Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomi on kuitenkin maailman paras valtio ja syntyminen tänne on lottovoitto.

Vierailija
22/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 09:33"]

Mutta Suomi on kuitenkin maailman paras valtio ja syntyminen tänne on lottovoitto.

[/quote]

Ei kukaan vissiin näin ole sanonut tässä ketjussa. Itse olen hyvin oikeistolainen ja "Pro usa" ja tästä syystä kokoomuslainen. Mutta silti mun on vaikea ymmärtää, miten jotkut ajattelevat saavansa vain rusinat pullasta. Meillä on erittäin suuri julkinen sektori, äitiyspakkauksrt ja työntekijöillä reilut viisi viikkoa vuosilomaa, äitiyslomia ja ties mitä mitä rapakon takaa ei löydy. Mutta halvat hinnat, ne pitäisi saada tännekin! Ei jakseta ajatella, että nämä kumoavat toisensa tehokkaasti, yhdistettynä tähän pieneen ja syrjäiseen markkina-alueeseen missä puhutaan outoa kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 05:02"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 17:57"]

Ja paljonkos se minipalkka oli USA:ssa ja mikä ostovoima Ap voi toki laskea palkkaansa, niin hänen työnantajansa palvelut yhteiskunalle ja meille ovat edullisempia. Näin hintoja voidaan laskea. Jonkusen verran hintoihin vaikuttaa onko esim. liikevaihtovero 24 % vai 9 % Oletteko valmiita luopumaan hyvinvointivaltion eduista??????

[/quote]

Mistä hemmetin eduista? Mitä etuja Suomessa on työtätekevällä ihmisellä verrattuna jenkkeihin?

[/quote]

Lasten koulutus ja terveydenhuolto.

[/quote]

Koulutus? En pitäisi Suomen koulutusjärjestelmää edes kouluna. Terveydenhuolto täältä on lakkautettu jo kauan sitten. Tavallinen työssäkäyvä pääsee terveyskeskukseen vaan ihmeen jälkeen ja sittenkään ei saa mitään hoitoa. 

Kyllä sitä nytkin joutuu käyttämään työterveyshuoltoa ja yksityisiä kun julkisella puolella ei mitään tee. 
[/quote]
Montako tuhatta euroa maksat kuukaudessa vakuutusmaksuja? Montako kymmentä tai sataa tuhatta per lapsi maksat koulutuksesta? Suomessakin ns. yksityinen terveydenhuolto nojaa julkiseen, joka tarjoaa kaikki kalliimmat operaatiot.

Vierailija
24/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että Yhdysvalloissa on hieman enemmän kansalaisia kuin Suomessa.

Saatan tietenkin olla väärässä.

Vierailija
25/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 06:27"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:28"]

http://www.aliexpress.com/item/CHANODUG-luxury-8-10-person-camping-tent-double-layer-waterproof/2020985504.html?s=p

[/quote]Tuon aliexpressin kanssa kannattaa olla varovainen. On joku kiinalainen tukkumyyja.

[/quote]

Onhan se joo, mutta tavara tulee perille ja mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Miksi pitäisi siis olla varovainen? Ei noi sivut kauaa pyörisi, jos ongelmia olisi. Itse tilailen Kiinasta paljon!

Vierailija
26/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 17:09"]

Ei mekään osteta Suomesta enää juuri mitään, minkä vaan voi hankkia matkoilta tai tilata verkosta, mikäli Suomen hinta on selkeästi kalliimpi. Koska verottaja herää tähän ja verotusta aletaan laskea? Oishan se kiva suosia suomalaista liikettä, mutta jos hinnat alkaa olla yksi kolmasosakin kalliimpia kuin muualla, niin ei vaan ole järkevää.

[/quote]

Kirjoitit, että "koska verottaja herää tähän?". Voin kertoa, että se "verottaja" olemme me! Itse nautit kaikesta suomalaisen yhteiskunnan tarjoamasta infrasta ilmaisine koulutuksineen ja puoli-ilmaisine päivähoitopalveluineen, mutta siinä hetkessä kun "verottaja herää tähän", joudut alkaa miettiä, että mistä rahat lapsen päivähoitoon ja koulutukseen ynnä muuhun. 

