Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän talo suhteen esteenä(kö)

Vierailija
28.08.2014 |

Miesystäväni omistaa 1940-luvun puutalon, jota hän on jo vuosia remontoinut. Talo on hänelle rakas.

Ongelmana on se, että arvelen talossa olevan hometta. Siellä haisee homeelle ja myös miehen vaatteet haisee homeelle. Talo on myös pieni: kaksi huonetta,  keittiö, sauna pesuhuoneineen. Mies on suunnitellut kahden huoneen rakentamista yläkertaan, mutta se vaatisi katon korottamista ja muutenkin hyvin mittavaa remonttia, jonka keskellä en minä ainakaan haluaisi elää.

Itse asun uudessa huoneistossa, jossa on 5 huonetta ja keittiö sekä sauna, 2 vessaa, jne.

Suhteemme on edennyt siihen pisteeseen, että tulisi ottaa seuraava askel ja muuttaa yhteen. Minusta voisimme muuttaa minun asuntooni. Mies voisi toki pitää talon, voisimme välillä käydä siellä. Mies haluaa,  että muutamme hänen luokseen. Mikään muu vaihtoehto ei hänelle käy, ei sekään, että kumpikin myisi kotinsa ja otettaisiin uusi,  yhteinen koti.

Onko tämä suhteen loppu? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä sinuna muuttaisi. Onko sulla lapsia? Hometta tai ei, en lähtisi lapsia kodistaan muuttamaan jonkun miehen luokse uuteen ympäristöön.

Vierailija
22/22 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näkemyksistä! Aloin tosiaan miettimään tuota, että talo on miehelle tärkeämpi kuin ihmiset. Sitten tulee koira. Sitten vasta mikään muu. Mies on aina hehkuttanut,  miten tärkeä talo hänelle on, mutta en osannut ajatella,  että hän todella on rakastunut seiniin.

Hän on sanonut,  että olisi ihan kauheaa, jos hän luopuisi talosta suhteen vuoksi ja sitten tulisikin ero. Hänellä ei olisi enää mitään. Talo on korvannut tärkeät ihmissuhteet hänen elämässään.

Sikäli kurjaa,  kun sopisimme ihan hyvin asumaan minun asunnossani. Mies voisi silti pitää talon. Mutta koira ei kuulemma viihtyisi. Sillä ei sitten ole kai niin väliä, viihtyisikö lapseni talossa,  jossa hänellä ei olisi mahdollisuutta omaan huoneeseen. Miehellä ei ole lapsia,  eikä halua, heillä suvussa jokin periytyvä sairaus ja pelkää liikaa,  että lapsi voisi mahdollisesti sen saada. Sekin on outoa,  koska sairaus ei ole mitenkään vammauttava tms kovin vakava, eikä se periydy varmasti. 

Mutta tosiaan taitaa olla niin, että jos miehelle ei käy jatkaminen kuten tähän asti, niin alkaa suhde olla tässä. Kurjaa, koska oikein mukava mies muuten,  pitää lapsestakin kovin. Siksi sääli, ettei halua omia, kun on hyvin lapsirakas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan