Tarjoillaanko kaikissa lukioissa eväät ja kahvia kirjoituksissa?
Siis alussa joku sämpylä ja mehua saliin mukaan koulun antamana ja joskus 11-12 aikaan kiertää kahvi/teekärry?
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:35"]Ei. Entisessä työpaikassani tarjoiltiin n. 10 vuotta sitten, nykytilanteesta en tiedä. Nykyisessä ei tarjoilla, onneksi. Minua se kahvin tarjoilu häiritsi silloin (olin siis vain valvojana), mielestäni aika idioottimainen tapa. Joku sämpylä tarjolla mukaan otettavaksi ennen kirjoitusten alkua olisi ok, mutta kun koe alkaa, ei ole tarpeen tarjoilla mitään.
[/quote]
Mielestäni ihan hyvä tapa, eipähän ala kahvihammasta kolottaa :) Tuskin se kahvikärry häiritsee ketään, eihän siitä kuulu lähes mitään ääntä ja jos ei tahdo kahvia niin ei reagoi kärryyn millään lailla, niin se kahvitäti rullailee ohi häiritsemättä ollenkaan
Enpä ole kuullutkaan tuollaisesta tavasta! Ihan itse piti ottaa vesikin mukaan, jos sellaista halusi hörppiä.
Kertooko tämä jotain nykyajasta, kun ei nuoret enää osaa ottaa itse eväitä mukaan kirjoituksiin, vaikka siitäkin on varmaan muistutettu kymmenet kerrat? Pakko alkaa sitten kierrellä ruokakärryn kanssa. Milloin aletaan kesken kirjoitusten käydä syömässä?
Omassa lukiossani tarjottiin kaksi kertaa päivän aikana. Aamupäivällä keittäjät kiersivät kahvin, teen ja herkullisten voileipien (niiden laittamisessa oli oikeasti nähty vaivaa) kanssa. Iltapäivällä oli kahvin ja teen kanssa viinereitä.
Omien lasteni lukioissa (2 eri lukiota) ei tarjottu yhtään mitään.
Omat eväät mukaan. Poika aloitti jo kirjoitukset ja jatkaa kemialla ja biologialla. Tuskin syö mitään ennen kokeita.
Itse kirjoittaessa ja lukiessani YO-lautakunnan ohjeita vitsailin rehtorin kanssa että missä meidän suffekärry oikein on. Sanoi että ei kukaan ole koskaan tätä ajatellutkaan, kahvin olisi kuulemma vielä voinut helposti ja kustannustehokkaasti tarjotakin kirjoituksissa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:51"]
Kertooko tämä jotain nykyajasta, kun ei nuoret enää osaa ottaa itse eväitä mukaan kirjoituksiin, vaikka siitäkin on varmaan muistutettu kymmenet kerrat? Pakko alkaa sitten kierrellä ruokakärryn kanssa. Milloin aletaan kesken kirjoitusten käydä syömässä?
[/quote]
Minä kirjoitin 1984 ja silloin oli viestissä 7 kuvaamani tarjoilu.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:51"]
[/quote]
Minä kirjoitin 1984 ja silloin oli viestissä 7 kuvaamani tarjoilu.
[/quote]
Onko tämä joku pikkulukioiden juttu? Kuulen itse ensimmäistä kertaa.
Opiskelin suomen paskimmaksi rankatussa lukiossa ja meillä tarjoiltiin ylppäreissä kahvia, teetä, mehua, sämpylöitä ja hissan ylppäreissä oli jopa omenapiirakkaa. Meitä ohjeistettiin, että koulu kustantaa ruuan. Tietysti, kun istuu kirjoituksissa klo 9-15 niin lounas jää väliin.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:51"]Kertooko tämä jotain nykyajasta, kun ei nuoret enää osaa ottaa itse eväitä mukaan kirjoituksiin, vaikka siitäkin on varmaan muistutettu kymmenet kerrat? Pakko alkaa sitten kierrellä ruokakärryn kanssa. Milloin aletaan kesken kirjoitusten käydä syömässä?
