Rikkaan perheen lapsi ei saa tulla tyttöni synttäreille!
Koska asumme vuokraslummissa. Tytöt ovat ystävystyneet eskarissa ja ovat nyt hyviä kavereita koulussakin. Tyttöni oli ystävänsä synttäreillä liikuntakeskuksessa, nyt hän haluaa järjestää pienimuotoiset kaverisynttärit kotonamme. Ei meillä ole varaa kalliisiin ja hienoihin juhliin, mutta olen säästänyt niin, että saamme leivottua kivat tarjoilut. Tyttöni on keksinyt ohjelmaa ja askarrellut niihin kaikenlaista. Nyt kaveri on sanonut, ettei voi osallistua, koska vanhemmat olivat kieltäneet tulemasta meille. Asumme kuulemma huonolla alueella ja täällä on muka vaarallista. En tunne vanhempia kuin ulkonäöltä ja tiedän missä he asuvat. Olemmehan me vanhemmat ihan eri maailmasta, mutta sydän särkyy lapseni surusta, kun ystävä ei pääse tärkeisiin juhliin. (Tarkennettakoon vielä, että meillä ei ole mitään rikos-, huume- tms. taustoja.)
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:38"]
Ymmärrän lapsesi kaverin vanhempia. Ymmärrän myös että teitä harmittaa.
[/quote]
Minä en ymmärrä kyseisiä vanhempia.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:42"]Sinänsä ymmärrän kaverisi vanhempia etteivät halua lapsensa liikkuvan alueella mikä tiedetään vaaralliseksi. En kuitenkaan ymmärrä mikä estää vanhempia tuomasta lasta teille kotiovelle ja hakemaan samaisesta paikasta juhlien päätyttyä. Asuntonne sisällä tuskin on vaarallista olla. [/quote] Minulla on kokemusta tällaisesta järjestelystä. Vein lapsen kaverille, ja kun menin hakemaan niin perheen äiti sanoi ettei tiedä missä lapset on. Kotona oli niin ahdasta, että piti häätää ne ulos. Kyllä hirvitti! Toista kertaa en ole päästänyt tämän kaverin luokse, meille saavat kyllä tulla. Ja kyse oli 6v lapsista.
[/quote]
Ja koska sinulle on käynyt näin, niin käy kaikille muillekin? Fuck the logic.
Koko Uusimaan alue on hullua. Varsinkin Espoo, Turku ja erityisesti Helsinki. Huumeita, väkivaltaa, raiskauksia, ryöstöjä. Ei siellä voi uskaltaa kulkea. Onneksi asun Lapissa, Savukoskella. Ei tartte pelätä muuta ku poroja. Kiimassa ne voi käyä päälle.
Vaau, oliks Audeja jo 1000 luvulla? Todellinen museoharvinaisuus...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:28"]
Lapset on niin ihania, kun eivät luokittele ihmisiä syntyperän ja kotiolojen mukaan. Aikuisilla olisi paljon oppimista lasten suvaitsevaisuudesta! Itse seurasin kesällä omaa 8-vuotiasta tytärtäni, kun hän uimarannalla tutustui ja leikki mustalaislasten kanssa. Ei tullut mieleenikään mennä kieltelemään.
[/quote]
Oma siskoni leikki myös mustalaisten kanssa pienenä, kunnes yksi mustalaispoika yritti raiskata siskoni, niillä on hieman eri käsitys siitä mikä on soveliasta ja normaalia käytöstä. Sen pojan vanhemmat vain naureskeli asialle, niiden mielestä se oli normaalia leikkimistä.
Ihanan suvaitsevaista, äitinikin oli oikein onnellinen tuon jälkeen siitä miten suvaitsevainen hän on!
[/quote]
joo, toki tuon yhden yksittäistapauksen valossa voi jo leimata koko ihmisryhmän...
Kyllä esimerkiksi meidän kotipaikkakunnalla on ihan selviä eroja asuinaluiden välillä. Parhaimmillaan on vain vilkas tie erottamassa huonomman narkkareiden ja alkoholistien asuttaman kerrostalo-alueen ja kalliin omakotitalo-alueen toisistaan.
Olisikohan niin, että ap on väritellyt tarinaa tai keksinyt ihan omia?
niin surullista kuin se onkin, minusta kaverin vanhemmat yksinkertaisesti vain nokka pystyssä erottelevat jyvät akanoista. jälleen kerran kysymys rahasta! tähän on tultu.
Näin ne vanhemmat opettavat lapsiaan kiusaamaan toisia...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:42"]En minäkään päästäisi lastani ns. slummiin. Te vanhemmat voitte olla ihan ok, mutta alue voi olla lapselle vaarallinen. Esimerkiksi täällä Oulussa liikkuu Rajakylässä lasten hyväksikäyttäjä, joten sinne en lasta päästäisi. Monesti vanhemmat näillä alueilla tuudittautuvat siihen ettei niille lapsille mitään tapahdu. Saavat riekkua ulkona miten haluavat.
Kavereita lapset toki saavat olla, mutta mielummin leikitään meillä. Onneksi oman lapseni kaverin äiti ymmärtää ja hyväksyy tämän.
[/quote]
Missäpäin rajakylää? Siellä junaradan lähellä missä on omakotitaloja ja 2-kerroksisia rivareita?
Asioissa on niin monta puolta. Tytöllämme on kaveri, joka manipuloi ovelasti monella tapaa. Haluaa pitää tyttöni omanaan ja sabotoi tyttöni muita kaverivälejä haukkumalla ja mustamaalaamalla. Tämän tytön äiti toki ajattelee, että lapsemme ovat parhaita kavereita.
Itse en halua, että tyttöni kulkee tämän tytön kanssa. Odotan vain aikaa, että tiet erkanevat ja tyttöni pääsee vapaaksi. Itse voisin käyttää juuri tuollaista tekosyytä, että ei voi tulla synttäreille.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:51"]
En päästäisi lastani Itä-Helsingin tietyille alueille tai Espoon keskuksen lähistölle. Ymmärrän miksi vanhemmat ovat huolissaan.
[/quote]
Missä mielikuvitusmaailmassa sinä elät? Edes pääkaupunkiseudulla ei ole "vaarallaisia alueita". Sinähän pelkäät kuin joku seniili dementoitumassa oleva eläkeläinen jolle normaali kaupunkiympäristö alkaa näyttäytyä vaarallisena.
Lapsen nyrpistely ei aina johdu kasvatuksen puutteesta.
Minä olen aina opettanut lapsilleni kauniita käytöstapoja mutta lapset ovat lapsia ja joskua möläyttelevät. Kerran 6-vuotiaani sanoi tutullemme ollessamme heillä kylässä että onpa teillä pieni koti! Sellaisen voi ottaa nyrpistelynä. Toki sanoin asiaan hei ja kylästä lähdettyämme vielä keskusteltiin että sellaisen sanominen ei ole kohteliasta.
Onneksi tämän kyläpaikan emäntä älyää lasten ajatusmaailmaa eikä haukkunut kyläilymme jälkeen meitä netissä.
Joillain on kauhea alemmuus varattomuudestaan ja he lukevat kyllä rivien välistä kaiken mahdollisen ylimielisyytenä varakkaampien suusta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:51"]
No en tiedä onko keksitty, mutta ainakin 8:sin lapsi ja tämä kaveri olivat samassa englanninkielisessä pkssa tapahtuma-aikaan. Itse asutaan Puu-Raksilassa, tästä Rajakylään n. 8km ja ero todellakin on huomattava.
[/quote]
Rajakylähän on pääosin omakotialuetta, poislukien ostarin vieressä olevat vuokratalot, joissa kieltämättä majailee kaikenlaista.