Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis joutuvatko kätilöt osallistumaan abortteihin?

Vierailija
28.08.2014 |

Jos niin miksi? :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joutuvat. Ovat gynekologin apuna sairaalassa aina siellä vastaanottohuoneessa.Kätilö katsoo kun nielaiset ekat aborttitabut. Jos keskeytys tehdään osastolla, asioit siellä kätilön kanssa. Hän tarkistaa tuliko alkio jo peltipönttöön jne.Osa voi olla sairaanhoitajia, osa on kätilöitä. Sairaalassa kätilöt kiertävät eri naisten(tautien)osastoilla

Vierailija
2/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joutuu tekemään senkin likaisen työn, että vie sikiön rippeet yms. (joiden näkemisestä äiti saa kieltäytyä) sairaalan polttojätteisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:07"]Joku joutuu tekemään senkin likaisen työn, että vie sikiön rippeet yms. (joiden näkemisestä äiti saa kieltäytyä) sairaalan polttojätteisiin

[/quote] That's part of the job, honey.

Vierailija
4/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voisi olla siinä hommassa.

Vierailija
5/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä että joku abortoi rv 20 täysin terveen vauvan kun ei vaan halua äidiksi. Laki sallii, mutta vaatii enemmän paperityötä kuin rv 12 asti. Miettikää miltä kätilöistä yms. tuntuu toimia pyövelinä

Vierailija
6/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni synnytyksen loppumetreillä avusti kätilö. Rv 23. Vauva oli vakavasti sairas ja edelleen tänä päivänä tunnen syyllisyyttä tilanteesta. Tilanteesta jolle en voinut mitään. Keskeytykseni oli kuitenkin hyvin samanlainen kuin täysiaikainen synnytys, supistuksineen ja avautumisvaiheineen.

Vierailija
7/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivat naistentautien polilla lääkärin avustajana. Kaavinnoissa on yleensä 4 henkilöä: anestesialääkäri ja anestesiahoitaja sekä gynekologi ja kätilö. Mun luokalla oli lestadiolainen ja hänen ei tarvinut osallistua keskeytyksiin avustajana. Luonnollisesti hän kuitenkin oli näiden potilaiden jälkihoidossa mukana heräämössä ja osastolla.

Vierailija
8/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:16"]Puhumattakaan siitä että joku abortoi rv 20 täysin terveen vauvan kun ei vaan halua äidiksi. Laki sallii, mutta vaatii enemmän paperityötä kuin rv 12 asti. Miettikää miltä kätilöistä yms. tuntuu toimia pyövelinä

[/quote] Yleensä keskeytys tehdään ennen 12. raskausviikkoa. Jos raskaudesta on vaaraa äidille, tehdään se myös ennen viikkoa 20. Typerä kommentti. Kaikki raskaudet eivät ole toivottuja? Kaikilla ei ole mahdollisuutta olla äitinä?

Vierailija
9/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kaikki raskaudet on aina toivottuja ja isä ei koskaan jätä äitiä ja kaikilla on rahaa huolehtia lapsesta. Kaikki on täydellistä. Muita vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija
10/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt joutuvat myös osallistumaan kuolleina syntyvien ja vammaisten ja epämuodostuneiden vauvojen synnytykseen.

Vierailija
11/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:21"]

Toimivat naistentautien polilla lääkärin avustajana. Kaavinnoissa on yleensä 4 henkilöä: anestesialääkäri ja anestesiahoitaja sekä gynekologi ja kätilö.[/quote]

Kätilön tilalla tuossa nelikossa on yleensä leikkaussalihoitaja, harvemmin kätilö. Valitettavasti myös sairaanhoitaja joutuu siis pyövelin apulaiseksi. Mua niin kuvotti olla aborteissa mukana :(

Vierailija
12/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 12, vaihda alaa. Älä hakeudu tehtäviin joissa abortti voi tulla vastaan. Elämä ei ole aina täydellistä.

Vierailija
13/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:44"]

Numero 12, vaihda alaa. Älä hakeudu tehtäviin joissa abortti voi tulla vastaan. Elämä ei ole aina täydellistä.

[/quote]

Vaihdoin jo! :) Samalla paranivat työolot ja palkkaus! Suosittelen!

12

Vierailija
14/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:44"]

[/quote]

Vaihdoin jo! :) Samalla paranivat työolot ja palkkaus! Suosittelen!

12
[/quote] Hyvä homma. Kukaan ei siis minua tuomitse tai häntä ei kuvota kun abortin ensi viikolla teen :)

Vierailija
15/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 08:44"] Numero 12, vaihda alaa. Älä hakeudu tehtäviin joissa abortti voi tulla vastaan. Elämä ei ole aina täydellistä. [/quote] Vaihdoin jo! :) Samalla paranivat työolot ja palkkaus! Suosittelen! 12 [/quote] Hyvä homma. Kukaan ei siis minua tuomitse tai häntä ei kuvota kun abortin ensi viikolla teen :)

[/quote]

Äläpä ole niin varma asiasta! Vaikka kukaan ei sitä ääneen sano, harva hoitohenkilökunnan jäsen on täysin ok ja sinut tämän kyseisen työnkuvan kanssa. Saat olla aika paatunut ja tunteeton hoitaja, jos abortti ei vaikuta millään tavalla. Keskustelemme tästä usen kollegoideni kanssa. Eli hymy pyllyyn, abortin teettäjä!

Vierailija
16/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokaista normaalia ihmistä kuvottaa abortintekijät mutta niinhän kaikki pitää hoitaa. Eipä sh sano mielipidettään pedoille, raiskaajille, vangeille jne myöskään. Saat asiallista hoitoa mutta tiedetään mitä miettivät itsekseen aikuisesta joka ei ymmärrä ehkäisystä eikä kanna vastuutaan vaan tappaa lapsensa. Toivottavasti ei tarvitse päätyä enää sen jälkeen tilanteeseen jossa tarvitsisi kätilöä! Ei tuollaista äitiä kukaan lapsi ansaitse.

Vierailija
17/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nro 16. Itsekin olen hoitsuna ja näistä asioista keskustellut ja kaikki ammattilaiset tietävät mihin ovat ilmoittautuneet. Ei pahemmin keskustella että "siis hyi toi tuli tekee abortin, kuinka julmaa". Itsekin olen abortin tehnyt eikä hymyilyttänyt yhtään.

Vierailija
18/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen abortin ja keskustelin kätilön kanssa näistä asioista. Sanoin että olen lukenut miten rankkaa tämä hänelle on ja olen tosi pahoillani. Oli vähän järkyttynyt ja totesi että eihän tämä parasta työssä ole, mutta ihan perushommaa ja näitä tulee niin paljon vastaan. Ja kun tietää että päätös on tehty oikein perustein niin ei siinä ole mitään ongelmaa. KIITOS!!

Vierailija
19/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan olisi hyvä kokeilla sitä, että kaikki aborttia vastenmielisenä vaihtaisivat työpaikkaa. Siinä nähtäisiin miten abortin saanti hankaloituisi ja saataisiin muutoksia lakiin (esim. sosiaalisille syille kielto)

Vierailija
20/28 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt abortin rv 18 ja luojan kiitos mulla oli erittäin empaattinen kätilö avustamassa.
Siinä tilanteessa ei syyllistämistä kukaan kaipaa.