Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset turvaverkot sinulla olisi jos tuet lakkautettaisiin?

Vierailija
29.08.2014 |

Ainoa taloudellinen tuki olisi siis sukulaiset. Olisiko sinulla vanhemmat tai serkku tai veli, jonka luokse menisit asumaan?

Entä jos sinä olisit se jolla on töitä, ottaisitko luoksesi asumaan ja elättäisit jonkun työttömän sukulaisen tai opiskelijan?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:17"]

Ihan tiedoksi, että on normaalia että ihmiset elävät palkallaan, ilman mitään tukia.

[/quote]

Paitsi opiskelijat ja äitiyslomalla olevat ja työttömäksi joutuneet. Ei nuokaan ihmiset epänormaaleja ole.

Vierailija
22/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummoisempia, asuinpaikka kyllä löytyisi mutta ei opiskelupaikkakunnalta. Työpaikkakin löytyy, mutta sekään ei ole opiskelupaikkakunnalla joten työnteon lisääminen tarkoittaisi opiskelujen keskeyttämistä ainakin siihen asti että löytäisin uuden työn. Taloudellisesti sukulaiset voisivat hätätilanteessa lainata rahaa kuukauden kuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan lapsilisän yhdestä lapsesta ja korotetun vammaistuen, eli jos nämä vietäisiin merkkaisi se reilu 300 euron miinusta. Mutta pärjäisin kyllä palkallanikin.

Vierailija
24/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kysymys. Monissa maissahan ei makseta mitään tukiaisia ja ihmiset saavat pärjätä miten pärjäävät ja suku usein auttaa. Ehkä tällä palstalla ei liiku paljon sellaisia jotka saavat asumistukea tai kotihoidontukea yms.
Olen ajatellut asiaa paljon, Suomi kun ottaa niin paljon velkaa että näitä suuria tukia pystytään maksamaan, velatkin on maksettava joskus, ei voi mennä näin kovin kauaa. Ei tämä maa näin kauaa pyöri, kyllä niitä tukia tullaan edelleen leikkaamaan ja ihmisten elämä kurjistuu.
Täällä on hoidettu asiat tosi huonosti, jos markka aikaan oli velkaa 700miljardia markkaa niin nyt on 700miljardia euroa, ero on mieletön, verrataan vaikka Viroon jolla ei juuri ole ulkomaista velkaa, miten siellä on asiat osattu hoitaa niin hyvin?
No meidän perhe ei ole tukia koskaan saanut ja onneksi on sellainen tilanne että talovelat ym maksettu ja kaikki toimii vaikka en ole edes työssä. Hätätilassa kyllä pystytään tarjoamaan asunto ja ruuat muutamille sukulaiselle. Nytkin on muutamia avustettu rahallisesti parikymmentä vuotta. Uskon että maamme tulee kurjistumaan, veroja ei paljon enää voi korottaa joten leikkauksia on edelleen tulossa, kun alkaa olla pakko.

Vierailija
25/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen tuet?

Vierailija
26/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen äitiyslomalla, joten kyllähän se tuen lopettaminen kirpaisisi, mutta kyllä siitä selvittäisiin.

Vierailija
27/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:17"]

Ihan tiedoksi, että on normaalia että ihmiset elävät palkallaan, ilman mitään tukia.

[/quote]

Paitsi opiskelijat ja äitiyslomalla olevat ja työttömäksi joutuneet. Ei nuokaan ihmiset epänormaaleja ole.

[/quote]

Ja eläkeläiset ja pitkäaikaissairaat. Aika monelta muuten loppuisi työt tuon jälkeen, kun suuri osa kansasta joutuisi vetämän vyön todella kireälle. Mm. sairaanhoitoon ei monella olisi enää varaa, varsinkaan sairaimmilla.

Vierailija
28/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:41"]

Mitkä ihmeen tuet?

[/quote]

Oletpa tyhmä, Suomi on varsinainen tukiviidakko

Vierailija
29/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiskunnallinen tilanne olisi se, että kaikki tuet jouduttaisiin lakkauttamaan niin luulen että suurin osa työpaikoistakin olisi jo pistänyt lapun luukulle. Ja joo, en tiedä miten itse selviäisin, saisimme varmaan asua vanhempien hyyryläisinä ja ruokarahaa on säästössä noin pariksi vuodeksi. Tosin he ovat eläkkeellä joka sekin lasketaan etuudeksi.

Vierailija
30/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tuet? Suoraan maksettavat tuet vai tarskoittaako ap kaikkia välillisiä tukia, joita jaetaan valtiolta kunnille ja kunnat kuntalaisille? Siis koulut, terveydenhoito, julkisen liikenteen tuet jne.

Suorana tukena saamme lapsilisän, tavallaan ihan sama tuleeko se vai ei. Sukulaisilta emme saa tukea emmekä jaa tukia sukulaisille, he eivät saa sen enempää tukia kuin me.

Vierailija
31/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen tuet????? Ei meidän perhe saa elämiseen mitään muita taloudellisia yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät kolmesta lapsesta. Meidän eläminen maksetaan palkoilla ja pienillä pääomatuloilla eikä lapsilisien katoaminen sen kummemmin hetkauttaisi tilannetta suuntaan tai toiseen. Työttömyys tietysti muuttaisi sitä radikaalisti, mutta aloittajahan ei nyt kysynyt sitä. Asuntolainoja tai kulutusluottoja meillä ei enää ole, mikä tietysti helpottaa tilannetta.

Jos lähdetään siitä että ihan KAIKKI tuet lakkautettaisiin ja aloittaja tarkoittaa lausumallaan myös sitä että esimerkiksi eläkkeet ja vastaavat lakkautettaisiin tai että päivkotimaksut perittäisiin todellisten kustannusten mukaan, aloittajan olisi kannattanut muotoilla kysymyksensä toisin.

Vierailija
32/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oman lapseni hoitaisin aikuisuuteen ja työelämään, mutta en sen kaukaisempia sukulaisia.

Samoin jos miehelläni ei olisi tuloja, hänestä huolehtisin.

Omien vanhempieni hoivakotipaikkoihin mulla ei rahat (eikä oikeen halukaan) riittäisi.

Vierailija
33/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tässä yli 10 vuotta rakentanu hommaa niin että tulee tukia, käteistä ja tilille numeroita.

jos joku noista sakkaa niinku voi hyvinki olla vielä niin sitte jää aina joku.

ja jos vielä pankitki kaatuu niin sitte on vielä nippu käteistä millä elää nuukasti

muutama vuosi. eläköön lidli!!!

Vierailija
34/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:11"]

Ei olisi minkäänlaisia turvaverkkoja. Minulla ei ole minkäänlaisia ihmissuhteita. Toisaalta, minä olisiin ihan valmis kyllä kuolemaankin jo, joten asia ei erityisemmin huoleta.

[/quote]

Sama, ei läheisiä ihmissuhteita, sukulaisetkin kaukana. Rahulia löytyy, tällä hetkellä olen ansiosidonnaisella, koska työttömänä. Jos kuolema tulee niin tulkoon, ei minulla ole kauheasti menetettävää, olen elänyt todesti niin hyvässä kuin pahassakin.

Vierailija
35/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sen Titanicin piti olla uppoamaton vaan toisin kävi kuten Estoniankin. Ihmiset tuudittautuu turvalliseen olotilaan, kyllä meitä autetaan kun työt loppuu, velkaa on ja lapsia tulee..kyllä yhteiskunta pitää huolen kaikista, sossusta saa rahaa. Yhteiskunta olemme me, entäs kun ei riitä enää veronmaksajia kun ei ole töitä, eikä ole mahtavia tukiaisia tarjolla. Kyllä siinä perheellinen työtön asuntovelallinen tulee olemaan liemessä, kuten myös se joka on laskenut elämänsä tukien varaan. Joka näkee hieman nenäänsä pidemmälle tajuaa kyllä että kurjistumista tullaan näkemään, ei kaikkia tukia yhtäkkiä voida lopettaa siinähän menisi yhteiskuntarauha mutta kun rahaa ei vaan ole ja sitten kun ei velkaakaan enää saada, se on pakkotilanne. Eikä tilannetta helpota se että muualta olisi tulossa miljoonia ihmisiä eurooppaan paremman elämän hakuun, kun ne massat alkaa vyöryä..

Vierailija
36/36 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin täysin kusessa eikä mulla olisi ketään auttamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi