Kertokaa jotain TODELLA tehokkaita vatsalihasliikkeitä!!!
Mä haluan treenata vatsaani kunnolla, mutten oikein löydä mitään tehokkaita liikkeitä. Eilenkin kokeilin v-liikettä, eli maataan selällään kädet ojennettuina pään taakse, sitten jalat ja kädet viedään suorina yhteen vartalon yläpuolella niin että tavallaan kosketetaan itseään varpaisiin. Tein 60 näitä, eikä tunnu missään nyt.
Lankutus on tuttua, mutta se käy vähän selän päälle, en sitten tiedä teenkö sen väärin. Selkälihaksia treenaan kyllä, siitä ei ole kyse, mutta lankutuksesta, varsinkin jos tekee yli 1,5 min, selkä tulee kipeäksi.
Tavalliset sit up -liikkeet eri variaatioina eivät myöskään tunnu tehokkailta. Vaikka tekisi miten paljon, vatsalihakset eivät ole kipeät niiden jäljiltä!
Teen liikkeet kotona, joten suosin ns. omapainoharjoittelua.
Kertokaa vinkkejä miten saan vatsalihakseni kipeiksi!!!! :)
Kommentit (8)
Pilates-liikkeet ottavat hyvin vatsaan.
Esim. mene selälleen lattialle, koukista ensin jalat vatsanpäälle. Kädet vartalonsuuntaisesti alaspäin. Oikaise sitten jalkoja, mutta ei suoriksi eikä suoraan ylöspäin vaan etuviistoon 45 asteen kulmassa. Pjenna nilkka. Nosta sitten hartiat vähän irti maasta, kädet samoin jotka edelleen suorina lattian suuntaisesti. Ala sitten laskea hitaasti jalkoja vuorotellen niin, että isovarvas koskettaa maata juuri ja juuri. Palauta sitten jalka ylös ja laske toinen vastaavasti. Kädet ja hartiat koko ajan irti maasta.
Riuhtominen ei yleensä anna hyviä vatsatuloksia, tai ylipäätään voimalla tahtävät liikkeet, vaan hitaat, pitkäkestoiset semistaattiset liikeet ovat parhaita.
No, oletko varma, että kohdistat voiman keskivartaloon..? Itse teen vatsoja hiukan ja muulla treenauksella siinä sivussa treenaan keskivartaloa. Kohdistan voiman lähtemään keskivartalostakin. En osaa selittää kunnolla :D
Kiitoksia vinkeistä, ja erityisesti tuosta videosta! Ei mulle tullut mieleenkään että voisin youtubesta etsiä vatsalihaliikkeitä!!
ap
Kahvakuulan tai levypainon kanssa kiertoliike puolelta toiselle... kyllä tuntuu :-P
Vatsat taljassa on paras liike, varioi kotona sama vaikka jumppakuminauhalla
Bodari