Rikkaan perheen lapsi ei saa tulla tyttöni synttäreille!
Koska asumme vuokraslummissa. Tytöt ovat ystävystyneet eskarissa ja ovat nyt hyviä kavereita koulussakin. Tyttöni oli ystävänsä synttäreillä liikuntakeskuksessa, nyt hän haluaa järjestää pienimuotoiset kaverisynttärit kotonamme. Ei meillä ole varaa kalliisiin ja hienoihin juhliin, mutta olen säästänyt niin, että saamme leivottua kivat tarjoilut. Tyttöni on keksinyt ohjelmaa ja askarrellut niihin kaikenlaista. Nyt kaveri on sanonut, ettei voi osallistua, koska vanhemmat olivat kieltäneet tulemasta meille. Asumme kuulemma huonolla alueella ja täällä on muka vaarallista. En tunne vanhempia kuin ulkonäöltä ja tiedän missä he asuvat. Olemmehan me vanhemmat ihan eri maailmasta, mutta sydän särkyy lapseni surusta, kun ystävä ei pääse tärkeisiin juhliin. (Tarkennettakoon vielä, että meillä ei ole mitään rikos-, huume- tms. taustoja.)
Kommentit (80)
Minun äitini (talousneuvoksetar) kielsi minua leikkimästä naapurin kirvesmiehen tyttären kanssa. Vain juristin tytär kelpasi. Inhosin jälkimmäistä.
Kuka sanoo itse asuvansa vuokraslummissa?
Riippuu alueesta mutta en minäkään päästäisi meidän kaupungin huonomaineiselle alueelle vaikka kuinka olisi siellä kaverin synttärit. Sortsit nyt vaan.
Onpas tekopyhäilyä. x) Ei Suomi vielä ole niin eriarvoinen maa että tarvitsee tuolla lailla eritellä.
Vanhemmat ovat henkisesti jälkeenjääneitä. Muksuista kasvaa tuolla tavalla näköalattomia ja kapeakatseisia. Kuplaan syntyvät. Sitten rääytään kun kynsi katkeaa.
Mitäs kamaluuksia näissä Suomen slummeissa asuville lapsille sitten on käynyt?:D paskalähiöitä täällä on kaikki
Kaikki rikkaat eivät pröystäile kirjoitti:
Itse ole rikkaiden lapsi ja minä saan ja minut on kasvatettu hyvin. Itse en paljoa pröystäile vaikka meillä upeita taloja ympäri maailmaa,mersuja ja bemaritakin on kertynyt pihalle😁saan kaiken mitä haluan, toisinkuin paras Kaverini hän asuu Helsingin pelottavimmalla tiellä en nyt viitsi tien nimeä sanoa mutta pelottavaa siellä on. Saan käydä siellä milloin vain kunhan vain hovimestarini vieminut sinne (tai isä tai äiti) MUTTA KAIKKI RIKKAAT EIVÄT OLE PRÖYSTÄILEVIÄ IDIOOTTEJA.
Ja tässä viestissäsi et pröystäillyt? :D idioottihan sä olet XD
Ja nyt voin tänne heti kirjoittaa, että tiedättekö ketkä sitten teineinä sekaantuvat myös huumeisiin?
Ikävä sanoa, mutta he ovat juurikin niitä rikkaiden perheiden (rakkaudettomasti) täysin rahalla kasvatettuja lapsia. (muun muassa. Ei se rikkaus suojele sillä tavalla mitä luullaan. ).
Eikä kateellisuus, ilkeys tai narsismi mitenkään liity perheen varallisuustasoon. Ne ovat luonteenpiirteitä.
Aika jyrkkää rajanvetoa täällä lukee joissakin teksteissä.
Omaa arvoa on niin kiva nostattaa alentamalla muita. Se että joku asuu hienolla alueella velkaisessa asunnossa ja ajaa velkaisella autolla ei tee kenestäkään sen parempaa.
Ei Suomessa ole niin suuria eroja asuinalueiden välillä tai päiväaikaan lapselle vaarallista aluetta. Ota yhteyttä vanhempiin ja pyydä mukaan saattamaan ja lupaa kahvit. Haloo!
Olenko nyt ihan vieraantunut todellisuudesta? Siis niin vaarallinen alue, ettei sinne voi lasta päästää synttäreille? En nyt oikein jaksa uskoa.
Huutonaurua jos tämä on joku pakila/maunula tai kauniainen/tuomarila kuvio.
Oikeastikko te rikkaat kasvatatte lapsianne noin umpimielisesti? Huh huh
Menkää nyt ihmeessä käymään jossain Etelä-Amerikan vaarallisilla alueilla tai vaikka ihan Euroopassa reissaamassa niin siellä näkee, mitä on eriarvoisuus.
Ei taida nössöt uskaltaa x)
Soita vanhemmille ja kerro että olette mukavia ja olisi kiva jos lapsenne tulisi juhliin.
