Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko nykyisin enemmän kotimaista kampanjoinnin ansiosta?

Vierailija
28.08.2014 |

Minä olen huomannut omassa ostostavassani muutoksen kotimaisen suosimisen suuntaan. En orjallisesti, muttapyrin tarkastamaan alkuperämaan, ja jos vaihtoehtona on kotimainen tuote, niin otan sen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:13"]

kotimaisten vaatteiden, laukkujen ja kenkien hintaa koska ne tehdään niissä samoissa maissa missä halpistuotteetkin...

[/quote]

Ei ne ole kotimaisia, jos ne tehdään halpapajamaassa.  Ne on silloin vain Suomesssa suunniteltuja, ei kotimaisia. Kannattaa katsoa, mikä oikeasti on kotimaista työtä ja tuotantoa. Kyllä sitäkin on.

Vierailija
22/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta! Hinta / laatu suhde määrää mihin rahani laitan. Huonoa en osta kalliilla ja siksi moni suomalainen tuote jää ostamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemminkin suosinut kotimaista, nyt panostan siihen vielä enemmän. Todennäköisesti yhtenä syynä on tuo Suosi suomalaista -kampanja. Itse en pidä suomalaisena tuotteena muualla tehtyjä, suomalaisen suunnittelemia tuotteita. Marimekko on täysin boikotissa kopiointiensa vuoksi. Ei se kopiointi niinkään, vaan se ettei sitä voi reilusti tunnustaa ja pahoitella päälle. Ikinä en aiemminkaan sen puljun vaatteita ole käyttänyt, mutta pidin niiden kupeista ja keittiöpyyhkeistä. Siivousvälineissä pitäydyn täysin Sinin tuotteissa.

Vierailija
24/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa onnistuu, muuten en ole ottanut asiasta painetta. Mutta pienissä asioissa: ostan ennemmin Valion Violaa kuin Creme Bonjouria, ja Eskimo-suodatinpusseja kuin Melittaa. Uskon (tiedän), että jo omilla pikku valinnoillamme olemme lisänneet sen 10 euroa kuukaudessa kotimaisiin tuotteisiin. Eikä ole edes tehnyt tiukkaa.

Vierailija
25/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:24"]

En osta! Hinta / laatu suhde määrää mihin rahani laitan. Huonoa en osta kalliilla ja siksi moni suomalainen tuote jää ostamatta. 

[/quote]

Mun kokemukseni mukaan asia on päinvastoin. OIKEASTI Suomessa tuotettu tuote on yleensä hyvälaatuisempi kuin halpamaassa tehty kilpailija. Se voi toki olla tylsemmän näköinen ja vähemmän kiiltävä, mutta laadukkaampi se kyllä on. Tämä pätee esim kivat-lastenvaatteisiin ja venlaneuleeseen. Tietty tässäkin pitää erottaa Suomessa tehty ja Suomessa suunniteltu. Lisäksi tuotetta pitää käyttää tarkoitukseensa: jos ostaa nanson yöpaidan niin ei sitä kannata yrittää käyttää mekkona...

Vierailija
26/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vaihtoehtona on Barilla-spagetti tai Myllyn Parhaiden Italiassa valmistettu spagetti, niin otan sen Myllyn. Ainakin yritys on suomalainen.

Vierailija
27/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:24"]

[/quote]

Mun kokemukseni mukaan asia on päinvastoin. OIKEASTI Suomessa tuotettu tuote on yleensä hyvälaatuisempi kuin halpamaassa tehty kilpailija. Se voi toki olla tylsemmän näköinen ja vähemmän kiiltävä, mutta laadukkaampi se kyllä on. Tämä pätee esim kivat-lastenvaatteisiin ja venlaneuleeseen. Tietty tässäkin pitää erottaa Suomessa tehty ja Suomessa suunniteltu. Lisäksi tuotetta pitää käyttää tarkoitukseensa: jos ostaa nanson yöpaidan niin ei sitä kannata yrittää käyttää mekkona...
[/quote] Ihan tulee tästä mieleen sosialismin aikainen propaganda kun blokin tuotteita yritettiin propagoida länsitavaraa paremmaksi. Suomessa tehdään myös hyvää tavaraa, mutta itselläni on sama kriteeri kaikille tuotteille. Ei ole mitään syytä sille miksei suomalainen tuotekin voisi olla kiinnostavan näköinen ja "kiiltävä". Suunnittelun pitäisi ottaa kilpailu huomioon eikä vain luottaa siihen, että suomalainen tuote myy vain suomalaisuudella. Itse en osta mitään mikä mua ei kokonaisuudessaan miellytä, nanso jää siis kauppaan koska mua ei kiinnosta niiden yöpaidat.

Vierailija
28/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:24"] En osta! Hinta / laatu suhde määrää mihin rahani laitan. Huonoa en osta kalliilla ja siksi moni suomalainen tuote jää ostamatta.  [/quote]   Mun kokemukseni mukaan asia on päinvastoin. OIKEASTI Suomessa tuotettu tuote on yleensä hyvälaatuisempi kuin halpamaassa tehty kilpailija. Se voi toki olla tylsemmän näköinen ja vähemmän kiiltävä, mutta laadukkaampi se kyllä on. Tämä pätee esim kivat-lastenvaatteisiin ja venlaneuleeseen. Tietty tässäkin pitää erottaa Suomessa tehty ja Suomessa suunniteltu. Lisäksi tuotetta pitää käyttää tarkoitukseensa: jos ostaa nanson yöpaidan niin ei sitä kannata yrittää käyttää mekkona... [/quote] Ihan tulee tästä mieleen sosialismin aikainen propaganda kun blokin tuotteita yritettiin propagoida länsitavaraa paremmaksi. Suomessa tehdään myös hyvää tavaraa, mutta itselläni on sama kriteeri kaikille tuotteille. Ei ole mitään syytä sille miksei suomalainen tuotekin voisi olla kiinnostavan näköinen ja "kiiltävä". Suunnittelun pitäisi ottaa kilpailu huomioon eikä vain luottaa siihen, että suomalainen tuote myy vain suomalaisuudella. Itse en osta mitään mikä mua ei kokonaisuudessaan miellytä, nanso jää siis kauppaan koska mua ei kiinnosta niiden yöpaidat.

[/quote] 

Joo, minäkään en ole mikään nansofanso. Suomessa kun ei enää paljon kankaita ja vaatteita valmisteta, lukuunottamatta näitä muutamia mikä ei nappaa, niin ei jää muuta vaihtoehtoa kun käyttää sitä mitä maailmalla valmisetaan. Ruoka  sinänstä kelpaa vertailla. Ja niissä olen huomannut, että monet ulkomaiset tuotteet hakkaa mennen tullen laadussa suomalaisen ja mitä oudoita myös hinnassa, vaikka kuljetuskustannukset sisältyvät hintaan. 

Vierailija
29/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia suosinut suomalaisia pientuottajia enkä ole muuttanut kulutustottumuksiani kampanjoinnin vuoksi.

Vierailija
30/30 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:24"] En osta! Hinta / laatu suhde määrää mihin rahani laitan. Huonoa en osta kalliilla ja siksi moni suomalainen tuote jää ostamatta.  [/quote]   Mun kokemukseni mukaan asia on päinvastoin. OIKEASTI Suomessa tuotettu tuote on yleensä hyvälaatuisempi kuin halpamaassa tehty kilpailija. Se voi toki olla tylsemmän näköinen ja vähemmän kiiltävä, mutta laadukkaampi se kyllä on. Tämä pätee esim kivat-lastenvaatteisiin ja venlaneuleeseen. Tietty tässäkin pitää erottaa Suomessa tehty ja Suomessa suunniteltu. Lisäksi tuotetta pitää käyttää tarkoitukseensa: jos ostaa nanson yöpaidan niin ei sitä kannata yrittää käyttää mekkona... [/quote] Ihan tulee tästä mieleen sosialismin aikainen propaganda kun blokin tuotteita yritettiin propagoida länsitavaraa paremmaksi. Suomessa tehdään myös hyvää tavaraa, mutta itselläni on sama kriteeri kaikille tuotteille. Ei ole mitään syytä sille miksei suomalainen tuotekin voisi olla kiinnostavan näköinen ja "kiiltävä". Suunnittelun pitäisi ottaa kilpailu huomioon eikä vain luottaa siihen, että suomalainen tuote myy vain suomalaisuudella. Itse en osta mitään mikä mua ei kokonaisuudessaan miellytä, nanso jää siis kauppaan koska mua ei kiinnosta niiden yöpaidat.

[/quote] 

Joo, minäkään en ole mikään nansofanso. Suomessa kun ei enää paljon kankaita ja vaatteita valmisteta, lukuunottamatta näitä muutamia mikä ei nappaa, niin ei jää muuta vaihtoehtoa kun käyttää sitä mitä maailmalla valmisetaan. Ruoka  sinänstä kelpaa vertailla. Ja niissä olen huomannut, että monet ulkomaiset tuotteet hakkaa mennen tullen laadussa suomalaisen ja mitä oudoita myös hinnassa, vaikka kuljetuskustannukset sisältyvät hintaan. 

[/quote]

Nanson tuotteet ovatkin ainoa poikkeus minulla. Pidän trikoovaatteista, enkä osta kertakäyttöriepuja, jollaisia monet tuonti T-paidatkin ovat. Kaapissani on joitakin Nanson vaatteita, joita on käytetty ja pesty todella ahkerasti ja ovat vieläkin hyvän näköisiä. Onhan niissä kauppiaan kannalta tietty se ikävä puoli, että enpä sitten osta uuttakaan ihan äkkiä. Mutta eipä täyty kaatopaikatkaan kertakäyttörievuilla. Käsittääkseni tekstiilijätettä ei kohta saa laittaa kaatopaikalle.

Muuten ei sitten se kotimaisuus ole ensimmäinen syy ostaa jotain tuotetta. En esim. ostanut ainuttakaan Nokian kännyä. Olivat mielestäni rumia ja hankalia käyttää. Kännykänkin pitää olla kaunis ja ergonominen kädessä. Minulle känny on puhelin, ei mitään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme