Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukion käyneet päätyy kuuraamaan

Vierailija
27.08.2014 |

pyttyjä. Miksi? Lukio on valmennusta elämään. Niinkuin starttiluokka. Väärin kuvitella että nyt on valmis kun on käynyt lukion. Sitten vasta alkaa kunnon opiskelu. Jotkut jopa jäävän 15 toista vuodeksi lapsia hoitamaan kotiin. Valitettavasti tällaisia löytyy lähipiiristä. Ilman ammattia ja vielä ylpeitä siitä huolimatta. Löytyykö teidän tuttavapiiristä tallaisia väliinputoajia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, lukion käyneet päätyy kuuraamaan rahoja taskuun esim. lääkäreinä, juristeina, toimitusjohtajina.

Vierailija
22/23 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin lukioon täysin tietoisena, ettei se valmista minua mihinkään ammattiin. Sain jatko-opiskelupaikan heti lukion jälkeen, mutta olin suunnitellut pitäväni välivuoden ja sen halusin tehdä. Vietin vuoden työskennellen siivoojana, sinun sanoin "pyttyjä kuuraten". Opiskelen nyt yliopistossa ja edelleen kuuraan pyttyjä lisätuloksi. Mikä tässä on ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lukiosta voi olla vaikeampi päästä esimerkiksi ammattikorkeakouluun kuin amiksesta, koska lukiossa on vaikeampi saada yhtä hyviä arvosanoja kuin amiksessa. Sitten kun AMK:n ovet avautuvat, lukiolaiset pärjäävät siellä paremmin, sillä ovat tottuneet kovaan opiskeluun ja ovat opetelleet lukiossa, kuinka tehdään hyviä esseitä yms. Huvittavaa katsoa, kuinka amiksesta tulleiden "laajat ja monipuoliset" vastaukset ovat viisi riviä pitkiä.