulon ajankohdasta mitään stressiä, koska vauvakuume tuli ja ukollekkin se kävi, niin mitäs sitä sitten miettimään muutakuin hihan, tai tässä tapauksessa peitot heilumaan! :)

Yrittäkää saada selvää, vähän hyppii nämä mun ajatukset taas. Jotenkin hyvä aamu ja virtaa kintaissa :)

Mikka (20v), toinen toiveissa

Vierailija
2055/2507 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut ensiyrittäjä, olen niin pahoillani. Voimia sinulle ja tsemppiä tulevaan. ♥

Uusille tervetuloa jännäilemään. :)

ON: Mulla oli viikonloppuna kaverin vauvakutsut. No eipä tämä kuumeilu ainakaan helpottanut siellä (mukana oli myös muutama vauva). Mulla ei ole oikeastaan yhtään kokemusta vauvoista/lapsista ja joskus muistan melkein ahdistuneeni siitä, kun syliin on tyrkätty pikkuinen. Nyt en olisi muuta halunnut tehdäkään, kuin pitää niitä pieniä sylissä ja nuuhkutella.

Jos menkat ei ehdi alkaa, niin aion tehdä r-testin perjantaina eli 10.10. Olen kyllä kovasti skeptinen plussan suhteen. Mulla ei ole ollut mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Tai no, oletetun ovulaation jälkeen ei ole tullut mitään kuivaa kautta, vaan valkovuotoa on tullut välillä paljonkin. Mutta täytyy muistaa myös se, että mulla on kroppa varmaan aika sekaisin e-pillereiden lopettamisesta. Ja onhan mulla siis kaikenlaisia "oireita" ollut, mutta rehellisyyden nimissä ne täytyy kyllä laittaa mielikuvituksen piikkiin. :D

Vierailija
2056/2507 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näköjään pysty nykyään edes bongaamaan ovista, kun en ymmärrä mitä mun kroppa puuhailee. Testikin näyttää mitä sattuu. Eilen kuumotti vasenta puolta, tänään molemmilla puolilla on vähän painetta mutta ihan oikeat ovisolot puuttuu kokonaan. Siis ne olot mistä olen normaalisti tunnistanut oviksen. Koita tässä nyt sitten saada lasta aikaiseksi. 

Toggolino kp 10/26, yk 11, km 08/14

2057/2507 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkipäässä taas hyviä lukemia, milloin testailette ? 

Lista päivitetty tälle päivää, ja Chummylle lisätty testipäivä! Kertokaa jos jotain jäi huomaamatta !

TILANNE 6.10.

Haaveilija90 (24v) kp 39/32-41 kur 5/2014

Äiti11 (36v) kp 35/28 ya 2013, km 05/2014 syyskuussa ja 2.10 sekä 4.10. haamu

Eliine87 (27v) kp 34/30 yk3

Hamsu Lund kp 32/28-29 yk10

Enninkeri (27v) kp 32/27-32 yk 15 testi 4.10.nega, seuraava testi 7.10.

2OFUS kp 32/28-29 yk7

Ahaa kp 31/38 yk3 testi 8.10

Miisu (19) kp 31? yk14 

Louise82 kp 31/24-27 yk1 km jk

Tiuku89 (25v) kp 31/27-30 yk4

Academia (25v) kp 28/30 yk9

Yossuko kp 28/32-36 yk9

Carita87 (27v) kp 27/21-25 yk3

Toivetta täynnä (24v) kp 27/30-32 yk13

Nappikeitto kp 27/31-35 yk2

Pirtsuliini (38v) kp 27/30 yk1 testi 9.10.

