Miten elää kun on ulkonäöllisesti aivan hemmetin ruma?
Olen normaalipainoinen ja minulla on ihan nätit silmät, mutta kaikki muu onkin sitten jotain aivan tajuttoman rumaa. Teinivuosien jälkeen kasvojeni muoto muuttui todella ällöttävän näköiseksi soikioksi roikkuposkineen. Hiukset ovat ohuet ja kihartuvat. Nenä on nykerö ja siihen tulee helposti mustapäitä. Iho on sentään muuten hyvä.
Ennen kuvittelin olevani ihan ok, mutta todellisuus on lyönyt kovaa kasvoille muiden ottamien kuvien ja videoiden kautta. En halua elää tämän näköisenä, ahdistaa ja itkettää.
Kommentit (73)
Aloittaja on suoltanut uskomatonta paskaa, mutta senhän voi ymmärtää ainoastaan oikeasti tosi ruma.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 13:43"]
Näinpä. Olen juuri 40 täyttänyt, neitsyt ja koskaan seurustelematon. Eikä näin omasta tahdostani, vaan koska olen niin ruma ettei kukaan huoli. Tosin myönnän että pelkästään ruman voisi joku vielä huoliakin, mutta ruma ja introvertti on jo yhdistelmä jota kukaan ei halua.
Ja mun rumuus on oikeasti melkoista luokkaa. Minulla on äärimmäisen epäsymmetriset, suorastaan epämuodostuneen näköiset kasvot, esim. leuka toiselta puolelta kulmikas ja leveä ja toiselta puolelta kapea ja ovaalimainen. Erittäin ulkonevat jättisuuret hampaat joissa synnynnäisiä kiillepuutoksia (ruskeita länttejä). Pienenpienet silmät pulleiden läskiluomien välissä. Ei leukaa sivulta katsoen, mutta pulleat huulet. Kuulen hyvin usein esim. juopuneiden tai lasten yököttelyä ulkonäöstäni.
[/quote]Nukutko kyljelläsi? Oletko lihava? Liikutko?
[/quote]
Pyörin paljon unissani ja nukun kaikissa mahdollisissa asennoissa yön aikana. Enkä pysty siihen tietoisesti vaiktutamaan. En ole lihava, 167 cm / 53 kg. Liikuntaa harrastan vain hyötyliikuntaa kuten pihahommat ja koiran kanssa ulkoilu. En usko että liikunta paljoa ongelmaani auttaisi koska kroppani on aika hyvän näköinen nytkin, se ei vaan paljon auta, kun naama on "epämuodostunut". Kauneusleikkauksillakaan ei kovin paljoa voida sille kun kasvojen koko luustorakenne on ihan kummallinen ja epäsymmentrinen.
[/quote]Ei kun sitä vaan, että jos verenkierto olisi estynyt kasvoihin, niin liikunnalla sitä voisi edesauttaa. Mistä sinulle sitten läskiluomet on tullut, jos paino on normaali? Mietin, että leuattomuuttakin se ylimääräinen rasva saattaa korostaa.
[/quote]
Mulla on ollut lapsesta asti läskiluomet, eli aasialaistyyliin liikkuvaa luomea ei näy ollenkaan vaan pullea yläluomi siinä vaan laskeutuu silmän päälle. Ja alapuolella on myös semmoinen rasvainen "silmäpussi" ollut lapsesta asti. Leuan tienoilla ei ole ylimääräistä rasvaa, mutta on vaan luusto sellainen että alaleuka on jotenkin kauhean pieni ja takana. Sivuprofiilissa asiaa korostaa se, että mulla on aika iso kyömy nenä kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 13:43"]
Näinpä. Olen juuri 40 täyttänyt, neitsyt ja koskaan seurustelematon. Eikä näin omasta tahdostani, vaan koska olen niin ruma ettei kukaan huoli. Tosin myönnän että pelkästään ruman voisi joku vielä huoliakin, mutta ruma ja introvertti on jo yhdistelmä jota kukaan ei halua.
Ja mun rumuus on oikeasti melkoista luokkaa. Minulla on äärimmäisen epäsymmetriset, suorastaan epämuodostuneen näköiset kasvot, esim. leuka toiselta puolelta kulmikas ja leveä ja toiselta puolelta kapea ja ovaalimainen. Erittäin ulkonevat jättisuuret hampaat joissa synnynnäisiä kiillepuutoksia (ruskeita länttejä). Pienenpienet silmät pulleiden läskiluomien välissä. Ei leukaa sivulta katsoen, mutta pulleat huulet. Kuulen hyvin usein esim. juopuneiden tai lasten yököttelyä ulkonäöstäni.
[/quote]Nukutko kyljelläsi? Oletko lihava? Liikutko?
[/quote]
Pyörin paljon unissani ja nukun kaikissa mahdollisissa asennoissa yön aikana. Enkä pysty siihen tietoisesti vaiktutamaan. En ole lihava, 167 cm / 53 kg. Liikuntaa harrastan vain hyötyliikuntaa kuten pihahommat ja koiran kanssa ulkoilu. En usko että liikunta paljoa ongelmaani auttaisi koska kroppani on aika hyvän näköinen nytkin, se ei vaan paljon auta, kun naama on "epämuodostunut". Kauneusleikkauksillakaan ei kovin paljoa voida sille kun kasvojen koko luustorakenne on ihan kummallinen ja epäsymmentrinen.
[/quote]Ei kun sitä vaan, että jos verenkierto olisi estynyt kasvoihin, niin liikunnalla sitä voisi edesauttaa. Mistä sinulle sitten läskiluomet on tullut, jos paino on normaali? Mietin, että leuattomuuttakin se ylimääräinen rasva saattaa korostaa.
[/quote]
Mulla on ollut lapsesta asti läskiluomet, eli aasialaistyyliin liikkuvaa luomea ei näy ollenkaan vaan pullea yläluomi siinä vaan laskeutuu silmän päälle. Ja alapuolella on myös semmoinen rasvainen "silmäpussi" ollut lapsesta asti. Leuan tienoilla ei ole ylimääräistä rasvaa, mutta on vaan luusto sellainen että alaleuka on jotenkin kauhean pieni ja takana. Sivuprofiilissa asiaa korostaa se, että mulla on aika iso kyömy nenä kuitenkin.
[/quote]Aah, tarkoitat mongoloidipoimua. Joidenkin mielestä se on ihana. Onko sulla jotenkin purenta sitten sellainen, että leuka jää taakse?
Niille, jotka väittävät, että kasvoille ei iän myötä tapahdu mitään:
http://www.inspirefirst.com/wp-content/uploads/2013/05/Celebrities-When-They-were-Young-1.jpg
http://www.neolaia.gr/wp-content/uploads/2013/09/celebrities-when-they-were-young-and-now-14.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-HaNP3xlzQrk/UqNi30qnDOI/AAAAAAAAHJQ/10FYeJU82SU/s640/Sean-Connery1.jpg
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:15"]
Niille, jotka väittävät, että kasvoille ei iän myötä tapahdu mitään:
http://www.inspirefirst.com/wp-content/uploads/2013/05/Celebrities-When-They-were-Young-1.jpg
http://www.neolaia.gr/wp-content/uploads/2013/09/celebrities-when-they-were-young-and-now-14.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-HaNP3xlzQrk/UqNi30qnDOI/AAAAAAAAHJQ/10FYeJU82SU/s640/Sean-Connery1.jpg
[/quote]Ei kai kukaan sanonut, ettei mitään, vaan ettei mitään dramaattista. Jokaisella on mahdollisuus tehdä parempia valintoja. http://static.iltalehti.fi/viihde/tuksu0509PP_vi.jpg
Vilkaisepa näitä ja vertaa itseesi. Olisiko sittenkin kaikki ihan kohtuu hyvin?
https://www.youtube.com/watch?v=miBIEIehxDE
No jos ihmisellä on "perusruma" luusto ja hän saa mielihyvää kuorimalla ihoa, juomalla vettä sun muuta, niin mikäs siinä, mutta ei ihan oikeasti rumasta luustosta saa kaunista tuollaisilla mainostempuilla... Samaten jos vaikka nuori on koulukiusattu, on ihan sama, miten pirteän kampauksen hän hankkii ja miten hyväntuoksuista hoitoainetta käyttää, ei hänestä kukaan kiinnostu. Olen nelikymppinen, ja muistan kyllä ne nuoruusvuodet, jolloin minua katsottiin kuin halpaa makkaraa. Pidin itseäni auttamatta rumana, mutta myöhemmin olen tajunnut, että olen aika taviksen näköinen. Huvittavaa on, että niinä vuosina, kun olin kauneimmillani, pidin itseäni rumana, ja nyt rupsahtaneena en jaksa murehtia ulkonäköäni lainkaan. Itse asiassa koen suorastaan vapauttavana sen, että kukaan limainen äijä ei tuijota minua kadulla, ja uimarannalla voin liikkua tavanomaisine riipputisseineni ja lievästi ylipainoisena aiheuttamatta mitään tunnekuohuja kenellekään. Jonkin kerran jaksoin käydä kampaajalla värjäyttämässä hiuksiani, kun tummanruskean sekaan puskee ihan vaaleaa harmaata, mutta enää en viitsi käyttää rahaa ja aikaa siihen, mieluummin vaikka kirjoihin ja lukemiseen, mikä on minulle nautintoa! Jälkeenpäin tuntuu ihan hullulta, että itsekin halveksittuna rumiluksena nuorena olin kiinnostunut vain ns. komeista pojista. Jälkeenpäin ajatellen ei ne olleet sen kummempia kuin ne hiljaiset hiirulaisetkaan. Eli rumuus on toisaalta tosiasia (luusto jne.) ja toisaalta asenne (joko pitää itseään turhaan rumana ja/tai toiset pitävät kiusaamismielessä sellaisena). Loppujen lopuksi sillä ei ole juuri mitään väliä. Minulle on kyllä tärkeää olla siisti eli en haise hielle tms., mutta minulle on ihan sama onko joku riippuluominen nainen varjostanut silmänsä oikein vai ei. Jos olen hänen kanssaan tekemisissä, kuuntelen mitä hän sanoo ja millaisen vaikutelman antaa itsestään ilmeillä ja eleillä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:33"]
Kuulostat suhteellisuudentajuttomalta paskapäältä, joka valittaa pikkujutuista. Maailmassa on oikeasti todella rumia ihmisiä, sellaisia, joilla on epämuodostumia ja kaikenlaista oikea, OIKEAA syytä sanoa että ovat susirumia. Loukkaat kaikki näitä ihmisiä nillittämällä sitä kun et ole TÄYDELLINEN. Se on vähän eri asia.
toivon, että joudut auto-onnettomuuteen, jossa puolet naamastasi palaa pois. näin valituksesi siitä, että olet ruma, ei mene suotta hukkaan.
[/quote]
Minä olen tuollainen kasvoistani epämuodostunut, oikeastaan juuri auto-onnettomuuden takia. En silti koe, että itsensä rumaksi tunteminen olisi minun yksinoikeuteni. Ap:n huoli ei todellakaan loukkaa minua, toisin kuin sinun näkemyksesi.
Mä en onnistu kuvissa tai missään tallenteissa. Jopa niin, että joku miehen kaukaisempi sukulainen oli nähnyt musta vain kuvia ja kun näki luonnossa niin ekat sanat oli "sähän olet kaunis". En ole kaunis, mutta en niin rumakaan kuin kuvissa.
Yleensä hyvä hiusleikkaus tekee ihmeitä. Tee jotain selkeää, ei pientä piiperrystä. Ja korosta niitä kauniita silmiä. Sulla täytyy olla kaunis sielukin sitten. Olethan kuullut, että silmät on sielun peili.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:11"]
[/quote]Aah, tarkoitat mongoloidipoimua. Joidenkin mielestä se on ihana. Onko sulla jotenkin purenta sitten sellainen, että leuka jää taakse?
[/quote]
Kai tuo sitten purennasta jotenkin johtuu, tosin ainakaan hammaslääkärissä ei ole koskaan sanottu että purennassa olisi mitään vikaa. Olisikin, niin voisi ulkonäkö parantua edes vähän sen korjaamalla.
Onni onnettomuudessa on, että tässä iässä en enää kovasti kärsi siitä että olen ruma. Jossain 35 ikävuoteen asti se, etten ollut koskaan saanut miestä ja etten tulisi saamaan lapsia, ahdisti kauheasti. Nyt kun on jo lapsentekoikä ohi, ei ole enää niin väliä vaikka tulenkin kuolemaan neitsyenä ja lapsettomana. Ihmisten huutelutkaan ei enää juuri niin satuta, ellei muuten ole surullinen päivä jostain syystä. Yleensä nykyisin vaan huutelijasta ajattelen, että eipä ole tuollakaan raukalla edes peruskäytöstapoja, enkä niin että alkaisin itse hävetä. Mieluummin ruma kuin vailla käytöstapoja.
Mun mielestä on kovin yleistämistä jos on sitä mieltä että oma rumuus on syy että on esim seurustelematon. Kuin koko vastakkainen sukupuoli olis ihan kauheen pinnallisii. On mullaki purennat päin vittua, yks hammas törröttää eteenpäin (etuhammas vielä), silmät näyttää välillä kieroilta, leuka epäsymmetrinen yms yms. Silti pidän itseäni ihan nättinä =) En muutenkaaan oo elämässäni nähny ku yhden ruman naisen ja sekin oli pahasti alkoholisoitunut.
Ja kuvissa näytän aina ihan hirveen rumalta itse kyllä, mutta uskon niiden vääristävän hieman kun peilistä ei kuitenkaan samallainen monsteri katso. Ja jos ei ulkonäöltään ole se kedon kaunein kukka, voi sitten keskittyä vaikka omiin hyviin puoliin, sosiaalisuuteen, älykkyyteen tai mihin vaan!
Tunnen muuten monia todella kauniita joita kiusattiin koulussa RUMUUDESTA, luulen tämän kiusaamisen olleen kateutta, moni niistä kiusatuista on nykypäivänä esim malli!
Ulkonäköasioista voi olla montaakin mieltä, mutta oma kokemus on se, että yleisesti ihmisen viehättävyydessä vain osatekijä on se varsinainen kauneus/komeus ja isompi merkitys on karismalla. Jos kokee olevansa jotenkin huonompi ulkoisesti ja/tai sisäisesti, niin kyllä se näkyy usein olemuksessa. Parhainta mitä ihminen voi itselleen tehdä, on yrittää selvittää niitä sisäisiä solmuja, yksin tai jotakin ammattiapua hyödyntäen. Siinä voi käsitys itsestä muuttua ja samalla myös se olemus.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:04"]
Selväpä selvä, tällä palstalla olisi taas kirveelle töitä. Pitäkää hauskaa keskenänne, teinit. Ap
[/quote]Suuttuu ku ei vastaukset miellytä :D Mitä sä olisit halunnut kuulla? Että joo joo, oot ihan ruma, ei sille mitään voi, hali?
[/quote]
Aloittaja on kirjoittanut asiaa, mutta täällä ilmeisesti kirjoittelevat perusnättinaamaiset naiset, jotka eivät tiedä kasvojen alueen ulkonäköongelmista mitään. Aivan turhaa puhua, kun ei ole kokemusta.