Entä jos ei halua vaaleanpunaisia " prinsessa" vaatteita???
Siis oikeasti. Kahlasin eilen huutonetin ja kymmenisen verkkokauppaa läpi ja tarjonta on jokapaikassa samaa: vaaleanpunaista sen kaikissa eri sävyissä tytöille. Eikö oikeasti mitään muuta ole tarjolla????
Tuttalta löysin ihan kivoja retrokuoseja, jotka nekin näyttivät kivemmilta, vaikka en retro-muodin ystävä olekkaan. Ja sitten oli tanskalainen IdaT tai vastaava, jolla oli erivärisiä vaatteita.
Toinen kamala huomio oli, ettei potkareita tunnu olevan myynnissä enää missään, kun mennään yli 74cm. Miun tytsä on 5kk eikä istu eikä edes vielä ryömi, niin tuntuu hassulta laittaa sille mitään kaksiosaisia virityksiä. Olenko oikeasti ainut, joka haluaisi käytännöllisiä ja iloisenvärisiä (ei vaaleanpunaisia) vaatteita (tytölle).
Kommentit (8)
Olen huomannut saman asian. Minulla on tosin 9 kk poika ja jossakin vaiheessa minua alkoi ahdistaa sininen väri. Normaalisti pidän siitä, mutta miksi ihmeessä poikavauvat pitäisi pukea siniseen ja tyttövauvat pinkkiin? (Tässä mielessä hyvä, että minulla on poika, sillä pinkki ei kuulu lempiväreihini.)
Hetken jo harkitsin virkistäväni surkeita ompelutaitojani, mutta onneksi Hennes & Mauritzilta, Stockalta ja Lindexistä löytyi myös ruskeaa, vihreää, valkoista ja keltaista (enpä tiedä onko näillä nettikauppoja). Ja kuten hyvä ystäväni sanoi: kirkas punainen on miehekäs väri, sillä joulupukkikin pukeutuu siihen. ;-)
Kreatiivi
PS: Joissakin nettikaupoissa (mm. Riiminka) olen törmännyt myös muihin kuin siniseen ja pinkkiin, mutta ne eivät olleet halvemmasta päästä.
kun vaan viitsii etsiä. Nettikaupoista en niin tiedä, kun sieltä en ole koskaan ostanut. Meillä ostokset hoidetaan lähinnä Lindexilla, H&M:ssä, Stokkalla, Prismassa yms. Paljon on etenkin vaaleanpunaista, mutta kyllä niitä muitakin värejä löytyy kun etsii.
Potkupuvuista sen verran, että koko 74cm on usein jo isommilla lapsilla (meillä nyt käytössä ja tyttö 11kk) ja meillä jo seistään ja vähän kävellään . Ei oikein tässä vaiheessa enää potkarit ole niitä käytännöllisimpiä.
Tipy+ipana 11kk
Mulla on 1,5kk ikäinen tyttövauva ja jo nyt ahdistaa tuo vaaleanpunainen/pinkki!!!!! Kaikki lahjaksi saadut vaatteet (lukuun ottamatta yhtä vaal.sinistä t-paitaa) olivat punaisen eri sävyjä! huhhuh! Itse löysin H&M:ltä aikani pengottua muutaman vaatekappaleen jossa ei ole vaaleanpunaista, mutta ensisilmäyksellä kaikki oli ruskeaa ja vaaleanpunaista! Se yhdistelmä tulee jo korvista ulos! Kerro pinossa jos löydät kivoja vaatteita myös nettikaupoista..
ninni
Kyllä ainakin Jesper juniorissa oli tytöille muitakin värejä. Musta taas tuntuu, että olen tuttavapiirissäni ainoa, joka pitää vaaleanpunaisesta ja pinkistä yhdistettynä esimerkiksi ruskeaan. kaikki ovat sitä mieltä, että vaaleanpunainen on liian perinteinen ja miksi kaupoista ei löydy muuta. Joten et ole Jossara ainoa. makuasioitahan nämä ovat. : )
tasa-arvo on monimutkainen juttu. En koe kasvattavani pientä kodin hengetärtä, mutta en omien (aikoinaan ehkä feminististenkin) tasa-arvo ajatusteni vuoksi halua kieltää lapselta asioita, joista hän pitää. Ja minun tyttöni pitää nukeista, keittiöleikeistä jne... vaaleanpunaisesta hän pitää (tosin paljon sitä aina ollutkin) ja prinsessajutuista . Tuo prinsessamaisuus on perua päiväkodista, jossa isoja prinsessatyttöjä ihaillaan ja jäljitellään. Toki tytölle on ostettu junia ja autojakin, mutta yleensä ne jäävät kaappiin. No, minäkin aikoinaan leikin paljon nukeilla ja tykkäsin prinsessajutuista, ja voih, miten kaukana pikku kodin hengettärestä olenkaan. huoh! : )
Mutta siis pointtini: käy jesper juniorissa, oli mm. tosi kauniita turkooseja vaatteita.
Makuasioitahan nämä on, mutta tietyn mallin tuputtaminen ärsyttää. Tuota vaatteiden koko asiaa en oikein vieläkään tajua. Tyttö on tosiaan 5kk ja 65 cm pitkä (viimemittauksessa n.kuukausi sitten) ja esim. 70 cm potkarit on auttamatta lyhytlahkeisia eli jos ei oo teriä, niin on polvissa ja jos on terät, niin varpaita ahistaa.... bodyt on 74 ja sopivia.
Tottakai, jos prinsessaleikit on ne mitkä tyttöä kiinnostaa, niin ei täälläkään niitä kielletä=), mutta autorata tulee varmaan hankittua, vaikka vain omaksi iloksi;)
Anselmiina oli se nettikauppa jossa oli noita tutan retroja sekä IdaT:n vaatteita (jotka on kyllä vähän tyyriin oloisia).
-jossara-
...löytyy muita värejä, osa vaatteista sopii kummallekin sukupuolelle!
Meidän tytöllä oli ensi tummanpunaista, sen jälkeen vaaleanpunaista ja nyt löytyy useita eri värejä. Mäkin harrastan lähinnä H&M, Lindexiä ja KappAhlia, mutta koska typsy on jo 3 löytyy mun mielestä eri värejä, esim. kelta-oranssia, aika helposti, tosin vaaleanpunaistakin hänellä käytän.
päin asustelette vaaleanpunaisen vastustajat? Olen aloittamassa lastenvaatteiden esittelyt kotikutsumyyntinä. Eli kivoja käyttövaatteita lapsille runsain värivaihtoehdoin..Ja parasta; voit tutustua ystäviesi kanssa vaatteisiin, väreihin ja kankaisiin omalla kotisohvallasi :)
Kerron mielelläni lisää kiinnostuneille!
Eihän siinä, jos kaikki muut tykkää pukea lapsensa samalla tavalla, kuin kaikki muut. Lähinnä olisin kaivannut sitä tietoa, mistä te, jotka ette halua vaaleanpunaisia tytön vaatteita, ostatte lasten vaatteet. En ole pahemmin kauppoja kierrelly, joten kuva tarjolla olevista vaatteista on nimenomaan verkkokaupoista.
Olen kyllä tosi ihmeissäni siitä, että vauvat pitää heti erotella sukupuolen mukaan noin voimakkaasti, puhumattakaan siitä millaista roolia tytöille on tarjolla, pikkuprinsessaa vaan, joopa joo.... mut ilmeisesti tää sukupolvi, joka on saanu suht vapaan kasvatuksen haluaa nyt tehdä tytöistään " pikkunaisia" , jotka varmasti tietävät pienestä pitäen mitä nainen saa ja mitä ei saa tehdä.
Sori vuodatus, mutta pikkasen ahistaa kasvattaa lasta tällasessa maailmassa....
t. jossara, joka uhallaankin pukee tytölleen myös sinisiä ja vihreitä vaatteita!