On järjenvastaista tuke heikomman aineksen lisäntymistä
Näin se mieli muuttuu. Kun Saul Schubak kommentoi pari vuotta sitten Facebookissa, että lapsilisät pitäisi poistaa, koska on järjenvastaista tukea heikomman aineksen lisääntymistä, olin kaikkien muiden tapaan järkyttynyt. Nyt huomaan kuitenkin olevani samaa mieltä. Ei tosiaan ole kenenkään edun mukaista hankkia lapsia, jos ei pysty niitä itse elättämään. Harmi, että Schubakin ura torppaantui hänen erehdyttyään arvostelemaan tämän maan pyhää lehmää, lasten hankkimista.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:26"]Kerro ihmeessä ap miten "ongelma" pitäisi ratkaista. [/quote] Yksilötasolla köyhien pitää vain ottaa vastuuta omasta elämästään ja olla tekemättä lapsia. Yhteiskunnallisella tasolla valtio voisi maksaa kerrtakorvauksen vapaaehtoisesta sterilisaatiosta. -ap
[/quote]
:D Ap on olkinukke.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 19:10"]
:D Ap on olkinukke.
[/quote]
Mitä meinaat? Olen ihan tossissani. -ap
Lapsen elatus yhteiskuntakelpoiseksi veronmaksajaksi maksaa yhteiskunnalle noin 100 000 euroa. Tässä siis mukana terveydenhoitokulut, neuvola, päivähoito, koulu ja lapsilisät. Käytännössä lapsi maksaa enemmänkin, jos lasketaan mukaan vanhemman vanhempainraha, äitiysraha, isyysraha, kotihoidontuki. Tässä ei ole mukana mitään ylimääräisiä elatustuka, asumistukia tai toimeentulotukea vaan pelkästään siis ne kulut, joita tulee jokaiselle lapselle, oli rikas tai köyhä.
Kyllä se sterilisaatio olisi melkoinen pelastus yhteiskunnalle, kun ei tulisi näitä loisijoita sukupolvesta toiseen. Kun lapsi on saatu yhteiskuntakelpoiseksi veronmaksajaksi, olisi tärkeää, että hän vuorostaan maksaisi yhteiskunnalle velkansa ja mahdollistaisi näin esim. oman eläkkeensä maksamisen.