Mun kaveri valitteli sitä, että täytyy vapaapäivänäkin herätä niin aikaisin, kun täytyy viedä lapsi tarhaan.
Miksi hitossa se täytyy vapaapäivänä sinne viedä?!
Kommentit (16)
Eriasia on viedä lapsi hoitoon jos itsellä lääkäri tai jokin muu tärkeä meno. Mutta vanhemman vapaapäivä ei tarkoita sitä että lapset pitäisi raahata hoitoon, jotta itse av:llä surfata yhden päivän
Kyllä mäkin vien vapaapäivänä toisen hoitoon, toisen kanssa onkin sitten muut kiireet.
Lomat ja arkipyhät vietetään lasten kanssa, mutta ns. " ylimääräiset" vapaat käytän asioilla juoksemiseen tms omaan touhuun. Joskus sitä vaan haluaa olla itsekseen, eikä se tarkoita sitä ettei lastaan rakastaisi, jos on yhtenä päivänä kotona ilman lasta.
Voihan sitä viedä lapsen tarhaan, jos itse haluaa lepoa tai " omaa aikaa" . Mikäs siinä, mutta tarviiko siitä valittaa? En mä ainakaan kehtaisi. Aika noloa.
No lapsen läsnäollessako pitäis juopotella?
No elämä se opettaa vielä aloittajaakin. Hänellä ei taida vielä olla lapsia.
Mun kaverilleni suositeltiin erityislapsen viemistä hoitoon vapaapäivinä, jotta perheen ei-erityinen lapsi voisi tehdä vanhempansa kanssa asioita kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilleni suositeltiin erityislapsen viemistä hoitoon vapaapäivinä, jotta perheen ei-erityinen lapsi voisi tehdä vanhempansa kanssa asioita kahdestaan.
Nämä nyt ovat poikkeustapauksia, missä mennään lasten etu edellä. Se, että mamma haluaa viettää vapaansa yksin, on asia erikseen ja tuskin päiväkoti tällaista suosittelee.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neljä lasta ja olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ei olisi tullut mieleenikään.
Voihan se lapsi mennä itsekkin sinne tarhaan.
Hauskaa, tuokin lapsi josta aloituksessa puhutaan on jo yli parikymppinen. Millainen mahtoi hänestä kasvaa?
Mutta noin muuten: En mä kyllä vienyt lapsia päiväkotiin kun olin kotona. Musta oli ihanaa olla yhdessä kotona, mutta tiedän monia, joille se oli ihan järkyttävä ajatus. Yksikin kaveri ajoi joku kolme varttia suuntaansa muuton jälkeen, että sai kuskattua tenavansa päiväkotiin ( Olivat muuttaneet saman kunnan sisällä), vaikka oli itse kaikki päivät kotona. Siis työttömänä löhnötti ja kuskasi kakaroita hoitoon ja valitti kun kunta ei suostunut antamaan lähempää hoitopaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
No lapsen läsnäollessako pitäis juopotella?
Ja kännissä sitten haet lapsen kotiin, jos muistat?
Vierailija kirjoitti:
Milloin sillä lapsella on vapaapäivä, jos vanhempi vie hänet hoitoon, kun on se vapaapäivä?
Tosi vaikeaa hyväksyä tätä. Ajattelen ennen kaikkea lasta,jos olet normaali nainen. Yhteiskunnan kustannukset myös mietityttää. Miten jonkun moraali salliitämmöisen?
Luultavasti lapsi viihtynyt paremmin tarhassa kuin katsellen vierestä äidin touhuja.