Se on niin yhdenlaisen nössöilyn ja hienostelun huipentuma seurata kun joku itseään parempana pitävä alkaa nössöydessään rankoin sanoin arvostella itseään "alempiarvoisia" ihmisiä. Ja itse ei uskalla tehdä yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
En päästä omaa tyttöäni slummialueille. Yleensä niissä asuvissa perheissä on kaikenlaisia ongelmia, vaikka eivät itse sit ätiedosta. Äidit polttaa tupakkaa, isät juo kaljaa ja parkkipaikoilla naarmutellaan tahallaan meidän 1014 vuosimallin Audia.
Olen sanonut tytölleni, että kaikkenlaisia ihmisiä on ja kaikille ollaan kohteliaita, mutta kaveriksi ei kannata ruveta, jo lapsen perhe on sellainen, ettei se ole saanut elämässä aikaan edes kunnon kotia turvallisella alueella.
Tää oli mielenkiintoinen.. Entäs perhe joka on ostanut 350.000€ talon, joka osoittautuukin hometaloksi, jossa ei voi asua. Onkin lähdettävä evakkoon vuokralle. Tai tulee avioero, jolloin joko toisen tai molempien vanhempien on muutettava jonnekin talostaan. Aika monille hyvilläkin alueilla asuville avioero tarkoittaa elintason laskua ja ainakin tilapäistä vuokralla asumista. Ei asumismuoto tai alue aina ihan koko totuutta kerro. Jokaisen kahden hyväpalkkaisen aikuisen taloudessa elävän kannattaisi miettiä, millaisen asumisen ja elintason olisi pystynyt tarjoamaan itselleen ja lapsilleen ilman puolisoaan aivan sieltä aikojen alusta asti, ennen yhdessä puolison kanssa ostettua ensiasuntoa.
Pitääkin pistää lapsen synttärikutsuun seuraavan kerran lisäteksti että "ps. lapseni vanhempi ei tupakoi, eikä juo kaljaa, tienasi viime vuonna 60.000€ ja osti muutama vuosi sitten autonsa uutena. Kotimme on sisustettu aika hienosti ja muutaman kymppitonnin osakesalkkukin on saatu kasattua ihan omilla rahoilla. Mutta ymmärrämme jos lapsesi ei voi tulla, koska asumme vuokralla." Heh...
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, keksitty juttu. Kukaan nyt asuinalueen perusteella jätä synttäreitä väliin. Vai olisko lapsilla tullut riitaa ja kaveri keksinyt jutun. Jos ovat olleet samassa eskarissa ja käyvät nyt samaa koulua niin eivätkö asu suurinpiirtein samoilla seuduilla. Ei täällä nyt niin rajuja eroja eri asuinalueiden välillä ole, vai tapahtuiko tämä muualla kuin Suomessa?
En tiedä missä päin asut, mutta täällä Helsingissä ainakin on vastaavanlaisia vanhempia. Ja myös omassa lapsuudessani Espoon Tapiolassa 90-luvulla oli kaveripiirissä perheitä, joiden lapsia kiellettiin seurustelemasta ja leikkimästä Olarista, Kivenlahdesta ja Soukasta kotoisin olevan "heikomman aineksen" kanssa, jotka tulivat alueen kouluun pitkän saksan opiskelun takia. Ihmiset on mulkkuja, monesti nimenomaan ne hyväosaiset ja varakkaat. :(
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rikkaat eivät pröystäile kirjoitti:
Itse ole rikkaiden lapsi ja minä saan ja minut on kasvatettu hyvin. Itse en paljoa pröystäile vaikka meillä upeita taloja ympäri maailmaa,mersuja ja bemaritakin on kertynyt pihalle😁saan kaiken mitä haluan, toisinkuin paras Kaverini hän asuu Helsingin pelottavimmalla tiellä en nyt viitsi tien nimeä sanoa mutta pelottavaa siellä on. Saan käydä siellä milloin vain kunhan vain hovimestarini vieminut sinne (tai isä tai äiti) MUTTA KAIKKI RIKKAAT EIVÄT OLE PRÖYSTÄILEVIÄ IDIOOTTEJA.
Ja tässä viestissäsi et pröystäillyt? :D idioottihan sä olet XD
HAISTA KUULE PA**A
Onpa vanha AUDI, jos on vuodelta 1014!
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisten vanhempien lapsista kasvaa muita arvostelevia ja suppea katseisia ihmisiä. Lapset tuskin välittää rahasta :(
Ei ne vanhemmatkin välttämättä rahasta, mutta seura yleensä tekee kaltaisekseen.. Jos lapsi kaveeraa eliitin kanssa, keskittyy hän opiskeluun / urheiluun / musiikin soittoon jne. Ja jos alemman sosiaaliluokan kanssa niin muihin juttuihin..