Statusauto?
Kertokaapa minulle autottomalle naiselle, mikä auto minulle pitäisi hankkia.
Ehdot:
Naisellinen / naisellinen / ei miehekäs
Sopii menestyvälle naiselle
Ei nousukasmainen ja pröystäilevä
Hillitty, tyylikäs, ei trendikäs
Sopii myös arkikäyttöön kouluikäisten lasten kanssa elämiseen
Arvokas, luotettava
Hinta enintään 80 000€
Pitäisi mennä ostamaan auto. Firma maksaa, mutta haluaa auton sopivan brändiin.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:18"]Jos on paljon omia ajoja, autoetu on aivan ehdoton. Joku 60th auton verotusarvo on n.1100, siitä veroprosentin mukaan vaikka 35%, eli netto maksettavaa 385,-/kk. Tästä polttoaineet 250,-/kk, arvon aleneminen 750,-/kk, ehkä rahoituskulut?, renkaat, huollot vakuutukset.... Eli jos ajatte paljon omia ajoja, ottakaa hyvät sisaret autoetu, jos mahdollista. [/quote] Useisa firmoissa autoetu laskee edun verran rahapalkkaa, jolloin Kustannus on juuri se verotusarvo, eikä verot verotusarvosta. Yleensä jos autoetu tulee rahapalkan päälle se poikkeuksetta kannattaa, mutta jos se on osa kokonaispalkkaa (laskee rahapalkkas) pitääkin laskea tarkemmin.
[/quote]No ei kai kukaan idiootti ota autoetua, jos se vähennetään palkasta? Silloinhan on sama ostaa oma auto ja saa itse päättää siitä, toisin kuin firman liisarista.
[/quote]
Kyllä vaihtoehto on palkankorotus. Ei kai työnantaja hyvää hyvyyttään toisen autoa maksa?
[/quote]Autoetu on palkkaa, ei palkkaakaan pelkkää hyvää hyvyyttään kukaan maksa.
No ei kai kukaan idiootti ota autoetua, jos se vähennetään palkasta? Silloinhan on sama ostaa oma auto ja saa itse päättää siitä, toisin kuin firman liisarista.
[/quote]
Firman liisari on ihanan huoleton. Voi antaa vaimon ja tenienkin ajaa sillä, kun ei ole penniäkään kiinni.
Saksan kolmikosta Bemari on aika miehekäs, joten se on pois laskuista. Mersu on myös vähän miehekäs, mutta toisaalta hillitty ja tyylikäs, eikä yhtään trendikäs. Audi on naisellisin noista kolmesta, mutta vähän nousukasmainen.
Erikoisuutta tavoitteleva valitsee Jaguarin tai Lexuksen, josista jälkimmäisen hybridinä.
Volvo on vähän hajuton ja mauton, eikä yhtä "premium" kuin nuo muut mainitut, mutta huokuu pohjoismaista klassista arvokkuutta.
Jaguar. Mutta ei se farmari, se on ruma ja tyyliin. Tuolla hinnalla saat jo sen isommankin Jaguar, XJ n ja se on oikeasti tyylikäs auto.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:18"]Jos on paljon omia ajoja, autoetu on aivan ehdoton. Joku 60th auton verotusarvo on n.1100, siitä veroprosentin mukaan vaikka 35%, eli netto maksettavaa 385,-/kk. Tästä polttoaineet 250,-/kk, arvon aleneminen 750,-/kk, ehkä rahoituskulut?, renkaat, huollot vakuutukset.... Eli jos ajatte paljon omia ajoja, ottakaa hyvät sisaret autoetu, jos mahdollista. [/quote] Useisa firmoissa autoetu laskee edun verran rahapalkkaa, jolloin Kustannus on juuri se verotusarvo, eikä verot verotusarvosta. Yleensä jos autoetu tulee rahapalkan päälle se poikkeuksetta kannattaa, mutta jos se on osa kokonaispalkkaa (laskee rahapalkkas) pitääkin laskea tarkemmin.
[/quote]No ei kai kukaan idiootti ota autoetua, jos se vähennetään palkasta? Silloinhan on sama ostaa oma auto ja saa itse päättää siitä, toisin kuin firman liisarista.
[/quote]
Kyllä vaihtoehto on palkankorotus. Ei kai työnantaja hyvää hyvyyttään toisen autoa maksa?