Mitäs vittua, testatkaa hesarin lapsilisälaskuria!!
Siis mahtavaa.
Mä kun laitan tuloni (3400e/kk) ja miehen tulot (1500e/kk), lähtee meiltä 69 euroa.
Jos annan olla laskurin peruslukemilla (3000e/kk + 3000e/kk), lähteekin vain 21 euroa.
Saatanan kivasti ideoitu.
Kommentit (106)
Säkki soukemmalle! Kyllä sitä selviää kun jätyää ylisuuret lainat ja monet autot pois! Suuri osa suomalaisista on mitoittaneet elintasonsa sellaiseksi että 80 luvulla oli tosi rikas. Miettikääpä sitä! Pennuille ja itselle ostetaan jatkuvalla syötöllä uusi laite ja peli, harrastukset ovat kalliita jne. Vinkuminen loppuu kun tiukkenee vielä lisää.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 20:01"]Meiltä tippuu 999€ vuodessa... suurperheiden kotona makailu käy yhä kannattavammaksi.
Alkaa oikeesti tympiä työnteko, kun yli 5000€ kk tuloilla (brutto) joutuu hakemaan toimeentulotukea. Repikää siitä lystiä.
[/quote]
Et kyllä sellaisilla tuloilla mitään toimeentulotukea saa. Ainoastaan kohtuulliset asumismenot lasketaan, ja jos on iso asuntolaina niin voi voi, ainoastaan korot huomioidaan koska sosiaaliavustuksen tarkoitus ei ole lisätä varallisuutta. Eli perusosat n. 408 yhdessä asuvilla, plus lasten n. 300-330. Ja asumismenot.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 20:11"]
No vöi vöi. Älkää tehkö pentuja, jos niitä ei ole vara elättää. Vittu, mitä avuttomuutta! Ja yhteiskunnan pitäisi taas auttaa tällaisia perskärpäsiä...
[/quote]Meiän lapset tulee maksamaan sunki eläkkees. Eli kannattaa olla vaan turpa kiinni. Sitten kun kakkaat vaippoihin vanhainkodissa, olet sinäkin yhteiskunnan elätti.
[/quote]Pidä sinä vinkuintiaani turpa tukossa! Muutama satanen vuodessa vähemmän ei kasda yhtään ketään. Se on järjestelykysymys!
Nämä ketkä kehuvat, että heidän lapset tulevat olemaan tulevia veronmaksajia, jotka pesevät sitten minun peppuni vanhainkodissa, niin onko tässä jokin takuu? Palautattaeko lapsiinne panostetut rahat, jos näin ei käykään?
Entä jos lapsistanne tuleekin samanlaisia yhteiskunnan elättejä kuin vanhempansakin tai muuttavat ulkomaille heti valmistuttuaan? Itse en ainakaan voi lasteni puolesta luvata, että kyllä teidän muiden pitää antaa hänelle nyt rahaa, niin he sitten vaihtavat sinun vaipat.
200 euroa lähtee. Työttömältä yksinhuoltajalta. Vahva innostus elämää kohtaan.
Meil lähtee 360e/v.Saadaan takas 150e verotuksesta, kun meen töihin.Hoitovapaalla ollessani saamme 300e takas.Tulot 3000e/kk+400e/kk.Molempien ollessa töissä tulot 3000e+3000e/kk.
Tässä maassa on täysi rikos olla keskituloinen. Keskituloinen rahoittaa koko tämän kulutuajuhlan ja sitten potkitaan vielä päähän lapsi vähennyksen menetyksen muodossa. Työtä tekevän keskiluokan pitäisi mennä kaduille näyttämään joukkovoimaa mielenosoituksissa ja estää tämä jatkuva keskiluokan kuivaksi imeminen. Ei keskituloisen tässä maassa enää kannata asua. Yksikään puolue ei aja keskituloisen asiaa, mutta populistisesti ollaan vain huolissaan lapsiperheiden asioista tajuamatta, että kyllä valta osa lapsiperheistä on keskituloisia.
jos ei 4-5tonnia kuussa riitä elämiseen, niin silloin kannattaa tarkastella omaa rahankäyttöä ja kulutustottumuksia melko kriittisesti.
t. 500 e /kk
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:57"]
jos ei 4-5tonnia kuussa riitä elämiseen, niin silloin kannattaa tarkastella omaa rahankäyttöä ja kulutustottumuksia melko kriittisesti. t. 500 e /kk
[/quote]
4-5 tonnin brutosta ei verojen jälkeen mitään huimia summia elämiseen jää. Tutustukaa siihen progressioon.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 10:02"]
200 euroa lähtee. Työttömältä yksinhuoltajalta. Vahva innostus elämää kohtaan.
[/quote]
Millähän kaavalla?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:32"]
Yritysmuoto oli sellainen, että velat on henkilökohtaisia vaikka ne oli yritykseen otettuja. En selitä tässä enempää. Meille tuo 20e kuukaudessa on ihan helvetin paljon kun siihen lisätään energian hinnan nousu ja kaikki muut hinnan nousut. Auto onvälttämtäön, mutta sen kulut alkaa olla liikaa. Syömme jo nyt halpaa ruokaa, luulen että me vanhemmat saamme alkaa nähdä vähän nälkää jotta säästyy 20e kuukaudessa. Lasten ruuasta en tingi.
[/quote]
No miksi sitten selitit, että olivat yrityksen velkoja, jos kerran olivat omissa nimissä? Ikävä homma, mutta sellaista se on, jos velkaantuu yrityksen vuoksi eikä sitten menesty.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 05:58"]
Olen keskituloinen ja mieheni tienaa suht hyvin. Ei verovähennyksiä tästä. Ei pääomatuloja.
[/quote]
No kannattaisko hankkia niitä pääomatuloja? Tai jos laittaisitte edes 5000€/vuosi eläkesäästöön, niin siitä saatte 1500€ veroissa takaisin. Kaikista eniten joutuu maksamaan veroja, jos tienaa paljon ja vielä kuluttaa kaikki ne rahat niin että maksaa kaikesta vielä ALVit. Kuluttakaa vähemmän ja säästäkää enemmän niin saatte niitä "kevyesti" verotettuja pääomatuloja.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 07:36"]
Voisiko joku selittää rautalangasta vääntäen. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, eli tuloni on Kelan eläke. Laskurin mukaan tukea leikataan 21e, ja verovähennystä saa 200e. Joten mitä menetän ja mikä on verovähennys?. Nämä veroasiat on minulle hepreaa.
[/quote]
Sanoisin, että sun lapsilisät pienenee 221 euroa, mutta verotuksesi pienenee 200€. Verotuksen kevennys huomioiden saat 21 euroa vähemmän kuin tänä vuonna. Lapsilisät siis pienenevät, mutta eläkkeestä käteen jäävä raha kasvaa melkein saman verran.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:34"]
mitä enemmän lapsia sitä enemmän häviät. Tässä ei oo mitään järkeä
[/quote]
Ensimmäinen askel oikeudenmukaiseen suuntaan tuo että lapsivähennyksen saa "vain" neljästä ensimmäisestä. Valtiontalous kiristyy tulevaisuudessa lisää, ja silloin vähennyksen saa ehkä kahdesta ensimmäisestä, jos niistäkään. Aivan oikein että ne, jotka haluavat hankkia lauman lapsia, elättävät pesueensa itse.
[/quote]
Ja tästä seuraa varma eläkeiän nosto tulevaisuudessa. Katsos huoltosuhde.
Mielestäni on väärin ottaa lapsilta pois. He siinä eniten kärsivät.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:01"]
760e vuodessa lähtee!!! Mitä vittua?
[/quote]
Ja montako niitä lapsia rouvalla on?
Selittäkää minulle, tyhmälle. Uusperheessä miten tämä verovähennys toimii. Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja meillä on nykyisen mieheni kanssa yksi yhteinen lapsi. Saan kaikista kolmesta lapsesta lapsilisän. Yksinhuoltajakorotustahan en saa, kun elämme kuitenkin perheenä kaikki 5hlöä. Saako siis miehenikin noista minun lapsistani vähennysoikeuden, vaiko vain tästä omasta lapsestaan? Eli minäkö nyt sitten häviän tässä rahaa ja mieheni hyötyy?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:01"]
760e vuodessa lähtee!!! Mitä vittua?
[/quote]
Ja montako niitä lapsia rouvalla on?
[/quote]
7
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 20:05"]
Olin kuvitellut että tuossa laskettaisiin perheen yhteenlaskettujen tulojen mukaan vähennys, mutta eipä tietenkään.
[/quote]
Tämä on juurikin se idiootti osa.
Toimitusjohtaja tienaa satojatonneja vuodessa ja vaimo hoitaa lapsia kotona. Heille tulee perheenä verohyötyä esim. vaimon kotihoidontukitulojen perusteella.
Sen sijaan yksinhuoltaja, joka tienää heman yli keskitulon, ei saa mitään verohyötyä.
Mielestäni perheet ovat kuitenkin taloudellisesti täysin eri tilanteessa, varsinkin kun yhden vanhemman perheessä noin keskimäärinkin asuminen syö tuloista huomattavan suuren osan (yleensä lapsi ja aikuinenkin tarvitsevat enemmän kuin yksiön, mutta kahden aikuisen ja yhden lapsen perheelle riittää kolmiokin).
[/quote]
Niin, ehkä yksinhuoltajan ei olisi kannattanut erota, tai ehkä yksinhuoltajan olisi pitänyt opiskella enemmän päästäkseen toimitusjohtajaksi tai edes toimitusjohtajan vaimoksi, tai ehkä yksinhuoltajan ei olisi pitänyt hankkia lapsia, tai...
Eikä kun oikeesti, Suomessa jaetaan nallekarkit jo ihan liian tasan jos jo ihmisten erilaiset elämäntilanteet ja -polut saa "huono-osaiset" vinkumaan että epistä kun jollain menee paremmin kuin minulla! Mitä seuraavaksi, lätkäistäänkö onnellisuusvero yh:n nimeämälle ydinperheelle? On se vaan niin epistä, huoh.
[/quote]
..Tai ehkä sen yksinhuoltajan miehen olis täytyny jäädä eloon, niin vaimo ei olis masentunut ja ajautunut hyväpalkkaisesta työstä sairaalakierteeseen... Tiedätkö, että myös lesket ovat yksinhuoltajia.
Sinä et tiedä mikä sua odottaa. Sinäkään et ole kaikelta turvassa tässä maailmassa. Muista se kun alat ylimieliseksi.