[/quote]
Kyllä ne nykyajan leväperseet on sitten saamattomia saatana kun ei ees eväitä ota!!!!!!1!
Mikä teitä vaivaa, miksi nyt noin kova pala on joku kahvitarjoilu kirjoituksissa? Tuleepahan pieni tauko ajattelemisesta ja kirjoittamisesta, niin jaksaa sitten taas virkeänä ja paremmin jatkaa! Eiköhän tuo järjestely ole ihan oppilaiden hyväksi :)
7 kirjoitti yhtä aikaa noin 60 muun abin kanssa. Eli mikään suuri lukio ei ollut kysymyksessä, mutta ei myöskään ihan pieni.
Tuleeko opettaja vielä vessaan mukaan vai päästetäänkö kokeeseen osallistuvia edes sinne?
Meillä oli koulun puolesta kahvi/tee-tarjoilu. Tämä tosin lähemmäs 15 vuotta sitten. Mukana saattoi olla jotain keksejä tms., mutta ei mitään isompaa syötävää. Aika pieni lukio oli. Meillä saatettiin vessaan, mutta vaan siis siihen oven ulkopuolelle ja oven sai laittaa ihan lukkoonkin (jossain toisessa ketjussa oli maininta, että vessan ovi piti olla auki..)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:09"]Tuleeko opettaja vielä vessaan mukaan vai päästetäänkö kokeeseen osallistuvia edes sinne?
[/quote]
Jää vessan oven ulkopuolelle, vessassa valot kiinni :)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:59"]
Opiskelin suomen paskimmaksi rankatussa lukiossa ja meillä tarjoiltiin ylppäreissä kahvia, teetä, mehua, sämpylöitä ja hissan ylppäreissä oli jopa omenapiirakkaa. Meitä ohjeistettiin, että koulu kustantaa ruuan. Tietysti, kun istuu kirjoituksissa klo 9-15 niin lounas jää väliin.
[/quote] Mikä on/oli Suomen paskin lukio? Millä perusteella?
Ihan uutta minulle tuo kahvi-/evästarjoilu. Ei ollut aikoinaan itsellä, eikä myöskään lapsillani nyt.
Meillä oli kahvi- ja teetarjoilu 90-luvulla espoolaisessa lukiossa. Yli 100 kirjoittajaa oli. Mutta ei ollut mitään muuta eli kaikilla oli omat eväät mukana. En kyllä tajunnut, miten joku otti sämpylöitä ja hedelmiä ja jugurtteja mukaan, kun ainakin itselläni oli sellainen draivi päällä, että ehkä juuri ja juuri sen teen sain hörpättyä. Mukana oli eväinä vesipullo, omena ja rivi suklaata. Ne mutustelin vasta, kun olin kaiken jo tehnyt ja tarkistin/viimeistelin. Kotona vasta maittoi ruoka.
Ei mitään kahvitarjoilua! Kaikkea turhaa ääntä ja puuhaamista pitää välttää kirjoituksissa, ettei keskittyminen herpaannu. Eväät mukaan jos tarvitsee jotain. Itse en edes juo kahvia/teetä, joten olisi tosiaan ärsyttänyt jos keskittyminen olisi tuollaisen asian takia häiriintynyt.
Ei. Entisessä työpaikassani tarjoiltiin n. 10 vuotta sitten, nykytilanteesta en tiedä. Nykyisessä ei tarjoilla, onneksi. Minua se kahvin tarjoilu häiritsi silloin (olin siis vain valvojana), mielestäni aika idioottimainen tapa. Joku sämpylä tarjolla mukaan otettavaksi ennen kirjoitusten alkua olisi ok, mutta kun koe alkaa, ei ole tarpeen tarjoilla mitään.