Onko jo käsitelty: Suomalaisisät kaupittelee kopioäitiyspakkausta ulkomaille?
Linkki uutiseen tulee toiseen viestiin.
Mielipiteitä? Minun mielestäni törkeää plagiointia ja hyötymistä toisten ideasta.
Kommentit (23)
Eikö sitä nytkin saa tilata Kelalta maksua vastaan? Myykö nuo isät sitä halvemmalla vai mitä ihmettä?
Isät aikoo koota täysin identtisen pakkauksen itse ja myydä niitä 300 eurolla. Eilen radiossa haastateltu isiliini myönsi että jos tilauksia tuler mutta eivät saa tuotteita, niin ostavat pakkaukset jostain huutonetistä ja lähettävät tilaajille.
Ei saa enää tilata Kelalta. Hyvä idea mielestäni.
Ihan hyvä idea minusta. Toivottavasti kauppa käy.
Minusta tuo on hieno juttu. Eihän se ole keneltäkään todellakaan pois että noita kaupitellaan ulkomaille. Ja kaikki vientiyrittäjyys on hyväksi vaan mitä tässä maassa keksitään.
"Eikö sitä nytkin saa tilata Kelalta maksua vastaan? "
Ei ne toimita ulkomaille. Nämä isät myyvät nimenomaan varmaan ulkomaille pääasiassa.
Outoa on vaan se, etteivät ole selvittäneet tuotteiden saatavuutta ennen markkinoinnin aloittamista.
Aiemmin Kela myi (nykyisin Eu-lainsäädäntö kieltää?)
Vuonna 2010 Kelan sivuilla:
"Voit halutessasi ostaa pakkauksen, jos et voi saada sitä esimerkiksi ulkomailla asumisen vuoksi. Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut."
Eikö muut näe epäeettisyyttä siinä, että kopioidaan tuotteet ja nimi? Kela on valmiiksi tehnyt työn valikoimalla tuotteet ja valmistajat, nää vaan matkii. Se on harhaanjohtavaa, koska kyseisillä äijillä ei ole Kelan ja Suomen sosiaaliturvan kanssa mitään tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:40"]
Eikö muut näe epäeettisyyttä siinä, että kopioidaan tuotteet ja nimi? Kela on valmiiksi tehnyt työn valikoimalla tuotteet ja valmistajat, nää vaan matkii. Se on harhaanjohtavaa, koska kyseisillä äijillä ei ole Kelan ja Suomen sosiaaliturvan kanssa mitään tekemistä.
[/quote]
No en minä kyllä osaa jotain "kylmää" virastoa kuten Kelaa sääliä, että heidän tytötään matkitaan tai hyväksikäytetään. En todellakaan. Ja kun Kela joka tapauksessa ei edes myy noita voittoa tavoittelevasti, niin tässä ei syödä markkinoilta alkuperäiskeksijältä tai mitään.
Minusta ihan yksinomaan positiivinen juttu, ja toivon menestystä liikeidealle :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:40"]
[/quote]
En mä ainakaan osaa nähdä. Eri asia, jos kela olisi kaupallinen taho. Nythän tuo ei ole keneltäkään pois.
Sen jenkkipaketin hinta oli satanen..
Äp sai kuuluisuutta maailmalla ja nää ukkelit yrittää hyötyä siitä, ikäänkuin heidän tuote olisi originaali. Jos kokoaisivat ja kauppaisivat jotain Jartsan, Markun ja Sepon vauvatarvikesettiä, niin ketään ei kiinnostaisi. Mun mielestä arveluttavaa ja harhaanjohtavaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:46"]
Äp sai kuuluisuutta maailmalla ja nää ukkelit yrittää hyötyä siitä, ikäänkuin heidän tuote olisi originaali. Jos kokoaisivat ja kauppaisivat jotain Jartsan, Markun ja Sepon vauvatarvikesettiä, niin ketään ei kiinnostaisi. Mun mielestä arveluttavaa ja harhaanjohtavaa.
[/quote]
Kuka tarkkaan ottaen tulee johdetuksi harhaan ja miten?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:46"]
[/quote]
Sun taitaa käydä ihan jumalattomasti kateeksi. Tyypillistä Suomessa, että heti kun joku keksii jotain millä voisi tienata, ollan laumana lyttäämässä. Syyt lyttäämiseen etsitään vaikka kiven alta, kuten nyt tässä tapauksessa.
Se on ihan oikeasti vaan hyvin järkevä veto nyt kaupallistaa tämä suomalainen innovaatio, eikä se ole keltään pois tämä juttu, koska Kelahan ei noita markkinoilla myy.
Ei käy kateeksi yhtään, mutta paheksun kaikenlaista plagiointia. Suomalaisinnovaation arvo piilee juuri siinä että Suomessa saa tällaisen pakkauksen ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:17"]
Ei käy kateeksi yhtään, mutta paheksun kaikenlaista plagiointia. Suomalaisinnovaation arvo piilee juuri siinä että Suomessa saa tällaisen pakkauksen ilmaiseksi.
[/quote]
Niin? Muualla ei saa. Mitä pahaa siinä sitten on, jos pakkauksesta artikkelien perusteella innostuneet ulkomaalaiset haluavat saada sen vaikka maksaenkin? Keneltä se on pois?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:17"]
[/quote]
Eli maailmassa saisi olla vain yksi puhelin, yksi jäätelömerkki, yksi kauppa jne.??
Outo tuo "yksi puhelin" - vertaus. Maailmassa sais ihan vapaasti olla Jartsan vauvatarvikelaatikko 300€/kpl, mutta äitiyspakkauksen kopioiminen on törkeää.
Ei ole kauan kun täällä ulistiin, kuinka suomalaiset eivät älyä itse hyödyntää keksintöä, vaan patentti meni amerikkalaisille.