Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa oksentelee jatkuvasti jo kolmatta kuukautta

Vierailija
27.08.2014 |

Leikattu 8v poikakissa kyseessä. Kissa on madotettu ja paino on pysynyt samassa. Ruokahalu ollut vaihtelevaa. En tiedä miten kissa on entisessä kodissa käyttäytynyt, entinen omistaja ei halunnut olla yhteyksissä, eikä minulla numeroakaan enää ole. Välillä oksentaa karvapalloja ja välillä tulee pelkkää nestettä ja ruokaa. Oksennukset menee aina joko matolle tai sänkyyn. Kissa on muuten virkeä ja seurallinen. Oksentelua on 2-4 kertaa viikossa.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:35"]

Sun kissa ansaitsee kyllä paremman kodin, vie se HETI eläinlääkäriin! 

[/quote]

Otatko sinä vanhan kissan joka oksentelee sänkyysi ja matoille? En tunne ketään joka ottaisi. Kissa menee lopetettavaksi jos asiaan ei löydy helposti ratkaisua. Rahatilanne on huono, olen opiskelija. Entinen omistaja ei kertonut mitään tämmöisestä ongelmasta. Valitti vaan kun rivitalossa asui niin kissa karkasi pihalle jos ovea piti selällään. Mutta oksentelu alkoi heti ensimmäisellä viikolla kun kissa tuli minulle. Vanhemmillani ollut useita kissoja ja ei yksikään ole noin ongelmallinen ollut. 
AP

[/quote]

Vie kissa löytöeläintaloon jos sinulla ei ole varaa pitää sitä ja muista kertoa nuo ongelmat niin osaavat hoitaa. Löytää sieltä sitten kodin. Kenenkään ei pitäisi ottaa lemmikkiä ellei ole varaa hoitaa sitä.

[/quote]

Mulla nyt kävi huono tuuri ja kissa sairastui. Eikö kukaan pienituloinen saisi ottaa kissaa? Kissan eläinlääkärin hoito voi maksaa tonnin ja joutua loppuelämän syöttämään kallista erikoisruokaa.  Minulla on varaa hoitaa tervettä eläintä. 

Alan tänään soittelemaan paikkoihin minne kissan voisi viedä. 

Vierailija
22/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti harkitsen toisen kissan ottamista, mutta onneksi tälläiset keskustelut palauttavat minut maan pinnalle. Ikinä, siis ikinä en halua että lemmikkini kärsii, eikä ole varaa viedä lääkäriin. Toki vertailen itsekin hintoja, enkä vielä kissaani kalleimpaan puljuun, mutta kuitenkin. Tuntuu, että ei paljon lemmikistä välitä, jos vaihtoehtona lopettaminen. Eläimiä, etenkin kissoja otetaan ja etenkin annetaan pois hyvin kevyin perustein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:57"]

Vois olla vaikka vilja-allergiaa, se on kissoilla aika yleistä ja kaikissa markettin ruuissa on viljaa. Vaihdapa raksut ja märkäruoka johonkin eläinkaupan täysin VILJATTOMAAN tuotteesee (kysy myyjältä) ja katso onko vaikutusta. Vilkaisepas esim tuota ketjua: http://www.kissamaailma.net/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1256475550

Vaikuttaako kissan uloste normaalilta?

Ja suosittelen kissan vakuutusta, jos ei kalliisiin hoitoihin muuten ole varaa. Esim fennialta kissavakuutus vuodessa n 70 euroa ja 30 euron omavastuu

[/quote]

Outoa että entisen omistajan suosittelema eläinkaupasta ostettu ruoka on viljapitoista ja hän ei sanonut että mitään ongelmia on. Voikohan vilja allergia tulla yhtäkkiä tuon ikäiselle kissalle?  Mutta harkitsen viljatonta kokeilua. 
AP
(nyt kauppaan, palaan myöhemmin kommentoimaan)

Vierailija
24/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisten vajaatoiminta etenee salakavalasti, ja siinä ensioireena voi olla pelkkä oksentelu ja runsaampi juominen. Kissa on muuten virkeä. Yleensä tauti on siinä vaiheessa jo edennyt pitkälle. Hoitona on erikoisruokavalio ja lääkitys. Jos pääsee etenemään pidemmälle, kissa alkaa kuivua ja laihtua ja muuttuu väsyneeksi ja apaattiseksi. Eläinlääkärin tutkimus ei ole kallis, meillä meni yksityisellä klinikalla 170 euroa lopetuksineen. Asia selviää yleensä verikokeella. Yrjöt yöllä matolle tuli meilläkin tutuiksi. Lopettaminen voi olla kissan kannalta paras ratkaisu. Varsinkin jos se on nirsokielinen, kuten meillä oli. Siihen ei olisi lääkkeet uponneet millään.

Ei pidä ottaa kissaa, jos ei ole varaa hoitaa sitä. Yksityisen klinikan eläinlääkärimaksut on vähän toista kuin ihmisten julkisen terveydenhuollon, mutta kunnaneläinlääkäreitä on edelleen eikä ole kalliita. Kävin itse opiskelijana koirani kanssa kunnaneläinlääkärillä. Taisi edellinen omistaja sinulle valehdella luopumisen syystä... terv. 18

Erikoisruokavalio sitten on kalliimpi kuin markettimoskat.

Vierailija
25/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo! Kukaan ei oikeasti kattelisi kissanoksentelua näin kauaa. Ap, oot sairas.

Vierailija
26/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:06"]

Tuntuu, että ei paljon lemmikistä välitä, jos vaihtoehtona lopettaminen.

[/quote]

Taitaa olla usein toisin päin, eli omistaja ei suostu vakavasti sairaan ja kivuista kärsivän lemmikin lopetukseen, vaan yrittää turhaan pitkittää lemmikin elämää.

Vierailija
27/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, minäkin olen pienituloinen ja minulla on kissa, mutta sen takia minulla on kissalleni vakuutus. Ja erikoisruoka ei välttämättä ole kallista. Kissat ovat puhtaasti lihansyöjiä ja esimerkiksi barffaus (googleta) olisi kissoille täydellinen ruokavalio eikä lainkaan kalliimpi kuin kaupan muonat ja sopii myös lähes kaikille allergikkokisuille. En nyt oikein ymmärrä ap, miksi et kokeilisi ehdottamaani viljatonta ruokavaliota vaikka viikon ajan, jos haluat kissan pitää.

Ei lemmikkiä saa ottaa, jos heti vastoinkäymisten sattuessa sitä ollaan viemässä piikille. Eläinten hoitoon ei valitettavasti saa yhteiskunnalta tukea kuten esim väävaraiset lapsiperheet saavat.

Vierailija
28/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Otatko sinä vanhan kissan joka oksentelee sänkyysi ja matoille? En tunne ketään joka ottaisi. Kissa menee lopetettavaksi jos asiaan ei löydy helposti ratkaisua. Rahatilanne on huono, olen opiskelija. Entinen omistaja ei kertonut mitään tämmöisestä ongelmasta. Valitti vaan kun rivitalossa asui niin kissa karkasi pihalle jos ovea piti selällään. Mutta oksentelu alkoi heti ensimmäisellä viikolla kun kissa tuli minulle. Vanhemmillani ollut useita kissoja ja ei yksikään ole noin ongelmallinen ollut. 
AP

[/quote]

Vie kissa löytöeläintaloon jos sinulla ei ole varaa pitää sitä ja muista kertoa nuo ongelmat niin osaavat hoitaa. Löytää sieltä sitten kodin. Kenenkään ei pitäisi ottaa lemmikkiä ellei ole varaa hoitaa sitä.

[/quote]

Mitähän luulet, että sairaalle kissalle löytöeläintalossa tehdään? Miten todennäköisesti luulet esim. munuaisvaivaisen (jatkuva lääkitys) vanhan kissan löytävän sieltä kodin, kun muutenkin on kohta kissojen sesonkiaika. Taidat olla katsellut liikaa noita eläihoitola-ohjelmia telkkarista. 

Vierailija
29/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:14"]

[/quote]

AP

[/quote]

[/quote]

Mitähän luulet, että sairaalle kissalle löytöeläintalossa tehdään? Miten todennäköisesti luulet esim. munuaisvaivaisen (jatkuva lääkitys) vanhan kissan löytävän sieltä kodin, kun muutenkin on kohta kissojen sesonkiaika. Taidat olla katsellut liikaa noita eläihoitola-ohjelmia telkkarista. 

[/quote]

En tiedä sun paikkakunnan löytäeläintalosta, mutta täälläpäin (keski-suomi) ei kissoja lopeteta huvin vuoksi. Toki tullainen munuaisvaivainen varmaan saisi piikin, mutta ei kissalla sitä välttämättä edes ole? Täällä kissat monesti laitetaan sijoituskoteihin, joissa saattavat olla pitkäänkin ennen lopullisen kodin löytymistä. Ja kyllä niitä eläintenpelastajaihmisiä on paljonkin, jotka nimenomaan haluavat tarjota pikkuvikaiselle kissalle hyvän kodin. Jos minulla olisi isompi asunto enkä olisi raskaana, eikä minulla olisi leikkaamatonta kollikissaa, ottaisin tuon kissan kyllä heti!

Vierailija
30/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:25"]

Jatkuva oksentelu voi olla merkki jostain vakavammastakin, esim. kasvaimesta vatsasta. Ei todellakaan ole normaalia oksennella viikottain, saatika useamman kerran viikossa.

[/quote]Äidin kissa teki samaa ja siltä löytyikin mandariidin kokoinen kasvain vatsan alueelta.Tosin se oksenteli joka päivä.

Vierailija
31/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:51"]

Vie eläinlääkäriin lopettettavaks, ja lupaa ettet enää ikinä ota yhtään luontokappaletta! Julmaa ottaa ja jättää hoitamatta. Parempi paikka kisulla ilman kipuja pilven reunalla. Kun kitua kuoliaaksi tuollaisen idootin seurassa.

[/quote]

Kituuko se? Tuossa tuo tyytyväisenä kehrää vieressä kun juuri sai ruuan. Kyllä luulin että osaan vähän paremmin tulkita eläimiä. Mutta tuossa se kuolemaa tekee ja viimesiä tuskan äännähdyksiä päästelee? Kaikki ihmiset ei ole semmosia että joka juttu soitetaan lääkäriin. Kissa on hoidettu hyvin. Ruoka 3kertaa päivässä. uus vesi kerran, kynnet lyhennetty, harjattu päivittäin, niin mitenkähän hyvin sitä pitäs hoitaa? Meinaatko että saan nyt eläintenpito kiellon?
AP

[/quote]

Toivottavasti saat eläintepitokiellon, olet julma! Ja kyllä, kissa kehrää myös sairaana!

Kissa pettää itseään kehräämällä
Kissan kehräys yhdistetään yleensä mielihyvän tunteeseen. Myös pelko ja sairaus saavat kissan kuitenkin kehräämään. Kissa huijaa näin itseään uskomaan, että asiat olisivat paremmin kuin ne todellisuudessa ovat.

Vierailija
32/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue barffauksesta! Äläkä anna viljaa

Vierailija
33/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:55"]

[/quote]

AP

Itse otin tämä kissan 9-vuotiaana ja otin vastuun että ongelmia ilmenee sillä hän on vanha. Edellinen omistaja ei vienyt eläinlääkäriin ja selvisi että kissan käytös johtuo kivuista. Oli nivelrikkoa ja krooninen vatsa. Nyt on mahalääkitys ja kipulääkkeitä. Käymme kerran vuodessa niin tarkastuksissa kuin hammaskiven poistoissa. Lääkäri jossa käymme on hinnakas. Mutta minä maksa mielelläni öaskun kun tiedän että kissani voi hyin! Menköö 300-400€ kerralla. Kissa on perheenjäsen. En mieti soitanko vai enkö eläinlääkäriin jos näen poikkeavaa. Enkä kysele täältä. Vaan toimin. Tee sinäkin niin. Ja kyllä meitä ihmisiä on jotka ottavat vanhan kissan. Yhtä ihania ne on kuin nuoretkin!

Vierailija
34/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun rahatilanne on huono niin miks sulla on kissa?
Vie ittes piikille! !!

Vierailija
35/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:13"]

AP, minäkin olen pienituloinen ja minulla on kissa, mutta sen takia minulla on kissalleni vakuutus. Ja erikoisruoka ei välttämättä ole kallista. Kissat ovat puhtaasti lihansyöjiä ja esimerkiksi barffaus (googleta) olisi kissoille täydellinen ruokavalio eikä lainkaan kalliimpi kuin kaupan muonat ja sopii myös lähes kaikille allergikkokisuille. En nyt oikein ymmärrä ap, miksi et kokeilisi ehdottamaani viljatonta ruokavaliota vaikka viikon ajan, jos haluat kissan pitää.

Ei lemmikkiä saa ottaa, jos heti vastoinkäymisten sattuessa sitä ollaan viemässä piikille. Eläinten hoitoon ei valitettavasti saa yhteiskunnalta tukea kuten esim väävaraiset lapsiperheet saavat.

[/quote]

Kissa ei suostu syömään mitään lihaa raakana eikä kypsänä, kala on ainut mitä syö, mutta sitähän ei saa jatkuvasti antaa. Viljatonta ajattelin kokeillaq, kunhan selvitä mistä täältä saa niitä ruokia ja paljonko maksaa. Ja sanot että olen heti vastoinkäymisen sattuessa viemässä piikille? Kissa on oksentanut kaikki kämpän matot, sänkyyn, pyykkiä on kissan takia pesty joka viikko ylimääräinen koneellinen kun lakanat yms. oksennuksessa. Että aika pitkä vastoinkäyminen on ollut niiden n. 30 oksennuksen siivoaminen.  Minulla on varaa hoitaa normaalia ja tervettä eläintä. Ei sairasta tai allergista. Luulin saavani terveen kissan kun tuon ostin 3kk sitten. Mutta näin nyt kävi. 
AP

Vierailija
36/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:53"]

Lue barffauksesta! Äläkä anna viljaa

[/quote]

Pelkkää lohta ja muikkuako alan syöttämään kun ei syö lihaa? 

Koittanut oon kananmunan valkuaita, nautaa, sikaa, jauhelihana, paloina, kypsänä ja raakana. Ei leivänpäällis makkaraakaan syö.

AP

Vierailija
37/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala miten voi olla noin tyhmä kissanomistaja!! Ei ihme että kissa voi huonosti .. Kissa parka! 

Vierailija
38/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kissasi eläinlääkäriin. kunnallisellakin saavat otettua tarvittavat kokeet.

Meillä kissa oksenteli aikanaan usein, kokeissa (yksityisellä tohtorilla) ei näkynyt mitään poikkeavaa. Oli kyllä nirso ruoistaan ja vatsa kesti huonosti ruokamuutoksia. Lopulta sai niin vaikean kipukohtauksen, että ainoa vaihtoehto oli se viimeinen piikki. Kokenut eläinlääkärikin oli ymmällään kohtauksen laadusta ja syistä. Jatkuva ja tiheä oksentelu ei kuitenkaan ole normaalia ja rasittaa sisäelimiä. Ja kissa ei siedä paastoa, joten pidäthän huolen että saa tasaisin välein ruokaa oksentelusta huolimatta.

Harmi, että saat noin loukkaavia kommentteja tällä palstalla. Anonyyminä monet ihmiset ovat inhottavia.

Vierailija
39/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie eläinlääkäriin lopettettavaks, ja lupaa ettet enää ikinä ota yhtään luontokappaletta! Julmaa ottaa ja jättää hoitamatta. Parempi paikka kisulla ilman kipuja pilven reunalla. Kun kitua kuoliaaksi tuollaisen idootin seurassa.

Vierailija
40/74 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:13"]

[/quote]

Kissa ei suostu syömään mitään lihaa raakana eikä kypsänä, kala on ainut mitä syö, mutta sitähän ei saa jatkuvasti antaa. Viljatonta ajattelin kokeillaq, kunhan selvitä mistä täältä saa niitä ruokia ja paljonko maksaa. Ja sanot että olen heti vastoinkäymisen sattuessa viemässä piikille? Kissa on oksentanut kaikki kämpän matot, sänkyyn, pyykkiä on kissan takia pesty joka viikko ylimääräinen koneellinen kun lakanat yms. oksennuksessa. Että aika pitkä vastoinkäyminen on ollut niiden n. 30 oksennuksen siivoaminen.  Minulla on varaa hoitaa normaalia ja tervettä eläintä. Ei sairasta tai allergista. Luulin saavani terveen kissan kun tuon ostin 3kk sitten. Mutta näin nyt kävi. 
AP

[/quote]

Jos sinulla ei ole varaa viedä sitä kissaa edes kerran TARKASTETTAVAKSI eläinlääkäriin, niin ei sinulla todellakaan ole varaa hoitaa kissaa. Piste. 30 oksennusta ja mitkään hälyytyskellot ei soi etkä vie eläitä lääkäriin??? Eihän se jatkuva pyykinpesu sen kissan vika enää ole vaan sinun, ei se katti osaa itse sinne eläinlääkärille juosta.

Minkäikäinen/-lainen ihminen ei tajua, että vaikka ottaisi "normaalin ja terveen" kissan, niin se saattaa sairastua vaikka tunnissa pahasti? Eikö kukaan tuntemasi ole ikinä sairastunut äkillisesti? Vaatinut lääkärin apua? Tarvinnut lääkkeitä apteekista? Aivan käsittämätön ajatusmaailma. Tottakai näitä asioita täytyy ottaa huomioon ennen kuin sen lemmikin ottaa? Kissa saattaa elää yli 20 vuotta, aika harva yksilö pysyy koko tuon ajan täysin terveenä. Tee palvelus, äläkä enää ota ainakaan toista lemmikkiä, mikäli tästä hankkiudut eroon.

Kissaihmisen (kaksi omaa rakasta karvapalloa makaa tuossa ikkunalla) sydän itkee verta!! Ehkä hieman kärkkäästi sanottu, mutta surettaa vaan ihmiste välinpitämättömyys ja ajattelemattomuus. Ei ihme, että niitä kesäkissojakin hylätään jatkuvasti. Porukat luulee saavansa jonkun silkkidivaanilla hiljaa makaavan pehmolelun ja sitten ei jaksetakaan enää katsoa, kun tajutaan, että siitä lemmikistä pitäisi pitää huoltakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi