Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntokauppapäätös sisustuksen mukaan?

Vierailija
29.08.2014 |

Ostavatko ihmiset nykyään asuntoja sisustuksen mukaan? Olemme laittamassa asuntoa jossain vaiheessa myyntiin ja jatkuvasti tulee keskusteluissa ilmi, että asunto menee kaupaksi vain oikeanlaisesti sisustettuna? Silloin kuin itse ostimme asuntoa, ostopäätökseen vaikutti huoneiden lukumäärä, sijainti ja kunto. En muista ollenkaan minkälainen sisustus täällä oli.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se houkuttelevamman näköinen nätisti sisustettuna. Se on se ensivaikutelma. :)

Vierailija
2/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vaikuttaa mielikuviin. "Hei tästähän saa hienon!" Useimmat ihmiset tarvitsevat vähän apua hahmottaakseen asunnon potentiaalin. Tärkeää mulle on ollut, jollain tasolla, että asunto on siisti. Ikkunoista olisi kiva nähdä läpi ja sekin olisi kiva ettei näytössä olisi tiskiallas täynnä ruuantähteitä.. Nämäkin on nähty ja kyllähän noista näkee onko asunnosta pidetty huolta. Jos ei sen vertaa viitsi siivota ennen näyttöä, niin tuskin on aiemminkaan siivonnut tai huoltanut taloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ei varsinaisesti se sisustus, mutta asunnon/talon arkkitehtooninen tyyli ja se, kuinka paljon pitäisi pintoja remppailla, jotta kodista saisi mielesen, kyllä. Esim. juuri Oikotiellä näin asunnon, joka oli oikealla alueella ja muuten aivan ihana,  jopa keittiökalusteet ja niiden asettelu oli todella mieleinen, mutta keittiön ja ruokailutilan/olohuoneen seinät olivat mielestäni väärän väriset, samoin lastenhuoneiden tapetit. Ihan varmasti jos lottovoitto osuisi kohdalle, menisin näyttöön sunnuntaina ja jättäisin tarjouksen (nyt tuon asunnon osto olis taloudellisesti sellainen 3-4 vuoden päässä oleva tavoite, valitettavasti). ;-) 

Vierailija
4/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin miettinyt, että miksi niihin Oikotien kuviin on kuvattu jotain hämärästi valaistua makuuhuonetta, ripmsutyynyä sohvannurkassa tai tunnelmallista kukkapuskaa keittiön pöydällä. Näyttää siltä, että mitä huonokuntoisempi asunto, siis rakenteiltaan, sen enemmän korostetaan sisustusta, koska ei ole muuta korostamista. ;)

Ostamme asuntoa ja sisäpinnoilla ei ole juurikaan väliä. Ne voi aina vaihtaa pienehköllä vaivalla. Mutta perustusta ei voi vaihtaa, eikä homeongelmaa tai sisäilmaongelmia. Ilmanvaihto, lämmitysmuoto, rakenteet, putket ja sijainti ovat meille ne ykkösasiat joihin kiinnitetään huomiota.

Vierailija
5/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on varmaan sitten hyvä mielikuvitus, kun pystyn näkemään vähemmän modernisti sisustetun kämpän esim maalauksen jälkeen omilla tavaroilla sisustettuna.  Se että pöydällä on väärät tuikkukupit tai joku seinä on väärän sävyinen ei ole ongelma, värin saa vaihtumaan hetkessä maalaamalla (vai onko seinän maalaaminenkin nykyään ihmisille joku vaikea operaatio?).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä