En ole mustasukkainen miehestäni, vaikka flirttaileekin toisille naisille. Olenko outo?
Mua on ruvennu mietityttään, miksi en ome mustasukkainen poikaystävästäni yhtään. Mua ei häiritse, vaikka hän flirttailee avoimesti toisten naisten kanssa ja esim. kerran suuteli tuntematonta naista edessäni. Mua ei vaan liikuta yhtään, vaikka pettäis mua (en tiedä onko tehnyt niin). Pidän poikaystävästäni valtavasti ja meillä on mielettömän kivaa yhdessä, ja hän väittää pitävänsä minusta kanssa. Kuuluuko parisuhteeseen ns. "terve" mustasukkaisuus? Olenko outo, tai jotenkin tunteeton? Meillä ei ole minkäänlaista avointa suhdetta, enkä itse flirttaile muiden miesten kanssa.
t. Hämmentynyt
Kommentit (8)
OLET! Teillä EI ole normaalia parisuhdetta!
Ei ainakaan oo normaalia, että miehesi suutelee toista naista edessäsi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:13"]Pidät poikaystävästäsi, mutta et rakasta? Se selittää paljon.
[/quote]
2, en usko rakkuteen, joten en halua käyttää sitä sanaa. 4, poikaystävä oli sillon kännissä, ei puhuttu tapauksesta jälkeenpäin.
Vastaukset kysymyksiisi. Kyllä olet outo, koska parisuhteeseen kuuluu pieni mustasukkaisuus ts. menettämisen pelko, joka yleensä rakastavaisilla on. En tiedä oletko tunteeton, toivottavasti et.
Rakkaus on vain epämääräinen sana raamattu nimisestä kirjasta.
Mun avomies on samanlainen. Se on tosi vapauttavaa ja ihanaa. En epäile, etteikö hän rakastaisi mua ihan täysiä. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, enkä pidä suhdettamme outona, vaikka se nyt ehkä sanakirjamääritellystä poikkeaakin. Suhteemme on niin vahvalla pohjalla henkisesti, että pienimuotoinen ilottelu muiden kanssa ei hetkauta sitä mihinkään suuntaan - menetyksen pelkoa ei ole, nämä jutut eivät kaada suhdettamme. Yhdyntään asti en ole muiden miesten kanssa mennyt.
Kynnyskysymys meillä on avoimuus, ja se, että jutut tiedetään kevyiksi. On tullut esiin tilanteita, joissa on ilmennyt mustasukkaisuutta, ja mua harmittaa, että niitä ei olla saatu ohitettua ihan täysin kivutta. Mä en henkkoht ihan edes ymmärrä yksiavioisuuden vaatimusta ollenkaan. Mitä pahaa on flirttailussa tai pussailussa? Se on niin kauhean hauskaa.
No et ole outo. Ehkä tunne tulee myöhemmin, tai sitten ei. Olet vain varma asemastasi suhteessa mieheesi. Eli et usko, että hän tulee jättämään sinua toisen takia ja vaikka jättäisikin, niin se ei uhkaa sinua millään tasolla.
Pidät poikaystävästäsi, mutta et rakasta? Se selittää paljon.