Vierailija
27/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 05:02"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:47"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 22:40"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 17:57"] Ja paljonkos se minipalkka oli USA:ssa ja mikä ostovoima Ap voi toki laskea palkkaansa, niin hänen työnantajansa palvelut yhteiskunalle ja meille ovat edullisempia. Näin hintoja voidaan laskea. Jonkusen verran hintoihin vaikuttaa onko esim. liikevaihtovero 24 % vai 9 % Oletteko valmiita luopumaan hyvinvointivaltion eduista?????? [/quote]   Mistä hemmetin eduista? Mitä etuja Suomessa on työtätekevällä ihmisellä verrattuna jenkkeihin? [/quote] Lasten koulutus ja terveydenhuolto. [/quote] Koulutus? En pitäisi Suomen koulutusjärjestelmää edes kouluna. Terveydenhuolto täältä on lakkautettu jo kauan sitten. Tavallinen työssäkäyvä pääsee terveyskeskukseen vaan ihmeen jälkeen ja sittenkään ei saa mitään hoitoa.  Kyllä sitä nytkin joutuu käyttämään työterveyshuoltoa ja yksityisiä kun julkisella puolella ei mitään tee.  [/quote] Montako tuhatta euroa maksat kuukaudessa vakuutusmaksuja? Montako kymmentä tai sataa tuhatta per lapsi maksat koulutuksesta? Suomessakin ns. yksityinen terveydenhuolto nojaa julkiseen, joka tarjoaa kaikki kalliimmat operaatiot.

[/quote]

Jos verotaso on vaikka 10 %-yksikköä matalampi koko työuran ajan ja palkka ja ostovoima parempi, niin kyllä nuo lasten koulut ja vakuutukset maksaa yhtä lailla itsekin.  Suomessa ne kerätään veroissa.  Samasta asiasta periaatteessa siis kysymys, mutta amerikkalainen malli vaatii sitä, että yksilö huolehtii itse enemmän asioistaan ja perheensä asioista. Jokainen valitsee itse koulut ja vain yksityiskoulut maksavat, highschoolin loppuun asti voi käydä ilmaisia kouluja jos haluaa.  Colleget ja universityt taas ovat kovasti eri hintaisia. Huippukoulut tietysti ovat kalliita. Toisaalta, niissä ei roikuta suomalaiseen tapaan 10+ vuotta, vaan opiskellaan tehokkaasti ja valmistutaan. Alemmallakin tutkinnolla pärjää työelämässä. 

Vierailija
28/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:25"]

Ei mekään osteta Suomesta enää juuri mitään, minkä vaan voi hankkia matkoilta tai tilata verkosta, mikäli Suomen hinta on selkeästi kalliimpi. Koska verottaja herää tähän ja verotusta aletaan laskea? Oishan se kiva suosia suomalaista liikettä, mutta jos hinnat alkaa olla yksi kolmasosakin kalliimpia kuin muualla, niin ei vaan ole järkevää.

[/quote]

Kirjoitit, että "koska verottaja herää tähän?". Voin kertoa, että se "verottaja" olemme me! Itse nautit kaikesta suomalaisen yhteiskunnan tarjoamasta infrasta ilmaisine koulutuksineen ja puoli-ilmaisine päivähoitopalveluineen, mutta siinä hetkessä kun "verottaja herää tähän", joudut alkaa miettiä, että mistä rahat lapsen päivähoitoon ja koulutukseen ynnä muuhun. 

[/quote]

Verottaja on ihan hereillä. Jos tilaat yli 50€:lla maksat alvit, jos yli 150€:lla maksat myös tullit. Juuri pari vuotta sitten tiputtivat tuota pienimmän alvin rajaa.

Vierailija
29/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 10:25"]

[/quote]

[/quote]

Verottaja on ihan hereillä. Jos tilaat yli 50€:lla maksat alvit, jos yli 150€:lla maksat myös tullit. Juuri pari vuotta sitten tiputtivat tuota pienimmän alvin rajaa.

[/quote]

Se raja on kyllä puolet pienempi tuosta, vähän reilut 20€... Ja kun EU:N sisältä tilaa, ei mitään alveja ja tulleja tule tilaat sitten millä summalla tahansa :) Ja esimerkiksi, kun Kiinasta tilailee tavaraa, niin onneksi ne myyjät siellä usein on ostajan puolella ja merkitsevät ostosumman pienemmäksi, kuin todellisuudessa on tai kirjoittaa pakettiin "Gift" ;) Aina ei tosin tuo mene läpi, mutta siltikin, vaikka noita maksuja tulisi tullissa vielä päälle, on se ostaminen siltikin muualta monin kerroin halvempaa, joten eipä haittaisi..

Ps.Ikinä en ole joutunut tulleja ja alveja mistään maksamaan, vaikka paljon muualta tilailenkin..

Vierailija
30/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 16:52"]

Niin, kannattaa varmaan muuttaa vaikka Kiinaan, niin saa krääsää nurkat täyteen halvalla. Sehän se tekee ihmisen onnelliseksi:D :D 

Itse kuluttajana koen että olen vastuussa valinnoistani. Minä voin päättää millaisia arvoja haluan rahoillani tukea. Pyrin aina kuin mahdollista ostamaan kotimaista tai pohjoismaisia tuotteita. Silloin tiedän, että tuotteet ovat valmistettu tavalla, joka tarjoaa työntekijöille asianmukaiset olot ja tämän lisäksi on ympäristöasiat on huomioitu. En ole rikas, mutta ostan ennemmin vähemmän ja tarkkaan harkitusti kuin paljon ja siksi, että oli nyt vaan halpaa. 

[/quote]

Sama USA:ssa, täällä menee nytkin kampanja, "Made in the USA". Mites Suomessa, kuinka siellä ihmisille markkinoidaan "Tehty Suomessa" tuotteita?

Millaisia tuotteita edelleen valmistetaan Suomessa? 

[/quote]

No en osta sen enempää ulkomailta halvan hinnan takia. Ostelen sen mitä tarvitsen, en krääsää nurkkiin. Säästäin vain itse rahaa ja voin vaikka syödä hivenen paremmin.

Ja sen jälkeen, kun oli eräässä yrityksessä töissä, joissa tuotteita koristeli se suomenlippu-symbooli, en enään kotimaisia tuotteita lähtisi osteleen. Tarvittavat raaka-aineet ja muut tulivat ulkomailta halpa-tehtaista, myös Kiinasta.. Ja vaikka tavarasta puolet oli täyttä sekundaa eräässäkin "projektissa" (suoraan roskiin), tuli se halvemmaksi, kuin teettää sama työ täällä. Riittää, että tuotteet kootaan täällä kotimaassa, niin se on takaus sille, että tuotteelle saa sen avainlippu-symbolin ja tuotetta koristaa Made in Finland-teksti... Joten se tuotteen suomalaisuus ei todellakaan takaa mitään inhimillisiä työ-oloja tai sitä, että ympäristö olisi otettu yhtään sen enempää huomioon, kuin kokonaan ei suomalaiseessa tuotteessa.. Tätä on se nykyaika ;)

Vierailija
31/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:07"]Ihan samalla tavalla kestää varmasti, huvittavaa tuo suomalaisten usko siihen, että täällä on muka korkeampilaatuisia tuotteita, koska ne on kalliimpia.

Itse tilasin juuri erikoispitkät verhot curtainworksista, myusan kautta, tulleineen ja myusan lähetyskulujen jälkeen niiden hinta oli vain 500 euroa, täällä olisin maksanut noista verhoista 6000 euroa. 
[/quote] Kuka maksaa verhoista 500 euroa?

Vierailija
32/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan Kiinasta uskaltaisi mitään tilailla, ties millä myrkyillä niiden tavarat on kyllästetty kun kukaan ei valvo.

Vierailija
33/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 11:52"]

Minä en ainakaan Kiinasta uskaltaisi mitään tilailla, ties millä myrkyillä niiden tavarat on kyllästetty kun kukaan ei valvo.

[/quote]

Ihan samoilla myrkyillä kun tukkukauppaankin kiinasta tulevat tavarat.

Alveja olen maksanut useastikin USA:sta tilaamistani lastenvaatteista, tulleja en koskaan.

Vierailija
34/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 11:52"]

[/quote]

Ihan samoilla myrkyillä kun tukkukauppaankin kiinasta tulevat tavarat.

Alveja olen maksanut useastikin USA:sta tilaamistani lastenvaatteista, tulleja en koskaan.

[/quote]

Paitsi että ennenkuin ne lelut päätyvät kauppaan täällä, on niiden maahatuoja joutunut ne tarkistuttamaan myrkkyjen varalta, hankkimaan tarvittavat CE-merkinnät ym. Mikä tietysti näkyy tuotteen hinnassa. Kiinaan jää Se jämäpaska, mikä ei EU-alueelle kelpaa. Mut hei, onhan Se halpaa.

Vierailija
35/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuoden Kaliforniassa. Siellä eläminen on tunnetusti vielä astetta kalliimpaa kuin muualla. Itsekin ostin luomua aina kun mahdollista. Hinta oli aika kova kyllä.... mutta ei tosiaankaan niin hurja kuin Suomessa ostaessaaan luomua kärrin täyteen.

Vierailija
36/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:07"]Ihan samalla tavalla kestää varmasti, huvittavaa tuo suomalaisten usko siihen, että täällä on muka korkeampilaatuisia tuotteita, koska ne on kalliimpia.

Itse tilasin juuri erikoispitkät verhot curtainworksista, myusan kautta, tulleineen ja myusan lähetyskulujen jälkeen niiden hinta oli vain 500 euroa, täällä olisin maksanut noista verhoista 6000 euroa. 
[/quote] Kuka maksaa verhoista 500 euroa?

[/quote]
Mitä se sulle kuuluu.

Vierailija
37/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:29"]No tuohan on ihan eri teltta, ei noista kuvista voi mitään päätellä laadusta. Ja _yleensä_ se korreloi kyllä hintaan, jenkeissäkin. Lisäksi Jenkkihinta on alviton. Mutta tokihan jenkeissä halvempaa on kuin Suomessa, ei kai se kenellekään yllätys ole. Mutta eipä siellä makseta verojakaan kuin murto-osa siitä, mitä täällä.

Sinänsä hassua, että yleensä av:lla ollaan hyvin amerikkavastaisia, mutta halvat hinnat tietysti kelpaisivat tännekin,... oletteko koskaan uhranneet ajatustakaan sille, mistä se hinta muodostuu? Se ei muuten ole kauppiaan ahneus.
[/quote]Kyllä se hintaero tulee juuri suomalaisen kauppiaan ahneudesta ja osaamattomuudesta. Tavaraa ostetaan ja myydään monessa väliportaassa ennen kuin kuluttaja saa sen ja jokainen porras kiskoo hyvät voitot välistä.

Vierailija
38/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittihuutelijoille;

En koe ostavani eliittiruokaa. Suomessa ostan ihan sitä perus-tarjousjauhelihaa ja kanasuikaleita ja niitä Rainbow-tuotteita. Tässä maassa elintarvikevalvonta ja -lainsäädäntö on kuitenkin jotain ihan muuta kuin Suomessa. Täällä on oikeasti pikku pakko vähän katsoa, mitä ostaa ja mistä. En olisi itsekään osannut Suomessa asuessa kuvitellakaan, mitä kaikkea p*skaa elontarviketeollisuus voikaan ruokaan työntää yhä suurempia voittoja tavoitellessaan.

Oranssimarinaadissa lilluvat kanasuikaleet siis kelpaavat kun ovat suomlaisia suikaleita ja niinollen luonnollisesti parempia kuin kokonainen marinoimaton amerikkalainen kana? Kylla sinulla on nyt vahan vaara kasitys siita mika on terveellista ja tarkastettua :).

Vierailija
39/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavatko nämä verkkokauppaseparatistit ajaa suomen ahdinkoon.

Hei eivät halua maksaa veroja ja tukea suomalaista yhteiskuntaa ja työllisyyttä

Jaetaanko suomi kahtia ?

Vierailija
40/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurin osa. Minä en tunne ketään kauppiasta (pl. isojen K-kauppojen kauppiaat ja apteekkarit), joilla menisi hyvin. Itse tekevät kaiken ja silti viivan alle ei juurikaan mitään. Miksei jää? Asiakasmäärät on Suomessa pienet, ostovoima heikko ja verotus tappaa lopunkin. Ei se paljon naurata, kun myyt sen "teltan" 50 Euron katteella. Siitä eka verottaja vie mukavasti 12 Euroa. Jäljelle jää 38 Euroa. Sitten maksat sivukulut, kalliit energiat jne. Pitäisi kai itsellekin palkkaa saada, kun asiakasvirrat Suomessa on vähäiset ja ihmiset ei kauheasti kuluta, kun verotus on vienyt ostovoiman. Valitettavasti Suomen byrokratia, ylipaisunut julkinen sektori, massatyöttömyys, yritteliäisyyden puute ja hirveä varovaisuus/negatiivisuus (kukaan ei luota itseensä ja epäonnistunutta ivataan) johtaa siihen, että mielummin maataan kotona tai istutaan kunnanvirastossa, kun yritetään kehittää jotain uutta. Reaaliset onnistumismahdollisuudet ei ole hyvät millekään bisnekselle edellämainituista syistä ja kun helpommallakin pääsee... Ensimmäinen ongelma on tää harmaan talouden vainoaminen. Harmaa talous lisää toimeliaisuutta ja monet pienet yritykset tarvii sitä pyöriäkseen. Loppujen lopuksi voittaja on asiakas. Ei mulle ainakaan kukaan ole pystynyt todistamaan, että valtion välistäveto joka pienestäkin rahavirrasta toisi mitään muuta hyvää kuin paisuvan byrokratian. Sen sijaan yleinen toimeliaisuus lisääntyy, kun valtio ei joka väliin tunge ja toimeliaisuudesta voi kasvaa isompaakin bisnestä ja säästyypä työttömyyspäivärahat, jos joku onnistuu puljaamaan elantonsa osittain veroja kiertämällä. Onko se sitten hyvä, että yksi on luukulla lisää hakemassa rahaa?

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 23:08"]

Kuinka moni tämän ketjun osallistujista on töissä valtiolla tai kunnalla?

[/quote]