Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

D-vitamiini syysmasennukseen?

Vierailija
11.08.2014 |

Eli, tänä syksynä ajattelin alkaa ehkäisemään syys- ja talvikauden masennusta ja väsymystä syömällä D-vitamiinia. Millä annoksilla te muut voimattomuuteen ja masennukseen sitä nappailevat syötte sitä, ja missä muodossa? Olen kuullut että jotkut syö sitä enemmänkin kuin ohjeissa sanotaan, onko siitä mitään hyötyä/haittaa? Ja jos teillä on joku luottotuote tähän (merkki, ja missä muodossa) niin kertokaa toki nekin! Eniten kiinnostaisi kokeilla poretabletteja.

Ja onko jotain muita vitamiineja tai jotain jotka auttaisi, niistä saa kertoa samat tiedot.

Ainakaan viime talvena syömäni perus vitamiinipilleri ei auttanut kyllä yhtään mihinkään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka kukaan tiedä näistä?

Vierailija
2/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin viime syksynä ja talvena väh 40 mikrogrammaa. Selvästi vähemmän syysmasennusta. Lapsille annan 20 mikrogrammaa. Päivässä siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 mcg. Ei siitä kyllä mitään apua ole mihinkään. Mutta onhan halpaa kun tilaa ulkoa.

Vierailija
4/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut apua. Määrät huomattavasti isommiksi mitä suomessa suositellaan. Ne varastoituu, ei tarvitse ottaa päivittäin. Kirkasvalolamppu auttaa myös ja hyvänä puolena on, että se valaisee koko huoneen.

Vierailija
5/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On apua kaamosmasennukseen. Olen kärsinyt siitä aikaisemmin, on kuin olisi raskas harmaa pilvi koko ajan pään päällä. Kuin tekisi töitä käsijarru päällä. Olen saanut avun d-vitamiinista. Olen syönyt sitä 50-100 mikrogr./päivä. Ihmeellinen havainto sen jälkeen kun aloin nauttia d-vitamiinia:missä masennus?

imeytymisen kannalta öljymuotoinen parasta, siis kapselissa. Luontaistuotekaupasta löytyy. Jos jaksaa tilata iHerbistä, saa tosi edullisesti. Carlson labs -merkkiset hyviä ja edullisia.

Vierailija
6/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 mikrogram, joskus enemmän, riippuu mittaustuloksista.

Vierailija
7/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kesällä yhtään tohdit olla auringossa niin nekin varastot kestävät muutaman kuukauden. Toki d-vitamiinilisä on talvella hyväksi.

Vierailija
8/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma annokseni oli 5000 IU = 125 µg/vrk. Kun olin ottanut useamman kk huomasin erilaisia sivuoireita. Vähensin käyttöä ja ne meni pois. Viime talvena olin väsyneempi kun söin vain tavallisia vitamiineja ja omegoja.

Vierailija
9/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Olen ollut auringossa aika paljonkin tänä kesänä, ja selkeästi paremmim olen voinut kuin aikoihin, ajattelin että voisi johtua d-vitamiinista (voi kai se toki muutenkin olla parempi kausi) joten siksi ajattelinkin että kokeilisi syksyllä ottaa d-vitamiinia purkistakin.

Tosi paljon eri määriä ihmiset tuntuu ottavan. Voinko esim ilman mitään riskejä syödä syksystä kevääseen 100 mikrogrammaa (?) päivässä tuota, vai mitenkä?

Ap

Vierailija
10/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:50"]Oma annokseni oli 5000 IU = 125 µg/vrk. Kun olin ottanut useamman kk huomasin erilaisia sivuoireita. Vähensin käyttöä ja ne meni pois. Viime talvena olin väsyneempi kun söin vain tavallisia vitamiineja ja omegoja.

[/quote]

Millaisia sivuoireita, kyselee ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä