Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Statusauto?

Vierailija
28.08.2014 |

Kertokaapa minulle autottomalle naiselle, mikä auto minulle pitäisi hankkia.

Ehdot:
Naisellinen / naisellinen / ei miehekäs
Sopii menestyvälle naiselle
Ei nousukasmainen ja pröystäilevä
Hillitty, tyylikäs, ei trendikäs
Sopii myös arkikäyttöön kouluikäisten lasten kanssa elämiseen
Arvokas, luotettava
Hinta enintään 80 000€

Pitäisi mennä ostamaan auto. Firma maksaa, mutta haluaa auton sopivan brändiin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 08:37"]Kertokaapa minulle autottomalle naiselle, mikä auto minulle pitäisi hankkia.

Ehdot:
Naisellinen / naisellinen / ei miehekäs
Sopii menestyvälle naiselle
Ei nousukasmainen ja pröystäilevä
Hillitty, tyylikäs, ei trendikäs
Sopii myös arkikäyttöön kouluikäisten lasten kanssa elämiseen
Arvokas, luotettava
Hinta enintään 80 000€

Pitäisi mennä ostamaan auto. Firma maksaa, mutta haluaa auton sopivan brändiin.
[/quote]
Äh, rivivälit pielessä, kun kännykällä naputtelee.

Kohta ei enää naputella junassa työmatkalla, kun pitää olla kädet ratissa.

Ap

Vierailija
2/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sillä firmalla olisi jotain sanottavaa siitä, minkä merkkinen auton pitää olla, jos oikeasti olet firman auton käyttöösi saamassa ja auton pitää sopia firman statukseen. En usko, että yksikään firma antaa noin vapaat kädet auton ostoon (yleensä pyytävät kyllä tarjouksia useammalta autoliikkeeltä). Odotat tässä nyt listaa provosoivisra automerkeistä, joten tässä tulee, ole hyvä: Audi ja BMW.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersu, Volvo tai BMW

Vierailija
4/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Range Rover on numero yksi täällä missä asun, hyvin varakas alue pk-seudulla

Vierailija
5/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 08:40"]Eiköhän sillä firmalla olisi jotain sanottavaa siitä, minkä merkkinen auton pitää olla, jos oikeasti olet firman auton käyttöösi saamassa ja auton pitää sopia firman statukseen. En usko, että yksikään firma antaa noin vapaat kädet auton ostoon (yleensä pyytävät kyllä tarjouksia useammalta autoliikkeeltä). Odotat tässä nyt listaa provosoivisra automerkeistä, joten tässä tulee, ole hyvä: Audi ja BMW.
[/quote]
No odotinkin saavani jonkun auton noin vaan, mutta haluavat, että ehdotan itse omaa. Yritin sanoa, että autottomana en osaa vertailla autoja ollenkaan.
Jos menen jotain ihan älytöntä ehdottamaan, niin ehkä ne sitten ottavat ohjat omiin käsiinsä.
Ap

Vierailija
6/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 08:41"]Mersu, Volvo tai BMW
[/quote]
Mersu on juntti. Ei ole tyylikäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hintaan ne Jaquarin farkut osuu? Mielestäni kohtaa monta listasi vaatimusta.

Vierailija
8/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärthän kuitenkin sen verran, että 80000 euron autosta joutuu maksamaan aikas monta sataa joka ikinen kuukausi, mikä on palkasta pois. Maksat siis siitä, että saat käyttää autoa, mutta et omista sitä. Aika moni tuttuni on luopunut autoedusta alkuinnostuksen jälkeen, kun on tajunnut, mitä se oikeasti maksaa... Parempi vaihtoehto on firman omistama 'yleiskäyttöauto', jota voi käyttää työmatkoilla, mutta josta ei itse maksa mitään. Mutta harva firma tähän suostuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 08:55"]Ymmärthän kuitenkin sen verran, että 80000 euron autosta joutuu maksamaan aikas monta sataa joka ikinen kuukausi, mikä on palkasta pois. Maksat siis siitä, että saat käyttää autoa, mutta et omista sitä. Aika moni tuttuni on luopunut autoedusta alkuinnostuksen jälkeen, kun on tajunnut, mitä se oikeasti maksaa... Parempi vaihtoehto on firman omistama 'yleiskäyttöauto', jota voi käyttää työmatkoilla, mutta josta ei itse maksa mitään. Mutta harva firma tähän suostuu...
[/quote]

Se on aina vähän niin ja näin. Itse olen niitä persaukisia jotka ostaa auton rahoituksella ja maksaa sitä kuukausittain. Nyt maksan autoa 300 kuussa ja bensaa kirjanpidon mukaan noin 270 kuussa. Autoni verotusarvo olisi ollut täydellä autoedulla 595 kuussa, joten kun laskee mukaan huollot ja vakuutukset, olisi täysi autoetu ollut minulle kokonaisuudessaan edullisempi. Eikä auta vaikka auto on maksettu lopulta, vaihtoon se kuitenkin menee ja uusi autolaina suurinpiirtein saman hintaisena tullee tilalle.

Vierailija
10/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 08:55"]Ymmärthän kuitenkin sen verran, että 80000 euron autosta joutuu maksamaan aikas monta sataa joka ikinen kuukausi, mikä on palkasta pois. Maksat siis siitä, että saat käyttää autoa, mutta et omista sitä. Aika moni tuttuni on luopunut autoedusta alkuinnostuksen jälkeen, kun on tajunnut, mitä se oikeasti maksaa... Parempi vaihtoehto on firman omistama 'yleiskäyttöauto', jota voi käyttää työmatkoilla, mutta josta ei itse maksa mitään. Mutta harva firma tähän suostuu... [/quote] Se on aina vähän niin ja näin. Itse olen niitä persaukisia jotka ostaa auton rahoituksella ja maksaa sitä kuukausittain. Nyt maksan autoa 300 kuussa ja bensaa kirjanpidon mukaan noin 270 kuussa. Autoni verotusarvo olisi ollut täydellä autoedulla 595 kuussa, joten kun laskee mukaan huollot ja vakuutukset, olisi täysi autoetu ollut minulle kokonaisuudessaan edullisempi. Eikä auta vaikka auto on maksettu lopulta, vaihtoon se kuitenkin menee ja uusi autolaina suurinpiirtein saman hintaisena tullee tilalle.

[/quote]

Ei mahda olla ihan 80000 euron auto kyseessä tuolla verotusarvolla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 08:55"]Ymmärthän kuitenkin sen verran, että 80000 euron autosta joutuu maksamaan aikas monta sataa joka ikinen kuukausi, mikä on palkasta pois. Maksat siis siitä, että saat käyttää autoa, mutta et omista sitä. Aika moni tuttuni on luopunut autoedusta alkuinnostuksen jälkeen, kun on tajunnut, mitä se oikeasti maksaa... Parempi vaihtoehto on firman omistama 'yleiskäyttöauto', jota voi käyttää työmatkoilla, mutta josta ei itse maksa mitään. Mutta harva firma tähän suostuu... [/quote] Se on aina vähän niin ja näin. Itse olen niitä persaukisia jotka ostaa auton rahoituksella ja maksaa sitä kuukausittain. Nyt maksan autoa 300 kuussa ja bensaa kirjanpidon mukaan noin 270 kuussa. Autoni verotusarvo olisi ollut täydellä autoedulla 595 kuussa, joten kun laskee mukaan huollot ja vakuutukset, olisi täysi autoetu ollut minulle kokonaisuudessaan edullisempi. Eikä auta vaikka auto on maksettu lopulta, vaihtoon se kuitenkin menee ja uusi autolaina suurinpiirtein saman hintaisena tullee tilalle.

[/quote]

Ei mahda olla ihan 80000 euron auto kyseessä tuolla verotusarvolla :)
[/quote]

Ei toki, mutta 80 tonnin autossa se rahoituksen kuukausimaksukin olisi aika toisenlainen. Kannattaa aina laskea todellisilla kustannuksilla. Paljon vaikuttaa myös se, ajaako autolla työajoa josta saisi kilometrikorvaukset. Ne muuttaa laskelmat todella nopeasti oman auton eduksi.

Vierailija
12/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon omia ajoja, autoetu on aivan ehdoton. Joku 60th auton verotusarvo on n.1100, siitä veroprosentin mukaan vaikka 35%, eli netto maksettavaa 385,-/kk. Tästä polttoaineet 250,-/kk, arvon aleneminen 750,-/kk, ehkä rahoituskulut?, renkaat, huollot vakuutukset....

