Ylävartalo kokoa 36-38 alavartalo 42 :(
Olen laihduttanut yli 20kg, mutta alakroppa pieneni vain yhden vaatekoon. Ahdistaa. Pitää varmaan mennä rasvaimuun.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 20:41"]
Olen laihduttanut yli 20kg, mutta alakroppa pieneni vain yhden vaatekoon. Ahdistaa. Pitää varmaan mennä rasvaimuun.
[/quote]
aika paha.. oot siis aika päärynä
[/quote] Todella päärynä :/ Vyörätö suht kapea ja lantio melkein 120cm. Ap
[/quote]
tuolla lantionympäryksellä kokosi pitäisi kyllä olla 48 eikä 42?
[/quote] Melkein. Äsken mittasin. 115,5cm. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:13"]
Mä olen saavuttanut tasakoon vasta vähän vanhempana, aina aiemmin alaosani oli kokoa 40 ja ylävartalo 36-38. Ajanpuutteen takia lopetin urheilun ja nykyään on alaosakin 36. Olenkin ruvennut kaipaamaan niitä mun reisiä ja pyllyä, tissien pienuus taas ei paljoa haittaa. Ehkä voisit yrittää treenata ylävartaloa enemmän? Joskus esihistoriallisina aikoina jotain tähtityttöä neuvottiin käärimään elmukelmua reisien ympärille saunassa rasvakerroksen vähentämiseksi. Kuulostaa kyllä taikauskolta, mutta ei kai kokeilusta haittaakaan ole.
[/quote]Sillä kelmutuksella ei lähde rasva, vaan neste. Se neste palautuu ihan varmasti heti uudestaan, eli mitään muuta kuin nestehukan (jopa vaarallisen) tuolla ei saa aikaan.
Mulla kans mieletön vyötärö lantio suhde. Vyötärö 70 ja heti alta huitelee 120 tienoilla... Reidet joku 80 cm ympärys. No yritän olla ylpeä naisellisista muodoistani. Mitä ei voi peittää - korosta!
mä niin tiedän. bmi jtn 23 ja yläosa s/36 ja alaosa L/40-42. kun bmi oli luokkaa 19 yläosa oli kokoa xs/34 ja alaosa s/36. kummasti se läski kerääntyy reisiin ja takapuoleen paljon nopeampaa tahtia.
nyt olen aloittanut salilla käynnin tosissaan tarkoituksena saada yläkroppaan hieman lihasta tasoittamaan tätä epäsuhtaa. samalla jos lähtisi rasvaakin, niin voisin olla jopa sopusuhtainen. ruokavalio on vaan niin pielessä vielä, että kehitys on hidasta.
harmi että myös lihasta tuntuu kerääntyvän tonne alakroppaan paljon nopeampaa tahtia. pitänee olla iloinen sillä päärynälihavuus on terveellisempää kuin keskivartalolihavuus.
80 sentin reidet on aika jykevät. Mulla on helvetisti ylipainoa, mutta ei mulla silti oo 120 sentin lantioo ja reidetkin siinä 65 paksuimmillaan.
Läskiä kertyy eniten sinne, missä on huonoin verenkierto. Istu paljon ja perse leviää satavarmasti. Kävele paljon, niin aika varmasti on tikkujalat.
Mä olen ylhäältä 38, keskeltä 40 ja alhaalta 36. Eli tasapaksu pölkky! Ainoa lohtuni on, että synnyttäminen sujui myös olemattomalla lantiolla.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuollakin mitalla koko 48 on paras, ehkä 46:kin voisi mennä.
Päärynä on just seksikäs vartalomalli!
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuollakin mitalla koko 48 on paras, ehkä 46:kin voisi mennä.
[/quote]
näinpä. 46-48 olisi koko kokotaulukoiden mukaan, tuumiksi väännettynä 115,5 cm on 45,5 tuumaa. itsekin vastaavilla mitoilla olisi kiva tietää mistä löytyisi koon 42 alaosia jotka mahtuisivat päälle! :D
Tulee ehkä suurena yllätyksensä, mutta ihmiskehoja ei valmisteta tehtaassa vaatekokojen mukaan :-)
Meillä ihmisillä on erilaisia vartalomalleja, naisissa se varsinkin näkyy suurina eroina kun lantion ja rinnan koko muokkaa kehoa. Lisäksi sama nainen muuttuu kasvaessaan tytöstä nuoreksi naiseksi, raskauksien ja synnytysten myötä, sitten vaihdevuodet yms. ja lisäksi elämäntyyli, liikunta ja sairaudet kaikki muuttavat kehoa.
Mutta joo, vartalotyyppeijä on erilaisia, esim. tv:stä tutut tyyligurut Trinny ja Susannah ovat hahmottaneet 12 eri vartalotyyppiä. Moni ei kuuluu edes niihin, joten 12 ei edes riitä kuvamaan kuinka monimuotoisia naiset ovat.
Pitää vaan hahmottaa mikä se oma vartalo on ja yrittää tulla sen kanssa toimeen. Ja yrittää löytää sopivia vaatteita.
Mulla on kiva vartalo: hartiat on kokoa 36, vyötärö 38, reidet 40, rinnat 42 ja lantio peppuineen 44. En usko että kukaan on kateellinen mulle vaatekaupassa, kun yksikään vaate ei koskaan istu täydellisesti.
Asoksella 116 sentin lantio on brittikokoa 18 ja se vastaa Saksan kokoa 48.
Seppälässä kokoa 48 (great girls), vastaa 118 sentin lantio, H&M:llä 117 sentin lantio.
Zalandolla lantionympärys 113–117 vastaa kansainvälistä kokoa 3XL.
En jaksanut lukea muiden vastauksia, joten tulee varmaan toistoa...
Hienoa että olet laihduttanut! Vartalonmallistahan se paljolti riippuu, sinulla on päärynävartalo, eikä sitä helpolla muuteta. Kannattaisi vain hyväksyä vartalonsa sellaisena kuin se on, turha haikailla tiimalasivartaloa jos on päärynä. Toki kuntosalitreenillä saa varmaan muutettua vartaloa, mutta tuskin täysin.
itselläni on myös päärynämallinen kroppa, olen hoikka, yläosa on kokoa 34 ja alaosa 38, tosi pienet rinnat ja kaikki rasva kertyy lantion seudulle. En tykkää kuntosalista, mutta kuntoa pidän yllä lenkkeilemällä ja uimalla. Mielestäni jokainen vartalo on omalla tavallaan kaunis. En ymmärrä miksi minun pitäisi muuttaa jotain vartalossani, kun olen kuitenkin terve ja hoikka. Jonkin verran käytän kuitenkin topattuja liivejä, että vaatteet istuisivat paremmin.
Nuohan on juuri kivat ja naiselliset mitat! Mulla ylävartalo 42/44 ja alavartalo 36. Reidet ohuet, pyllyä ei ole ollenkaan vaan se on selän jatke. Maha pömppä ja tissit jättiläiset. Ei kovin kaunis näky sekään :D
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:26"]
Ihmettelen, että miksi oli alapeukutellu vastaajaa nro 3, jolla oli ylävartalo 36 ja alavartalo 34.
Itsellä myös kapea lantio, ja minusta päärynän mallinen naisvartalo on nätti.
terveisin omppu 94-80-94
[/quote]
Ei 94cm lantio kyllä mikään kapea ole! :O
Sama koko täällä ku ap:lla. Takapuolen läski on ikuista, ei pääse eroon laihduttamalla eikä liikunnalla. Lohduttaudun sillä että on sentään terveellisempää kuin mahaläski
Mulla on koko post-murrosikäisen elämäni ollut samankaltaiset mitat, vaikka BMI olisi ollut luokkaa 16 (silloin yläosa taisi olla 34 ja alaosa 38, 36 meni jos änkeytyi ja sieti epämukavuutta). Parempi/tasapainoisempi tuo kuitenkin tuossa painossa on, naurettavan näköistä kun yläruumis näyttää keskitysleiriläiseltä mutta jalat on sellaset hullut pilarit :D
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:26"]
Ihmettelen, että miksi oli alapeukutellu vastaajaa nro 3, jolla oli ylävartalo 36 ja alavartalo 34.
Itsellä myös kapea lantio, ja minusta päärynän mallinen naisvartalo on nätti.
terveisin omppu 94-80-94
[/quote]
Ei 94cm lantio kyllä mikään kapea ole! :O
[/quote]Onhan se. Jos Paparazzin listoille voi sillä päästä, niin kyllä se aika kapea on.
Hei kuule mullla on ollut koko elämän noi mitat. Ja olen erittäin ylpeä leveästä lantiosta. On tutkittu juttu, että se kertoo miehille alitajuisesti, että nainen on hyvä synnyttämään, jos hällä on vyötärö/lantio suhde tuollainen. Ja se on tottakin. Sen takia on evoluution seuraksena yleistynyt piirre, että naisten lantio on huomattavasti leveämpi kuin vyötärö. Ennen kuin oli hyviä sairaaloita ja keisarinleikkauksia yksinkertaisesti kapealantioisilla oli suurempi riski kuolla synnytyksessa. Ja esimerkiksi edelleen kehityismaissa naisilla on usein suurempi lantio kuin länsimaissa tästä syystä.
Miehetkin tykkäävät tästä leveästä lantiosta - yhdessä tutkimuksessa myös käytiin läpi playboy mallien mittoja vuosikymmenten ajalta. Vaikka mallien laihuus oli lisääntynyt, mallien (joihin siis valitan miessilmää miellyttäviä henkilöitä) lantiö-vyötärösuhde oli pysynyt samana - leveä lantio oli hyvä juttu.
Mitä tulee laihduttamiseen noista mitoista, oma kokemus on se, että vaikka olen ollut laihempikin, housukoko on ollut sama yksinkertaisesti siitä syystä että mun lantionluut törröttää laihana niin, että tiukimmat housut ei fyysisti mene kiinni, tai siis luun alueelle sattuu ennemminkin kuin vatsan. Älä huoli, hyvät mitat sulla! :)
Biologi