Glitter (25v) kp 26/28 yk9

Dimou (25v) kp 25/29-38 yk3

Josefiina 87 (27v) kp 25/28-30 yk2

Hansku88 (26v) kp 25/28 yk4

Nelmis kp 25/25 yk 8

Chummy (25v) kp 25/27(?) yk1 testi 10.10

Mimsuli (30v) kp 23/28-31 yk6

Heikkulin (27v) kp 23/23-30 yk3

Hormonihirviö (20v) kp 21/30-32 yk4

Pistaasi123 (<40v) kp 21/23 yk3

Toadstool (28v) kp 21/30 ya 3/2014

Cecilja (31v) kp 20/28-29(33) yk12

Hope2015 (29v) kp 20/27-31(-48) yk?

JCK (34v) kp 20/26 yk11

Haaveilija86 (28v) kp 18/? yk? 

Illusia86 (28v) kp18/? yk1

Selva (37v) kp 16/27 yk5

Annhaa (24v) kp 15/27 ya 7/2013

Orchid87 (27v) kp 14/26-28 yk5

T Sirbis (32v) kp 11/30-31 ya 2/2014

Legolatar (27v) kp 12/32 (26-42 heittelyllä) yk5

Exile (28v) kp 12/30-33 yk 7

Kia79 (35v) kp 12/25-29 yk3

Töpötin (23v) kp 12/? yk1

Toggolino (39v) kp 10/26, yk 11 (km 08/14)

Mymmeli89 (25v) kp 9/32 yk3

Nuppunella (33v) kp 9/30-35 yk5

Nera (33v) kp 7/31-41 yk7

WilmaQ kp 7/27 yk2

Nera (33v) kp 7/31-41 yk7 

Jenviko (31v) kp 5/28-30 yk11

Nanna Ida (30v) kp 5/28-32 yk5

Kaziska (36v) kp 5/26-28 yk4

Lajori (24v) kp 3/28 yk2

Vieno (42v) kp 3/30 yk 27

Sminkki (23v) kp2/? yk1

Hopehope (21v) kp2/30-38 yk7

Anndikke (22v) odottaa selkeyttä kiertoon

Eitne (31v) odottaa selkeyttä kiertoon

Mikka (20v) odottaa selkeyttä kiertoon

Trooppinen tuuli (32v) odottaa selkeyttä kiertoon ya 1v8kk

Inka M (23v) odottaa selkeyttä kiertoon

Mesenius (31v) kkm 9/2014

Huolestunut ensiyrittäjä (20v)

Airi (31v) 

Maikki2 (36v)

EllieP (29v)

Minäminä

Riikkanen (29v)

Saffelson (34v)

Ipa86 (28)

JQ (32v) 

ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor

SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4

LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Elowena (29v) yk2

Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä:http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä “ Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen

2058/2507 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar: Viimeisin kiertoni venyi siis 38 kp:n, ei siis aivan järjettömän pitkäksi mutta kuitenkin meni aika paljon yli oman totutun 30:n :) 

Vierailija
2059/2507 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listan alkupäässä näyttäisi olevan muutamia, joilla kiertopäivät on "menneet yli" eli voisi jo testailla. ;) Mitäs teille kuuluu? Täällä jännityksellä odotellaan plussauutisia! 

2060/2507 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, 

mulla alkaa taas testipäivä lähenemään. Ajattelin malttaa odottaa sunnuntaihin saakka, ollaan viikonlopuksi lähdössä reissuun, mikäli sais sitä kautta ajatukset johonkin muualle. Mulla ei ole tällä kertaa ole minkäänlaisia oireita, ainoastaan rinnat on turvonnut. Aikaisimmissa kierroissa on ollut jos jonkinmoista, tai sitten olen itse ne vaan kehitellyt..

Aikasemminkin jo kyselin, että täällä varmasti joku osaa sanoa, että tuleeko ns kuuluisat limat ennen ovista, oviksen aikaan vai kuinka? Oon miettinyt meinaa, meillä heilu peitto kyllä niihin aikoihin, mutta ei sitten kierron puoli välissä, elättelin toiveita, että jos ovis olis ollut vähä aikasemmin. Olis kiva jos joku ehtisi/ viitsisi vastailla. :)