Eli jos ajatte paljon omia ajoja, ottakaa hyvät sisaret autoetu, jos mahdollista.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella vaan on se harhakuva, että kun firma hankkii auton, niin saa hienon ja kalliin auton suunnilleen ilmaiseksi omaan käyttöönsä. Harvan 'normiduunarin' (= joku muu kuin yritysjohtaja) oikeasti kannattaa ottaa 80000 euron käyttöauto, kun sen verotusarvo on toista tonnia kuussa. Mutta eikös tuossa otsikossa puhuttukin statusautosta, joten ehkä se mielikuva hyvin menestyvästä painaa sen verran, että 40000 euron Skodan on poissa vaihtoehdoista :)

Vierailija
14/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa Romeo Giulietta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:18"]Jos on paljon omia ajoja, autoetu on aivan ehdoton. Joku 60th auton verotusarvo on n.1100, siitä veroprosentin mukaan vaikka 35%, eli netto maksettavaa 385,-/kk. Tästä polttoaineet 250,-/kk, arvon aleneminen 750,-/kk, ehkä rahoituskulut?, renkaat, huollot vakuutukset....

Eli jos ajatte paljon omia ajoja, ottakaa hyvät sisaret autoetu, jos mahdollista.

 
[/quote]

Useisa firmoissa autoetu laskee edun verran rahapalkkaa, jolloin Kustannus on juuri se verotusarvo, eikä verot verotusarvosta.

Yleensä jos autoetu tulee rahapalkan päälle se poikkeuksetta kannattaa, mutta jos se on osa kokonaispalkkaa (laskee rahapalkkas) pitääkin laskea tarkemmin.

Vierailija
16/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Volvo XC60 tai Audi Q5, jos nelivetoinen sittari kelpaisi.

Vierailija
17/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexus on ainoa oikea valinta

Vierailija
18/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:18"]Jos on paljon omia ajoja, autoetu on aivan ehdoton. Joku 60th auton verotusarvo on n.1100, siitä veroprosentin mukaan vaikka 35%, eli netto maksettavaa 385,-/kk. Tästä polttoaineet 250,-/kk, arvon aleneminen 750,-/kk, ehkä rahoituskulut?, renkaat, huollot vakuutukset.... Eli jos ajatte paljon omia ajoja, ottakaa hyvät sisaret autoetu, jos mahdollista.   [/quote] Useisa firmoissa autoetu laskee edun verran rahapalkkaa, jolloin Kustannus on juuri se verotusarvo, eikä verot verotusarvosta. Yleensä jos autoetu tulee rahapalkan päälle se poikkeuksetta kannattaa, mutta jos se on osa kokonaispalkkaa (laskee rahapalkkas) pitääkin laskea tarkemmin.

[/quote]

Silti vaikka palkan päälle laitettaisiin se 1100,- siitä jäisi käteen 35% verotuksella 715,- eli ei saavuteta edes auton arvon alenemista.

Vierailija
19/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:18"]Jos on paljon omia ajoja, autoetu on aivan ehdoton. Joku 60th auton verotusarvo on n.1100, siitä veroprosentin mukaan vaikka 35%, eli netto maksettavaa 385,-/kk. Tästä polttoaineet 250,-/kk, arvon aleneminen 750,-/kk, ehkä rahoituskulut?, renkaat, huollot vakuutukset.... Eli jos ajatte paljon omia ajoja, ottakaa hyvät sisaret autoetu, jos mahdollista.   [/quote] Useisa firmoissa autoetu laskee edun verran rahapalkkaa, jolloin Kustannus on juuri se verotusarvo, eikä verot verotusarvosta. Yleensä jos autoetu tulee rahapalkan päälle se poikkeuksetta kannattaa, mutta jos se on osa kokonaispalkkaa (laskee rahapalkkas) pitääkin laskea tarkemmin.

[/quote]No ei kai kukaan idiootti ota autoetua, jos se vähennetään palkasta? Silloinhan on sama ostaa oma auto ja saa itse päättää siitä, toisin kuin firman liisarista.

Vierailija
20/25 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW X4. Ihan uusi mallikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän