Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä mustasukkaisuus vie multa hengen!

Vierailija
30.08.2014 |

Mies petti mua vuosi sitten, ajattelin että me selvitään tästä, hän kun oikein katui tekoaan ja itki etten hylkäisi, niin ja onhan meillä nuo lapsetkin. Tiedän naisen jonka kanssa hän petti, todella kaunis ja facebookin mukaan täydellinen miehelleni. Nyt mä jatkuvasti epäilen että miehellä on taas juttua tämän naisen kanssa, tai jonkun toisen. Käyn säännöllisesti facebookissa selaamassa miehen kaverilistan läpi, onko sinne tullut uusia naisia, tänään viimeksi kävin miehen tavaroita salaa läpi ja etsin löytyykö merkkiäkään naisesta, ajatukseni pyörii lähes jatkuvasti siinä että pettääkö tuo. Joten voinko mä jo erota? Olen ihan loppu, tuntuu että tämä suhde on enää pelkkä taakka :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero. Oma mielenterveytesi kärsii ihan liikaa! Tein itse saman päätöksen, melkein samanlaisessa tilanteessa. Erona oli, että mies petti jatkuvasti. Lähteminen oli vaan niin vaikeaa. Eron jälkeen itsetunto nousi kohisten ja päivät olivat muutakin kuin silkkaa helvettiä. Se on rankkaa, mutta ajattele itsesi parasta.

Vierailija
2/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on niin mahtava isä lapsillemme, he tulisivat ottamaan tämän eron todella raskaasti. Mutta en vaan voi nähdä tulevaisuutta tälle suhteelle, olen välillä niin ahdistunut että vaan itken. Ja mies on alkanut kuvottamaan mua, joten seksiä meillä on harvoin, ja päässäni käännän sen siihen että nyt varmaan mies hakee sitä muualta. En vaan pysty olemaan hänen kanssaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos menisit ensin terapiaan. Vaikuttaa siltä, että olet yhä vereslihalla miehen pettämisen vuoksi. Et luota mieheen etkä pysty antamaan anteeksi hänelle. Epäilet häntä ja inhoat itseäsi mustasukkaisuutesi vuoksi. Tuollainen syö naista. 

Mustasukkaisuus on sairaus ja siitä voi parantua. Mene terapiaan. Puhu ammattilaisen kanssa ongelmistasi. Mieskin olisi hyvä ottaa terapiaan mukaan. Voisitte puida, miten miehen pettäminen on vaikuttanut teidän parisuhteeseenne. ota ero, jos terapiakaan ei auta.  

Vierailija
4/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa: mene terapiaan, tai menkää yhdessä parisuhdeterapiaan!

Vierailija
5/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järkevää tuhlata vuosia terapiaan, joka voi mennä hukkaan heti kun mies pettää seuraavan kerran? Miksei se mies voi mennä terapiaan, että lakkaisi pettämästä! Perusteeton mustasukkaisuus on terapian aihe, petetyn epäluuloisuus on normaalia.

Vierailija
6/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali reaktio sinulta. Mun mies ei tunnustanut eikä pyytänyt anteeksi. On vaivannut viimeiset 10 vuotta. Ikävä kyllä todisteet olivat sellaisia, että totaalisen tyhmä olisi uskonut miehen selityksiin. Varsinkin, kun puhui itsensä pussiin kännissä. Joten. Miehesi on katunut, pyytänyt anteeksi. Kaikki me teemme virheitä. Parisuhde on yksi hankalimpia asioita elämässä.

Puhu miehesi kanssa. Kerro, että sulla loukattuna osapuolena on oikeus palata tähän aiheeseen niin kauan kunnes kipu hellittää. Ole armollinen. Kyseessä on kuitenkin rakastamasi mies. Jos ketään, niin häntä kohtaan sun tulee olla armollinen.

Pettämisessä on loppujen lopuksi aika simppeli kuvio: miehen pIsuvainen halusi päätyä jokseenkin tyhjään suolenpätkään. Todennäköisimmin väliä ei ollut sillä, kuka tai mikä oli kyseessä. Kai siihen olisi soveltunut kuka tahansa leena tai liima. Tai suolenpätkä. 

Have mercy. Eka kerta on tosi töppäys. Toka vasta tapa. And meanwhile, katso vähän kundeja sillä silmällä.

Vierailija
7/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juttele ja sinulla on ihan ymmärrettävästi paha olla. Sinulla on oikeus tuntea ja oikeus jutella. Nyt sitten miehelläsi vaaditaan toiseen suuntaan käännöstä ja tukea ja luottamuksen tekemistä ja sinun kunnioittamistasi. Sinulla on oikeus tuntea noin. Ei sitä tarvi mielestäsi salata. Sano, että nyt on tuen paikka. Että epäily riivaa ja se on jäänyt päälle.

Et ole päässyt selvittämään asiaa perinjuurin. Se pyörii niin kauan kuin pyörii. Joku ulkopuolinen ajatusmalli varmaan auttaisi. Ja sano miehellesi siitä isosta haavassa, mikä sinulla vielä on. Hän ei sitä ehkä ymmärrä. Olisi tarpeellista ymmärtää, että osaa tukea ja ettei toiste loukkaa.

Tuo on ihan ymmärrettävää ja kuluttaa sinua. Apuja tarvitset. Ei pidä lakaista maton alle noin isoa asiaa. Sinä olet arvokas ja tärkeä. Hyvinvointisi on tärkeää.

Vierailija
8/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 05:53"]

Ihan normaali reaktio sinulta. Mun mies ei tunnustanut eikä pyytänyt anteeksi. On vaivannut viimeiset 10 vuotta. Ikävä kyllä todisteet olivat sellaisia, että totaalisen tyhmä olisi uskonut miehen selityksiin. Varsinkin, kun puhui itsensä pussiin kännissä. Joten. Miehesi on katunut, pyytänyt anteeksi. Kaikki me teemme virheitä. Parisuhde on yksi hankalimpia asioita elämässä.

Puhu miehesi kanssa. Kerro, että sulla loukattuna osapuolena on oikeus palata tähän aiheeseen niin kauan kunnes kipu hellittää. Ole armollinen. Kyseessä on kuitenkin rakastamasi mies. Jos ketään, niin häntä kohtaan sun tulee olla armollinen.

Pettämisessä on loppujen lopuksi aika simppeli kuvio: miehen pIsuvainen halusi päätyä jokseenkin tyhjään suolenpätkään. Todennäköisimmin väliä ei ollut sillä, kuka tai mikä oli kyseessä. Kai siihen olisi soveltunut kuka tahansa leena tai liima. Tai suolenpätkä. 

Have mercy. Eka kerta on tosi töppäys. Toka vasta tapa. And meanwhile, katso vähän kundeja sillä silmällä.

[/quote]Voi elama! Taman typeryyden kirjoittajan TAYTYY olla mies!!! Pettamisessa mitaan simppelia kuviota ole, ainoastaan luottamisen pettaminen ja sydamen sarkeminen, puhumattakaan parisuhteen kunnioituksen puutteesta......taidat olla petturi itse. Oks. Pettaminen on iso juttu! Miksi muuten petturia kohtaan taytyy olla armollinen? Kuulostat hiukan narsistiselta.....

Vierailija
9/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeropaperit miehen nenän eteen nyt. Tulet todennäköisesti katumaan myöhemmin sitä, että et eronnut, kun syytä oli.

Vierailija
10/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mä olen koko ensi viikoksi buukannut kalenterini täyteen, näen kavereita ja perhettäni. Miehestä haluan nyt vähän etäisyyttä. Uskon että ero on meille ainut oikea vaihtoehto, koitan vielä vain vähän pitkittää sitä. En vaan pysty unohtamaan ja olemaan onnellinen.

Vierailija
11/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt elämäsi pyörii vain tuon pettämisen ympärillä? Et saa enää mistään muusta asiasta kiinni kun ajattelet vain sitä? Minkälaista elämäsi on muuten? Oletko töissä, onko sinulla omia juttuja ollenkaan, tapaatko muita ihmisiä? Sinulla on ainakin aivan liikaa aikaa miettiä tätä asiaa ja käytät liikaa aikaasi miettiäksesi vain pettämistä ja unohdat elää omaa elämääsi. Ihan ensiapuna lähtisin sinuna kunnolliselle ja osaavalle kampaajalle ja ostamaan uusia vaatteita. Ei miestäsi varten, vaan itseäsi varten. Saisit niistä ehkä vähän oloa, että et ole mikään harmaavarpunen, vaan kivan näköinen nainen, josta muutkin pitävät, myös miehet. Nostat katseesi maasta ihmisten silmiin ja alat elämään muutakin kuin petetyn vaimon ja äidin elämää.

Sen jälkeen mitä luultavimmin laittaisin erohakemuksen eteenpäin, tuli mitä tuli. Tottakai voi mennä puhumaan jonnekin, mutta jos eteen sattuu joku kurja vastapuoli, menee homma metsään vielä lujempaa. Miehesi on lastenne isä vaikka asutte erilläänkin ja ero ei ole hävettävää. Mies on teidän eron valitettavasti pedannut jo lähtiessään kuksimaan vierasta, joten sinun pitää viedä se vaan loppuun asti. Siitä asiasta, että rauhoittuuko sinun mustasukkaisuus eron myötä, en ole varma. Mutta se on sitten sen ajan murhe ja työstettävä asia.

Vierailija
12/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 02:25"]Ota ero. Oma mielenterveytesi kärsii ihan liikaa! Tein itse saman päätöksen, melkein samanlaisessa tilanteessa. Erona oli, että mies petti jatkuvasti. Lähteminen oli vaan niin vaikeaa. Eron jälkeen itsetunto nousi kohisten ja päivät olivat muutakin kuin silkkaa helvettiä. Se on rankkaa, mutta ajattele itsesi parasta.
[/quote]

ero ei ehkä tätä ratkaise vaan tosiaan joku terapia ennemmin. En tiedä miten ihmiset voivat pettämisestä päästä yli. Riippuu suhteen laadusta kai.

Vierailija
13/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisen jälkeen parisuhde täytyy oikeasti rakentaa uudelleen, jotta voi jaksaa olla yhdessä. Ei se ole pelkästään se keskustelu että "ok, ollaan yhdessä kunhan et enää petä". Täytyy uudelleen oppia puhumaan toisille omaa näkökantaa syyttämättä ja kuunnella toista loukkaantumatta. Täytyy haluta hyvää toiselle ja itselle. Uudelleen tutustuminen ja yhdessä aikaa viettämällä mahdollistaa myös läheisyyden uudelleen eri tavalla, ei siihen voi itseään pakottaa. 

Eroa ehdotetaan helposti, koska sen jälkeen ei ole pakko käydä kipeitä asioita toisen kanssa läpi, varsinkin kun toinen tuntuu vastenmieliseltä. Uuttakaan parisuhdetta on vaikea saada kuntoon, jos ei ole oppinut selvittämään vanhankaan suhteen kipukohtia, ne tuppaavat seuraamaan. Lasten kannalta olisi tietenkin hyvä, jos vanhemmat olisivat valmiita tekemään kaikkensa perheen saamiseksi taas kasaan. Ero ei usein poista pahaa oloa. 

Vierailija
14/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkona parisuhteen setvimisessä on monella pelko itsensä nöyryyttämisessä lisää pettämisen jälkeen. Ettei vaan vaikuta epätoivoiselta tai takertuvalta. Mitä jos se toinen ei haluakaan olla oikeasti puolison kanssa? Tai jos se haluaa olla vähemmän kuin itse haluaa. Omaa epävarmuutta on vaika paikata tuossa tilanteessa. Yksin parisuhdetta ei saa korjattua, usein molemmilla pyörii samat asiat mielessä.

Vierailija
15/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kärsinyt samanlaisista tuntemuksista ja tilanteista. Meillä tosin molemmin puolin pettämistä, mutta vuosikymmeniä sen jälkeen eletty yhdessä. Tuo epäluuloisuus vaivaa aika ajoin, jos toisella esim työmatkoja tms. Ei vaan voi luottaa. Pyrin silti ajattelemaan, että en voi IKINÄ olla varma, etteikö hän voisi pettää uudelleen, tai olisi niin tehnytkin, mutta minä en voi jäädä mihinkään katkeruuden ja mustasukkaisuuden suohon rämpimään! Sehän on minulle itselleni sama jos roikottaisin itseäni löysässä hirressä, jos en vaan päätä vakaasti antaa anteeksi, päätä jatkaa siitä eteenpäin, päätä alkaa rakastaa miestä uudelleen ja erityisesti päätä, että tämä on minun mieheni kaikkine virheineen, epätäydellisyyksineen, haluineen ja kaluineen, ja minun tehtäväni vaimona on rakastaa häntä, jopa osoittaa, että hän teki oikean päätöksen, kun katui vääryyttään ja osoitti haluavansa jatkaa yhteisen perheen hyväksi, ja näin ollen myös osoitan HYVÄKSYVÄNI hänet kokonaisena miehenä haluineen.
Asiasta pitää puhua miehen kanssa lähekkäin, silloin, kun on läheinen kahdenkeskinen tilanne. Kertoa omat tunteet ihan sellaisina kuin ne ovat : minä en pääse eroon nyt siitä, että epäilen sinua koko ajan, en kykene hyväksymään sinua täysin vapaasti seksuaalisesti, ... ja kysyä, mitä mies voisi tehdä auttaakseen sinua nyt tuossa tilanteessa, johon olet hänen tekemistensä seurauksena joutunut, ja että toivoisit tasapainoa, turvallisuutta ja tukea.

Saatat saada miehesi kanssa vielä niin läheisen ja arvokkaan suhteen, ettet voinut unelmoidakaan! Joskus jokin kova kolaus lähentää ja avaa syvän keskusteluyhteyden ja tunneyhteyden, joka taas suojaa uusilta pettymyksiltä, kun molemmat tajuavat, mikä tuhovoima on pettämisellä.

Vierailija
16/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti eroa, jos miehesi oikeasti katui. Hän tajusi virheensä.

Päätä mielessäsi, että annat sydämestäsi anteeksi. Hän pyysi jo.

Pyri ajattelemaan, että hän on sinun miehesi, epätäydellinen, kuten sinäkin. Teki nyt tuollaisen virheen ymmärtämättömyyttään. Nyt ehkä ymmärtää paremmin, mitä aiheutti, ja katui sitä itkien.

Hyväksy mies! Hän kaipaa juuri nyt sinun hyväksyntääsi enemmän kuin mitään muuta! Usko pois!

Mies on kärsinyt tekonsa jälkeen, ja sinä myös kärsit, samoin lapsenne. Päätä lopettaa kärsimyksenne ja ottaa mies jälleen rakkaanasi syliisi! Päätä jättää virhe taakse ja jatkaa ONNELLISENA matkaa! Päätä niin itsesi ja lastenne ja miehesi tähden. Mies varmasti toivoisi, että teon saisi tekemättömäksi!

Heittäydy NAUTTIMAAN seksistä! Heittäydy villiksi, ota omasi, näytä sille! Osoita, että sinä olet ihan mainio vaimo, eikä miehellä ole tarvis katsella muita! Mies tajuaa kyllä, mitä menettäisi. Sinulla on oikeus nauttia seksistä täysin rinnoin. Älä tukahduta halujasi!

Päätä hypätä yli tuon menneisyyden tapahtuman, älä vaali sitä ikävänä muistonasi, älä vatvo. Skippaa kökkö tapahtuma yli aidan ja sylkäise perään, ja jätä sinne, äläkä suostu miettimään sitä!

Päätä, että tästä lähtien sinä rakastat puolisoasi ja toimit hänen hyväkseen ja lastenne hyväksi, olet VAPAA ja ONNELLINEN vaimo, rakastettu ja hyväksytty, haluttu ja kaivattu! Näin uskon miehesi ajattelevan sinusta. Hylkäämällä tuon vanhan tapahtuman puimisen astut elämäsi askeleen kohti mielesi onnellisuutta ja vapautta!

Älä tuhlaa aikaasi pahaan! Valitse hyvä! Valitse onnellisuus! Valitse seksuaalinen nautinto! Valitse oma perhe! Valitse oma miehesi! Valitse rakkaus!

Ole onnellinen!

Tätä Sinulle toivon!

Vierailija
17/17 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 02:25"]Ota ero. Oma mielenterveytesi kärsii ihan liikaa! Tein itse saman päätöksen, melkein samanlaisessa tilanteessa. Erona oli, että mies petti jatkuvasti. Lähteminen oli vaan niin vaikeaa. Eron jälkeen itsetunto nousi kohisten ja päivät olivat muutakin kuin silkkaa helvettiä. Se on rankkaa, mutta ajattele itsesi parasta.
[/quote]

ero ei ehkä tätä ratkaise vaan tosiaan joku terapia ennemmin. En tiedä miten ihmiset voivat pettämisestä päästä yli. Riippuu suhteen laadusta kai.
[/quote]

Pettämisestä ei hetkessä pääse yli. Minä tein sen virheen, etten puhunut kenellekään. Terapia voi auttaa, mutta myös kaverit ja perhe ovat loistava apu tuossa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän