Onko outoa vai normaalia? Ex -miehen nykyinen vaimo ei tapaa ex-mieheni ja minun lapsia lainkaan. Lapset on nyt aikuisia.
Lapsia ei myöskään oikein koskaan pyydetä exän ja hänen vaimonsa kotiin. Kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (70)
Ihan normaalia, jopa suotavaa. Mies pitää entisen elämänsä erillään nykyisestä ja nainen ei sotkeudu heihin millään tavoin. Kaikki ovat tyytyväisiä. Paitsi sinä. Ehkä nainen ja aikuiset lapset näkevät joskus, luultavasti.
Minä tapaan isäni uutta kumppania ehkä kerran vuodessa, aina en sitäkään. Joskus ei ole kotona kun käyn kylässä. Miksipä tämä olisi outoa?
Mä olen tavannut nykyisen mieheni lapsen jotain 2 kertaa 10 vuoden aikana. Otin jo alkuun sen linjan, etten sotkeudu tilanteeseen, lapsen äiti on joku sosiopaatti, en halunnut ns. ruokkia hänen sairauttaan yhtään enempää. Mies tapaa lasta säännöllisesti sukulaisillaan. Mahdollisimman minimiin kaikki kontaktit siihen rajattomaan naiseen on paras vaihtoehto. Lapsi alkaa lähestyä täysi-ikäisyyttä, kunhan on poissa äitinsä huoltajuudesta, saa ihan vapaasti päättää haluaako tavata mua ts. tulla isänsä kotiin. En mä sitä nytkään ole kieltänyt, mutta en mä myöskään omaa kotiani halua antaa hullun ruodittavaksi ja siihen, että hän pyrkisi määräämään mitä mun kodissa tehdään hänen lapsen kanssa, tai yleensäkään kyttäämään millään lailla meille. Onneksi on välimatkaa sen verran, ettei ole edes yrittänyt...
Haluaisitko lapsiltasi säännölliset raportit siitä mitä exäsi kotona tapahtuu vai miksi tämä häiritsee sinua?
Miehelläni aikuiset lapset. En juuri tunne heitä, eikä meillä tavatessa ole mitään keskusteltavaa. Lisäksi toinen heistä käyttäytynyt minua kohtaan muutaman kerran hyvin epäasiallisesti, kun vielä asuimme erillämme. Minua ei kiinnosta joutua samanlaiseen tilanteeseen enää.
Näin on ok.
Onhan tuo vähän outoa, mutta miten nyt kukin parhaaksi näkee.
Meille on kyllä molempien aikuiset lapset tervetulleita aina. Ja käyväthän nuo ja me heillä.
Ihan normaalia. Isäni oli aiemmin naimisissa ja liitosta on kaksi lasta. Minä tai äitini emme ole koskaan tavanneet heitä. Sisarukseni ovat jo yli 60-vuotiaita nyt, joten päätös on pitänyt. Eivät tulleet edes isän hautajaisiin.
En ole tavannut äitini nykyistä miestä, enkä sure vaikken tapaisi. Ihan ok, kai, mutta vanha ihminen eikä suuremmin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Isäni oli aiemmin naimisissa ja liitosta on kaksi lasta. Minä tai äitini emme ole koskaan tavanneet heitä. Sisarukseni ovat jo yli 60-vuotiaita nyt, joten päätös on pitänyt. Eivät tulleet edes isän hautajaisiin.
Näistä saa usein lukea vanhempien lasten näkökulmasta.
Ne eivät ole mitään kauniita tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Meille on kyllä molempien aikuiset lapset tervetulleita aina. Ja käyväthän nuo ja me heillä.
Tottakai varmaan useimmissa perheissä on näin, mutta ymmärrän oikein hyvin myös toisenlaista ratkaisua. On ihan normaalia, että aikuiset lapset eivät tapaile isänsä uutta tai jos tapailevat, niin ei kovin usein. Jokaisella on oma elämänsä ja jos yksi tai useampi ei halua sitä sotkea täysin, niin on ok olla erillään.
Jos on täysi-ikäisiä, niin ymmärrettävää. Ex:n uusi nainen ei halua sekaantua ex:n entiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tapaan isäni uutta kumppania ehkä kerran vuodessa, aina en sitäkään. Joskus ei ole kotona kun käyn kylässä. Miksipä tämä olisi outoa?
Minä en ole tavannut vielä kertaakaan, en edes tiedä nimeä, vaikka ovat seurustelleet vuosia. Ei kiinnosta eikä kuulu minulle.
Riippuu täysin minkälaiset välit ovat. Jos tulee hyvin toimeen keskenään, niin silloin on luonnollista, että tapaillaan, mutta jos on kitkaa tai etäisyyttä, niin ei ole mitään järkevää syytä miksi exän uuden vaimon pitäisi yhteyttä exän lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on kyllä molempien aikuiset lapset tervetulleita aina. Ja käyväthän nuo ja me heillä.Tottakai varmaan useimmissa perheissä on näin, mutta ymmärrän oikein hyvin myös toisenlaista ratkaisua. On ihan normaalia, että aikuiset lapset eivät tapaile isänsä uutta tai jos tapailevat, niin ei kovin usein. Jokaisella on oma elämänsä ja jos yksi tai useampi ei halua sitä sotkea täysin, niin on ok olla erillään.
Tottakai, jos se on kaikille osapuolille parempi niin.
Itselläni on kunnia tuntea mieheni lapset puolisoineen ja perheineen hyvin. Arvostan kovasti heitä ja he ovatkin kaikki tosi mukavia ihmisiä. Autellaan toisiamme kumpaankin suuntaan ja vietetään iloisia juhlia, kuten jouluja ja juhannuksia porukalla. Olen kyllä etuoikeutettu.
Outoa, mutta ei tavatonta, että eivät heillä vieraile. Isääkään ei ole pakko nähdä.
Onhan se vähän outoa. Jos ei oo mitään muuta perusteltua syytä, kun lapsellinen "en halua". Ei pidä paritua ihmisen anssa , jolla on ennestään lapsia , jos sitä ei kestä. MInkään exien kanssa ei tarvi olla tekemisissä. Jos siis ei halua
Eikös se olisi ex-miehesi tehtävä pyytää lapsiaan kylään? Miten tuo asia uudelle kumppanille kuuluu?
Enemmän ihmettelisin isän toimintaa, kun ei omat lapset kiinnosta tuon vertaa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko lapsiltasi säännölliset raportit siitä mitä exäsi kotona tapahtuu vai miksi tämä häiritsee sinua?
Taitaa tosiaan ap olla syypää asiaan.
Normaalia, eivät ne ole uuden vaimon lapsia.
En minäkään tapaa koskaan mieheni lapsia, mies tapaa täysikäistä kaupungilla tai sukulaisissa tms ja alaikäisiä hän tapaa omassa viikonloppukämpässään, jonka hankki lapsiviikonloppuja varten. En myöskään koskaan mene miehen sukujuhliin tms, eiväthän ne ole millään lailla minun sukuani.
Joillain ihmisillä on vaikea erottaa, mitä eroa on ydinperheellä ja uusperheellä. Ydinperheessä nuo sukuyhteydet puolison sukuun ovat yleensä tiiviimmät, uusperheessä ei.