Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On järjenvastaista tuke heikomman aineksen lisäntymistä

Vierailija
28.08.2014 |

Näin se mieli muuttuu. Kun Saul Schubak kommentoi pari vuotta sitten Facebookissa, että lapsilisät pitäisi poistaa, koska on järjenvastaista tukea heikomman aineksen lisääntymistä, olin kaikkien muiden tapaan järkyttynyt. Nyt huomaan kuitenkin olevani samaa mieltä. Ei tosiaan ole kenenkään edun mukaista hankkia lapsia, jos ei pysty niitä itse elättämään. Harmi, että Schubakin ura torppaantui hänen erehdyttyään arvostelemaan tämän maan pyhää lehmää, lasten hankkimista.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko tämä kenties eilisestä Toisenlaiset äidit -ohjelmasta? 

Pahimmat sossutapaukset eivät niistä lapsilisistä edes hyödy mitenkään koska ne vähennetään toimeentulotuesta, koska ne katsotaan tuloksi. Jos näille ei lapsilisiä maksettaisi niin silloin saisivat vastaavan summan tilalle sossusta. Ja säästö yhteiskunnalle plusmiinusnolla.

Vierailija
2/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, siinä vaiheessa jos niitä lapsia hankitaan lauma, ja ollaan koko ajan tietoisia siitä ettei niiden menoja itse kustanneta oikeastaan koskaan, mutta silti lisää lapsia vaan tulee ja tulee, niin kyllä se minusta on väärin. En tätä menisi missä tahansa ääneen sanomaan.

Mutta toisaalta elämä on niin häilyvää, se kaikkein vahvimpienkin, ettei koskaan voi mennä sanomaan ettei itsekin olisi joskus siinä tilanteessa, jossa tarvitsee apua yhteiskunnan varoista. Mutta se on kyllä ihan eri asia. En itse ajattele maailman (yhteiskunta/elämä/universumi) olisi mulle mistään mitään velkaa. Nämä laumoittain yhteiskunnan kustantamina lisääntyvät kai jotenkin perustavat ajattelunsa sille, että heillehän nyt vaan kuuluu tämä ja tämä ja tämäkin, ja tietysti ihan vain siksi, kun itse sattuivat tänne hyvinvointivaltioon syntymään. Ja voi lakisääteisesti kuuluakin, mutta on eri asia, onko se oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yllätykseksini huomannut, että erittäin fiksuja ihmisiä voi tulla kahden vähän yksinkertaisemmankin vanhemman lapista ja toisinpäin. Mitenkään automaattisesti ei älykkäät saa älykästä lasta. Joten en tiedä onko sellaista heikompaa ainesta olemassakaan? Ja loppujen lopuksi, täällä pärjäämiseen me tarvitaan kaieknlaisia ihmisiä. Urheilullisia, voimakaita, fiksuja, kekseliäitä, helliä, hoivaavia jne. Harvoin nuo kaikki piirteet toteutuu yhdessä ihmisessä.

Vierailija
4/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, 4, en minäkään hyväksy tuollaisen nimityksen käyttöä ihmisistä. Kommentoin enemmänkin kyseistä ilmiötä, eli sitä kun yhteiskunta maksaa suurperhetalouteen todella suuria summia, ja aina vain lisää, ja nämä ihmiset vain ottavat ja ottavat niitä suuria summia. 3

Vierailija
5/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:42"]

[/quote]

Ei, en omisa televisiota. Ihan vain omien asenteideni vähittäisestä muuttumisesta on kysymys. Ovatkohan arvoni koventuneet? -ap

Vierailija
6/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:42"]

[/quote]

Ei, en omisa televisiota. Ihan vain omien asenteideni vähittäisestä muuttumisesta on kysymys. Ovatkohan arvoni koventuneet? -ap

[/quote]

Harvinaisen paljon sinulle, arvon ap, tulee kirjoitusvirheitä. Noin niin kuin "paremman aineksen" edustajaksi.

Vierailija
7/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni kirjoitusvirheistä. Ne nolottavat itseänikin. Pitäisi olla huolellisempi ja lakata kirjoittamasta kiireessä. -ap

Vierailija
8/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän käytännössä näiden köyhempien ihmisten lisääntymistä rajoitettaisiin? TUlisiko perustaa jonkinlainen pankin tapainen laitos, joka arvioisi maksukyvyn ja sen mukaan sitten jaeltaisiin valtuuksia, joiden omistaja saa hankkia lapsia? Valtuus tulisi hakea uudelleen, mikä elinolosuhteet muuttuisivat, eli kannattaisi käyttää se lapsikortti heti töiden aikana, koska muuten sen saattaa menettää. Mutta mites töiden aikana voi jäädä hoitamaan lasta kotiin, kun pitäisi juurikin siellä töissä käydä? Vai miten ajattelit homman hoitaa, ap?

Vierailija
9/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on hyvä mittari. Raha on se mitä kannattaa kunnioittaa ja kumartaa. Raha ratkaiskoon kaiken.

Vierailija
10/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tukia nimittäin nämä köyhät perheet kurjistuisivat entisestään ja köyhtymisen myötä lisääntyvät ongelmat tulisivat myös sinun siistille takapihallesi. 

Vierailija
11/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä ap miten "ongelma" pitäisi ratkaista.

Saul ei varmaankaan ole "heikompaa ainesta" niin hän kyllä löytää kokoomuskavereidensa avulla vihreän oksan ja hyväpalkkaisen homman eli en vuodattaisi kyyneleitä hänen pärjäämisensä takia.

Vierailija
12/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:17"]

Ilman tukia nimittäin nämä köyhät perheet kurjistuisivat entisestään ja köyhtymisen myötä lisääntyvät ongelmat tulisivat myös sinun siistille takapihallesi. 

[/quote]

Jo olemassaolevat, ehkä.

Liian moni kuitenkin lisääntyy nimenomaan tukiin ja yhteiskunnan loputtomaan turvaverkkoon sokeasti luottaen, ilman sen suurempaa vastuuta omasta elämästä ja omista valinnoista. Ilman tiettyjä tukirakenteita jättäisi moni heikko jälkikasvun suurissa määrin hankkimatta. Kuinka moni jo perheenperustamisvaiheessa sossun tuilla elävä hommaisi 4 tai 6 lasta jos lapsilisää ja lapsikorotuksia muihin tukiin saisi vain esim. kahdesta ensimmäisestä lapsesta, mitä luulet?

Vierailija
13/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotuhygieniaa oikein Aatuna malliin! Mitäs sitten kun  varakkaille syntyy "epäkelpoja" jälkeläisiä? Saunan taakseko viedään, vai? Ei tuo puhdistus oikein taida toimia. Sitä paitsi koskaan ei voi etukäteen tietää, mitä tapahtuu. Ennen niin varakaskin voi joutua sossun luukulle. Pannaanko siltä samalla reissulla piuhat poikki, ettei vaan enää lisäänny? Teistäkin monelta olisi jo piuhat katkaistu, kun vain muistelee muita ketjuja!

Vierailija
14/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookkonä ap kuullut kansallissosialistisesta puolueesta? Nekään ei kannattaneet "heikomman" aineksen lisääntymistä.

Mun faija oli köyhä, tutuksi tuli perheelle kunnan jauhot, mutta katos vaan, siitä tuli raksafirman omistaja. Yksikään siitä perheestä eiole  jäänyt perse pitkänä makaamaan. Serkkupoika on taiteilija ja vielä menestynyt sellainen. Itse olen hyvissä töissä. Eikä meidän serkkulaumasta ole kuin yksi työtön, kun fima muutti Kiinaan. Perusti hiljan oman yrityksen. Se siitä heikommasta aineksesta. Joskus meinaan kurjat lähtökohdat sisuunnuttaa ja tekee luovaksi.

Kyllä ne kunnan jauhot kannatti meidän faijan perheelle antaa!

Vierailija
15/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kun noiden musujen ja musumiesten ja suominorsujen touhua katsoo niin onhan toi sairasta ja lapsillekin kamalaa.  Lapsia tehdään passin ja rahan takia, lapsista ei muuten välitetä paskan vertaa.

Vierailija
16/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:30"]Ookkonä ap kuullut kansallissosialistisesta puolueesta? Nekään ei kannattaneet "heikomman" aineksen lisääntymistä.

Mun faija oli köyhä, tutuksi tuli perheelle kunnan jauhot, mutta katos vaan, siitä tuli raksafirman omistaja. Yksikään siitä perheestä eiole  jäänyt perse pitkänä makaamaan. Serkkupoika on taiteilija ja vielä menestynyt sellainen. Itse olen hyvissä töissä. Eikä meidän serkkulaumasta ole kuin yksi työtön, kun fima muutti Kiinaan. Perusti hiljan oman yrityksen. Se siitä heikommasta aineksesta. Joskus meinaan kurjat lähtökohdat sisuunnuttaa ja tekee luovaksi.

Kyllä ne kunnan jauhot kannatti meidän faijan perheelle antaa!
[/quote]
Olen kuullut. Se, että ei kannata heikomman aineksen lisääntymistä, ei tietenkään tee kenestäkään natsia. Toivottavasti et vihjannut mitään noin tyhmää. -ap

Vierailija
17/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:26"]Kerro ihmeessä ap miten "ongelma" pitäisi ratkaista.

[/quote]
Yksilötasolla köyhien pitää vain ottaa vastuuta omasta elämästään ja olla tekemättä lapsia. Yhteiskunnallisella tasolla valtio voisi maksaa kerrtakorvauksen vapaaehtoisesta sterilisaatiosta. -ap

Vierailija
18/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se heikompien syrjiminen on melkoista natsitouhua, jos vielä elämisen mahdollisuudet karsitaan, että nekin varat menisivät rikkaampien etelän rannoilla golfaamiseen! Niiden, jotka eivät lapsia halua riesoikseen ja taakoikseen. Milläs tämä yhteiskunta tulee toimeen tulevaisuudessa, ellei niiden köyhien suurperheiden lasten verovaroilla? Heistä kun moni sinnittelee niillä pienillä opintotuilla hyviin ammatteihin ja alkavat johtaa myöhemmin tätä orkesteria. Niin juuri, ne köyhien perheiden lapset, joita on huomattavasti enemmän kuin rikkaiden, joista monet kököttävät vanhuutensa yksin ja manaavat sitä, ettei ole ketään, kuka kävisi katsomassa, ei ketään rintaperillistä, jolle suurperintönsä jättäisi.

Vierailija
19/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:55"]

Milläs tämä yhteiskunta tulee toimeen tulevaisuudessa, ellei niiden köyhien suurperheiden lasten verovaroilla?

[/quote]

Tuskinpa köyhien suurperheiden lapsista nettomaksajia tulee.

En halua mitään muuta kuin että jokainen maksaa lapsensa, lomakotitalonsa, emmikkieläimensä, urheiluautonsa ja muut harrastuksensa itse. -ap

Vierailija
20/23 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teistä olisi sopiva kertakorvaus strilisaatiosta? 4 000 euroa? -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä