Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bloggaajien vaikutus kulutustottumuksiin

Vierailija
28.08.2014 |

Kiinostaisi tietää, miten nämä nykypäivän bloggareiden ostokset, julkaisut, muotivillitykset yms. ovat vaikuttaneet lukijoihin?

Itsellä lässähtää jokainen innostus esim. jostakin tietystä laukkumallista (huom. ei laukkumerkistä), kun parin viikon sisällä noin kolme bloggaajaa on hankkinut tietyn laukun - tai vaikkapa saappaat. Hyvänä esimerkkinä mm. Célinen ja Givenchyn laukkumallit, Vuittoneista puhumattakaan. Vaikka joku laukkumalli - edullinen tai kallis - miellyttäisi omaa silmää, saatan jättää sen hankkimatta kun kaikilla "suosituilla" bloggaajilla on sama veska. Jotenkin vain tulee heti sellainen fiilis, että nämä suosikkibloggaajat hankkivat statussymbolikseen kalliita "luksuslaukkuja" ja muuta tavaraa. Toki jos on rahaa millä mällätä ja ihastuu tiettyyn laukkuun tai tavaraan, on ok hankkia haluamansa. Mutta kaikki bloggaajat alkavat muistuttaa toisiaan. En enää halua mitään, missä lukee Louis Vuitton. Merkki on jotenkin silmissäni pilattu, sellainen löytyy feikkinä tai aitona jo usealta alle 15-vuotiaaltakin. Minussa kyseiset laukut eivät enää näytä arvokkailta, edes niissä tyylikkäämmissä versioissa, joissa LV-kuviointi ei heti hyppää silmille.

Miten näette nämä bloggaajat? Kaikki varmaan tietävät, mitkä blogit tähän kategoriaan voisi laittaa.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan juuri sellaisen laukun, joka silmääni miellyttää ja on tarpeisiini sopiva. Ihan sama, vaikka kaikilla maailman bloggareilla olisi samanlainen.

Vierailija
42/108 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten ostelu on juuri nyt jonkinnäköistä apinanraivoista ja merkkikeskeistä kertakäyttökulttuuria eli siinä maksetaan merkistä eikä käytettävyydestä ja sitten myydään se kallis vahinko eteenpäin jollekin "tyhmemmälle", ja kertaakaan ei edes pysähdytä ajattelemaan että sopiiko se vaate, asuste tai muu tuote ollenkaan siihen omaan tyyliin ja saadaanko se näyttämään omalta ja sopimaan muihin edes jollain tapaa jolloin siitä saisi jotain hyötyä. Se pitää ilmeisesti vaan haalia nopeasti ja vain sillä ajatuksella että koska muillakin on nähty samaa ja siksi minullakin "kuuluu" olla se. Näinollen pystyisivät varmaan minimoida virheostoksia noin 90%:lla jos pysähtyisivät miettimään todellista tarvetta, yhteensopivuutta, ekologisuutta ja tottakai sitä eettisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihminen tekee parilla kymmenellä merkkilaukulla? Vie ne kaikki kerralla ulos kuin joku ammattikoiranulkoiluttaja???

Vierailija
44/108 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiih,

KIITOS kahvitauon kruunaamisesta!!   :´D

mielikuva tästä ulkoilusta eräänkin tukholmansuomalaisen nuoren naisen suorittamana on kyllä vertaansa vailla mita huumoriin tulee!

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:26"]

Mitä ihminen tekee parilla kymmenellä merkkilaukulla? Vie ne kaikki kerralla ulos kuin joku ammattikoiranulkoiluttaja???

[/quote]

Vierailija
45/108 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:26"]

[/quote]

ja vastaan tulee samanlainen muotityyppi logolaukkuineen, ja sitten ne laukut haistelee toisten persauksia, hyppivät innoissaan ja lopuksi sotkeutuvat toistensa hihnoihin ja siinä on sitten hihityksen paikka kun laukkuja loihditaan irti toisistaan. tuohan olisi kätevä tapa parittaa niitä ja saada suloisia sekarotuisia pikkulaukkuja joiden logot ovat persoonallisesti Kanel-Älvee, Praata-Seline sekä SaintLöreen-Korssi.

Vierailija
46/108 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa minun kulutustottumuksia kohta ainakin siihen suuntaan että teetän kohta vaatteet jollain ompelijalla ja ostelen erikoisempia asusteita vintagena tai pienten rajoitettujen erien kokoelmista, sillä huomasin ihan sattumalta että eräälle bloggaajalle oli nyt ilmestynyt samat aurinkolasit, sama huivi ja sama laukku kuin minulla oli heti niiden ilmestymisestä yli kaksi vuotta sitten, arghhh!!!!! Kaveri sanoikin eräässä tilaisuudessa tuossa viileän alkukesän aikaan että joku bloggaajan näköinen minua nuorempi nainen tuijotti minua tosi tarkkaan ja että taisi napata minusta kännykamerallaan kuvankin kun olin ottamassa viinilasillista! :-/

Vierailija
47/108 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostahan ne todellisuudessa on. Itse en käy näitä blokeja lukemassa. Jos sellaisen aukaisen laitan sen saman tien kiinni. Ne vaikuttavat samalla lailla kuin postilaatikosta tippuvat mainokset. Toiset lukee ne ja toiset laittaa suoraan lehtikeräykseen. Mutta on olemassa ihmisiä jotka niitä jopa odottaa, sillä heille ei tule laskujen lisäksi muuta postia.

Vierailija
48/108 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:32"]

Muuttaa minun kulutustottumuksia kohta ainakin siihen suuntaan että teetän kohta vaatteet jollain ompelijalla ja ostelen erikoisempia asusteita vintagena tai pienten rajoitettujen erien kokoelmista, sillä huomasin ihan sattumalta että eräälle bloggaajalle oli nyt ilmestynyt samat aurinkolasit, sama huivi ja sama laukku kuin minulla oli heti niiden ilmestymisestä yli kaksi vuotta sitten, arghhh!!!!! Kaveri sanoikin eräässä tilaisuudessa tuossa viileän alkukesän aikaan että joku bloggaajan näköinen minua nuorempi nainen tuijotti minua tosi tarkkaan ja että taisi napata minusta kännykamerallaan kuvankin kun olin ottamassa viinilasillista! :-/

[/quote]

Ja sit mä heräsin mun yksiöstä Korsossa.

Vierailija
49/108 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:32"]

[/quote]

Ja sit mä heräsin mun yksiöstä Korsossa.

[/quote]

No se on sun ongelma eikä meidän.

Vierailija
50/108 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä blogituotteet kieltämättä joskus tökkii, mutta eniten ällö-inhoreaktiota tulee jos kaikenmaailman Seiskajulkkikset ostavat juuri niitä samoja tuotteita mitä saatan omistaa ennestään tai mitä olen harkinnut ostaa lähiaikoina! Lisäksi kun ensin esitelty ne Vuittonit ja muut lehdessä niin tietää että seuraava juoru koskeekin näiden karmean näköisiä ulosottorekistereitä! Vielä enemmän ällöreaktiota vaan entisen päälle!

Vierailija
51/108 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen , onko moni bloki samasta pajasta tai yhteinen piip eiku ohjaaja edes?

Vierailija
52/108 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 02:46"]

Tulee mieleen , onko moni bloki samasta pajasta tai yhteinen piip eiku ohjaaja edes?

[/quote]

Suomalainen blogisopulitoimikunta hyväksyttää mitkä kanssabloggaajien tuotteet, lomapaikat ja yleensäkin postaukset ovat blogikelpoisia. Jos alat sooloilemaan, ja esiintymään edelläkävijänä muihin nähden eli keksit jotain uutta mielenkiintoista esimerkiksi tuolta maailmalta, niin sinut savustetaan siitä jengistä pihalle.

Vierailija
53/108 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, kuka bloggaaja on potkittu sopulijengistä väärän matkustusmaan vuoksi :D voiko sellaista edes olla?! Huvittavaa, että Marokon epäeettisyyttä kauhistellaan samalla kun itse ostetaan lasten ompelemia vaatteita ja hikipajoissa tehtyjä "luksus"laukkuja.

Suomibloggaajat eivät edes tunnistaisi oman laukkuni merkkiä, se kun ei ole ollut in enää moneen vuoteen. Tosin hinnankorotuksen myötä pelkään, että niitä alkaa taas näkyä sopuliblogeissa... mutta toistaiseksi on ihanaa omistaa lähestulkoon uniikki laukku!

Vierailija
54/108 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tympeää käydä kattomassa blogeja kun kaikilla on koko ajan samaa. Olisi ihana jos täällä olis joku bloggaaja kuka olis oikeasti ajan hermolla. Omaisi persoonallisen mutta modernin tyylin (ei mitään kirppispersoonallista tai "pukeuduin tänään lasteni kanssa mätsääväksi") ja matkustelisi muuallekin kuin suosituimmille aurinkorannoille. Vähän niinkuin 5 inch and up, mutta enemmän suomalaisen tuntuinen.

Huvittaa sekin, että nyt on alkaneet tämän syksyn eri muotiviikot ja kukaan bloggaaja ei ole niitä hehkuttanut tai edes maininnut. Pari bloggaajaa oli katsomassa Tommy Hilfigerin näytöstä ja sekin kerrottiin vaan instassa pikaisesti. Sen sijaan juhlitaan jostain Lindexin meiningeistä tai Nellyn syksystä. Oikeesti...

Vierailija
55/108 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä minua ihmetyttää, on juuri tuo usein mainittu sopulimaisuus. Osa noista bloggaajien luksuslaukuista esimerkiksi sopivat paljon paremmin keski-ikäiselle uranaiselle, esim. LV Alma on sellainen. Mutta sitä näkee näillä nuorilla bloggaajilla. Kovin omaperäistä ei heidän pukeutumisensa ole, ja sisustuksen voi tiivistää tähän: kaikki on valkoista, lisäksi pitää olla ainakin se kamala Block-lamppu ja Iittalan tuikkukupit ja mariskoolit. Kaikki on myös uutta ja kiiltävää, nämä suosituimmat bloggaajat eivät juurikaan uudista vanhaa, käytä vintagea. Se on tuo kiiltävä, valkoinen tyyli, ja sitten ne samat laukut, samalla tavalla laitetut kiharat, hirveät korkkarit paljaassa jalassa, tekoripset jne

Kaikki samasta muotista tehtyjä. Luulisi, että muotiin ja tyyliin erikoistunut bloggaaja etsisi vaikutteita esim. maailmalta, eikä toinen toisiltaan. 

Vierailija
56/108 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:28"]

Se, mikä minua ihmetyttää, on juuri tuo usein mainittu sopulimaisuus. Osa noista bloggaajien luksuslaukuista esimerkiksi sopivat paljon paremmin keski-ikäiselle uranaiselle, esim. LV Alma on sellainen.

[/quote]

Minun kaverin äiti on liikenainen, vähän yli viiskymppinen ja tyyliltään klassinen ja hänellä on mm. tuo laukku joka sopii oikeasti hänen asuihin. Alkaa kieltämättä naurattamaan kun aikuispissismäiset bloggaajat heiluu sellaisen kanssa jotkut Converset tai ballerinat jalassa, pötkylän näköiset tekonahkahousut jalassa jotka vedetty vielä oikein kireiksi haaroista, ja vedetään vielä joku LV-logohuivi leveästi kaulaan joka huutaa merkkiä ja joka näyttää muutenkin lähinnä Turkin tuliaiselta repsottavine lankoineen! :D

Vierailija
57/108 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan teitä kiinnostaa juuri nuo blogit joissa näkyy milloin mikäkin logo. Ne keräävät aina sen keskimääräisen muutaman sadan lukijan revohkan ympärilleen. Ehkä sellaiset blogit joissa olis jotain oikeasti mielenkiintoista eivät edes pääse koskaan kunnolla vauhtiin kun lannistuvat siitä että pitäisi olalla olla juuri se tietty laukkumalli tai merkki niinpä suomalsilta blogien lukijoilta jää huomaamatta se mikä oikeasti on in. Louis Vuittonin tai Givenchyn sijaan suosittuja ovat sellaiset merkit kuin Marni tai Rebecca Minkoff mutta niitä ei taideta myydä Suomeen. Muualla maailmassa tietyt mallit ovat loppuunmyytyjä heti kun tulevat kauppaan. Saattaa johtua myös siitä että kun sopulilaukut on ostettu niin todelliselle, hinnakkaalle trendilaukulle ei riitä enää rahaa;)

Vierailija
58/108 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taas tullut todellinen ällötys kaikkiin superkalliisiin merkkituotteisiin.  Kaapistani löytyy Vuittonia, Balenciagaa, Guccia ja sitä rataa, mutten enää käytä niitä juuri ollenkaan.  Tuntuu, että koska kaikilla nuorilla bloggaritytöillä on toinen toistaan kalliimpia laukkuja ja tavaroita, nämä vaatteet ja asusteet ovat menettäneet arvonsa täysin (ainakin omissa silmissäni).  Mitä järkeä ihannoida ja ostaa tuhansien eurojen käsilaukku?  Ystäväpiirissäni on muutama todella rikas nainen ja heillä ei nähdä monen tonnin laukkuja tai kenkiä, vaan ovat hyvinkin maltillisia kulutustottumustensa kanssa.  Sitä minä oikeastaan nykyisin ihannoinkin.  Ostin itsekin juuri itselleni uuden laukun, joka on todella hyvälaatuinen nahkalaukku, mutteu mikään hypetysluksusmerkki.

Olen edelleenkin sitä mieltä, että haluan laadukkaita vaatteita ja asusteita, mutta vältän sikakalliit luksustuotteet.  Blogistit asukuvineen lähinnä naurattavat nykyään.

Vierailija
59/108 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliiden esineiden ostaminen on yhtä vitun tyhmää kuin poltella seteleitä.  kallis tuote on statement että 'olen niin vitun tyhmä että panen tähän paskaan 10 000 euroa vaikka sen saisi 100 eurolla' 

t. mies  

juoksen helvetin pitkälle karkuun jos nainen esittelee sikakalliita esineitään. se itsesuojeluvaisto mikä on lompakossa. 

Vierailija
60/108 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla se vika että korostavat näitä luksusmerkkituotteita, ihan kuin ne olisivat Jumalaa suurempi ihme!

Suomalaisille tulee sellainen teeskentelijä-itsensäkorostaja moodi päälle kun saavat luksuslaukun käteensä, kuljetaan kuin maailman omistajat. Muualla päin esim Euroopassa se laukku kulkee siinä missä housut tai takkikin, ei siitä tehdä elämää isompaa numeroa, se on käyttöesine eikä mikään palvontaepäjumala.