Jos saisitte 10te, miten tekisitte näistä vaihtoehdoista...
Maksaisitte ulosottovelat pois vai laittaisitte jemmaan ja lyhentäisitte ulosottovelkaa palkasta? Miksi näin?
Oletuksena nyt siis se että teillä kaikilla olisi ulosottovelkaa lähes 10te.
Kommentit (25)
Kyllä mä maksaisin ne velat pois samalta istumalta, toisessa vaihtoehdossa ei ole järjen hiventä. Täytyy sanoa, että jos kakkosvaihtoehto on kysyjän mielestä viaabeli ratkaisu, en yhtään ihmettele, että ulosottovelkaa on päässyt syntymään.
Älä huolehdi perinnöstä. Ulos-otto ottaa varmasti ensin siitä kaikki omansa päältä pois.
Voisihan sitä maksaa vaikka 8000e velkoja pois ja 2000e jemmata siihen matkustamiseen tai säästöön :) itse varmaan tekisin jotakuinkin noin koska olen surkea säästäjä
Virheistään pitää maksaa, valitettavasti.
Maksamalla velat pois saat sen 10 000€ käyttöösi siinä ajassa mikä velan takaisin maksuun menisi.. Eli siis se on sama kuin rahan siirtäminen omalle tilille.
Matkustelussa vain menetät rahaa, toki matkustamalla voi saada sellaista rahatonta pääomaa jonka avulla jaksaa elämässä ihan toisella tavalla. Mutta koska tuon velkojen maksun jälkeen olet pian taas luottokelpoinen voit matkustaa joka talvi johonkin ja maksaa sen matkan velat sitten käsällä lomarahoista.