Ajan aina rajoitus+9-10. Ärsyttää 80:n alueella ohittelijat
Kun ne sitten satasen alueella ajavat hitaammin. Jotkut ohittavat kiihdytysvaiheessa. Minun pikkuauto ei kiihdy sekunnissa, sitten ne ohittajat jäävät ajamaan eteen niin, että mittarissa on joku 83 tai 103 rajoituksesta riiippuen. Ei ilkeä ohittaa enää. Yksi tyyppi, jonka aiemmin olin itse ohittanut, otti kiinni ja ohitti 60 alueella, ei vissiin välittänyt tai huomannut rajoitusta, kun näytti menevän nopeasti. Sitten sain taas kiinni, kun jäi satasen alueella eteen ajamaan mittarin 99:ää.
Jotkut menevät ohi, kun en jossain mutkassa tai keltaisen viivan kohdalla tai vastaavassa älyttömässä paikassa lähde ohittamaan rekkaa. Niillä on pakko mennä minusta ohi ja ohittavat sen rekan kun tulee hyvä paikka (osa ohittaa huonoissakin paikoissa). Kun olen itse päässyt rekasta turvallisesti ja laillisesti ohi, tämä ohittaja ajaa taas edessä alle rajoitusten. Minua ei hitaammat haittaa, osaan ohittaa. Mutta se ärsyttää, kun ohitetaan ja sitten ajetaan hitaammin kuin itse.
Kommentit (2)
Ehkäpä ne manaamasi tietävät mikä on omalle autolle taloudellisin matkavauhti jos matka-ajasta voi hiukan mutta ei paljon tinkiä. Hitaammasta mennään ohi silloin kun näkyvyys riittää, viis kielloista. Poliisia siellä ei kuitenkaan ole ja jos kerran 10 vuodessa olisikin, rikesakko on sen arvoinen.
Siis ajan mittarin nopeuteen lisättynä 9-10. todellinen nopeus siis 4-5 km/h yli rajoituksen.