Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloisilta lapsilisät pois! Lapsilisiin tuloraja...

Vierailija
28.08.2006 |

Mitä ajatuksia kyseinen aloitus teissä herättää? Itse olen pohtinut tätä asiaa jo pidemmän aikaa, jo työnikin puolesta.

Haluaisin kommentteja ja ASIALLISTA keskustelua asiasta.

Kiitos..

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään lapsilisät asuntolainan lyhennykseen ja kun lapset muuttaa pois kotoota meillä on varaa muuttaa itse pienempään ja ostaa lapsille omat yksiöt tms.

Vierailija
42/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies saa keskivertoa parempaa palkkaa, lapsilisät tulevat meillä kyllä kovaan tarpeeseen, koska hoidan lapsiamme kotona. Asunto-, auto- ym. lainaa, asumisesta aiheutuvat kustannukset ja muut maksut vievät koko miehen tilipussin, lapsilisät ja kotihoidontuki menevät ruokaan. Jos joku yllätyslasku tulee, niin pulassa ollaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaan veroja se tarkoittaa sitä, että progressio kiihtyy. Ei hyvä. Miksi minä maksaisin toisten lasten elättämisiä? Opiskelin diplomi-insinööriksi siksi, että pidän ammatista ja että saan hyvää palkkaa, jolla sitten elätän kivasti perhettäni. Jokainen valitsee tiensä! Jos valitset amiksen tai muuten ei työn teko kiinnosta, ei hyväosaisten tarvitse siitä kärsiä.

Onhan tämä Suomen sosiaalidemokratia jo muutenkin ääripäässään, joten joku järki touhuu!

Jos hyvätuloisilta otetaan lapsilisä pois silloin täytyy heiltä vastaavasti keventää veroa - passaa mulle.

Lapsilisähän on vain veronpalautusta.

Samapa se mulle, lähdin Suomesta pois juuri tuon järjettömän verotuksen vuoksi maahan, jossa saa nauttia työnsä tuomasta liksasta (ei USA).

Vierailija
44/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten todella ohjattaisiin suoraan pienituloisten lapsiperheiden lapsilisiin jatkoksi, ei niin, että ne " vain" jäisivät valtion kassaan kellumaan ja käytettäisiin tyyliin Esplanadin valaisuun.

Eihän ihan tosi esim. Selänteen Teemu, Ollilan Jorma ynnä muut eksplisiittisesti rikkaat tee yhtään mitään sillä 100/eurolla kk, mitä lapsistaan saavat. (Tosin se Selänne kai nykyään asuu ulkomailla, eikä nosta Suomen lapsilisää), mutta anyway, pointtini on siis se, että Suomestakin löytyy kyllä PALJON oikein rikkaita, ei pelkästään hyvätuloisia. He tekevät muutenkin hyväntekeväisyystyötä ja antavat lahjoituksia; yksi " hyväntekeväisyyden" muoto voisi olla tukea tällaisella eleellä pienituloisia lapsiperheitä. Ele olisi symbolinen ja heille helppo; yhdellä ilmoituksella he luopuisivat lapsilisistä (tekee esim. yksilapsisessa miljonääriperheessä 1200 euroa vuodessa, eli ei yhtään mitään heidän tuloissaan). Nämä kertyneet " luovutuslisät" voisi sitten jakaa muille lapsiperheille, kaikkein pienituloisimmista alkaen.

Lapsilisästään vapaaehtoisesti luopuneiden nimet voisi julkaista lehdessä vuoden verotietojen yhteydessä, kuten HS:n mielipidekirjoitus ehdotti. Uskon, että moni hyvätuloinen lähtisi juttuun mukaan, ihan jo sosiaalisesta paineesta/maineesta, eikä näin tarvitsisi kuitenkaan viedä keneltäkään lisiä väksin. Säästyttäisiin siltä spekuloinnilta, että kuka on tarpeeksi hyvätuloinen, jotta häneltä ne voi evätä ja onko oikein viedä lisät jo valmiiksi paljon veroja ja päivähoitomaksuja maksavilta perheiltä.

Täältä yksi ääni vapaaehtoiselle lapsilisästä luopumiselle!

Vierailija
45/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä, parikymppisenä voi sit ostaa auton tai asunnon jos rahasto kasvaa hyvin. Eli lapsilisät menevät lapsella todella tarpeeseen.

Vierailija
46/46 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä reilumpi mitä suurempi palkka. ;-DD